Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko215
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wjakobik
Profil zweryfikowany

wjakobik

Dołączył 5 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 136
  • Znaleziska 114
  • Mikroblog 22
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 0

407

Polska chce spalać polski węgiel za pieniądze UE by słać energię na Ukrainy

Pokaż treści 18+

Polska chce spalać polski węgiel za pieniądze UE by słać energię na Ukrainy

Przywódcy Polski i Ukrainy ogłosili w Warszawie chęć sformowania legionu ochotników ukraińskich na terytorium polskim oraz włączenia firm polskich w odbudowie energetyki nad Dnieprem. Polacy chcą także słać energię z węgla na Ukrainę z dofinansowaniem unijnym.

wjakobik
z
biznesalert.pl
dodany: 08.07.2024, 12:25:33
  • 116
  • #
    energetyka
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wegiel

0

Atomowa zmiana w Polsce i elektryczne starcie z Chinami

Atomowa zmiana w Polsce i elektryczne starcie z Chinami

Jest już oficjalnie prezes Polskich Elektrowni Jądrowych oraz taryfy na samochody elektryczne z Chin. To #EnergyDrink.

wjakobik
z
youtube.com
dodany: 05.07.2024, 06:13:43
  • 0
  • #
    energetyka
  • #
    elektrowniajadrowa
  • #
    atom
  • #
    chiny

1

Czy prezydent powiedział o słowo za dużo? Czy USA zbudują nasz atom?

Czy prezydent powiedział o słowo za dużo? Czy USA zbudują nasz atom?

Prezydent Andrzej Duda omówił rozmowy delegacji Polski i USA w Warszawie o współpracy w obliczu ataku Rosji na Ukrainę. Wśród tematów pojawiła się także energetyka, a prezydent zasugerował, że wciąż rozmawia z Amerykanami i Francuzami, ale liczy na współpracę z USA.

wjakobik
z
biznesalert.pl
dodany: 26.03.2022, 14:50:17
  • 4
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    atom
misiakx
misiakx
misiakx
25.09.2020, 08:07:01
  • 0
@wjakobik: co z atomem? Jaka technologia i ile bloków powinnyśmy mieć?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjakobik
wjakobik 20.10.2020, 10:57:57
  • 0
gdybym miał sam wybierać to wziąłbym Koreańczyków albo Japończyków i do tego Amerykanów. Do sześciu bloków
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik 24.09.2020, 18:57:03
  • 694
Nazywam się Wojciech Jakóbik, jestem ekspertem ds. energetyki i infrastruktury, a także redaktorem naczelnym portalu BiznesAlert.pl. Jeśli chcecie porozmawiać ze mną o planach Rosji wobec Europy, znaczeniu Nord Stream 2 i geopolityce - zapraszam do mojego AMA!

Link: https://www.wykop.pl/link/5712401/nord-stream-2-kaputt/

#ama #energetyka #biznes #polska #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
wjakobik - Nazywam się Wojciech Jakóbik, jestem ekspertem ds. energetyki i infrastruk...

źródło: comment_1600973806baVKNL44OqsyTWxMe6Zqia.jpg

Pobierz
  • 102
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:15:54
  • 3
@soadfan: dziękuję za Pana opinię:) Uważam, że produkujemy ciekawe artykuły i dlatego nawiązałem współpracę z Wykop by je promować, zachęcam do lektury!
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:17:42
  • 0
@Dru_Gru: pytanie zawiera tezę, pozdrawiam!
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:29:10
  • 1
@soadfan: dziękuję za psychoanalizę gratis!
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:30:13
  • 1
@soadfan: p.s.: Może mieć Pan rację z taśmowym wysyłaniem materiału na wykop. Przekażę tę uwagę ekipie odpowiedzialnej za ten odcinek!
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:34:21
  • 0
@djmentos: kiedyś pewnie tak. Nie został jednak ukończony od końca 2019 i liczymy dalej
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:35:23
  • 0
@Dru_Gru: Panu rzeczywiście bardzo zależy, doceniam zaangażowanie!
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:42:17
  • 0
@Tarafas240: hehe mogłaby, ale co dalej?:)
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:43:07
  • 4
@Dru_Gru: obiecuję popracować nad tym, abyśmy nie spamowali tak Wykopu. Być może strategia jest do rewizji. Mojej redakcji zależy na dotarciu do czytelników a nie ich zamęczeniu:)
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:04:49
  • 0
@DOBREJNOCY: moje nazwisko przez U byłoby z błędem
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:05:05
  • 1
@Wachatron: zespół muzyczny? Próbowałem, ale za mocne;)
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:08:06
  • 0
@kartynastol: nie ma za dużo własnego gazu niestety:(
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
20.10.2020, 10:55:04
  • 0
@Plotkova99: będziemy mieli więcej gazu rosyjskiego w regionie, trudniejszą rywalizację o rynek. Trzecia część jest rozważana luźno jako połączenie do Wielkiej Brytanii
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
20.10.2020, 10:57:04
  • 0
@Dru_Gru: pudło kochany! Założyłem BiznesAlert.pl nie pracując w żadnym biurze. Nie uzyskałem stanowiska, tylko je stworzyłem, pozdrawiam i życzę dalszego buló dolnej części pleców:)
  • Odpowiedz
TradingWykop
TradingWykop
TradingWykop
14.10.2020, 23:06:51
  • 0
@wjakobik: Umsknęło pytanie, które mnie dalej ciekawi.
Czy te rurociągi i np. NS2 itd. można by przerabiać na transportowanie wodoru? Gdzieś próbowano/działa? Albo czy chodzą takie koncepty?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjakobik
wjakobik 20.10.2020, 08:42:39
  • 0
@TradingWykop: można https://biznesalert.pl/nord-stream-2-wodor-lng-niemcy-klimat-energetyka-gaz/
  • Odpowiedz

578

AMA - Wojciech Jakóbik [Nord Stream 2, energetyka, gaz, ropa, ceny energii]

AMA - Wojciech Jakóbik [Nord Stream 2, energetyka, gaz, ropa, ceny energii]

Zapraszam na AMA o #NordStream2 i nie tylko! #Ama #energetyka #gaz #ropa #cenyenergii

wjakobik
z
wykop.pl
dodany: 24.09.2020, 17:58:45
  • 349
  • #
    ama
  • #
    polska
  • #
    NordStream2
  • #
    energetyka
  • #
    gaz
  • #
    ropa
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:02:04
  • 65
@Genezyp: tak, poszerzone sankcje USA mogą sprawić, że nie uda się dokończyć budowy NS2
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:04:07
  • 73
@temoque: Polska zachowuje się odpowiednio - korzysta z narzędzi politycznych i prawnych do blokowania/opóźniania projektu a jednocześnie uniezależnia się od jego wpływu na rynek tworząc własną alternatywę
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:07:48
  • 47
@flyingcircus: koszt NS2 był szacowany na ok 11 mld euro. Większość kosztów ustalonych pierwotnie została już sfinansowana. Jednak opóźnienie, konieczność modyfikacji projektu i inne niewiadome mogą windować te koszty wyżej
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:11:30
  • 42
@flyingcircus: te pieniądze mogą zostać spalone. Być może Gazprom musiałby wtedy płacić jakieś odszkodowania. Rządy broniące interesów firm jak niemiecki Uniper - pożyczkodawca NS2 - działają aktywnie w celu jego obrony. Mimo to trudno byłoby znaleźć sposób na ominięcie poszerzonych sankcji wiszących na projekcie. Iran próbuje od lat i nie daje rady
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:12:30
  • 29
@arkan997: musiałaby sama teraz ubezpieczyć statek Akademik Czerski który ma do dokończenia niewiele ponad 100 km rur i wypełnić zapisy pozwolenia na prace wydane przez Duńską Agencję Energii. To nie jest niemożliwe, choć będzie trudne. Poza tym poszerzone sankcje muszą jeszcze wejść w życie. USA jeszcze ich nie wprowadziły
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:13:17
  • 50
@Pandamix: oczywiście, warto zastanowić się kiedy to się stanie. Wszystko zależy od tempa obniżki ceny tej technologii, która na razie jest kosmicznie droga
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:13:48
  • 36
@Pandamix: ciekawe dane https://hydrogencouncil.com/wp-content/uploads/2020/01/Path-to-Hydrogen-Competitiveness_Full-Study-1.pdf
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:14:57
  • 38
@good_veneer: UE bo to ona dyktuje zasady na swym terytorium. NS2 musi zostać dostosowany do jej przepisów. Jedynie nadużycia obrońców NS2 w instytucjach unijnych mogą osłabić tę pozycję i niestety tak się już działo https://biznesalert.pl/jakobik-komisja-ukrywa-kwity-na-nord-stream-2-kto-ja-paralizuje-analiza/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:15:57
  • 18
@flyingcircus: kraje zarabiające na przesyle gazu z Rosji będą się cieszyć z porażki NS2 jednak nie tylko one. Według think tanku Breugel zamiana szlaku ukraińskiego (główny obecnie) na niemiecki z użyciem NS2 przyniosłaby podwyżkę cen gazu w Europie Środkowo-Wschodniej
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:17:06
  • 84
@buking: nasza redakcja współpracuje z Wykopem, proszę wybaczyć jeśli kogoś wkurzamy:(
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:19:32
  • 10
@flyingcircus: nie zarabiamy specjalnie na przesyle gazu rosyjskiego. Szczęście w nieszczęściu, że przez to nie jesteśmy zależni od takich przychodów. Podwyżka wynikałaby z faktu, że ograniczenie infrastrukury w kierunku z Niemiec do EŚW w tym Polski podnosiłoby ceny gazu dostarczanego od tej strony
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:19:59
  • 0
@flyingcircus: p.s.: https://biznesalert.pl/gazociag-jamalski-kontrakty-historyczne-rosja-europol-gaz-gaz-system-energetyka-gaz/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:21:08
  • 97
@temoque: rozbudowany terminal LNG i Baltic Pipe, pływający terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej - one razem dadzą możliwość porzucenia dostaw gazu z Rosji z jednej strony i wolny dostęp do ofert z całego rynku, a więc i najlepszej możliwej ceny. Nie będziemy się musieli oglądać na Gazprom, a co za tym idzie, nie będzie miał on wpływu na naszą politykę zagraniczną
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:23:55
  • 6
@Fidelis: Jeżeli nie powstanie NS2 to w pierwszych kilku latach... nie stanie się nic. Mamy spowolnienie gospodarcze, ciepłe zimy, koronawirusa, zwrot ku OZE. To sprawia, że popyt na gaz wcale nie rośnie tak szybko jak chciałby Gazprom, a podaż jest cały czas olbrzymia przez rosnące grono producentów gazu, rozwój infrastruktury LNG pozwalającej wysyłać i odbierać gaz bardziej swobodnie. To nie jest dobry czas dla megaprojektów jak NS2, chyba że mają
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:24:13
  • 64
@delinquencia: rozbić Zachód, UE i NATO
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:24:34
  • 3
@anus_mundi: są wątpliwości, nie ma decyzji o wycofaniu wsparcia Niemiec dla NS2. Merkel dalej go broni
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:27:12
  • 24
@flyingcircus: Rosja zbliża się do Chin niezależnie od NS2. Zbudowała gazociąg Siła Syberii, chce zbudować Siłę Syberii 2. Chce słać tam jak najwięcej ropy. Poza surowcami ma niewiele do zaoferowania. Mimo to Rosja i Chiny głosują razem w Radzie Bezpieczeństwa ONZ i wspierają się w walce z USA. To zbliżenie jest widoczne już teraz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:33:16
  • 29
@flyingcircus: wydaje mi się, że Putin chciałby osłabiać lub wręcz zniszczyć Unię Europejską jako twór stworzony w celu zakończenia wojen wewnątrzeuropejskich dających Rosji możliwość wykorzystania jej słabości, potencjalnego źródła soft power osłabiającego wpływy Rosji w obszarze postsowieckim, konkurencyjnej alternatywy do wizji Ruskiego Miru
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:35:46
  • 3
@flyingcircus: tak jest, to jest dobre pytanie! Rosja wymienia OZE jako czynnik destabilizujący w dokumentach. Putin mówił nawet kiedyś, że turbiny wiatrowe wypędzają robaki spod ziemi. Sektor energetyczny Rosji w obecnym kształcie nie przetrwałby transformacji energetycznej ku OZE https://biznesalert.pl/rosja-oze-plan-odbudowa-gospodarka-putin-koronawirus-eksperci-inwestycje-energetyka/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:36:47
  • 29
@delinquencia: NS2 ma służyć ominięciu Ukrainy, wzmocnieniu pozycji Gazpromu w Europie Środkowo-Wschodniej pomimo tendencji niekorzystnych dla niego i uwiązaniu biznesu europejskiego przy kolejnym projekcie w celach politycznych
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:38:19
  • 18
@flyingcircus: obrona wpływów w tak zwanej bliskiej zagranicy na pewno! Wszystko po to aby odwrócić skutki rozpadu Związku Sowieckiego z użyciem narzędzi innych niż czołgi, bo tych coraz trudniej używać
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:38:59
  • 20
@delinquencia: NS2 miał działać od końca 2019 roku i zapewniłby realizację powyższych celów niedługo później. Natomiast póki co stoi nieukończony a budowa nie jest wznawiana
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:40:41
  • 3
@flyingcircus: są plany rozwoju OZE, ale też wielki opór sił status quo przy którym protesty górników w Polsce to nic https://biznesalert.pl/rosja-oze-plan-odbudowa-gospodarka-putin-koronawirus-eksperci-inwestycje-energetyka/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:50:13
  • 5
@flyingcircus: Putin nie pozwoli zastąpić Łukaszenki nikim prozachodnim albo ograniczającym wpływy Rosji. Nie oznacza to jednak, że kiedyś go nie wymieni. Może ten moment się zbliża, bo USA nie uznają już Łukaszenki za prawowitego prezydenta ;)
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:59:46
  • 1
@flyingcircus: być może kimś takim miał być Babaryka, biznesmen z Belgazprombanku, który nagle postanowił zostać prezydentem https://biznesalert.pl/lukaszenka-babaryka-aresztowania-gazprom-rosja-energetyka-gaz/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:03:51
  • 11
@flyingcircus: haha to jest bardzo dobre pytanie, jak mawiał Lesław Maleszka! Z tego wszystkiego wolałbym się najeść pitcom z dagrasso tudzież inszej pitcerni:)
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:04:29
  • 4
@overjoyed: tak jest, czy są jeszcze jakieś wskazówki? One będą bardzo cenne:)
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:06:42
  • 2
@flyingcircus: (✌ ゚ ∀ ゚)☞
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:08:32
  • 1
@SonOfTheSun: PGNiG nie może się połączyć z GS - do ich rozdzielenia doszło w ramach wdrażania przepisów antymonopolowych UE które zakładają tzw. rozdział właścicielski, czyli różne podmioty od sprzedaży, transportu i dystrybucji gazu
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:09:50
  • 0
@SonOfTheSun: połączenie PGNiG i Orlen może dać więcej pieniędzy na transformację, ale oddzielnie też dałyby radę. Ważne będą warunki Komisji Europejskiej przedstawione przed ewentualną zgodą na koncentrację tego rodzaju. Nie wiadomo na ile będą korzystne. Orlen jest dobrej myśli!
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:19:25
  • -2
@paveua: sprawą zajmuje się sąd i nie jestem w stanie go wyręczyć:( Dywersyfikacja postępuje, liberalizacja czeka a PGNiG dominuje na rynku
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:20:50
  • 0
@Martwiak: to może być kiedyś element strategii niemieckiej. Póki co postawili na zielony wodór z OZE. Nasza strategia wodorowa nie wymaga korzystania z NS2, mamy i będziemy mieć inne źródła wodoru
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:24:56
  • 4
@PfefferWerfer: 1. Da się wytwarzać energię ze spalonych śmieci. Skandynawowie zapewniają sobie w ten sposób ciepło. Wystarczy wdrażać podobne rozwiązania w Polsce. Mój kolega popełnił świetne artykuły na ten temat: https://biznesalert.pl/smart-city-dania-szwecja-nordhavn-royal-seaport-cop-24/

2. Cyfryzacja i coraz lepszy dostęp do rynku sprawiają, że obrót wręcz forexowy nie będzie niczym szczególnym. Warto zobaczyć jak wygląda obecnie rynek ropy - idziemy w tym kierunku.

3. Budżet Rosji jest zaplanowany w tym roku na 42,4
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:28:12
  • -4
@SonOfTheSun: jest duża dyskusja o tym co zrobić z Gas Storage Poland. Niemcy mają wielu operatorów różnych usług i dają radę. Są argumenty za i przeciw a spór wynika chyba bardziej z walki o wpływy
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:31:11
  • -3
oddał


@paveua: chyba wyda te pieniądze na inwestycje które potem mają dać tańszy gaz

https://biznesalert.pl/jerzy-kwiecinski-prezes-pgnig-wyrok-arbitraz-gazprom-kontynuacja-dywersyfikacja-uniezaleznienie-od-rosji-energetyka-gaz/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:32:52
  • -1
@sireplama: NS2 może podnieść ceny gazu Polakom. To tylko jeden z argumentów https://biznesalert.pl/zachmann-nord-stream-2-pozwoli-na-dyktat-cenowy-w-europie-srodkowo-wschodniej-analiza/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:33:21
  • -2
@WLADCA_MALP: są źródła odnawialne. Uran to też paliwo kopalne, ale wystarczy na tysiące lat
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:33:44
  • -1
@thomekh: cokolwiek jeśli tylko dodatkowo mogę przy tym czytać ciekawe komentarze na wykop.pl
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:36:55
  • -3
@r3solver: nie znam się na tym za dobrze, ale ten dług mnie niepokoi
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:37:28
  • 7
@ttymekrakoczya: nie znam się na tym:(
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:38:10
  • -2
@Walus002: nie można jednoznacznie odpowiedzieć na taką tezę. Na pewno sankcje przeciwko NS2 to nie inicjatywa Trumpa. Parlament chce go niejako zmusić do ich wprowadzenia wpisując je do ustawy Pentagonu
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:38:54
  • 0
@kilobit: mamy połączenie gazowe z Niemcami i Rosją. To chyba nie miałoby sensu. Polacy budują własny gazociąg do Norwegii
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:39:53
  • -1
@ZaplutyKarzelReakcji: ten spadek, szczególnie w sektorze węgla, jest już widoczny. Gaz będzie paliwem przejściowym, więc przyda się dłużej. Zobaczymy czy energetyka bez paliw kopalnych, z samymi źródłami odnawialnymi i bateriami jest możliwa
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:40:09
  • -1
@matkakrawcowaojciecstefan: "pomidor"
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:40:37
  • 6
@NocnikDzienny: mamy dużo publicystyki na ten temat a potrzebna jest decyzja. Tej nie ma od kilku lat. Podobno ma być niebawem umowa USA-PL - zobaczymy
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:41:15
  • 21
@kilobit: teraz jedynie niespodziewane opóźnienia. Projekt idzie bez przeszkód przez harmonogram i nie widać zagrożeń
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:41:51
  • 4
@kilobit: nie jestem specjalistą od spraw wojskowych, ale wydaje mi się, że tacy eksperci zalecają wzmocnienie floty. Obrona szlaków przesyłowych jest też ważnym elementem koncepcji strategicznej NATO
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:43:57
  • 6
@Bilboteka: Niemcy dali pieniądze i nie odpowiadają za budowę. Ta spoczywa na barkach Gazpromu, który skończył już ponad 90 procent rury ale teraz stoi przez sankcje USA
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:44:40
  • 1
@kossok: Orlen ma być koncernem tzw. multienergetycznym. Chcą powoli odchodzić od ropy, wchodzić w OZE i petrochemię, osiągnąć neutralność klimatyczną w 2050 roku. Podobnie działał Statoil - teraz Equinor i do pewnego stopnia Saudi Aramco
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:47:30
  • 2
@Bnkpl: jestem zadowolony z moich studiów na UJ które nieraz przydały mi się w pracy. Nie skończyłem na nich edukacji. Pisanie analiz, raportów to nic nadzwyczajnego, aż trudno tłumaczyć. Odbiorcy są różni: czytelnicy, firmy, administracja. To zależy od tekstu. "ekspert" to określenie używane potocznie, które mogło przyciągnąć uwagę czytelnika bardziej niż właśnie analityk bo znaczenie tego terminu jest mniej znane
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:49:16
  • 8
@Baziok:

1. To da się zrobić. Trwa spór o to czy warto. Model finansowy ma być zaraz przedstawiony. Warto go będzie przeanalizować.

2.
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:50:22
  • 2
@Martwiak: obecne źrodła to rafinerie. Wodór powstaje tam jako odpad procesów petrochemicznych. Nowe źródła to atom i OZE jako źródła energii do elektrolizerów wytwarzających wodór z wody albo gaz z którego da się go wytworzyć w różnych procesach chemicznych
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:50:45
  • 21
@Tarafas240: nazwa mi się bardzo podoba, nie znam się na lotniskowcach!
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:51:39
  • 17
@Baziok: muszą się trochę liczyć bo NS2 został ostatecznie podporządkowany regulacjom unijnym dyrektywy gazowej:) W ten sposób słabsi tez mieli coś do powiedzenia w tej sprawie. Gdyby nie UE nie mogliby zrobić nic
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:51:57
  • 3
@Walus002: cieszę się, że dyskusja budzi emocje;)
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:52:24
  • 19
@open-alpha: Nord Stream 2 to taki sam błąd jak Nord Stream 1 czy inne formy współpracy gospodarczej z reżimem na Kremlu, która zawsze kończy się uwikłaniem politycznym
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:52:54
  • 3
@izkYT: energia z odpadów to szansa: https://biznesalert.pl/smart-city-dania-szwecja-nordhavn-royal-seaport-cop-24/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:53:27
  • 2
@Baziok: ok, mogę tylko szacować i tutaj to na przykład zrobiłem: https://biznesalert.pl/jakobik-trump-sie-zdekonspirowal-zdradzil-ile-moze-kosztowac-lng-z-usa-felieton/
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:54:29
  • 1
@Pol345: 1. Fuzja ma sens z punktu widzenia ekspansji zagranicznej. Rzeczywiście to wyzwanie dla rynku dlatego KE dała warunki ograniczające groźbę monopolizacji. 2. Energetyka i polityka w Polsce są wciąż mocno związane i nie zanosi się na zmiany
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:54:40
  • 6
@mco111: do ogrzewania jest wystarczająco ciepła, do energetyki - niestety nie
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:55:47
  • -1
@Dzikgaw: zdania sa podzielone ale jeśli nawet giganci jak BP i Saudi Aramco się zazieleniają to może być ciekawie. Unia Europejska chce zachęcać do redukcji emisji CO2 głównie poprzez własny przykład. Porozumienie klimatyczne z Paryża ma zachęcać innych do działania, ale nie ma sankcji.
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:56:23
  • -3
@woodywoodpecker: powinniśmy współpracować. Nie potrzebują wodoru z NS2, są inne źródła. Niemcy nie widzą zagrożenia bo mają zdrowy rynek i silną dywersyfikację, ale właśnie NS2 może im zaszkodzić
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:56:32
  • -1
@Patus_Michal_Pol: to zależy od pytania:)
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:56:50
  • 78
@Straszak_pl: jeśli atom nie wypali, to cała polska strategia energetyczna jest do kosza i trzeba ją pisać od nowa
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:57:41
  • 0
@Belzebub: 1. Globalnie cały czas rośnie ale wolniej przez spowolnienie gospodarcze. 2. Gaz ziemny ma być paliwem przejściowym na następną dekadę-dwie, szczególnie w krajach mniej zdekarbonizowanych jak Polska
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:58:37
  • 1
@Buttdozer69: staram się odpowiadać jak najszybciej i pomagam linkami. Nie zawsze da się odpowiedzieć w kilku zdaniach. Proszę się nie martwić o linki
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 19:59:45
  • 70
@guruu: 1. Droższy gaz w regionie, 2. Destabilizacja Ukrainy, 3. Wzmocnienie Gazpromu, 4. Uderzenie w rentowność naszych projektów dywersyfikacyjnych. 5. Podziały w UE i NATO, 6. Więcej dolarów na Kremlu na czołgi
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:00:11
  • 7
@BITGOJ: jest istotnym elementem polityki energetycznej Polski. To jedno ze źródeł dywersyfikacji dającej niezależność od Rosji
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:00:38
  • 1
@Baziok: mamy potencjał do ogrzewania ale zbyt chłodną geotermię do energetyki. Nie jest tak źle, są nowe projekty
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:03:01
  • 7
@Mistrzrozkimnki: moim zdaniem jest to przedsięwzięcie które nie powstałoby bez pobudek politycznych w Rosji ale spełnia cele biznesowe w Niemczech. Uważam, że Rosja ma agenturę wpływu w całej Europie, w Niemczech też. Polska ma szereg atutów jako jeden z kluczowych partnerów handlowych Niemiec, sojusznik z UE i NATO. Umiemy się porozumieć w wielu sprawach, a w tej nie
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:03:24
  • 4
@wonderboy: wodór jest bardzo drogi. Jeśli będzie taniał tak szybko jak OZE to stanie się paliwem przyszłości za kilkanaście lat
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:03:53
  • 4
@TradingWykop: przekop mógłby posłużyć rozwojowi transportu LNG małej skali z jego użyciem
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:06:33
  • 3
@ethc: ns1 już działa a ns2 ma go uzupełnić
wjakobik - @ethc: ns1 już działa a ns2 ma go uzupełnić

źródło: comment_1600977991AEDneLRSsqjhodmQoPclUV.jpg

Pobierz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:07:33
  • 6
Szanowni Państwo! Dziękuję za ciekawe pytania, opinie i krytykę (tę konstruktywną). Będę odpisywał dalej jutro. Ciąg dalszy nastąpi!
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 20:08:40
  • -6
@Martwiak: zapomniałem. To oczywiście tez jedno ze źródeł. Dobranoc! Postaram się odpowiedziec więcej jutro!
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:17:46
  • 2
@concept_of_everything: na razie zgazowanie węgla jest nieopłacalne. Gdyby udało się dokonać przełomu technologicznego, mogłoby wejść na rynek. Na razie go nie ma:(
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:18:36
  • 2
@Havharo: sankcje wobec NS2 które już obowiązują obejmują firmy pomagające budować ten gazociąg. Przez nie Rosjanie muszą kończyć budowę sami z użyciem Akademika Czerskiego. Poszerzone sankcje uderzyłyby w firmy wspierające budowę, a więc także potencjalnie ubezpieczycieli, odbiorców gazu, itd.
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:19:14
  • 1
@kacper-gorski-12: rozwój OZE to zagrożenie dla petrostate w Rosji i potencjalne narzędzie zmniejszania użycia ropy w gospodarce. Tempo zmian to temat sporny. Mieliśmy mieć szczyt wydobycia ropy w latach 70' XX wieku i nie nastąpił do tej pory
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:19:25
  • 2
@silentguy: nie znam się na tym:(
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:20:10
  • 3
@user_p: nowe elektrownie gazowe powstają już teraz, choćby w PKN Orlen. Mają być kolejne. Fuzja to śpiew przyszłości, ale Narodowe Centrum Badań Jądrowych się jej przygląda w kraju i we współpracy europejskiej
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:20:29
  • 1
@user_p: jeśli chodzi o CCS, to chyba tak, ale nie wszędzie. Norwegia jest pionierem tej technologii
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:20:41
  • 2
@skoczowiak: nie ma woli współpracy po stronie Rosji
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:20:56
  • 2
@Kano28: wiatraki też działają w nocy, jeśli jest wiatr
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:21:36
  • 2
@bylem_bordo: zajmuję się tą tematyką od 2009 roku. Oczywiście można uczyć się przez całe życie
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:22:15
  • 3
@krystynalaga: nie ma porozumienia, dzisiaj będą dalsze rozmowy. Górnicy nie chcą likwidacji żadnej kopalni, a rząd chce ich kilka zamknąć i trwa impas
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:22:36
  • 2
@qweasdzxc: teoretycznie tak. W praktyce jest to obszar niestabilny politycznie. Niemcy już próbują sił w Maroko właśnie przez wodór
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:23:17
  • -1
@Eskeel: jako małe dopóki NATO działa
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:23:41
  • 0
@Florentino: Rosja traci kolejne narzędzia wpływu na Polskę. Nigdy jednak nie wiadomo czy nie wymyślą czegoś nowego
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:24:38
  • -1
@Lemingus_Vulgaris: NS2 da im tani gaz do konkurowania na skalę globalną i dystrybucji w Europie Środkowo-Wschodniej. Mogą już teraz sprowadzać LNG bez własnych gazoportów
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:29:49
  • 1
@szary553-g: Gazprom musi się zmieniać by przetrwać. Inwestuje teraz w LNG, ma nadal szansę radzić sobie na świecie, ale Kreml musiałby mu pozwolić na więcej swobody, działania rynkowego i przestać suflować mu projekty polityczne jak NS2
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:30:47
  • -1
@ziarnodlakur: uważam, że to dobry kompromis. Przepraszam, że podam link do mojego tekstu na ten temat, ale będzie Pan miał szerszą odpowiedź https://biznesalert.pl/spor-terytorialny-polska-dania-koniec-baltic-pipe-decyzja/
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:31:25
  • 0
@Bajo-Jajo: to bardzo możliwe!
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:32:04
  • 2
@wykup: nie zawsze. Gaz na giełdach zachodnich jest zwykle tańszy od oferty z kontraktów terminowych Gazpromu
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:32:45
  • 10


@user_p: 2033 planowany przez rząd to ostatni gwizdek. Cała polityka energetyczna z dokumentów rządowych stoi obecnie na tym projekcie
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:33:25
  • 4
@Mistrzrozkimnki: wszystkie te nazwy są świetne! Nasza Marynarka niechaj kwitnie!
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:34:36
  • 2
@Kurzciel: tylko do pewnego stopnia, bo polityka klimatyczna pod którą podpisała się Polska będzie systematycznie obniżać rentowność węgla
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 05:35:25
  • 2
@Walus002: podpisał się pod projektem z 2019 roku. Teraz czekamy na kolejny podpis. Trudna polityka wewnętrzna USA nie pozwala mu być zbyt prorosyjskim, ale widać, że ma sentyment do Włodzimierza Włodzimierzowicza
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 06:07:58
  • 11
@paliwoda: rząd twierdzi, że jeszcze wypali i przekonuje, że zaraz będą konkrety. Możemy im wierzyć albo nie, ale trudno zweryfikować te tezy inaczej niż faktami
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 06:08:37
  • 2
@TradingWykop: małe LNG to tysiące ton dla małych odbiorców. Nie chodzi o wielkie tonaże
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 06:09:22
  • 1
@Mistrzrozkimnki: czasami za bardzo obrażaliśmy się na Niemców. Jesteśmy w stanie zrobić razem wiele nawet pomimo NS2, który nam nie ułatwia współpracy
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 06:09:50
  • 0
@dzikiknur: ogniwa - te są na razie bardzo drogie, ale będą zapewne tanieć
wjakobik
wjakobik
Autor
25.09.2020, 06:10:24
  • -2
@koku: Niemcy mogłyby zarabiać na dostawach przez ich terytorium do Polski. To Rosja mogłaby wzmocnić Gazprom w regionie, dzielić klientów na lepszych i gorszych, wykorzystywać dalej gaz do polityki
wjakobik
wjakobik 22.09.2020, 06:30:38
  • 15
Nord Stream 2 kaputt?

Razem z całą redakcją BiznesAlert.pl czytam wykop.pl od dawna, ale czas na przygodę interaktywną.

Już w ten czwartek, 24 września o godz. 20.00 zapraszam na sesję Ask Me Anything (AMA) z moim udziałem na temat spornego projektu Nord Stream 2, relacji gazowych Polski, Rosji i Niemiec, naszej własnej drogi w tym trójkącie oraz kontekście europejskim i transatlantyckim.

To odpowiedź BiznesAlert.pl na zapotrzebowanie użytkowników Wykop.pl, ale nie koniec naszego
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:00:50
  • 1
https://www.wykop.pl/paylink/9147/14387/
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:01:41
  • 1
@Fidelis: https://www.wykop.pl/link/5712401/nord-stream-2-kaputt/
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:03:33
  • 1
@toczyski: największy tonaż nie przejdzie, ale póki co nie jest potrzebny. Zapraszam na c.d. tutaj:) https://www.wykop.pl/link/5712401/nord-stream-2-kaputt/
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:06:06
  • 1
@arkan997: niestety nie można jeszcze powiedzieć, że NS2 jest kaputt. c.d: https://www.wykop.pl/link/5712401/nord-stream-2-kaputt/
  • Odpowiedz
wjakobik
wjakobik
Autor
24.09.2020, 18:30:29
  • 0
@Grin78: oto świeże podsumowanie: https://biznesalert.pl/nord-stream-2-koalicja-sankcje-usa-ubezpieczenie-energetyka-gaz/ a tutaj AMA: https://www.wykop.pl/link/5712401/nord-stream-2-kaputt/ zapraszam!
  • Odpowiedz

0

Nord Stream 2 kaputt?

Nord Stream 2 kaputt?

Zapraszam na AMA o #NordStream2 i nie tylko!  #Ama #energetyka #gaz #ropa #cenyenergii

wjakobik
z
wykop.pl
dodany: 24.09.2020, 17:58:48
  • 0
  • #
    ama

0

Nord Stream 2 kaputt?

Nord Stream 2 kaputt?

Zapraszam na AMA o #NordStream2 i nie tylko!  #Ama #energetyka #gaz #ropa #cenyenergii

wjakobik
z
wykop.pl
dodany: 24.09.2020, 17:58:44
  • 0
  • #
    ama

0

Nord Stream 2 kaputt?

Nord Stream 2 kaputt?

Zapraszam na AMA o #NordStream2 i nie tylko!  #Ama #energetyka #gaz #ropa #cenyenergii

wjakobik
z
wykop.pl
dodany: 24.09.2020, 17:58:39
  • 0
  • #
    polska

0

Nord Stream 2 kaputt?

Nord Stream 2 kaputt?

Zapraszam na AMA o #NordStream2 i nie tylko!  #Ama #energetyka #gaz #ropa #cenyenergii

wjakobik
z
wykop.pl
dodany: 24.09.2020, 17:58:33
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ama
  • #
    energetyka
  • #
    gaz
  • #
    ropa
  • #
    cenyenergii

Wojciech Jakóbik

  • http://wjakobik.com

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 26.09.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.07.2024

    Rocznica
  • Ekspert
    od 24.09.2020

    Ekspert

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking