W tym tygodniu w Monachium odbył się pierwszy (i może nie ostatni) Godot Fest (https://godotfest.com/). To według organizatorów konferencja skierowana raczej do ludzi żyjących z tworzenia gier, a nie tylko pasjonatów po godzinach lub studentów. Cały line-up prezentacji dostępny jest na stronie: https://media.ccc.de/c/godotfest2025, z rozpiską co było kiedy: https://godotfest.com/schedule/.
@that_ugly_dude: No dla mnie Godot to gierki małe, stylizowane (wymuszony technologicznie styl "retro" czy pixel art), ewentualnie 2d albo gry mobilne. Zdecydowanie nie jest to narzędzie jak Blender. Może kiedyś będzie, ale to jak "Czekanie na Godota" xd
Oglądałem weekly filmik od Jasona Turnera, w którym pojawia się jego CMake file wraz z warningami. Gość na filmiku wybiera aktywne warningi, opisujac komentarzem ich sens. W praktyce robiłem odwrotnie, blacklistując kompletnie zbędne przy włączonym maksymalnym (albo jakoś bardzo wysokim) poziomie.
Naszło mnie do zapytania: w jaki sposób definiujecie jakie warningi pozostaną w trakcie kompilacji?
Dla gcc mam listę przygotowaną na podstawie https://stackoverflow.com/a/9862800 . Jak tworzysz „bardzo wysoki” poziom ostrzeżeń? W gcc -Wall -Wextra wcale nie są wybitnie wymagające.
Na podlinkowanej przez Ciebie liście jest wyłączony -Wno-unused. Sam autor sugeruje, że irytuje go ten warning w trakcie developmenu, ale dobrze czasem włączyć. To potencjalnie error-prone.
Taka lista oparta o whitelistowanie ma zasadniczą wadę: jeżeli nowa wersja kompilatora wprowadziłaby nowe warningi dla przypadków dotyczących np. nowszej wersji języka, o ile nie wejdą
@that_ugly_dude: Tak, liczby odpowiadaja rankingowi leaderboardu jednak moga występować rozbieżności związane z cache'owaniem dokładnej liczby punktów. Medale ulepszają się razem z twoim mmrem, który jest widoczny w zakładce stats konta. Dokładna data końca sezonu nie jest znana ale miał on trwać około pół roku. Po zakończeniu najwyższa ranga ma trafić gdzieś na profil jako odznaczenie i co sezon ta sama historia.
Chodzi mi po głowie piosenka, którą słyszałem ileś razy w rmf-ce naście lat temu. Zaczyna się dzwonami, podobnie jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Ly7uj0JwgKg - leci tak kilkadziesiąt sekund. Potem wchodzi wokal kobiecy, dość niski, zastępując dzwonki (bardziej mówi niż śpiewa). Nie pamiętam słów. Ktoś coś? Szukałem po listach top80, ale nie mogę znaleźć, a nie da mi to spokoju.
Taka sytuacja: fioletowy wyjeżdza tyłem z parkingu, zielony chce zająć jego miejsca, żółty wyprzedza zielonego.
Czyja jest wina, jeżeli fioletowy wyjedzie na pas, na którym żółty wyprzedza i spowoduje wypadek? (przypuszczam, że fiolet bo włącza się do ruchu, ale żółty nie zachowuje szczególnej ostrożności podczas wyprzedzania?)
Chciałbym się upewnić, bo taką mam konfigurację pod domem, a niewiele widać wyjeżdzając z parkingu (parkowanie tyłem nie pomaga jak jakiś wesoły van stanie obok).
@that_ugly_dude: Fiolet ale ten zielony mógłby stanąć nieco wcześniej aby dać fioletowemu więcej pola na prawym pasie co by nie musiał w--------ć się za bardzo na lewy.
Jeżeli wrzucacie kod i chcecie od kogoś pomocy, a szczególnie gdy kod objawia problem dla jakiegoś konkretnego wejścia - zamiast wrzucać na "pastebin" czy "codepaste" wygodniej będzie gdy wrzucicie kod np. na "ideone". Można kod od razu uruchomić, zadać wejście, zobaczyć wyniki ( ͡°͜ʖ͡°)
Czy mógłby ktoś wyjaśnic w skrócie o co chodzi z numerami 53x11 (i innymi kombinacjami) przy jeździe na rowerze? Probówałem guglać, ale efekt to kilka stron z urlami 53-11, 53x11, itp. #kolarstwo
W tym tygodniu w Monachium odbył się pierwszy (i może nie ostatni) Godot Fest (https://godotfest.com/). To według organizatorów konferencja skierowana raczej do ludzi żyjących z tworzenia gier, a nie tylko pasjonatów po godzinach lub studentów. Cały line-up prezentacji dostępny jest na stronie: https://media.ccc.de/c/godotfest2025, z rozpiską co było kiedy: https://godotfest.com/schedule/.
Byłem dwa dni i opisałem doświadczenia na blogu: https://thatuglydude.com/index.php/2025/11/17/godotfest-2025-brief-day1-summary-venue-loot/
#godot #gamedev #indiegamedev
źródło: IMG-20251117-WA0002
PobierzZiomek na prezentacji, który robił w Unity 6+ lat porównuje tempo pracy: https://media.ccc.de/v/godotfest2025-unlocking-godots-superpower-productivity#t=1040 (głównie jak szybko możesz sprawdzić zmiany - Godot jest szybki).