Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko248
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
last_man_standing

last_man_standing

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1884
  • Znaleziska 242
  • Mikroblog 1642
  • Obserwujący 41
  • Obserwowane 25
  • Dodane (265)
  • Komentowane (206)
  • Plusowane (1171)
last_man_standing
last_man_standing 17.02.2015, 16:53:52
  • 6
#aircraftboners #samoloty #f18
F/A-18 w nietypowym malowaniu z jednostki samolotów "agresorów" w bazie US Navy w Fallon. Ich zadaniem jest symulowanie wschodnich konstrukcji, takich jak np: Su-27 (i jego pochodne) czy MiG-29.
lastmanstanding - #aircraftboners #samoloty #f18
F/A-18 w nietypowym malowaniu z jed...

źródło: comment_5uRdTpsy1wWhJsGgiNNzQ7LBUDKsJ7vZ.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
17.02.2015, 17:10:41
  • 1
@hans-olo-olo: w tej samej jednostce F-5 symulowały MiGi-21
lastmanstanding - @hans-olo-olo: w tej samej jednostce F-5 symulowały MiGi-21

źródło: comment_4ZE9QZ0L93Cn3R94t8L5j6v3G5shTCsU.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
v.....r
v.....r
konto usunięte 16.02.2015, 17:42:53
  • 407
Całe te #spacex i Musk są dla mnie jak z przyszłości. Znikąd(medialnie) pojawiła się firma, która ma kasy jak lodu i co 4-5 tygodni wypuszcza rakietę w kosmos. Tworzy nowe technologie i nie zgłasza ich do urzędu patentowego.
Musk też pojawił się znikąd założył tesle i produkuje nieziemskie samochody o genialnych parametrach. W dodatku pracuje na rzecz rozwoju energii elektrycznej. Planuje kolonizacje marsa no i ogłosił, że jest w stanie
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 16.02.2015, 18:53:11
  • 19
@vesterr: Musk był też jedną z głównych inspiracji przy tworzeniu postaci Tony'ego Starka w kinowym uniwersum Marvela. Nawet miał cameo w jednym z filmów, gdzie Tony zachwala silniki Merlin :)
  • Odpowiedz
r.....7
r.....7
konto usunięte 15.02.2015, 10:44:01
  • 77
Voyager 2 na dwie godziny przed minimalnym zbliżeniem do Neptuna
#kosmos #voyager #zdjeciednia
r.....7 - Voyager 2 na dwie godziny przed minimalnym zbliżeniem do Neptuna
#kosmos #...

źródło: comment_6bKxcxy5UFe9tXZRsYwRmUlCapGL6aqw.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 15.02.2015, 15:45:50
  • 1
@ryo1987: To akurat płytka z Pioneerów, a nie Voyagera. Co nie zmienia faktu, że antena Voyagerów jest dość duża - 3,7m średnicy.
lastmanstanding - @ryo1987: To akurat płytka z Pioneerów, a nie Voyagera. Co nie zmie...

źródło: comment_zS90KC2UEd4SlPxz3nEvHA5fmCBBT836.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
enforcer
enforcer
enforcer
07.02.2015, 23:47:02 via Android
  • 7
Ile miejsca(lub ile pixeli i czy w ogóle to kiedykolwiek będzie możliwe) zajmowałoby zdjęcie w którym można by było zrobić zooma do samego początku wszechświata, pytanie w nawiązaniu do tych zajebiście dużo gigowych zdjęć z teleskopów w których to można zrobić superzooma(np. ostatnio popularne zdjęcie andromedy). Czy są jakieś granice jakości tych zdjęć? Czy w przyszłości jak rozwinie się technologia to teleskop walnie takie zdjęcię że będzie można zrobić takie przybliżenie że
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 08.02.2015, 03:44:53
  • 2
zdjęcie w którym można by było zrobić zooma do samego początku wszechświata


@enforcer: Akurat w tej kwestii przeszkodą będzie sama natura Wielkiego Wybuchu. Nie zajrzymy dalej niż ok. 380 000 lat po nim, bo od tego momentu Wszechświat stał się przenikalny dla promieniowania.
  • Odpowiedz
majeranek
majeranek
majeranek
02.02.2015, 15:56:32
  • 609
A pochwalę się wnętrzem jakie wyrzeźbiłem w maxie i vrayu. Render był elementem projektu na studia.

#grafika3d #3d #3dsmax #grafika #chwalesie
majeranek - A pochwalę się wnętrzem jakie wyrzeźbiłem w maxie i vrayu. Render był ele...

źródło: comment_vQTcojsMY6ybmXMKEPNBAUakkOLHMAsC.jpg

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 02.02.2015, 22:08:34
  • 12
Studiuję architekturę na Polibudzie Śląskiej w Gliwicach.


@majeranek: na którym roku jesteś?
  • Odpowiedz
E.....l
E.....l
konto usunięte 07.01.2015, 08:28:58
  • 163
Ostatnio uciekamy coraz dalej od naszej Dziennej Gwiazdy i zajmujemy się tworami znacznie, znacznie większymi. Galaktyki, jako ogromne i wciąż stosunkowo tajemnicze obiekty, skutecznie przykuwają uwagę astronomów od dawna. Choć może się to wydawać dziwne, podobnie jak Ziemia czy Jowisz, mają one nawet swoje satelity, którymi są... mniejsze galaktyki. Ich natura długo pozostawała jednak dla badaczy zagadką.

Przez wieki wśród naukowców dominował pogląd, że nasza Galaktyka stanowi cały obserwowany wszechświat. Widoczną gołym okiem
E.....l - Ostatnio uciekamy coraz dalej od naszej Dziennej Gwiazdy i zajmujemy się tw...

źródło: comment_EQQCqJNIskOuhCVIPS1JjU3MGxWphWnb.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 07.01.2015, 10:40:08
  • 0
Choć nieco mniejsza od naszej Drogi Mlecznej, galaktyka Andromedy jest od niej masywniejsza.


@Eestel: a nie jest przypadkiem na odwrót? Tzn. Droga Mleczna najbardziej masywna, a galaktyka Andromedy największa: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_Lokalna_Galaktyk
  • Odpowiedz
dzikiknur
dzikiknur
14.12.2014, 21:07:09
  • 2
Pytanko mirasy, co to jest takie błyszczące na odrzucanej osłonie aerodynamicznej? Izolacja cieplna/akustyczna/mikrofalowa/wtf ?

#kosmos #technologia #fizyka
dzikiknur - Pytanko mirasy, co to jest takie błyszczące na odrzucanej osłonie aerodyn...

źródło: comment_J3aAgnRd8zTuhK91d2SLj6uHwM3JH96U.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 14.12.2014, 21:34:19
  • 2
@dzikiknur: Osłona akustyczna, tzw. FAP (Fairing Acoustic Protection): http://www.nasa.gov/mission_pages/msl/multimedia/gallery/2011-10-6.html
  • Odpowiedz
mesrs123
mesrs123
mesrs123
13.12.2014, 22:39:35 via Android
  • 2
Czy istnieje jaki kolwiek sposób aby widzicie wszechświat taki jaki jest a nie z opóźnieniem wynikającym z odległości? #kosmos
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing 13.12.2014, 23:35:38
  • 0
@Leinnan: gdybyś poruszał się z prędkością światła, to czas nie miałby dla ciebie znaczenia. Dowolną odległość pokonałbyś w czasie 0 sekund :) (z twojego punktu widzenia). Dylatacja czasu zrobiłaby swoje i w rezultacie wszechświat byłby dla ciebie "płaski". Trochę boli głowa od tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 14.12.2014, 15:12:32
  • 1
@mesrs123: Tak. W teorii nie trwałaby dla ciebie nawet chwili. Polecam świetny wpis z dawnego blogu Sci-Funa: http://nietuzinkowyblognaukowy.blogspot.com/2012/05/relatywistyczny-zawrot-gowy.html
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 12.12.2014, 18:53:37
  • 72
Na początek duże gratulacje dla @Eestel za bardzo ciekawe wpisy. Ostatnio byłem dość zajęty i moje tempo znacznie spadło.

Dużo kosmicznych zdjęć tutaj pochodzi z Teleskopu Hubble’a, który oddał i oddaje astronomom nieocenioną przysługę w badaniach kosmosu.

Cofnijmy się więc do początków jego misji, pełnych wręcz atmosfery dramatu i skandalu. Wkrótce po wystrzeleniu na orbitę w 1990r. okazało się, że główne zwierciadło teleskopu ma poważną wadę. W trakcie jego produkcji w firmie Perkin-Elmer
lastmanstanding - Na początek duże gratulacje dla @Eestel za bardzo ciekawe wpisy. Os...

źródło: comment_AC0h07dy12c5GfWMDE4m5kcAvtvl0Nds.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
12.12.2014, 23:01:33
  • 1
@magiczny_andrzej: Tak. Teleskop został uchwycony przez manipulator wahadłowca. Podwyższenia orbity dokonywano za pomocą silników manewrowych promu.
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 24.11.2014, 16:09:03
  • 267
Natknąłem się dzisiaj na znalezisko o kulisach i zawiłościach kontraktu na dostawę rosyjskich silników RD-180 do amerykańskich rakiet Atlas. Ot, niby zwykły silnik, ale związana z nim jest bardzo ciekawa historia.

Otóż jest to pozostałość po ostatnim wielkim programie kosmicznym realizowanym w ZSRR. Chodzi o projekt odpowiednika amerykańskich wahadłowców. Dla Rosjan taki pojazd wielokrotnego użytku nie miał tylko wydźwięku propagandowego, ale mógł być użyty do obsługi i rozbudowy stacji kosmicznej Mir. Sama koncepcja
lastmanstanding - Natknąłem się dzisiaj na znalezisko o kulisach i zawiłościach kontr...

źródło: comment_SP8FnBdZnMOtPmxYru7iRDDw1R5n3b7f.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
24.11.2014, 16:17:38
  • 9
@madlung: upadek ZSRR, związany z tym kryzys i brak pieniędzy
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing
Autor
24.11.2014, 22:45:45
  • 2
@Dokkblar: Na pewno nie. W początkowym okresie rzeczywiście dzięki udanej rakiecie R-7 Rosjanie byli górą. O tym jak udana była świadczyć może fakt, że jej daleki krewny, czyli rakieta Sojuz do dziś jest używana m.in. do wynoszenia załogowych Sojuzów TMA na ISS. Mieli dużą wpadkę z N1, ale stworzyli też całkiem niezłe Protony i Zenity (używane do dzisiaj), a niektóre amerykańskie rakiety używają rosyjskich silników.
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 22.11.2014, 19:42:53
  • 394
Dzisiejszy wpis będzie poświęcony spektakularnemu (niestety bardzo rzadko) wykorzystaniu grawitacji w obserwacjach za pomocą teleskopów takich jak HST. Chodzi o zjawisko zwane soczewkowaniem grawitacyjnym.

Przewidział je już Albert Einstein w ogólnej teorii względności. Na czym polega? Najprościej mówiąc promienie światła ulegają zakrzywieniu w bardzo silnym polu grawitacyjnym jakiegoś obiektu. Taką soczewką może być np. bardzo masywna galaktyka albo nawet gromady galaktyk. Jeśli umownie mówiąc między nami, a jakimś odległym obiektem znajduje się np.
lastmanstanding - Dzisiejszy wpis będzie poświęcony spektakularnemu (niestety bardzo ...

źródło: comment_oG4mMqXkFb7S0aX1pUIftAQ6yPSbFTh2.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
22.11.2014, 19:51:46
  • 5
@Filodendron: LRG-3-757 to ta pomarańczowa, bliżej nas. Chodzi Ci pewnie o niebieską. Przy odległości 10,3 mld ly byłaby w zasięgu naszych możliwości. Na zdjęciu Ekstremalnie Głębokiego Pola Hubble'a z poprzedniego wpisu najdalsze galaktyki są ponad 13 mld ly od nas, część na pewno jest w odległości ok. 10 mld, więc mniej więcej tak by wyglądała. (ly = light year ;) )
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing
Autor
23.11.2014, 13:02:34
  • 0
@prusi:

Najpierw napisał, że zjawisko jest rzadko spektakularne (jako spektakularne, czyli efektowne, widowiskowe rozumiem np. pierścień lub krzyż Einsteina), a potem napisał, że zazwyczaj zjawisko ma postać obrazów w formie smug (czyli wg mnie nie jest spektakularne). Określenie "bardzo rzadko" dotyczy spektakularności i dlatego nawias jest w tym miejscu zdania, a nie w innym. Myślałem, że jasno to napisałem.

Ani razu nie wspomniałem, że zjawiska się nie wykorzystuje w obserwacjach,
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 19.11.2014, 17:03:55
  • 188
Zdjęcie poniżej przedstawia gwiazdę HL Tauri w konstelacji Byka, zaledwie 450 lat świetlnych od nas. Opublikowane na początku listopada właściwie z miejsca stało się sensacją.

Przedstawia bowiem formujący się układ planetarny, a dokładniej dysk protoplanetarny wokół gwiazdy tego samego typu co nasze Słońce. Dyski takie otoczone są chmurą pyłu i gazów, przez co dotychczasowe obserwacje w „popularnych” zakresach fal jak podczerwień, czy światło widzialne nie pozwoliły zajrzeć do ich środka. Tym razem wykorzystano
lastmanstanding - Zdjęcie poniżej przedstawia gwiazdę HL Tauri w konstelacji Byka, za...

źródło: comment_BlBEVCGohCrarh3HD5qMTCwUmSSDwZG7.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
19.11.2014, 17:29:01
  • 1
@jack-lumberjack: w zakresie fal milimetrowych(a konkretnie 1,3 mm), czyli znacznie dłuższych od światła widzialnego
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 17.11.2014, 17:05:18
  • 940
Zdjęcie poniżej to wydawałoby się niczym nie wyróżniające się zdjęcie nocnego nieba wykonane przez jakiś teleskop. Nic bardziej mylnego.

Jest to jedno z najważniejszych zdjęć wykonanych przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a (HST) i nosi nazwę Ekstremalnie Głębokiego Pola Hubble’a (XDF - Hubble eXtreme Deep FIeld). Jest częścią zdjęcia znanego jako Ultragłębokie Pole Hubble’a (ach, ta nomenklatura NASA :) ). W zasadzie jest to mozaika wykonana ze zdjęć wykonanych na przestrzeni 10 lat –
lastmanstanding - Zdjęcie poniżej to wydawałoby się niczym nie wyróżniające się zdjęc...

źródło: comment_U7WqoLYuBiWgBQII0xvvvJINej3wNvPy.jpg

Pobierz
  • 111
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
17.11.2014, 17:10:46
  • 175
Gdyby ktoś był ciekawy ja daleko sięga zdjęcie:
lastmanstanding - Gdyby ktoś był ciekawy ja daleko sięga zdjęcie:

źródło: comment_UCNuZrNAyxiigrFsGFelZjsHHp22ygkk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing
Autor
17.11.2014, 20:19:15
  • 81
@koch4m_cie:

Prawdę mówiąc to wszystko co widzimy jest przeszłością, bo światło ma ograniczoną prędkość. Księżyc widzimy takim jaki był niecałe 1,3 sekundy temu, a Słońce takie jakie było 8 minut temu. Nawet kiedy patrzysz w lustro widzisz obraz siebie sprzed milionowych części sekundy ( ͡° ͜ʖ ͡°) Im dalej jest jakiś obiekt tym bardziej w jego przeszłość możemy zajrzeć. A Hubble może spojrzeć naprawdę daleko.
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing
Autor
17.11.2014, 21:19:07
  • 41
@gryzli6: @Pro-Xts: Webb jest następcą Hubble'a, z tą różnicą, że będzie pracował w podczerwieni. Jego zwierciadło będzie ok 5-krotnie większe. Ma być wystrzelony za 3 lata. Myślę, że kwestia zwierciadła Hubble mogłaby być tematem jakiegoś przyszłego wpisu :) Otóż zwierciadło to jest wadliwie wykonane i generalnie HST ma astygmatyzm (ja też) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kepler to inna historia, bo jest w kosmosie już
lastmanstanding - @gryzli6: @Pro-Xts: Webb jest następcą Hubble'a, z tą różnicą, że b...

źródło: comment_pTRbTZSxk7Eq27WlJFbMgBo5uljXes8j.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing
Autor
19.11.2014, 17:23:05
  • 0
@Damian333: "Spikes" są powodowane przez rozpraszanie światła przez konstrukcję podtrzymującą zwierciadło wtórne w teleskopach zwierciadlanych (zazwyczaj w kształcie krzyża) i HST też taką ma. Widoczna jest np. na takim schemacie.

@Kiper602: Mój błąd. Powinno być do 2012r.
  • Odpowiedz
last_man_standing
last_man_standing 16.11.2014, 00:03:00
  • 135
Dziękuję wszystkim Mirkom za dużo plusów pod poprzednim wpisem :)

Dodam jeszcze jedną, ale tym razem krótszą ciekawostkę. Najstarszym astronautą na świecie jest John Glenn - pierwszy Amerykanin który okrążył Ziemię w 1962r. (pierwszym Amerykaninem w kosmosie był Alan Shepard, ale wykonał tylko "skok" w kosmos). Po tym locie stał się bohaterem w USA, a podczas parady na jego cześć na nowojorskim Broadwayu pobito rekord zużycia papieru do produkcji konfetti (ok. 3500
lastmanstanding - Dziękuję wszystkim Mirkom za dużo plusów pod poprzednim wpisem :) 
...

źródło: comment_WIcNco0pTgPmxzcnXpZkkC3xwXkNtznA.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

last_man_standing
last_man_standing
Autor
16.11.2014, 13:24:52
  • 2
@Kalan: taki zamiar miałem od początku
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Strona 10 z 11
  • >
  • Mission Specialist

Osiągnięcia

  • VIP
    od 24.11.2014

    VIP
  • Rocznica
    od 19.08.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 31.01.2015

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 21.03.2015

    Mikroblogger
  • Pozytywnie Zakręcony
    od 22.02.2016

    Pozytywnie Zakręcony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking