Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko207
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
jabole

jabole

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 436
  • Znaleziska 111
  • Mikroblog 325
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 2
Nathaniel86
Nathaniel86
08.07.2022, 11:36:39
  • 0
Super laickie pytanie, więc mam nadzieję, że mnie nie zjecie.

Korzystam z Bossy do kupowania polskich spółek i w ich interfejsie wybieram sobie spółkę, rodzaj zlecenia, ilość i rodzaj operacji - normalne zlecenie limit.

Nie rozumiem dlaczego w tej samej sytuacji zlecenie PKC będzie mnie wg Bossy kosztować znacznie więcej, mimo że jest odpowiedni wolumen zleceń z obydwu stron.

#gielda #gpw #bossa
Nathaniel86 - Super laickie pytanie, więc mam nadzieję, że mnie nie zjecie.

Korzys...

źródło: comment_1657280096q6rmYY7bbPGVyx6EefhrNZ.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jabole
jabole 08.07.2022, 12:25:45
  • 1
@Nathaniel86: Wybierając zlecenie PKC nie wiesz po jakim kursie zrealizuje się zlecenie i ile zapłacisz za nabyte akcje. Arkusz zleceń może zmienić się w ułamku sekundy. Nie wiem jak jest w Bosiu, ale brokerzy zabezpieczają się zwykle w ten sposób, że w przypadku zlecenia kupna PKC wstępnie blokują kwotę równą = liczba akcji x wartość aktualnych górnych widełek na papierze. Dla kalkulacji nie ma znaczenia jakie zlecenia są aktualnie w
  • Odpowiedz
jabole
jabole 08.07.2022, 12:43:20
  • 1
@Nathaniel86: Dodam żeby było jasne: przy takich samych warunkach w arkuszu, wartość transakcji przy wykorzystaniu zlecenia z limitem oraz zlecenia PKC będzie dokładnie taka sama. Ta wyższa kwota wyświetlana dla PKC to jest taki "bezpiecznik" ze strony brokera, żeby wiedział że masz wystarczająco gotówki na rachunku w celu rozliczenia transakcji zrealizowanej po potencjalnie dużo wyższym kursie niż jest obecnie na rynku
  • Odpowiedz
jabole
jabole 08.07.2022, 15:13:01
  • 1
@Nathaniel86: Tak, przy założeniu braku zmian w arkuszu zleceń, zapłaciłbyś taka samą kwotę w obu przypadkach czyli 5 x 105 zł. Pozdr.
  • Odpowiedz
mistejk
mistejk
08.07.2022, 11:02:17
  • 9
Ciekawa rzecz się dzisiaj wydarzyła na akcjach #kety

Dzisiaj odcięło dywidendę od kursu - a że dywidenda była spora - 52,37 zł to przy wczorajszym kursie zamknięcia 600 zł kurs odniesienia został skorygowany do 548 zł - to blisko 9% poniżej kursu zamknięcia, co najprawdopodbniej spowodowalo aktywację zleceń stop loss i spółka otworzyła się po kursie 523 zł - czyli 13% poniżej kursu zamknięcia i 4,6% poniżej kursu odniesienia po
mistejk - Ciekawa rzecz się dzisiaj wydarzyła na akcjach #kety 

Dzisiaj odcięło dy...

źródło: comment_1657278123Hs3KjojnJOaTHgru9v7IvQ.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jabole
jabole 08.07.2022, 11:34:13
  • 1
Wraz z odcięciem dywidendy wszystkie oczekujące zlecenia na dany instrument są wycofywane z systemu transakcyjnego.
  • Odpowiedz
jabole
jabole 08.07.2022, 12:04:55
  • 0
@Spust: Tak, jeżeli składasz tzw. zlecenie z limitem aktywacji o którym jest napisane wprost w SZOG GPW. Jednak wiem, że różni brokerzy mogą oferować klientom inne rozwiązania i faktycznie jest możliwość że niektóre stop lossy oczekują w systemie brokera a nie w systemie transakcyjnym. Wtedy to już nie wiem czy takie zlecenie jest anulowane przez brokera przy dywidendzie. Zależy od jego podejścia do tematu przez DM.
  • Odpowiedz

1897

Istnieje podejrzenie matactwa na akcjach JSW

Istnieje podejrzenie matactwa na akcjach JSW

Patologii ciąg dalszy. Szybki wzrost akcji o godzinie 11:30, który był kompletnie nieuzasadniony. Po godzinie zaczęły docierać informacje o dofinansowaniu przyznanym JSW.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 17.11.2020, 12:17:40
  • 88
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    biznes
  • #
    gielda
  • #
    inwestycje
jabole
jabole 17.11.2020, 15:06:07
  • -1
@sandwind: To że czegoś nie kojarzysz, nie oznacza że tego nie ma. Podaj proszę statystyki zawiadomień KNFu do prokuratury za ostatnie lata w sprawach dotyczących nadużyć na rynku. Na pewno masz te informacje, skoro określasz to mianem klęski.
jabole
jabole 17.11.2020, 15:16:33
  • 0
@sandwind: Ok czyli nie znasz statystyk, ale wiesz że KNF nic nie robi, bo tak wszyscy mówią. Sprawy dot. przestępstw giełdowych to sprawy karne i oskarżycielem jest prokuratura. To powiedz chociaż ile jest takich wygranych spraw w sądzie?
jabole
jabole 17.11.2020, 16:22:16
  • 0
@sandwind: Wcześniej napisałeś: Nie kojarze tez zbyt wiele sukcesow KNF w udowadnianiu przekretow tego typu w przeszlosci. Jakies pojedyncze przypadki jedynie , kleska totalna.
Wytłumacz w takim razie do czego odnosi się określenie "totalnej klęski". Czy totalną klęską jest fakt, że kojarzysz tylko kilka takich przypadków?

Poprosiłem Cię o statystyki bo myślałem, że masz jakieś ciekawe informacje w temacie na który zabierasz głos, lecz niestety się myliłem. Na "podstawową logikę"
jabole
jabole 17.11.2020, 19:05:48
  • 0
@aleksc: Utarło się, że dziwne ruchy kursu przed publikacją raportów okresowych (np kwartalnych) to na pewno insider dealing. Tymczasem raport finansowy spółki nie stanowi sam w sobie informacji poufnej, stąd (w idealnym świecie) takie transakcje siłą rzeczy nie są wykorzystywaniem informacji poufnych. Jeżeli spółka w raporcie kwartalnym publikuje jakieś zaskakujące dane to znaczy że zarząd nie podał wcześniej do publicznej wiadomości jakiejś istotnej informacji (co jest wielce niewłaściwe i również

637

Volvo potwierdza,że ich nowe samochody będą miały ograniczenie do 180 km/h [ENG]

Volvo potwierdza,że ich nowe samochody będą miały ograniczenie do 180 km/h [ENG]

Volvo dotrzymało obietnicy i za moment (od czerwca) prędkość maksymalna wszystkich nowych modeli będzie ograniczona do 180 km/h.

zurawinazmusztarda
z
media.volvocars.com
dodany: 20.05.2020, 21:48:44
  • 665
  • #
    swiat
  • #
    volvo
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
jabole
jabole 21.05.2020, 19:26:36
  • 6
Za rogiem jest już także wprowadzenie inteligentnego systemu ograniczenia predkosci ISA na terenie UE. Ostatnio pojawiły się pierwsze propozycje jak mógłby w praktyce działać taki system.

artykuł na WP
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jabole
jabole 21.05.2020, 19:59:14
  • 0
@sierzchula: z tego co kojarzę to ten system ma działać właśnie w opisany przez Ciebie sposób. Przekroczenie dozwolonej prędkości nadal będzie możliwe, ale samochód będzie miał za zadanie skutecznie przypomnieć kierowcy że speeduje. Takie systemy z automatycznym ograniczeniem momentu obrotowego są już stosowane w niektórych nowych fordach.
jabole
jabole 01.12.2019, 18:48:35
  • 6
kiedy ałtomatyczny translator na komurce wie lepiej..
#f1 #heheszki #hamilton
jabole - kiedy ałtomatyczny translator na komurce wie lepiej.. 
#f1 #heheszki #hamil...

źródło: comment_boBl5ZtpyiIvrdAduoFP9CFBdniRjTne.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SamBeliar
SamBeliar
01.12.2019, 18:50:08
  • 4

Komentarz usunięty przez moderatora

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 15.06.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking