Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko202
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
imbirek
imbirek

imbirek

Dołączył 6 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 167
  • Znaleziska 34
  • Mikroblog 133
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 10
p.....e
p.....e
konto usunięte 28.08.2020, 17:38:47 via iOS
  • 0
Kto z was siedzi, podobnie jak ja, niesłusznie zamkniety w izolacji domowej z powodu koronawirusa, dluzej niz 14 dni i nadal nie zanosi się żeby szybko mialo to sie zmienic? Pokazmy ile nas jest! #koronawirus
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 28.08.2020, 18:13:53
  • 0
@perversace: Po 5 tygodniach wreszcie wolność. (ʘ‿ʘ) Ale myślę że skutki tego zamknięcia będę odczuwać przed długi czas.
  • Odpowiedz
n.....n
n.....n
konto usunięte 26.08.2020, 18:43:56
  • 31
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 27.08.2020, 07:32:28
  • 1
@name_taken: Ale super, zazdroszczę. Mam nadzieję że za kilka dni również się uwolnię.
  • Odpowiedz
Arktosik
Arktosik
24.08.2020, 18:50:55
  • 0
#koronawirus czy można się nie zgodzić na test i wyjść po 14 dniach kwarantanny?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 24.08.2020, 19:50:27
  • 0
@Arktosik @asd23434asd: kwarantanna po kontakcie z zarażonym, kończy się po 14 dniach lub po ujemnym teście. Zależy od sanepidu, niektóre próbują zmusić do testów ale można starać się odmówić i odsiedzieć 14 dni. Najlepiej zapytać. Izolacja gdy ktoś jest zakażony kończy się po dwóch ujemnych.
  • Odpowiedz
NaebanyMistrzu
NaebanyMistrzu
23.08.2020, 09:23:17 via Android
  • 1
Witajcie Miraski. Mam #pytanie odnośnie testowania na covid, u mnie w pracy pracuje kobitka która mieszka z synem w jednym domu, u syna przeprowadzono test i wyszedł pozytywny, mają kwarantannę, ale ona twierdzi że jej testu nie zrobiono, jak to jest testują wszystkich domowników czy tylko np. jednego?

#koronawirus
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 23.08.2020, 10:18:18
  • 0
@NaebanyMistrzu: W większości sanepidów domownicy osoby zakażonej, dostają test po dwóch ujemnych testach chorego. "Zdrowi" domownicy siedzą w domach dłużej niż ta osoba zakażona.
  • Odpowiedz

5

Dlaczego kwarantanna w Polsce trwa często wiele tygodni?

Według wytycznych, które stosuje się w Polsce w przypadku pacjentów w izolacji z powodu pozytywnego wyniku testu na koronawirusa SARS-CoV-2 warunkiem zwolnienia z izolacji jest uzyskanie dwóch testów ujemnych w odstępie minimum 24 godzin. To sprawia, że wiele osób pozostaje w izolacji...

konto usunięte
z
medonet.pl
dodany: 22.08.2020, 05:22:30
  • 9
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    polska
  • #
    covid
imbirek
imbirek
imbirek 22.08.2020, 09:32:04
  • 0
@gorzki99: To są przepisy odnośnie kwarantanny. Czym innym jest izolacja, która odbywasz po dodatnim wyniku. Jest jeszcze opcja bycia zakładnikiem, jeśli ktoś z domowników jest na izolacji to domownicy siedzą z tą osobą w zamknięciu tak długo aż chory otrzyma dwa minusy i dopiero wtedy w ciągu 14 dni robi się domownikom test i po ujemnym wypuszcza. Dwa minusy wzięły się z zaleceń jakichś doktorów na podstawie zaleceń who ze
imbirek
imbirek
imbirek 31.07.2020, 07:25:40
  • 0
Jak długo mieliście pozytywne wyniki na covid? Po jakim czasie was wypuścili z domu? Już mi się znudziło to siedzenie.
#koronawirus #covid19 #choroba
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek
Autor
31.07.2020, 07:32:36
  • 0
@thomekh: mogą mnie szczepić i czipować tylko niech mnie stąd wypuszczą
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
31.07.2020, 08:16:29
  • 1
@flatro: jakieś objawy? długo się utrzymywały? wyjdę stąd prosto do psychiatryka ...
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 08:42:21
  • 0
@name_taken: czekam na drugi wynik kontrolny domownika, mam nadzieje ze tym razem się uda.... 25 dni już ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 08:49:17
  • 0
@name_taken: tydzień po pierwszym wymazie minusowym, jeżeli będą dwa ujemne... ale wyniki są coraz później, więc w praktyce jak domownik dostanie minus to wpiszą na pierwszy lepszy termin wymazobusa. Już prawie 40 dni od pierwszych objawów, mam nadzieję że wkrótce skończy się ten cyrk.
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 08:57:40
  • 0
@name_taken: nie bardzo mam gdzie, żeby kogoś innego nie zablokować ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 09:00:44
  • 0
@name_taken: Ty długo siedzisz?
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 09:07:27
  • 0
@name_taken: same pozytywne, czy loteria z wynikami?
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 09:11:51
  • 0
@name_taken: To życzę minusa, bo z tymi testami to sama się zastanawiam co wylosuje za tydzień.
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
22.08.2020, 09:26:00
  • 0
@name_taken: wiem, who zmieniło zalecenia kilka miesięcy temu a u nas jak w lesie... nowy minister twierdzi, że zna sprawe ... ciekawe kiedy coś z tym zrobią...
  • Odpowiedz
D.....v
D.....v
konto usunięte 22.08.2020, 08:54:54
  • 0
Kolega dostał wynik negatywny ale miał kwarantanne od środy.. nie minęły 2 tygodnie, czy on może faktycznie wyjść z domu ? Bo mi dzwonil, że niby może. Jak to działa
#koronawirus
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 22.08.2020, 09:22:21
  • 0
@Drezv: jak nigdy nie miał plusa i był na zwykłej kwarantannie to po minusie trzeba się kontaktować z sanepidem, jak wywalą kogoś z systemu to jest wolny... dopiero po plusie trafia się na izolację, którą kończą dwa minusy.
  • Odpowiedz
PeakyBlinderPL
PeakyBlinderPL
21.08.2020, 12:36:02 via Android
  • 86
Po 36 dniach kwarantanny na 30 metrach kwadratowych wychodzę na wolność, pijcie ze mną kompot Mirki! Cholernie się cieszę... Trzymam kciuki za wszystkich, którzy są obecnie na kwarantannie
#koronawirus #covid19 #oswiadczenie
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 21.08.2020, 13:10:02
  • 1
@PeakyBlinderPL: Ale zazdro (╯︵╰,) Idź za mnie na spacer ... to czekanie na kolejne wyniki jest okropne (╥﹏╥)
  • Odpowiedz
werezzz
werezzz
19.08.2020, 07:33:52
  • 0
Jakimi lekami teraz leczą tego koronawirusa w Polsce? Coś się zmieniło od, powiedzmy, 3 miesięcy?

#koronawirus #koronawpolsce #medycyna #zdrowie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 19.08.2020, 08:21:11
  • 1
@werezzz: Większość lekarzy o tym nie słyszała i tak, tylko w szpitalach podają te leki. http://www.pteilchz.org.pl/wp-content/uploads/2020/07/COVID-19-PTEiLChZ-2020-Anex-1-wersja-polska.pdf
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
18.08.2020, 12:17:19 via AMWv2
  • 0
#anonimowemirkowyznania
Mam koronę i jutro będe miał 1 test po 2 tyg i wciąż nie mam smaku i wechu. Czy jest szansa na to że dostanę wreszcie wynik negatywny czy jednak znaczy to że ciagle mam wirusa ?

#koronawirus #kwarantanna

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 18.08.2020, 12:20:25
  • 2
@AnonimoweMirkoWyznania: Objawy nie mają chyba jakiegoś wpływu, znam osoby które mimo dalszych objawów dostały dwa negatywne a są tacy, u których objawy się skończyły a pozytywne testy są nawet po 6 tygodniach.
  • Odpowiedz
Maika
Maika
Maika
17.08.2020, 20:14:21
  • 5
Mirki, jak to jest z tą kwarantanną? Mąż ma wynik pozytywny, ponoć ma mieć kolejny wymaz około 11 dnia kwarantanny. Ja nie miałam testu, z sanepidu przekazali mi informacje, że będę miała 7 dnia kwarantanny i będą się w tej sprawie kontaktować. Oczywiście mamy już 9 dzień i nikt nie dzwonił. Jeśli zrobią mężowi i będą dwa negatywne, to kończy kwarantannę, ale co w takiej sytuacji ze mną? Jeśli nikt mi testu
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 17.08.2020, 20:20:51
  • 0
@Maika: Masz decyzje ze wskazaniem kiedy będziesz miała test? Tam chyba nie ma takich informacji. W większości sanepidów domownik dostaje dopiero po dwóch ujemnych chorego, chyba że też miałaś kontakt z zarażonym.
Kwarantanny są nakładane na 14 dni i przedłużane dalej.
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek 17.08.2020, 20:28:04
  • 1
@Maika: Mi też sanepid mówił że dostane po 7 dniach. Siedzę ponad 20. Też chory domownik, wiec sanepid uważa że nie trzeba testować teraz bo nikogo więcej nie zarażę... Kwarantanny są nakładane na 14 dni, potem znowu 14 i potem znowu. Tak długo jak Twój mąż nie dostanie dwóch ujemnych. A jak chcesz dowiedzieć się kiedy przyjedzie karetka na wymaz no to tylko sanepid ma te informacje, oni tworzą rozpiskę
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek 17.08.2020, 20:34:31
  • 0
@Maika: Nie powinni Ci zrobić do tego czasu testu. Męża prawdopodobnie wypuszczą a ty test 7 dni od pierwszego wymazu, lub 7 dni od jego wyjścia. Znam ten ból, ale jaki kraj takie procedury.
  • Odpowiedz
imbirek
imbirek
imbirek 17.08.2020, 21:08:38
  • 1
@Maika: Faktycznie, różne sanepidy mają różne wytyczne, zobacz na fejsie grupę "kwarantanna domowa" tam dużo osób z Krakowa pisało sposoby jak się dodzwonić i jakie procedury. Ostatnio w głównym inspektoracie wmawiali mi, że zmienili procedury ale i tak one się różnią od regionu. W moim też mówili, że po 7 dniach test dla mnie a potem się okazało że mam siedzieć dłużej niż chory...
  • Odpowiedz
contepartiro
contepartiro
17.08.2020, 19:07:19
  • 1
Jak to jest, jeśli mam objawy. Podobno do sanepidu nie da się dodzwonić, ale jeśli lekarz przez teleporadę stwierdzi że mam objawy, to może mi dać skierowanie do punktu testowania, gdzie mnie przetestują od ręki?
#covid19 #koronawirus
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

imbirek
imbirek
imbirek 17.08.2020, 19:55:38
  • 1
@contepartiro: Nie, lekarz wysyła jakieś papiery do sanepidu ( ma na to 24h) jak to zrobi, to sanepid ma czas żeby to u siebie zanotować i wtedy odzywają się do Ciebie, że masz czekać na karetkę do pobrania wymazu albo jechać do punktu pobrań. Albo można się zgłosić na izbę przyjęć szpitala zakaźnego czy jakiś inny punkt dla podejrzanych u was w mieście.
  • Odpowiedz

478

Osiem testów i siedem tygodni kwarantanny. „Nie można wykluczyć błędu...

Osiem testów i siedem tygodni kwarantanny. „Nie można wykluczyć błędu...

Dwie śląskie rodziny pozostawały w przymusowej izolacji przez siedem tygodni. Osiem testów wykonanych jednemu z domowników dawało naprzemiennie wyniki: pozytywny i negatywny.

imbirek
z
uwaga.tvn.pl
dodany: 14.08.2020, 19:11:46
  • 125
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    kwarantanna
  • #
    sanepid
  • #
    epidemia
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
14.08.2020, 19:21:45
  • 104
Pomińmy tu fakt czy ktoś wierzy bądź nie w wirusa. Ale ludzie którzy trafiają na kwarantanne, są przetrzymywani nawet dwa miesiące. Żadnej opieki lekarskiej poza szpitalem. Ludzie są całkowicie zależni od innych, nie mogą pracować, robić zakupów, są zamknięci w domach w większości przypadków będąc zdrowymi. Ich rodziny są zakładnikami i nie mogą wyjść z domu bo ktoś używa testów które służą do czegoś innego.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

imbirek
imbirek
imbirek
Autor
14.08.2020, 19:59:46
  • 48
@megawatt: Z tym że te testy w większości przypadków pokazują naprzemienne wyniki. Nawet osoby z objawami choroby po tygodniu choroby mogą mieć ujemny i dwa dni później dodatni. O czym to świadczy? Że jednego dnia zarażają a drugiego nie? To się ciągnie miesiącami a domownicy takich osób nie dostają od razu testów tylko po wyzdrowieniu chorych.
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 07:36:27
  • 30
@gwidon997: U mnie są dwie sytuacje gdzie w domach są dwie osoby, z czego jedna chora, druga zdrowa i te zdrowe siedzą bez testów i dopiero gdy chorzy dostaną dwa ujemne zrobi się tym zdrowym testy... to jest chore, między każdym testem 7 dni odstępu..
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 09:00:57
  • 18
@megawatt: Uważasz że jeżeli komuś robi się test tydzień po wystąpieniu objawów typu mocna gorączka, bóle, osłabienie i wychodzi on ujemny a dwa dni później dodatni po czym po następnym tygodniu znowu ujemny i dwa dni później dodatni to wszystko jest ok, testy są spoko? Drugi problem jest taki, że żeby kogoś zamknąć sanepid potrzebuje jednego testu, załóżmy że padnie akurat na ten ujemny i wtedy taka osoba może chodzić
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 17:37:28
  • 0
@Mattijjah: A gdzieś w moich postach coś Ci się nie zgadza?
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 19:21:03
  • 0
@PeakyBlinderPL: Przynajmniej dostałeś test ... ja nie dostanę chociaż sanepid wie że miałam objawy i nie mogę sprawdzić czy faktycznie to covid, nawet nie pytali czy ktoś miał ze mną kontakt... traktują jak powietrze ale wyjść nie mogę...
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 19:28:44
  • 0
@PeakyBlinderPL: Ja dzwonię tylko na alarmowy, odbierają ale nie wiedzą co się dzieje... pytali czemu ja jeszcze na kwarantannie bo przecież kończy się po 14 dniu . ¯\_(ツ)_/¯
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 19:36:46
  • 0
@PeakyBlinderPL: Dokładnie, dzwoniąc do stacji powiatowej, wojewódzkiej i gisu dostaje się różne informacje, nie ma procedur, nikt nie wie co robić, ludzie nie mają żadnych praw a jak ktoś się kłóci to sanepid grozi przymusowym odstawieniem do izolatki... 21 wiek a ludzie uwięzieni przez urzędników kontrolujących budki z kebabem... (-‸ლ)
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 20:26:51
  • 0
@Tasior85: Ja 3 tygodnie, ale ze względu na plusa domownika, posiedzę jeszcze przynajmniej dwa tygodnie.. podejrzewam, że znów będzie plus (╯︵╰,) Psychicznie, tego nie da się wytrzymać, depresja po tym przetrzymywaniu będzie bardziej szkodliwa dla ludzi niż sam wirus. Dzień bez wojny i skargi do sanepidu to dzień stracony. Najgorszy jest brak przepisów. Wojewódzka stacja broni powiatowej i odsyła do gisu, gis odsyła do wojewódzkiej bo
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 21:19:58
  • 0
@Tasior85: Niestety, ja z tego powiatu gdzie sanepid nie uznaje takiej opcji... nieważne że ktoś ma osobny pokój, łazienkę czy wejście.. a u mnie na dodatek blok...
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
15.08.2020, 21:30:37
  • 0
@Tasior85: izolatorium jest na liście planów po kolejnych wynikach (╯︵╰,) sanepid nie ma nad sobą nikogo, mogą robić co chcą, nie ma szansy żeby podważyć wyniki testów albo coś wynegocjować.
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
16.08.2020, 06:40:55
  • -1
@SkrytyZolw: Czyli nie ma gwarancji, że osoby z ujemnymi wynikami są faktycznie zdrowe, bo może ktoś źle pobrał próbki? Te przypadki z testem ujemnym potem dodatnim dotyczą większości osób zarażonych, także złe pobieranie próbek musi być dosyć popularne w tym kraju. Dodatkowo na wynikach z laboratorium znajdują się zapiski, że nie ponoszą oni odpowiedzialności za sposób pobrania próbki, także jak zwykle w tym kraju nikt za nic nie ponosi odpowiedzialności.
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
16.08.2020, 06:54:14
  • -1
@SkrytyZolw: Ale przecież to jest chore, że ludzie mają po 6/8 wymazów i co drugi jest inny. I ten pan w reportażu to nie jest jakiś wyjątek na całą Polskę... to dotyczy większości osób zarażonych.
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
17.08.2020, 16:59:15
  • 0
@ZabijamKury: Z policja już się znamy, codziennie o tej samej godzinie są. Za to mieszkam w bloku i sąsiedzi też ogarnęli z jakiego powodu od tygodni policja przyjeżdża.
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
17.08.2020, 17:01:10
  • 0
@ZabijamKury: ale sanepid ich nie uznaje
imbirek
imbirek
imbirek
Autor
17.08.2020, 17:12:56
  • 0
@ZabijamKury: a weź udowodnij im, że to był źle pobrany wymaz... ci ludzie to nawet nie wiem skąd są.. laboratoria już góry piszą na wynikach że nie ponoszą odpowiedzialności za sposób pobrania a sanepid też się wykręci, że ci ludzie to nie od nich i oni tylko zlecają i przekazują wyniki. W tym kraju nikt za nic nie ponosi odpowiedzialności.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking