Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko209
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
envybits
envybits
Profil firmowy

envybits

Dołączył 6 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 109
  • Znaleziska 108
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 1

1257

Stworzyłem automatyczny system budowania optymalnych komputerów

Tak pokrótce – mam stronę https://envybits.com która potrafi zbudować możliwie optymalny komputer dla danego celu. Podajesz tylko swój budżet. I dostaniesz zazwyczaj coś wyraźnie lepszego niż większość gotowców z Allegro czy sklepów.

envybits
z
wykop.pl
dodany: 27.03.2019, 16:04:54
  • 379
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    nauka
  • #
    komputery
  • #
    pcmasterrace
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 16:21:48
  • 146
@wiencejfakingcaptcha: Co prawda to prawda. W sumie częściowo po to stworzyłem ten portal - laik nie wie czym się różni dobry komputer od kupy gruzu z prockiem z 2012 roku (ale za to ma 4x4 = 16 GIGAHERCÓW) a ta strona może mu pomóc nie wywalić kasy.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 16:25:35
  • 12
no i ceny z różnych stronek raczej sugerują dodatkowe opłaty za przesyłkę...


@wiencejfakingcaptcha:

Nie musisz korzystać z kilku stron - możesz wybrać tylko jedną konkretną. Choć często i tak się opłaca wybrać z kilku - przesyłkę może i zapłacisz dwukrotnie ale da się oszczędzić ze
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 16:54:15
  • 26
@only: Niestety nie ma. Obecnie wspierane są procki do Haswelli łącznie... co i tak oznacza naprawdę stary socket bo to jednak procesory z roku 2013. Ale mogę je dodać jeśli rzeczywiście wciąż jest spora nisza ludzi z Sandy i Ivy Bridge.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 16:59:21
  • 10
@only: Oups, masz rację. Zaraz poprawię (jest bug w dyskach twardych) ale na tymczasem - spróbuj wybrać sam zestaw CPU, mobo + RAM, to działa poprawnie.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 17:10:01
  • 13
@only: I poprawione, głupia literówka w kodzie :) Dzięki za zauważenie błędu!
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 17:12:35
  • 9
@coollfon: oups, sprawdź jeszcze raz, miałem babola w kodzie. Nie powinno się już nic wywalać.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 18:26:53
  • 3
@testowe110: Jeśli używasz upgrade plannera to tak, twoje obecne części liczy po 0 zł, tak ma być. Jeśli za 0 zł widzisz coś w nowym komputerze (i nie jest to tylko zintegrowana grafika) to znaczy że jest błąd i byłbym bardzo wdzięczny gdybyś podał nazwę takiej części albo screenshota.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 18:47:38
  • 8
@Kathumax: Komp ogólnego przeznaczenia za 2k wygląda tak:

https://puu.sh/D6b1X/6f5706070c.png

Zgaduję, że wybrałeś miniITX - jest niewiele płyt głównych o tym rozmiarze dostępnych w sklepach, zwłaszcza tańszych, które są w mojej bazie danych. Ale tak, ewidentny błąd, brakuje nieco małych podzespołów.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:34:06
  • 17
@dominowiak: Tak, wiem, system nie radzi sobie jeszcze z konfiguracjami wielodyskowymi. On bardzo stara się wsadzać dyski SSD gdy to tylko możliwe i jeśli tylko zobaczyłby 50 zł extra to już wsadza 512GB SSD w miejsce tego HDD:

https://puu.sh/D6caJ/3699051b4e.png

Ale dyski 128 i 256GB traktuje w tej chwili jako "gorsze" niż HDD bo jest na nich zbyt mało przestrzeni.

W tym konkretnym przypadku system uznał, że lepiej mieć gorszy dysk
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:38:04
  • 0
@Vasek: Wiem, workstacje wymagają niestety jeszcze sporo pracy. Głównym problemem z nimi jest to, że w ogóle termin "workstation" jest bardzo niedokładny. Bo czego innego szuka programista a czego innego gość od renderingu 3D. No i dochodzą jeszcze bardzo nietypowe części - w tej chwili najbardziej profesjonalnymi opcjami na liście są Threadripper 2950X oraz Core i9 7900X. Nie ma jeszcze Epyców ani Xeonów (a co za tym idzie pamięci RDIMM),
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:42:15
  • 28
@lovelypl: Aż za mocny. PClab pisze wprost - PC z RTX'em 2060 oraz podkręconym i7-8700k potrzebuje zaledwie 281W:

https://pclab.pl/art79629-17.html

Po OC wartości te rosną do okolic 300W.

Oczywiście, są zasilacze i są "zasilacze". Te pierwsze potrafią zapewniać 100% obiecanej mocy przez 10 lat (i niektóre naprawdę mają po 10-12 lat gwarancji), są takie które pójdą z dymem w momencie obciążenia ich powyżej 70%. Ale 550W na markowym zasilaczu to aż
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:49:47
  • 6
Kazałem zrobić konfig do grania za 3500, potem za 4000 i w obu przypadkach dostałem zestaw na Ryzenie. No bez jaj, za te pieniądze już raczej i5, jest szybszy w wiekszosci gier i zastosowań


@senkjuwerymacz:
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:53:48
  • 8
@lovelypl: A co do procka AMD:

https://pclab.pl/art77545-45.html

Ryzen 5 2600X nie ustępuje i5-8400 po OC (które można na nim robić a na i5 nie) w grach ale już nawet nie licząc tego - Core i5 kosztuje 1000 zł. Ryzen 5 kosztuje 700 zł. Blisko 50% różnicy w cenie w zamian za (nie licząc w ogóle podkręcania) 9% extra wydajności w grach i minus 14% w aplikacjach.

Jak Intel wreszcie się
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 19:57:05
  • 0
@wetorek2: Ech, niech zgadnę - wybrałeś mITX? Jeśli wybierasz pełnowymiarowy PC to dostajesz coś takiego:

https://puu.sh/D6cNS/8a3931e1da.png

W przypadku miniITX wybór części jest dużo mniejszy, buildy są też kilkunastokrotnie rzadsze, stąd takie anomalie :(
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:06:22
  • 4
Skoro masz w tym konfiguratorze wybór kompa do gamingu - to dostosuj procesor do gamingu. Róznica w cenie miedzy procesorami jest mniej istotna, do gamingu kupuje się to co da możliwie najwiecej fps.


@senkjuwerymacz: Patrz na PC-ta jako całość, nie pojedynczy komponent. Co bowiem wolisz - RXa 580 / GTX 1060 + i5 8400 czy Ryzena 5 2600 + GTX 1660/1660Ti?

Do tego się to bowiem sprowadza - poświęcasz od 0
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:15:23
  • 112
@NiedzielnyMirek: Wiesz, zależy kim jest "przeciętny użytkownik". Wyobraź sobie np. że rodzic kupuje PC-ta do gier dla dzieciaka. Albo sam nastolatek wydaje swoje ciężko zarobione przez rok pieniądze w tym samym celu bo jego komp to już kupa gruzu na której nie ruszy płynnie nawet Fortnite czy inny League of Legends.

Na sprzęcie się nie zna - pójdzie do sklepu, wcisną mu leżaki magazynowe. Pójdzie na allegro - zobaczy dużo
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:20:38
  • 7
Bezczelne wręcz narzucanie platformy jak dla mnie dyskwalifikuje ten konfigurator.


Widzisz, tutaj się obawiam nie zgodzimy. Ja nie narzucam platformy. Ja NIE WIEM nawet jaką platformę on wybierze w tej chwili. Pod uwagę są brane obecne trendy wśród ludzi budujących komputery a te... cóż... są bardzo pro-AMD ostatnimi czasy:

https://www.reddit.com/r/buildapc

Intela
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:24:55
  • -1
Można stworzyć lepszy niż gotowce zestaw, ale daleko jeszcze do optymalności


@KIchaa: To prawda, PC-ty o małych rozmiarach wymagają jeszcze trochę dodatkowych danych i większej bazy części by działać w pełni poprawnie. Dzięki za spostrzeżenie.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:33:44
  • 0
@KIchaa: Zgadzam się całkowicie. Postaram się podziałać co nieco w kierunku małych PC-tów - tutaj jest po prostu o tyle trudno, że ich nabywców jest dużo mniej, PC-ty jakie budują są nietypowe a wybór części jest bardzo utrudniony (zwłaszcza jeśli chodzi o GPU - są takie budy ITX gdzie zmieścisz 30 cm kartę, są takie gdzie z trudem wejdzie 18cm).
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:39:40
  • 20
@geist: Laptopy są w planach ale dość odległych. Tutaj problem polega na tym, że nie da się polecać po specyfikacji (dwa laptopy z tymi samymi częściami mogą się różnić w wydajności o blisko 50%) i dochodzą parametry "niesprawdzalne" jeśli nie mam ich u siebie do testów. Np. jakość klawiatury, jak dobry jest ekran, czy zawiasy są solidne, jak z emisją ciepła i głośnością itp. No i dochodzą jeszcze "wersje regionalne"
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:47:39
  • 0
@sh4rkyq: Uczciwie przyznam - na chwilę obecną nie. W obróbce wideo mogą być dodatkowe wymogi, których nie da się łatwo sprawdzić z automatu. Przykładowo - może potrzebujesz Quadro bo pracujesz w czymś co je wspiera? To nietypowe GPU, od strony cena/wydajność będące gruzem... ale jest niezbędne w takich zastosowaniach.

Zresztą w przypadku tego rodzaju komputera - tutaj być może warto kupić jakiegoś Della Precision? Płacisz extra ale dostajesz choćby gwarancję
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:50:15
  • -2
@Aryo: Ryzen 1200 nie pojawi się na liście w żadnym buildzie (choć jeśli chodzi o upgrade planner to czemu nie, mogę dodać na jutro). 2200g go po prostu zastąpił - jest tak samo szybki i dodatkowo ma jeszcze naprawdę przyzwoite iGPU a kosztuje tyle samo.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:52:18
  • 0
@srbeny: Jeśli wybierzesz custom to możesz odznaczyć AMD ;) Choć wówczas musisz wówczas dobrać wagi ręcznie (co poprawię niebawem) - dla gamingu zasadniczo wybierz max dla GPU, z 5-6 dla CPU i 1-2 na wszystko pozostałe, powinno być okej.

A za zgłoszenie błędu do wyboru budy dzięki, poprawię!
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:53:18
  • 0
@fakoff: Ajj, tak. Ceny z US są w tej chwili skopane, planowałem do tego usiąść na weekend.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 20:56:19
  • 2
@Dzyszla: Ojej, możesz powiedzieć co mniej więcej wybrałeś? Przy naprawdę wysokim budżecie to możliwe - np. jeśli już wsadził jakiegoś RTX'a 2080, zauważył że masz zasilacz 650W ale taki z 80Plus Bronze to podmienił na 80Plus Platinum/Titanium. Tak czy siak jednak ewidentny błąd, poprawię i dzięki za uwagę!
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:01:30
  • 0
@sh4rkyq: Osobiście celowałbym w takim wypadku w coś typu Ryzen 2700/2700X + GTX 1660. Do tego 16-32GB RAMu (ostatnio zdrowo staniał, na amazonie widzę 32GB RAMu za niecałe 800 zł).
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:02:17
  • 0
@hektor190: Masz rację, UX zdecydowanie nie jest moją mocną stroną. Krytykę przyjmuję i obiecuję poprawę :)
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:04:48
  • 1
@srbeny: To jest wypadkowa obu tych czynników. Wysoki storage = dostaniesz pewnie 1-2TB NVMe SSD. Niski storage - 1TB HDD.

Ale fakt, że wymaga to dodatkowego wyjaśnienia oznacza, że ewidentnie muszę dodać dodatkowe uwagi co dokładnie oznacza dany suwak. Dzięki!
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:05:47
  • 0
@trebeter: Jest taka opcja! :P Wchodzisz na stronę główną, wybierasz upgrade existing PC i możesz wybrać, że masz sam dysk twardy. Wówczas system dobierze ci resztę (choć mogą być błędy, konfiguracje multi-dyskowe nie są jeszcze niestety wspierane).
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:07:58
  • -1
@kuba206: Jest poprawnie. Spójrz w pole wyżej - do ceny procka który wymaga chłodzenia doliczona jest pewna kwota na jego zakup, w tym przypadku 84 zł (więc jeśli cooler jest za 90 zł to w sumie do ceny którą widziałeś dopłacasz tylko 6 zł). To takie... obejście problemu technicznego, pewnie powinienem był to opisać czytelniej.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:11:25
  • 12
@megastulejka: Za 1200 zł raczej nie sklecisz nowego komputera na którym będą chodzić dobrze jakiekolwiek w miarę nowe gry (chyba że jakaś kombinacja Celerona + GT 1030 ale chyba nawet to będzie przekraczać budżet). Za 1300-1400 już tak - w grę wchodzi wówczas 2200g a jego iGPU jest wystarczająco mocne na starsze tytuły.

Ale fakt, w tych bardzo niskich kwotach jest jeszcze nieco miejsca na optymalizację, postaram się popatrzeć co
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:13:30
  • 2
@Jotu: ...Ojej. Natrafiłeś na moje obejście pewnego problemu technicznego (żeby przypadkiem system nie próbował robić czegoś odwrotnego - łączyć procka K z płytą nie-Z bo to nonsens). Ale obiecuję coś pokombinować i dzięki za zgłoszenie, nawet nie myślałem o takiej sytuacji wcześniej.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:16:00
  • 1
@edgar_k: pcpartpicker pozwala ci zaledwie samemu dobrać komponenty do komputera. To buduje ci komputer samo, podajesz tylko budżet i preferowany sklep. To chyba olbrzymia różnica.

logicalincrements zaś nie ma drugiej najważniejszej funkcji tego systemu - możliwości ulepszenia już istniejącego komputera. Podaj swoje obecne części a system sam dobierze ci jego rozbudowę. Masz np. dobry zasilacz i niezły procek? To je wybierasz i system np. zauważy, że w takim wariancie będzie
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:18:58
  • -2
@ortofosforan: Co nie jest błędem. W rekomendowanych wymaganiach nowych gier nadal bardzo często widnieje 8GB RAMu. Przykładowo zalecane wymagania Metro Exodus mówią o i7-4770K/R5 1500X + Vega 56/GTX 1070 + 8GB RAM. Na chwilę obecną to jeszcze starcza... a akurat dołożyć RAMu w przyszłości to nie problem, ceny bardzo spadają ostatnimi czasy.

Jeśli system ma okazję to oczywiście dorzuca 16 albo i 32GB pamięci ale nade wszystko skupia się na
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:26:17
  • 12
@tepiciel_absurdow: Kilka możliwości:

- Procesory w laptopach często mają tryby od 15 aż do 45W. Na 45W ten sam procek pracuje o dobre 30% szybciej. Jest to zwłaszcza popularne w procesorach U (tak AMD jak i Intela - wiele ma tryby 15 i 25W). Dlatego zdarzają się takie sytuacje gdzie laptop z i5-8250U (nastawionym na wyższą konsumpcję prądu) będzie o kilka procent szybszy od takiego z i7-8550U (i tym oto
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:30:50
  • 2
@krissq2502: Dla tego systemu liczy się ogólna wydajność tu i teraz, potencjał upgrade'u... cóż, tak naprawdę nie wiem czy jest uwzględniany (w jakimś stopniu na pewno biorąc pod uwagę, że potrafi przesadzać z zasilaczem i wsadzać takie z 10 letnią gwarancją). Nie wiem czy wymiana GPU jest o wiele "prostsza" niż procka, cenowo są jednak do siebie podobne.

To jest taka kwestia dyskusyjna - czy wolisz mieć więcej fps-ów tu
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:35:22
  • 1
@majtra: Umówmy się - jeśli używasz LGA 771 to nie potrzebujesz tego systemu. To jest bardzo mała nisza, w dodatku same procki mają już blisko 10 lat na karku.

Nie widzę sensu wspierania czegoś z czego skorzysta 0.01% użytkowników.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:37:04
  • 0
@msichal: Opcja upgrade polega właśnie na tym. Wybierasz rzeczy które masz, podajesz budżet i system stara się zbudować ci najlepszy komputer pamiętając o tym, że pewne podzespoły już masz i MOŻE z nich skorzystać. Przykładowo jeśli wpiszesz, że masz procesor i RAM oraz weźmiesz komputer do gamingu to prawdopodobnie wsadzi ci o wiele lepszą kartę graficzną niż zwykle (bo te dwie rzeczy już masz).

Ale jeśli twój procek jest kiepski
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:39:14
  • 0
@LogosM: To prawda, workstation wymagają jeszcze sporo pracy z mojej strony :( A już zwłaszcza jeszcze takie które są mniejsze - spróbuj wybrać komputer w formie ATX ale stacje robocze jeszcze mają wiele niedoróbek.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:41:51
  • 0
@wood: To prawda, stacje robocze wymagają jeszcze sporo pracy. Tutaj problem jest taki, że te komputery nie tylko są rzadsze (więc i systemowi dużo trudniej się ich uczyć) ale co gorsza - nie ma czegoś takiego jak po prostu workstation. Czego innego chce grafik a czego innego programista... a jeszcze czego innego ktoś kto robi rendering.

Prawdopodobnie ostatecznie rozbiję workstation na kilka dalszych podgrup. Za uwagi dzięki.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:44:44
  • 0
@MrEngineer: Te ceny są poprawne - przeczytaj opis nad prockiem. Zakładam, ze wybrało 9900k. Ten procek nie ma chłodzenia sam z siebie, musisz je dokupić. Więc podbijana jest cena procesora byś mógł do tej kwoty wybrać cooler. Stąd te 5 zł - tyle dopłacasz względem ceny którą widziałeś na początku, bez coolera.

Choć oczywiście masz rację - jeśli nie zauważyłeś tego od razu to znaczy, że jest to nieczytelne i
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:47:16
  • 0
@MaddoxX1911: Cóż, cała reszta twojego PC-ta jest cholernie dobra, system po prostu nie miał co innego usprawniać. Choć zgadzam się - prawdopodobnie powinien był wpakować RTX 2070 i na tym skończyć, postaram się poprawić ten błąd.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:48:46
  • 2
wypadałoby najpierw wpisać co się ma?


@Tsumugi: Właśnie to robisz. Zejdź nieco niżej - na początku wybierasz jaki typ komputera będziesz chcieć. Potem zaś wybierasz już posiadane części.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:50:57
  • 0
@pikpoland: Zależy co znaczy dla ciebie bezproblemowo. Osobiście celowałbym w i5-8400H bądź wyżej (np. i7-8750H). Do tego z 12GB RAMu. GPU - fajnie by było jakby jakieś się pojawiło. Ale nie jest to aż tak krytyczne.

Ale są też inne rzeczy które się liczą w lapku - jak długo chcesz by działał na baterii? Jak często będziesz go przenosił? Czy interesuje cię jakość matrycy (bo to może mieć niebagatelne znaczenie)?
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:52:43
  • 0
@wood: Amazon już jest dodany :) Ebay odpada bo to w części portal aukcyjny, nie chcę polecać sklepów które mogą się okazać oszustwem (i tak, wiem że i Amazonowi się to zdarza ale tam jest o wiele lepszy system reklamacji).
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:55:23
  • 0
@LogosM: To prawda. Workstation są w takiej fazie "beta" na razie i widzę, że jeszcze jest sporo roboty z nimi. Ostatecznie pewnie rozbiję je na 3-4 podgrupy - co innego dla ludzi do renderingu, co innego dla programistów i co innego dla grafików na przykład. Wówczas jakość buildów znacznie wzrośnie. Ogółem to się da zrobić, kwestia zebrania odpowiednio dużej próbki dla systemu by się nauczył dlaczego w danym typie komputera
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 21:56:53
  • 8
@menstuffpl: Dużo różnych rzeczy na R - Redis (cachowanie wyników żeby nie generować co 5 sekund identycznego buildu), Ruby (back-end witryny), Rust (generowator komputerów - musiałem użyć języka nieco niższego poziomu bo mamy setki milionów możliwych komputerów i max. 1s na odpowiedź), React (front-end). Poza tym jest jeszcze PostgreSQL (baza części) i trochę Pythona do machine learningu.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:00:55
  • 2
@namad: Twoja sytuacja jest nietypowa - już masz nowy, w zasadzie high-endowy komputer. Krokiem w górę (jeśli to gaming) byłby dopiero RTX 2080 (a i to jest mało opłacalne). Przekracza on budżet. Lepszy procek? Szybszy (ale tak naprawdę szybszy, żeby to naprawdę odczuć) byłby dopiero 9900k - a tutaj nie starczyłoby na płytę główną.

System się jeszcze trochę gubi przy takich buildach jak twój, o wiele lepiej radzi sobie ze
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:03:32
  • 0
@marcinwlo: Jeśli masz zbyt niski budżet to nieważne co wybierzesz, dostaniesz jakąś integrę. Te nie podlegają wykluczeniom (bo są po prostu wbudowane w sam procesor, nie da się ich "usunąć").
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:04:57
  • 0
@Myrten: A to akurat dziwne... wybranie 11.5k pln generuje mi taki build:

https://puu.sh/D6ghH/aa5ab2a58c.png
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:06:48
  • 1
@sebag2: Spróbuj dołożyć z 40 zł - zobaczysz że w miejsce HDD pojawi się ładny i lśniący 500GB SSD. System po prostu dobiera to co uważa za optimum - w tym przypadku uznał, że lepiej oszczędzić na dysku a w zamian np. dorzucić do GPU bo akurat jesteś przy progu gdy możliwy jest GTX 1660/1660Ti.

W tej chwili nie mam jeszcze działającego wsparcia dla konfiguracji multiHDD - istotnie bardziej sensowne
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:08:13
  • 0
@pikpoland: 1400 zł to bardzo dobra cena. Bo co by nie mówić - samo 32GB RAMu jest sporo warte a co dopiero jeszcze czterordzeniowy procesor i SSD. W dniu premiery ten komputer pewnie dobijał do 10000 zł.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:10:38
  • 0
@GOHAN: Najlepszym sposobem na uniknięcie zintegrowanego GPU jest... podbicie budżetu. A te iGPU w Ryzenach dajmy na to są całkiem niezłe, na poziomie GT1030. Więc nie opłaca się kupować kart poniżej tego progu.

A ceny w € mogą być skopane, za co przepraszam. Nie mam w tej chwili najbardziej aktualnych wersji. W PLN za 1800 zł dostajesz już GTX'a 1050:

https://puu.sh/D6gpQ/904ae27f57.png
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:11:44
  • 11
@LordEldingar: Mam takie coś w planach - poza wygenerowanym "głównym" buildem niebawem zobaczysz jeszcze taki o 10% droższy i 10% tańszy, wraz z info o tym ile to zmienia procentowo.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:18:05
  • 10
Kwitując ten twój projekcik, jeśli jakimś cudem zyska on na popularności to i tak skończy się wybieraniem części z oferty współpracujących sklepów i nadwyżek sprzętów które mają.


@hipokampO_o: Nie, tym się nie skończy. Ale dobrze, być może źle sformułowałem swoje intencje - otóż ja nie zarabiam na tym, że sprzedam ci chłam. Zarabiam na tym, że sprzedam ci cokolwiek poprzez link referencyjny. I to działa tak - jeśli sprzedam ci
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:19:56
  • 0
@Myrten: Aaa, wybrałeś workstation a nie gaming. To uznał że bardziej potrzebujesz 64GB RAMu niż jeszcze mocniejszej karty graficznej.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:20:51
  • 0
@Roman_Polanski: Tak, wiem, ceny inne niż Polska są jeszcze trochę skopane, dzisiaj jest taki betatest w sumie.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:22:30
  • 0
@Gawith_Apricot:

za 2500 ładuje 8GB ram, R5 + RX 570 4GB


W sumie to ten akurat brzmi okej
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:24:32
  • 0
A i jeszcze czemu nie doliczasz budy? Jak chcę kupić cały komputer, to cały


@megan_: Problem z obudowami jest taki, że to kwestia wizualna i każdy chce czego innego. Jedna osoba weźmie taką za 50 zł, inna taką za 700 zł. Niewiele mogę tutaj zrobić, co najwyżej dodać notkę o tym, że komputer wciąż potrzebuje obudowy i żeby o tym pamiętać.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:27:32
  • 0
@Myrten: Ach, w ten sposób... cóż, nie będę tutaj bronić systemu - moja wina, na morele akurat nie było kilku kluczowych części by móc dobrać 2080Ti i system nie potrafił nic wymyślić by to osiągnąć.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:30:54
  • 0
Bo @envybits: Szkoda ze tylko z nowych robi.


@Grzesiek_astronaut:

Tylko z nowych buduje nowe komputery. Ale jak masz używane części to możesz je wpisać, wówczas może je wykorzystać budując komputer (z jednym ale - nie ma tam wszystkiego, zatrzymałem się na Haswellach w przypadku procesorów)
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:32:38
  • 1
@szczelinowyZlamas: Spróbuj doliczyć z 50 zł, pojawi się SSD. Ogółem jedną z rzeczy którą zrobię będzie jeszcze wyświetlenie buildu o 10% tańszego i droższego wraz z porównaniem ile to zmienia, wówczas od razu użytkownik wyłapie, że "o, dopłacę 20 zł i dostaję 4x szybszy dysk!" albo "łeee, nie ma co płacić tyle, co najwyżej mocniejszy zasilacz by był".
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:38:56
  • 6
@Liptonik: To prawda, jest jeszcze sporo błędów. System wie, że szybszy RAM jest lepszy i jeśli tylko ma taką możliwość to go wstawia - zapewne nawet dodanie 20 zł do budżetu sprawiłoby, że w miejsce 2400 robi się 3000. Ogółem jedną z rzeczy którą zrobię będzie jeszcze wyświetlenie buildu o 10% tańszego i droższego wraz z porównaniem ile to zmienia, wówczas od razu użytkownik wyłapie, że warto dopłacić bo będzie
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:44:30
  • 0
Przydałyby się jakieś opcje, suwaki do czego ma być zastosowana stacja robocza.


W tej chwili masz takie opcje jeśli klikniesz w custom ale dużo ci nie dadzą. Pewnie rozbiję Workstation na 3 podgrupy, zależnie od potrzeb użytkowników (co innego dla grafików, co innego dla programistów). To powinno dać o wiele lepszy rezultat.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:49:42
  • 0
@Myrten: Samo 2080Ti było. Ale komputer to suma wszystkich jego części - i system zauważył, że wzięcie tego 2080Ti po cenach tylko z tego jednego sklepu (gdzie nie ma wszystkich podzespołów a te które są mogą być nieco drozsze) może np. powodować, że ogółem starczy tylko 9700k albo zjechanie do 16GB RAMu. I wówczas wybrał inną ścieżkę.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 22:56:06
  • 0
@tdobe: To prawda, konfiguracje multi-dyskowe nie są jeszcze wspierane :( Tutaj postaram się jeszcze o poprawki. Poza dyskiem reszta ci pasowała?
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 23:02:01
  • 0
@carving85: Przy ponad 7k zwyczajowo dostajesz Intela:

https://puu.sh/D6hMw/4c4dbc34f8.png

AMD się może jeszcze okazjonalnie trafiać z ich Threadripperami (ale to raczej w Workstation), pewnie też w kilku miejscach może być
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 23:06:42
  • 1
@Analitykzbozejlaski1_-: Bottlenecking jest uwzględniony (w pewnym stopniu, o czym dalej). i5-4460 wcale nie jest wolnym prockiem nawet na dzisiejsze standardy, reprezentuje on poziom zbliżony do obecnego Core i3. O ile więc już RTX 2060 bym odradzał o tyle RX 580/GTX 1060 brzmi całkiem sensownie.

Ogółem jednak zjawisko bottleneckingu nie jest takie oczywiste. Bo jeśli grasz np. w Total War na mapie 4v4 to możesz nawet mieć 5GHz 9900k i nadal
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 23:13:50
  • 0
@marcinwlo: W customach musisz samemu dobrać wagi, stąd ten błąd. Poprawię to tak, żeby wybranie go nadal pozwalało ci skorzystać z presetów do gamingu (bo właśnie dobranie tych wag to połowa sukcesu dla systemu), wówczas będziesz mieć okej wyniki. Tak na szybko jednak - wybierz custom i tylko Nvidię, przestaw wagę karty na 10/10, resztę w okolicach 1-3 punktów, powinno pomóc.
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 23:20:56
  • 1
@glass3: Ano nie masz. 5775c to jednak poziom między obecnym Core i3 a i5. To wcale nie jest mało.

Zaś co do 3000 zł - to mógłby już być CPU bottleneck. Co by nie mówić, to naprawdę mocna karta graficzna którą zazwyczaj łączy się z układami pokroju Ryzen 2700X / 9700k.

Ogółem mam wrażenie, że w sytuacji takiej jak twoja builder powinien móc po prostu powiedzieć "nie ulepszaj w tej
envybits
envybits
envybits
Autor
27.03.2019, 23:48:30
  • 0
@sh4rkyq: Są zupełnie odmienne - jeden jest nowy, drugi używany. Istotnie, jeśli w grę wchodzą u----i to nie ma co porównywać, znajdziesz o wiele lepsze okazje cenowe.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:08:27
  • 2
@KondominiumKatoSocjalistyczne: Tak, komp za 6.5k i AMD. Rozważmy bowiem alternatywę - od 2600X w grach realnie szybsze są 8600k, 9600k, 9700k oraz 9900k. i5-8400 jest porównywalny.

Jeśli zdecydujesz się na 9700k - procesor sam w sobie będzie cię kosztować 1900 zł. Płyta do niego (najtańszy model pod Z390, żeby na pewno działało bez aktualizacji BIOSu) - 500 zł. 2400 zł masz już na tych dwóch częściach. Dobierasz GPU (niech będzie
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:19:28
  • 0
@Damianowski: Ale pokaż cały build :(

https://puu.sh/D6k0G/f2ff9891b5.png

Bo tak, jest tutaj zasilacz za 450 zł. I... co z tego? Dostajesz sprzęt który ma 10 lat samej gwarancji (innymi słowy - on z tobą zostanie przez wieeeele kolejnych upgrade'ów), pracuje bezgłośnie do 30% obciążenia (aka nie usłyszysz go o ile nie włączysz gier), masz 80Plus Platinum (więc w porównaniu do Bronze masz o 7-8% mniej ciepła wydobywającego się z PC-ta i o tyle
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:25:20
  • 1
@mike-mo: Za 2-3 miechy wychodzą nowe procki od AMD które mogą co nieco namieszać na rynku. Przez namieszać mam na myśli - 12 rdzeni w cenie obecnych 8.

Ale poza tym nic większego się nie szykuje - ceny RAMu stopniowo WRESZCIE spadają (można dostać 16GB dobrych pamięci za niecałe 4 stówki a nie za 7 jak pół roku temu), SSDki są rekordowo wręcz tanie (250GB za 120 zł), nie ma
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:35:26
  • 3
@s0k1: Widzisz, ten "beznadziejny" procek wcale nie jest beznadziejny. Pamiętaj, że Ryzen 5 2600 w grach jest na poziomie Core i5 9400F / 8400 (po OC jest im równy, przed OC o jakieś 10% wolniejszy). A kosztuje przy tym bardzo mało, za 900 zł mieścisz się w całej platformie procek + płyta. Żeby nie było, że liczby te biorę "z tyłka", tu masz konkretne wartości:

https://pclab.pl/art77545-45.html

(i pamiętaj, że do testów CPU
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:39:30
  • 0
@Damianowski: I to jest sensowny argument, z którym się całkowicie zgadzam. Czyli do reszty podzespołów bazowych w sumie nie masz zastrzeżeń, tylko zamiast wpakować te 200 zł które niejako "zostały" w zasilacz wolałbyś np. dokupić drugi dysk HDD albo może dopłacić do 1TB SSD. Zgodzisz się chyba jednak ze mną, że jest to "decyzja" - nie gorsza i nie lepsza od zaproponowanego PC-ta? Jeden może wziąć dysk, drugi zasilacz, nikt
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:47:31
  • 1
@Ilythiiri: Keras + Tensorflow (ale nic przerażającego, nie ma tam żadnego ResNetu a zaledwie kilka zwykłych warstw z Relu między nimi do klasyfikacji). Plus odrobina czystej matmy prosto z NumPy do macierzy i regresji liniowej.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 00:52:19
  • 5
@Ilythiiri: Podstawy z https://www.coursera.org/learn/machine-learning. Mnóstwo teorii i to przystępnie wytłumaczonej, prace domowe do wykonania, nawet wytłumaczenie niezbędnej matmy (ale i tak lepiej mieć sensowne podstawy matematyki uniwersyteckiej, bez macierzy i gradientów daleko nie zajedziesz). Kurs używa Matlaba/Octave ale tak naprawdę kodu piszesz tam z 10 linii na program, to czysta matma i rzeczy typu mnożenie macierzy.

Jak już przez ten kurs przebrniesz: https://www.deeplearning.ai/ - tu masz już nowoczesne koncepty i
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 01:06:21
  • 1
@Soviel: Ano nie ma, nie spodziewałem się że będzie aż tyle osób zainteresowanych Ivy Lake, to wiekowa platforma (jakby nie patrzeć - blisko 8 letnia). Możesz na tymczasem wybrać ich nowsze odpowiedniki - np i5-4xxx oraz dowolna płyta pod niego.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:18:45
  • 0
@Maelstrom94: Nvidia może sobie rzucać wiaderkami pieniędzy ale matematyka i strony recenzujące sprzęt nie kłamią, wyniki w grach bynajmniej nie są złe:

https://pclab.pl/art80108-25.html

W tej chwili RX 570 za 7 stówek to król opłacalności. Czemu? Bo jest o kilkadziesiąt procent szybszy od porównywalnego cenowo 1050Ti (i to w najnowszych grach, tych sponsorowanych przez Nvidię). Choćby Nvidia się zes.... to nie ma na razie zbliżonego układu w kategorii cena/wydajność a oprogramowaniem
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:22:12
  • 0
@fasadin: Ups, błąd w UI. Nie powinno ci pozwolić wybrać 12000 PLN. Na Firefoxie ostrzeżenie działa poprawnie:

https://puu.sh/D6sCO/70c140161b.png

Próg dla Polski kończy się na 11.5k PLN, stąd i błąd.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:24:17
  • 0
@GOHAN: Tak, rozumiem - jeśli zaczekasz do weekendu to będą aktualne cenniki dla US i UK, może również dla Francji. Na razie zaś - w Niemczech, jeśli wybierzesz tylko Amazon, ceny są aktualne (choć jakiś błąd może się trafić więc poeksperymentuj odrobinę z kompami nieco droższymi/tańszymi niż twój budżet, może się okazać, że np. dopłata 20€ podwaja ilość RAMu albo daje lepszy dysk - w przyszłości takie coś dostaniesz od
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:28:29
  • 2
@caribbean:

Wtedy łatwo będzie można porównać jaka wydajność będzie powiedzmy dla tego wiedźmina za trochę mniej/ więcej pieniędzy, co do aktualnie wybranego zestawu - bez potrzeby cofania się na poprzednią stronę i wprowadzania danych jeszcze raz ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Tak, to jest mój plan. W pełnej wersji zobaczysz 3 komputery - ten w twoim budżecie oraz takie o 10% tańsze i 10% droższy, wraz z
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:33:33
  • 0
@Bies600: Ceny aktualizują się same. To kosztuje mnie 0 godzin miesięcznie (no dobra, kłamię - niech będzie 30 minut miesięcznie na wypadek jakichś błędów). Aktualizacje produktów zaś wbrew pozorom pochłaniają niewiele czasu - dopiero w czerwcu pojawi się nowa rodzina procesorów, być może w międzyczasie Nvidia wyda GTX'a 1650. To bardzo mało pracy.

Więc jeśli chodzi o sens komercyjny - mój wkład własny to 1-2h miesięcznie i jedynym kosztem jest
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:35:49
  • 0
@leesiuu: To prawda, są pewne błędy. Rozwiązaniem jakie planuję wprowadzić będzie dodanie PC-tów o 10% tańszych i 10% droższych wraz z porównaniem co się dokładnie wówczas zmienia. Wówczas użytkownik może łatwo zdecydować, że być może lepiej odrobinkę dopłacić (np. do tych 16GB ramu - mogę zrozumieć czym się tutaj kieruje system. Przy 5.5k PC z RTX'em 2080 budowany jest "na styk" i uznał, że lepiej wziąć mniej RAMu - bo
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:36:59
  • 0
@caribbean: Dobry pomysł, dzięki :)
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 07:56:58
  • 0
@romusmily2: Nie ma i raczej nie będzie. Po prostu nie ma co tutaj ulepszać - Phenomy pierwszej generacji są gorsze niż Pentiumy i Athlon 200GE, zaś z drugiej tylko X3 i X4 mają jakakolwiek rację bytu (ale i tutaj jest bez rewelacji, żaden z nich nie dorównuje nawet najtańszemu Core i3/Ryzenowi 2200g)... zresztą to działa jeszcze na pamięciach DDR2.

Tutaj nie ma co ulepszać, do zmiany niestety wszystko jak leci
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 08:01:44
  • 0
@wiencejfakingcaptcha: na dzień dobry wielbłąd:


@kayo: Ups. Na chromie z jakiegoś powodu nie działa dobrze ostrzeżenie co do zakresu budżetu. POWINNO to wyglądać o tak:

https://puu.sh/D6t8Y/b458f01c58.png

Przepraszam i dzięki za spostrzeżenie.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 08:06:11
  • 0
@leesiuu: Zgadzam się, konfiguracje wielodyskowe są w planach (w różnych wariantach - HDD + SSD i macierze Raid 1). O alternatywach... pomyślę ale tutaj bez obietnic. Jeśli już to tylko w customach - osoba która się nie zna zrobi sobie tym więcej krzywdy niż pożytku. W końcu np. odznaczenie AMD w budżecie 2300 zł sprawia, że zamiast RX'a 570 dostajesz o połowę słabszego 1050Ti.

Zaś z 1080Ti to jest problem
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 08:25:39
  • 0
Najbardziej to potrzebowałbym amazon.it ;)


@GOHAN: Aaa, Włochy. To tutaj do poniedziałku będą aktualne ceny na nim :)

Kombinowałem natomiast z customowymi ustawieniami, ale coś mi te wagi też średnio wychodzą, bo jak ustawie nizszy priorytet dla procesora a najwyzszy dla grafiki to i tak w 90% dostaje zintegrowana dla zestawu full AMD


To prawda, wagi są jeszcze dość niedokładne, poprawię co nieco. Ogółem na tymczasem - ustaw GPU na
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 09:31:38
  • 1
@glass3:

Co do aplikacji trochę słabo radzi przy małych budżetach np. 2000 dla zestawu do grania gdzie jest najtańszy procek (AMD Athlon 200GE) który nadaje się do internetu i biura, z grafiką RX 570...


Ten wybór wcale nie jest bezzasadny. Bo tak naprawdę jeśli chodzi o dedykowane GPU to za 5 stów dostałbyś GTX'a 1050, kartę blisko dwukrotnie wolniejszą. Można tutaj polemizować co lepsze - 2200G + GTX 1050 czy
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 09:41:08
  • 1
@Soviel: Jakby coś - LGA1155 jest już dodane ;) I poleca całkiem rozsądnie:

https://puu.sh/D6uxk/2d9443bb85.png
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 09:49:10
  • 1
@Denaturatus: Tak, naprawdę zyskasz wiecej w grach robiąc pełną rozbudowę. Core i5 4590 to jednak jednostka z roku 2014 (więc jeśli ktoś ci go sprzedał 3 lata temu to cię zdrowo oszukał i powinien był zaproponować 6xxx - wówczas miałbyś choćby pamięci DDR4 które można przełożyć do nowego komputera).

W tej chwili jego odpowiednikiem wydajnościowym byłby Ryzen 2200G, jednostka budżetowa. Rozbudowa podwaja ci ilość pamięci, daje procesor szybszy o kilkadziesiąt
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 10:07:04
  • 0
@Havox: Nie no, to akurat niekoniecznie błąd że RAMu dużo (zwłaszcza, że jego ceny ostatnio spadły i to już nie jest wydatek 1000 zł). O ile oczywiście nie wiązało się to z cięciami w innych miejscach (zwłaszcza jeśli chodzi o GPU) a z tego co patrzę to taki problem tu nie zachodził:

https://puu.sh/D6uMJ/1cb5f1b5fc.png

RTXy 2070 są bowiem dostępne dopiero od 2250zł (więc musiałby w jakiś sposób znaleźć na niego 600
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 10:19:11
  • 1
@elementyzaskoczenia: Na razie musisz wybrać, że coś masz. Na tymczasem jest pewne obejście - wchodzisz w https://envybits.com/upgrade_planner/select i wybierasz, że masz 1TB NVMe SSD. Wówczas na 99% go niczym nie nadpisze i masz dysk niejako "za darmo", system wówczas wybierze całą resztę.

W przyszłości dodam to w bardziej czytelny sposób.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 10:22:48
  • 0
@MialemPKSy: To prawda, w przyszłości rozwiążę to w taki sposób by poza wygenerowanym PC-tem przygotował jeszcze o 10% tańszy i o 10% droższy, wraz z konkretną rozpiską co to zmienia. W ten sposób użytkownik będzie mógł zdecydować czy warto dopłacić do np. nieco droższego dysku, czy może wręcz przeciwnie i lepiej zrobi oszczędzając z 2 stówki bo nie dostałby nic poza droższym zasilaczem który nie jest mu potrzebny.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 10:44:50
  • 0
@123tomek: To prawda, w tej chwili system nie radzi sobie jeszcze z konfiguracjami multi-dyskowymi. Jeśli jednak spróbujesz dodać choćby 40 zł do budżetu to prawdopodobnie pojawi się ten dysk SSD. Problem ten rozwiążę lada moment i zamiast polecania jednego konkretnego zestawu dostaniesz 3 - jeden nieco tańszy, drugi w danym budżecie i trzeci nieco droższy, wraz z rozpiską co konkretnie to zmienia.

System bardzo lubi SSDki i stara się je
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 11:56:29
  • 0
@gzkk: To prawda, workstation mają sporo błędów. Czy może raczej - w tej chwili Workstation buduje "zbalansowany" komputer a tak naprawdę nie tego chcą użytkownicy. W praktyce skończy się to pewnie tak, że słowo Workstation rozbiję na kilka podgrup - co innego dla grafików, co innego dla programistów, co innego dla, nie wiem, gości od audio.
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 12:02:19
  • 0
@tgrzebien: Ceny aktualizują się co kilka dni, niestety mogą więc być pewne błędy. Amazon przykładowo aktualizowany był wczoraj, xkom zaś będzie jutro. Problem polega na tym, że takie sklepy jak morele i xkom potrafią zmieniać ceny w 5 minut po tym jak ktoś coś kupił albo gdy muszą zamawiać z innego magazynu więc pewne błędy będą zawsze, mogę tylko ograniczać ich zakres.

No i czy planujesz wprowadzić więcej sklepów z Polski?
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 14:59:01
  • 0
podając przy tym ewentualne części z Allegro, w sytuacji, gdy nowych części nie spotkamy w zwykłych sklepach


Niestety, odpada. Nie chcę i nie mogę polecać sprzętu używanego. Nie jestem w stanie napisać systemu który byłby w stanie wejść w opis aukcji i np. przeczytać, że wciąż obowiązuje go gwarancja, że jest w pełni sprawny, brak wad fabrycznych i tak dalej, niejasne są też warunki zwrotu. Tzn - teoretycznie to możliwe ale wkraczamy tutaj
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 18:29:37
  • 0
@ineedadollar: W tej chwili workstation oznacza zbalansowanego PC-ta... i patrząc po wpisach na wykopie to był to błąd. Otóż sam termin "workstation" jest niejasny i oznacza zupełnie co innego dla różnych osób. Czego innego pragnie bowiem grafik a czego innego programista.

Podejrzewam, że ten ogólny termin workstation zostanie zmieniony i rozbiję go właśnie na jakieś 3 podgrupy - jakaś właśnie dla maksymalizacji wydajności CPU, jakaś ze znacznym naciskiem na wydajność
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 18:33:50
  • 0
@VlacQ: Zgadzam się! Konfiguracje wielodyskowe zostaną dodane, po prostu są... dość trudne technicznie do zrealizowania i wymagają rozwiązania paru problemów. Ale docelowo będą tak konfiguracje SSD + HDD jak i macierze Raid 1 (istotne zwłaszcza dla stacji roboczych).
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 18:44:04
  • 0
@ineedadollar: Hmm, okazało się, że coś jest na rzeczy, jedna z wag była skopana. Workstation właśnie się poprawiły, nacisk na procka jest już lepszy niż wcześniej (za 5200 zł są już Threadrippery, o wiele szybciej pojawiają się też 2700/2700X). Wiec dzięki za spostrzeżenie!
envybits
envybits
envybits
Autor
28.03.2019, 18:47:26
  • 0
@neoandrew: To prawda, konfiguracje multi dyskowe (Raid 1, SSD + HDD) są w planach, dzięki za spostrzeżenie :)
envybits
envybits
envybits
Autor
30.03.2019, 08:25:41
  • 0
@dupasmoka: Pozwala, wybierz Intel Core i7 4xxx. Tak, wiem, że to jest średnio czytelne, po prostu dla starszych procków nie dodawałem do bazy wszystkich a wartości pośrednie. W tym przypadku i7-4xxx jest wypadkową 4770, 4790, 4770k i 4790k. Ale polecane zestawy powinny być całkiem w porządku (o ile kojarzę to system powinien parować to CPU z GPU do 2060tki włącznie) ;)
envybits
envybits
envybits
Autor
30.03.2019, 16:33:22
  • 1
@dupasmoka: I nie jest to błąd. To, że masz jakieś części w kompie nie oznacza, że na pewno zostaną użyte. Bo przykładowo wyobraź sobie, że wybierasz, ze masz AMD FX 4100 i 3000 zł. Głupotą byłoby tutaj zostawiać ten procesor więc zapewne i tak wstawi ci jakiegoś Ryzena, nawet jeśli pochłonie to sporo kasy bo byłby bottleneckiem dla jakiejkowiek sensownej karty graficznej.

Upgrade planner może SKORZYSTAĆ z twoim części jeśli

4770

ACTA2 łamie polską Konstytucję. Tak po prostu.

ACTA2 łamie polską Konstytucję. Tak po prostu.

„1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane. (...)”

JacekDrobny
z
sdp.pl
dodany: 27.03.2019, 16:29:01
  • 286
  • #
    acta2
  • #
    konstytucja
envybits
envybits
envybits 27.03.2019, 17:38:58
  • 5
Najlepsze, że nawet Wykop się na nią nie łapie bo ma obrót poniżej 10 mln euro i jest jako mały portal traktowany ¯_(ツ)_/¯


@Herubin: Łapie. Wykluczone spod artykułu 17 (wcześniej 13) są portale które mają obrót poniżej 10 mln euro i są młodsze niż 3 lata. Ten drugi warunek jest o wiele bardziej problematyczny.

Żeby nie było
Qwalinho
Qwalinho
18.02.2019, 18:34:48
  • 1
Cos cicho w sprawie uaktualizacji, dzieje sie coś tam na zapleczu?
#envybits
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

envybits
envybits
envybits 27.03.2019, 17:29:35
  • 2
@Qwalinho: Auć, kombinacja nietypowej ilości RAMu, Ivy Bridge i małego SSD. Nie ma ich jeszcze dodanych, możesz spróbować dobrać na tymczasem bliski odpowiednik - i7-4770 + 16GB DDR3.
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.03.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 27.03.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking