Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko223
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
drect

drect

Dołączył 9 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 32327
  • Znaleziska 3056
  • Mikroblog 29271
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 37
drect
drect 19.12.2018, 18:48:26
  • 11
Hihi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#syria #syriaspam
drect - Hihi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#syria #syriaspam
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

drect
drect 19.12.2018, 15:45:24
  • 20
Czy to sen? :)
#syria #syriaspam
drect - Czy to sen? :)
#syria #syriaspam
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

b.....k
b.....k
konto usunięte 19.12.2018, 16:21:02
  • 7
during the Trump Presidency.

@drect: Powiedział to, jakby to była jakaś epoka w historii, nie wiem, jak średniowiecze xD Co za megaloman.

A co do Syrii, to wcale mnie to nie dziwi.
  • Odpowiedz

3

Amerykański historyk: Po wojnie Hitler ukrywał się w Hiszpanii

Pokaż treści 18+

Amerykański historyk: Po wojnie Hitler ukrywał się w Hiszpanii

Adolf Hitler nie popełnił samobójstwa. 29 kwietnia 1945 roku do berlińskiego bunkra przybyła Hanna Reitsch - osobisty pilot Fuhrera - i pomogła mu oraz Ewie Braun w ucieczce do Hiszpanii. Taką teorię przedstawił amerykański historyk Harry Cooper.

konto usunięte
z
cozahistoria.pl
dodany: 14.12.2018, 12:16:32
  • 5
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    nauka
  • #
    wojna
drect
drect 14.12.2018, 16:21:05
  • -1
@Biohazard86: tak, k---a, sprawdzili na podstawie zdjęć, a nie próbek DNA, jak Amerykanie.

91

Mówią, że Hitler pomógłby Polakom. Zobacz dlaczego nie mają racji.

Pokaż treści 18+

Mówią, że Hitler pomógłby Polakom. Zobacz dlaczego nie mają racji.

PAKT z III RZESZĄ – alternatywa, czy najgorszy sen Polaków? Czyli dlaczego sojusz z Hitlerem mógł doprowadzić do zagłady narodu polskiego, a także o tym dlaczego Beck nie mógł go zawrzeć.

KrzysztofWojczal
z
krzysztofwojczal.pl
dodany: 12.11.2018, 17:40:39
  • 20
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    wojna
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    geopolityka
  • #
    ciekawostkihistoryczne
drect
drect 13.11.2018, 16:43:39
  • -2
@Lonesome_road: nie tylko niechęć, ale Czechosłowacja była sowiecką forpocztą. Gdyby Niemcy zaatakowali Czechosłowację zgodnie z biegiem zdarzeń, to Polska musiałaby przepuścić Armię Czerwoną przez swoje terytorium, by ta wywiązała się ze swojego rzeczywistego porozumienia. Piękna alternatywa.
drect
drect 13.11.2018, 16:46:34
  • -1
@Lonesome_road: jakieś podstawy do tych powtarzanych mantrycznie twierdzeń?
drect
drect 13.11.2018, 16:52:43
  • 1
Najgorszym snem była wojna na dwa fronty z dwoma największymi totalizmami w ówczesnym świecie, zakończona śmiercią 6 milionów obywateli II RP i półwieczną okupacją sowiecką.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4

Polak, który chciał sojuszu z hitlerem.

Polak, który chciał sojuszu z hitlerem.

Jeden z nielicznych Polaków, który osobiście spotkał się nie tylko z Hitlerem ale i najważniejszymi dygnitarzami Trzeciej Rzeszy. Przewidział wybuch II wojny światowej i zapowiadał, że Polska zostanie w tej wojnie osamotniona. Przed Wami sylwetka Władysława Studnickiego.

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 17.10.2018, 15:24:51
  • 13
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    polska
  • #
    hitler
  • #
    iiws
drect
drect 17.10.2018, 15:34:54
  • -2
@Ten_od_Hanki: prawda ci się nie podoba?
drect
drect 17.10.2018, 15:39:55
  • -1
@Ten_od_Hanki: byłeś w tych archiwach?
drect
drect 21.10.2018, 10:40:12
  • -1
@Ten_od_Hanki: chodziło mi o to, że Studnicki miał też swój udział w powstaniu Rady Regencyjnej, bardzo ważnego organu dla przyszłych losów niepodległego państwa polskiego. To, że ostatnie słowo zawsze należy do okupanta, to rzecz jasna, dlatego rozumiem twój sprzeciw. Po prostu odczytujesz ten fragment, jako przypisywanie zasług pojedynczej jednostce, kiedy za decyzją stał przede wszystkim partykularyzm cesarstwa. Mimo wszystko, żeby projekt taki miał prawo bytu, musiał być również zaakceptowany przez

370

Jak silna była Armia Czerwona? Hipotetyczny scenariusz wojny ZSRR z USA

Jak silna była Armia Czerwona? Hipotetyczny scenariusz wojny ZSRR z USA

Załóżmy, że w 1945 roku dochodzi do wojny pomiędzy Związkiem Radzieckim i Stanami Zjednoczonymi. Jak mogłaby się zakończyć taka konfrontacja?

konto usunięte
z
cozahistoria.pl
dodany: 15.10.2018, 09:23:38
  • 255
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
drect
drect 16.10.2018, 07:36:41
  • 5
@kacper-gorski-12: a co ma okres, kiedy zwiększono strumień dostaw, skoro rozliczamy je w całości? Tym bardziej, co to ma wspólnego z hipotetycznym starciem między Sowietami a aliantami zachodnimi w 1945r.? Te dostawy nagle by wyparowały?
drect
drect 16.10.2018, 08:53:33
  • 0
@Zuben:

czyli możliwości bombardowania ważniejszych ośrodków ZSRR nie mieli


Bzdura kompletna. Alianci mieli taką przewagę w lotnictwie strategicznym, że rozpieprzyliby przemysł zauralski z terytorium choćby Chin.
drect
drect 16.10.2018, 09:25:21
  • 1
@Wolvi666: a ja czytałem. Twoje komentarze pod tym artykułem. Idź pograj w WT, bo zaraz pękniesz.

341

Jak Polska chciała napaść na Trzecią Rzeszę. Oblicza XX Wieku.

Pokaż treści 18+

Jak Polska chciała napaść na Trzecią Rzeszę. Oblicza XX Wieku.

Czy istniały realne szanse by to Polska napadła na Trzecią Rzeszę? Jak najbardziej. Dlaczego zatem się nie udały?

sznaps82
z
youtube.com
dodany: 13.10.2018, 15:55:14
  • 65
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    wojna
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
drect
drect 14.10.2018, 15:49:57
  • 7
@funkmess: to jest trolling najwyższej próby. Poprawiłeś mi humor! :)
drect
drect 14.10.2018, 15:51:08
  • 0
@Defter: czy taką potężną i to w '39 dodatkowo, to bym polemizował.

9

Lądowanie w Normandii. Jak Polacy ratowali D-Day

Lądowanie w Normandii. Jak Polacy ratowali D-Day

D-Day to również polska historia. Oto jak poldcy marynarze i lotnicy zadbali o pomyślność największej operacji desantowej w dziejach.

konto usunięte
z
cozahistoria.pl
dodany: 13.10.2018, 13:53:26
  • 4
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
drect
drect 13.10.2018, 15:44:47
  • -2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

drect
drect 13.10.2018, 17:57:07
  • 0
@prawy_do_lewego_wypij_kolego: więc sobie teraz to osładzają podobnymi hiperbolizacjami.

732

Młodzi Rosjanie nie słyszeli o zbrodniach Stalina

Pokaż treści 18+

Młodzi Rosjanie nie słyszeli o zbrodniach Stalina

Niemal połowa młodych Rosjan twierdzi, że nigdy nie słyszała o czystkach w ZSRR do jakich dochodziło w czasach rządów Józefa Stalina - wynika z badania przeprowadzonego przez państwowy instytutu badania opinii publicznej VTsIOM (Rosyjski Ośrodek Badania Opinii Publicznej).

darosoldier
z
rp.pl
dodany: 06.10.2018, 19:12:34
  • 91
  • #
    historia
  • #
    rosja
  • #
    rosjatostanumyslu
  • #
    swiat
drect
drect 07.10.2018, 11:24:31
  • 0
@wisarion: nick zobowiązuje do bronienia swojego idola

644

Bitwa pod Borodino i Verdun.Porównanie dwóch najkrwawszych bitew XIX i XX w

Pokaż treści 18+

Bitwa pod Borodino i Verdun.Porównanie dwóch najkrwawszych bitew XIX i XX w

Celem niniejszej pracy jest ukazanie i opisanie zależności pomiędzy dwoma bitwami, uważanymi powszechnie za dwa najkrwawsze starcia dwóch stuleci. Bitwy pod Borodino z 1812 roku stoczonej między wojskami francuskimi, a wojskami carskimi podczas Drugiej Wojny Polskiej oraz bitwy pod Verdun...

sropo
z
social-share.historykon.pl
dodany: 27.09.2018, 07:50:45
  • 81
  • #
    historykon
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
drect
drect 27.09.2018, 10:50:58
  • 0
@KonradLuzik: nie, bitwa pod Moskwą.
drect
drect 27.09.2018, 11:03:55
  • 5
@KonradLuzik: jak mogę być w posiadaniu takowego, skoro są takie rozbieżności? Przecież podobnie jest ze Stalingradem. W połowie października straty Sowietów wynosiły 1 mln z 1,25 przygotowanych do obrony stolicy. A walki trwały jeszcze przez kilka miesięcy.
drect
drect 27.09.2018, 12:51:32
  • 0
@Millionth_Visitor: w tym przypadku, niektórzy historycy (Erickson) wyłączyli sobie początek operacji Tajfun, który kosztował Sowietów ww. straty i im wychodzi 600 tys.

@KonradLuzik: a zakładając opcję maksimum? Co to za logika przyjmować dane, które wyjmują okres największych Kesselschlachtów pod Briańskiem i Wiaźmą.

9

Zagraniczne Oddziały SS - Ile?

Pokaż treści 18+

Zagraniczne Oddziały SS - Ile?

Mało osób wie, że ponad 90% Europy państw miało swoje zagraniczne oddziały Wermachtu. Czy uczą o tym w szkołach? Czy wie o tym Europa? Ktoś przeprosił? ....

Rastuff
z
youtube.com
dodany: 26.09.2018, 17:56:33
  • 4
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    wojna
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
drect
drect 26.09.2018, 19:16:05
  • 0
A za co mają przepraszać? Że bili czerwonych zanim to było w okupowanej Polsce modne?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

502

"Żart" Hitlera. Reakcja Niemców na prośbę o nieatakowanie niepodległych państw

"Żart" Hitlera. Reakcja Niemców na prośbę o nieatakowanie niepodległych państw

14 kwietnia 1939 r. prezydent USA Franklin D. Roosevelt wysłał list zaadresowany do Adolfa Hitlera i Benito Mussoliniego. Prosił w nim, aby Niemcy nie atakowali wymienionych w korespondencji niepodległych państw. W tekście fragmenty listu oraz wideo z reakcją Niemców na prośbę Roosevelta.

konto usunięte
z
cozahistoria.pl
dodany: 25.09.2018, 10:49:32
  • 138
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
drect
drect 25.09.2018, 11:23:01
  • 91
@Surgeon: przy Palestynie większy
drect
drect 26.09.2018, 04:11:23
  • 2
@supermoc: serio?

409

Horror Polaków czekających na śmierć w Katyniu. Jak Sowieci traktowali polskich

Pokaż treści 18+

Horror Polaków czekających na śmierć w Katyniu. Jak Sowieci traktowali polskich

wojskowych, których zamierzali zgładzić? „Dokuczliwe też było zimno, szczególnie w nocy. Był wysoki piec obity czarną blachą, ale tylko stał i dymił, a nie grzał” – wspomina Józef Łokucjewski (...). W jakich warunkach przyszło żyć jeńcom w sowieckich obozach?

HaHard
z
twojahistoria.pl
dodany: 21.09.2018, 19:48:05
  • 79
  • #
    polska
  • #
    hahard
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    katyn
  • #
    rosja
drect
drect 22.09.2018, 12:15:34
  • -1
Porównywanie sytuacji z całkowitej okupacji państwa przez Sowietów po zakończeniu wojny do 17 września, gdy można było w całym zamieszaniu rozwiązać jednostki i dać szansę na ucieczkę - tak jak zrobił to Naczelny Wódz. I nie, 'leśni bandyci' nie byli jedynym przypadkiem stawiania oporu. Regularne wojsko biło się również z czerwoną hordą np. pod dowództwem gen. Orlika, mimo tego s-----------o rozkazu Rydza. Ktoś musiał opóźniać pochód, żeby dać innym szansę na ewakuację.
drect
drect 22.09.2018, 12:48:10
  • -1
@MrPerfetc: wiedzieli o bestialstwie z wojny polsko-bolszewickiej oraz o eksterminacji Polaków w trakcie operacji NKWD na chwilę przed rozpoczęciem wojny. Skończ p-------ć kocopoły, używając standardowego argumentu obrońców wszelkich idiotycznych decyzji, czyli "olaboga, nie mieli takiej wiedzy". Nawet, jakby mieli, to byli takimi dyletantami, że stałoby się to samo.

Wypowiedzenie wojny skończyłoby się Powstaniem Warszawskim na terytorium całego kraju.


Nawet pod okupacją niemiecką? Najpierw przedstaw na to jakieś przesłanki, a nie
drect
drect 22.09.2018, 12:52:51
  • -1
@MrPerfetc: bo ją mieli? Udowodniłem ci to na dwóch powyższych przykładach. Stąd moja pewność. Naucz się czytać ze zrozumieniem. A fragment:

Nawet, jakby mieli


to czysta ironia nawiązująca do twojego żałosnego usprawiedliwiania sanacyjnych idiotów.
drect
drect 22.09.2018, 13:02:56
  • 4
@MrPerfetc: tak. Sowieci mordowali Polaków na skalę większą, niż niemieccy okupanci w pierwszych dwóch latach okupacji. Potem wkraczali na Kresy będąc koalicjantem i nie mogli zaryzykować prowokowaniem aliantów zachodnich masowymi mordami i zsyłkami przeprowadzanymi na terytorium innego państwa sojuszniczego. Wypowiedzenie wojny, albo nawet ogłoszenie stanu wojny związałoby czerwonym ręce i musieliby rozstrzygnąć przyszłe granice Polski oraz uznać zwierzchnictwo nad ziemiami II RP rządu londyńskiego przed przystąpieniem do wojny po stronie
drect
drect 22.09.2018, 13:50:41
  • 1
@MrPerfetc: ZSRS bez pomocy Zachody by przegrał. To jest niepodważalny fakt, do którego przyznawali się kolejno Stalin, Żukow i Chruszczow. To, że ten pierwszy był oportunistą jak Lenin to też fakt, o którym świadczy jego nagły zwrot w prześladowaniu kościoła prawosławnego i wszelkiej maści poczucia świadomości narodowej. Kiedy bolszewii pali się grunt pod nogami, gotowa jest do największych ustępstw.

Sowieci mogli tak samo desantować się na Wyspy Japońskie, ale tego nie
drect
drect 22.09.2018, 21:17:24
  • 0
@mieszko111: skończ powielać komunistyczną propagandę o rzekomych 4 procentach, bo do tego pewnie dążysz pisząc "nie były to wielkie ilości". Licz przede wszystkim materiały: metale, rzadkie kruszce, materiały wybuchowe, ubrania, a nie czołgi i samoloty, których i tak było kilkadziesiąt tysięcy (kolejno 15 i 20 procent całkowitej produkcji ZSRS w czasie WWO; ciekawe o ile mniej mieliby tych czołgów, gdyby nie dostawy materiałowe z USA). Są to ilości niewyobrażalne dla
drect
drect 22.09.2018, 21:40:29
  • 0
Wiem o tym, co napisałeś. Dolicz fakt, że gros tych dostaw dotarł po bitwie pod Kurskiem, gdy było już przesądzone, że Niemcy nie przełamią frontu.


Dostawy docierały przez całą wojnę i były całkowicie adekwatne do panujących w ZS potrzeb. W najbardziej krytycznych momentach, jak pod Moskwą, czy w czasie Fall Blau, Niemcy napotykali brytyjskie Matildy i Valentine'y. Nie wspomnę o Aircobrach eskortujących dostawy idące Murmańskiem.

Poza tym, Niemcy przełamali front pod Kurskiem i zadali
drect
drect 22.09.2018, 22:04:28
  • 0
Wiem o tym, co napisałeś. Dolicz fakt, że gros tych dostaw dotarł po bitwie pod Kurskiem, gdy było już przesądzone, że Niemcy nie przełamią frontu.


Wracając do tej kwestii, również mam odmienne zdanie.

G. Liedtke, Furor Teutonicus: German Offensives and Counter-Attacks on the Eastern Front, August 1943 to March 1945

This

608

Związek Radziecki to Związek Zdradziecki. 79 rocznica sowieckiej agresji...

Związek Radziecki to Związek Zdradziecki. 79 rocznica sowieckiej agresji...

79 lat temu, 17 września 1939 r., łamiąc obowiązujący polsko-sowiecki pakt o nieagresji, Armia Czerwona wkroczyła na teren Rzeczypospolitej Polskiej, realizując tym samym ustalenia zawarte w tajnym protokole paktu Ribbentrop-Mołotow.

Horsebeateriusz
z
wolnosc24.pl
dodany: 17.09.2018, 05:48:27
  • 133
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    historia
drect
drect 17.09.2018, 08:38:53
  • 73
@inver: ale, ale mieliśmy przecież z nimi pakt o nieagresji, przedłużony w '34 na kolejne dziesięć lat...
drect
drect 17.09.2018, 08:43:50
  • 12
@inver: to subtelna ironia w moim wykonaniu. Spójrz na wpis, jaki dodałem parę minut temu ;)
drect
drect 17.09.2018, 17:46:04
  • 0
@Justycjariusz: Teheran i Jałta to dowody, że nikt nie brał tych świstków na poważnie. Politykę prowadzi się z pozycji siły, a papierowe zapewnienia sprzed kilkunastu/dziesięciu lat nikogo nie obchodzą.
drect
drect 17.09.2018, 17:51:44
  • 0
@Justycjariusz: skoro zostały złamane, to dlaczego Polska nie wypowiedziała wojny Sowietom? To po pierwsze. Po drugie, skoro były brane na poważnie, to skąd atak ZS? Przecież poważne konsekwencje groziły za złamanie umów i Liga Narodów stanowczo pogroziłaby palcem. Tych umów nie brano na poważnie ani przed wybuchem wojny, ani po. Traktat wersalski też był przestrzegany w międzywojniu, prawda?
drect
drect 17.09.2018, 18:16:53
  • 0
@Justycjariusz: czego ja mogę się spodziewać o osoby bóldupiącej o paradę zwycięstwa w Londynie.

Polska która została zaatakowana miała wypowiedzieć wojnę Sowietom? Najwyraźniej nic nie wiesz o prawie międzynarodowym. Niemcom też nie wypowiedzieliśmy wojny, helloł xD.


No patrz, a Wlk. Brytania i Francja wypowiedziały wojnę Niemcom, nie będąc ani agresorem ani ofiarą. Wystarczyły umowy bilateralne. W ten sposób II RP znalazła się w wojnie koalicyjnej przeciwko Niemcom. Jeśli dla ciebie
drect
drect 17.09.2018, 19:03:01
  • 0
@Justycjariusz: mogłeś nie odpowiadać, tak jak obiecałeś, a jeszcze bardziej się ośmieszyłeś. W sumie wizytówka nadwornego błazna do ciebie pasuje.

Przejrzałeś mój profil? No jestem zaszczycony, dziadka z Wehrmachtu nie znalazłeś? Powiedz, czego ja mogę się spodziewać po osobie która uważa że powinniśmy wypowiedzieć Sowietom po 17 września wojnę. Raz jeszcze, Niemcom też powinniśmy wypowiedzieć?


Mam dobrą pamięć do osób, które się ośmieszają w moich oczach brakiem logiki i podwójnymi standardami.
drect
drect 18.09.2018, 20:26:57
  • 0
@Justycjariusz: twoje wysrywy zapełniają moje top 10 zasłyszanych debilizmów w całości. Poczytaj, czym jest wojna koalicyjna, a reszty nie musisz komentować, bo rozumiem brak argumentów po twojej stronie.

Poza tym, skoro Polska żadnej wojny nikomu (za wyjątkiem j------o Nipponu) nie wypowiedziała, to jakim cudem znaleźliśmy się w koalicji antyhitlerowskiej?

3

Bogusław Linda o Powstaniu Warszawskim

Pokaż treści 18+

Bogusław Linda o Powstaniu Warszawskim

Żołnierskie słowa, ale jakie piękne.

smartfonik
z
youtube.com
dodany: 14.09.2018, 13:36:06
  • 2
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    powstaniewarszawskie
drect
drect 14.09.2018, 14:40:19
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1325

Władysław Studnicki - Polak, który chciał sojuszu z Hitlerem

Władysław Studnicki - Polak, który chciał sojuszu z Hitlerem

Tym razem autor filmu opowie nam o Polaku, który chciał sojuszu z Hitlerem. Był jednym z nielicznych Polaków, który osobiście spotkał się nie tylko z Hitlerem ale i innymi dygnitarzami Trzeciej Rzeszy. Przewidział wybuch II wojny światowej i zapowiadał, że Polska zostanie w tej wojnie osamotniona.

sropo
z
historykon.pl
dodany: 25.08.2018, 07:56:40
  • 255
  • #
    historykon
  • #
    nauka
  • #
    niemcy
  • #
    film
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    iiwojnaswiatowa
drect
drect 25.08.2018, 10:04:35
  • -2
@Tosca303: faktycznie, a to, że Hitler nam ustąpił i oddał ważną magistralę kolejową w postaci Bogumina, to też wyraz wzajemnej nienawiści.
drect
drect 25.08.2018, 10:08:23
  • 0
@Lipek12s: a oglądałeś w ogóle film ze znaleziska, czy trafiłeś tu przypadkowo?
drect
drect 25.08.2018, 10:14:49
  • 32
@BobMarlej: to ten sam Studnicki, który uwalniał Polaków z gestapowskich więzień i osobiście sprzeciwiał się bezsensownej eksterminacji Polaków przez Niemców, interweniując w Berlinie. W tym czasie twoi boheterowie s---------i do Londynu lub żyli w jakiejś rumuńskiej lepiance.
drect
drect 25.08.2018, 11:17:01
  • 5
@BobMarlej: dzięki tej ucieczce, zamiast polskich władz administracyjnych na miejscu, mamy psychopatów z SS i SD. Hitler nawet po zakończeniu kampanii wrześniowej miał dylemat, co zrobić z Polską. Reszta twojej wizji to jakieś mrzonki. Tym bardziej, że Stalin miał gdzieś ten śmieszny rząd na wychodźstwie.
drect
drect 25.08.2018, 11:19:11
  • 5
@BobMarlej: dokształć się na temat Studnickiego i tego, ilu Polaków zdołał uratować. A po wybuchu wojny to logiczne, że nie miał żadnego wpływu na decyzje Niemiec. Dobrze, że takowy wpływ miał w 1916 r., gdy stał się ojcem aktu V listopada, który zapoczątkował odrodzenie Polski i zapewnił miejscowy rząd polski w trakcie unifikacji ziem po zakończeniu Wielkiej Wojny.
drect
drect 25.08.2018, 11:35:30
  • 7
@Tosca303: Podłe kłamstwo... Człowieku, lecz się. Na mapie dostarczonej Chamberlainowi 22 września 1938 r., Niemcy zaznaczyli Bogumin w strefie swoich roszczeń terytorialnych. Beck, otrzymawszy tę niepokojącą informację, nakazał interweniować Lipskiemu, zaś sama wieść o polskiej konsternacji dotarła do Hitlera. Ten uspokoił polski rząd w sprawie granicznego porozumienia. Po więcej ciekawych informacji na temat współpracy polsko-niemieckiej podczas rozbioru Czechosłowacji zapraszam do książki Jana Karskiego pt. "Wielkie mocarstwa wobec Polski".
drect
drect 25.08.2018, 11:37:15
  • 2
@BobMarlej: jest do dzisiaj najwybitniejszym polskim sowietologiem i żaden wykopek tego nie zmieni
drect
drect 25.08.2018, 11:50:29
  • 5
Co do tej śmiesznie budowanej przez ciebie propagandowej narracji o rzekomym konflikcie:

"10 października 1938r. w Bohuminie dochodzi do serdecznego spotkania armii polskiej i niemieckiej - które właśnie kończą I rozbiór Czechosłowacji. Polskiej delegacji przewodniczy d-ca 24 pu, płk. dypl. K. Dworak, niemieckiej – major hrabia Hohennau, który zaczął pierwszy:
„Panie pułkowniku, meldując się najposłuszniej, witam pana jako dowódcę wojsk polskich, oraz witam polskich kolegów prosząc, by pan pułkownik przekazał moje pozdrowienia
drect
drect 25.08.2018, 18:19:25
  • -3
@Tosca303: pogódź się, że Polacy pięknie współpracowali z nazistami przy dobijaniu południowych sąsiadów. Karma wróciła niecały rok później.
drect
drect 25.08.2018, 20:02:18
  • -1
@Tosca303: odesłałem cię do oźródłowanej książki. Miłej lektury.

3

Zaproszenie. Ribbentrop – Beck. Czy pakt Polska-Niemcy był możliwy?

Zaproszenie. Ribbentrop – Beck. Czy pakt Polska-Niemcy był możliwy?

W ramach Salonu Historycznego Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi, serdecznie zapraszamy na spotkanie z cyklu Plus czy Minus - konfrontacje historyczne zatytułowane: Ribbentrop – Bec

gtredakcja
z
gazetatrybunalska.pl
dodany: 20.08.2018, 15:39:55
  • 3
  • #
    historia
  • #
    honfrontacje
  • #
    lodz
  • #
    gazetatrybunalska
drect
drect 20.08.2018, 22:06:46
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

29

Czy podczas powstania warszawskiego naprawdę doszło do wybuchu czołgu pułapki?

Czy podczas powstania warszawskiego naprawdę doszło do wybuchu czołgu pułapki?

Marek Sarjusz-Wolski: „To mit”. W niedzielę 13 sierpnia 1944 roku tuż po godzinie 18 monstrualna eksplozja zatrzęsła powstańczą Starówką. Zginęło około trzystu osób - mieszkańcy Warszawy i żołnierze. Ponad sto zostało rannych. W narodowej mitologii tragedię uwieczniono jako „wybuch czołgu pułapki"

HaHard
z
twojahistoria.pl
dodany: 13.08.2018, 20:45:30
  • 12
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    powstaniewarszawskie
  • #
    warszawa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
drect
drect 13.08.2018, 21:30:26
  • 8
To mit. Nie wybuchł czołg pułapka, tylko stawiacz min. Dla tych 300 osób to wielka różnica.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

drect
drect 14.08.2018, 04:55:54
  • 1
@DTST: wedle relacji pojazd obrzucono koktajlami mołotowa, więc załoga w pośpiechu go opuściła.
drect
drect 14.08.2018, 12:32:08
  • 0
@DTST:

Ładunek był odczepiany przy pomocy specjalnej dźwigni umieszczonej w przedniej ścianie wozu. Po podjechaniu do umocnienia, kierowca uwalniał skrzynię, która zsuwała się po pochylonym pancerzu i odjeżdżał do tyłu. Ładunek odpalano przy pomocy radiowego nadajnika działającego w zakresie fal ultrakrótkich [UKF]. Eksplozja następowała również w trakcie próby otwarcia pokrywy ładunku -zapalnik mechaniczny natychmiastowego działania.
drect
drect 14.08.2018, 13:08:31
  • 1
@DTST: stąd: http://www.info-pc.home.pl/whatfor/baza/sdkfz_301_b_iv.htm
Zresztą masz w dalszej części artykułu opis użycia tego pojazdu podczas tłumienia powstania warszawskiego.

Spodziewaliśmy się natarcia Niemców. Wiedzieliśmy, że chcą przeciąć bronione przez nas Stare Miasto wzdłuż Podwala. Mieliby wtedy doskonałą trasę komunikacyjną wschód - zachód - tłumaczy Witold Piasecki. Pracował w powstańczej wytwórni granatów i min przy Świętojerskiej. Noc z 12 na 13 sierpnia wspomina jako spokojną. Dopiero po 8 rano z opanowanego przez Niemców
drect
drect 14.08.2018, 14:09:50
  • 2
@DTST: typie, czego ty ode mnie chcesz? Załogant nie podjechał do miejsca, z którego mógłby sterować dalej pojazdem radiowo, ponieważ został obrzucony butelkami z paliwem. Co miał zrobić? Usmażyć się żywcem czy manualnie odpalić ładunek, zabijając przy tym swoich kolegów?

No ten fragment niczego nowego nie wnosi.


Wnosi, ale dla osób potrafiących czytać ze
drect
drect 14.08.2018, 14:15:58
  • 0
@DTST: to cieszę się, że rozwiałem w końcu wątpliwości. Polecam opierać się na większej ilości źródeł niż jeden artykuł.

753

Postawa część społeczności żydowskiej w czasie wojny polsko-bolszewickiej

Pokaż treści 18+

Postawa część społeczności żydowskiej w czasie wojny polsko-bolszewickiej

"Znacznie gorzej było z Żydami, którzy przy panowaniu bolszewickim byli warstwą rządzącą. Z wielkim trudem wstrzymałem pogrom, który wisiał po prostu w powietrzu z powodu tego, że ludność żydowska strzelała z okien i dachów i rzucała stamtąd ręczne granaty.”— Józef Piłsudski,

apkwiatosz
z
wykop.pl
dodany: 03.08.2018, 06:20:10
  • 114
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    historia
  • #
    wojna
  • #
    zydzi
  • #
    4konserwy
drect
drect 03.08.2018, 10:06:06
  • -1
Mojego pradziadka uratował Żyd w trakcie wojny polsko-bolszewickiej. Wziął go na plecy i ewakuował z pola bitwy, gdy nikt nie słyszał jego wołania o pomoc. Został potem odznaczony (pradziadek) za odniesione rany przez Marszałka.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

430

Zdrada Anglików? Londyński opis wrześniowej klęski

Pokaż treści 18+

Zdrada Anglików? Londyński opis wrześniowej klęski

Dlaczego we wrześniu 1939 roku Anglia nie ruszyła nam z odsieczą? W zasobach The National Archives w Londynie znajduje się dokument, który może rzucić nowe światło na tę kwestię i prowadzić do interesujących wniosków.

Czajna_Seczen
z
tytus.edu.pl
dodany: 25.06.2018, 07:38:41
  • 252
  • #
    historia
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    wojna
  • #
    iiwojnaswiatowa
drect
drect 25.06.2018, 15:33:43
  • 0
@Tison: no, mieli świetną sieć kolei i bazę przemysłową podobną do tej w Moskwie np. w zastępczym Kujbyszewie. Nie rozśmieszaj mnie kategorycznym stwierdzeniem, że byli przygotowani na upadek Moskwy, skoro rzucili wszystko, żeby ją ocalić. Mniej wspomnień radzieckich marszałków, a więcej logiki.
drect
drect 25.06.2018, 16:19:42
  • 0
@Tison: powielasz mit o syberyjskich dywizjach. To po pierwsze. Po drugie sam sobie przeczysz, bo skoro wysyłali dywizje z Dalekiego Wschodu, to chyba zmuszeni byli do ostateczności?

zostały wysłane na front Stalingradu
drect
drect 25.06.2018, 21:13:46
  • 0
@Tison: w przeciwieństwie do twojego komentarza, na Wikipedii znajdziesz odnośniki do źródeł. Ale skoro ci nie pasuje, to proszę bardzo: http://www.operationbarbarossa.net/the-siberian-divisions-and-the-battle-for-moscow-in-1941-42/
drect
drect 26.06.2018, 11:11:34
  • 0
@Tison: nie czytałeś żadnych publikacji na ten temat, choćby książki całkowicie poświęconej temu zagadnieniu pt. Hitler's Panzers East R. Stolfiego, więc skończ się kompromitować, kreując się na znawcę literatury poświęconej operacji Barbarossa i zagadnienia dyrektywy nr 33.

Po drugie, nigdzie nie pisałem, że zdobyta Moskwa to gwarant zwycięstwa na Wschodzie. Do tego potrzeba było i tak drugiej kampanii letniej w kierunku Kaukazu. Uwielbiam, gdy rozmówca z braku argumentów, dopisuje
drect
drect 26.06.2018, 11:24:30
  • -1
No ale tam przecież cała armia czerwona została rzucona


W bitwie o Moskwę zaangażowano większe siły niż w Stalingradzie. To, co zostało z RKKA po dwóch kotłach, zostało oddelegowane na front moskiewski. Śmiej się z faktów dalej, bo wiesz lepiej.
drect
drect 26.06.2018, 13:03:32
  • -1
@Tison: nie spamuj mi więcej, bo zero treści przekazujesz. W grudniu 1,2 mln z 3,27 mln (walczących na froncie) żołnierzy sowieckich brało udział w walkach o stolicę. Przy tak rozciągniętym froncie, 40% możliwych do wykorzystania sił, zużyto pod Moskwą, a mobilizowane rezerwy do kontrofensywy, której głównym celem było uwolnienie Kremla od niebezpieczeństwa. Spory wysiłek, jak na zwykłe, kolejne miasto po drodze na Wschód.

Znów konfabulujesz, bo nigdzie nie napisałem 'cała'.
  • <
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Strona 16 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.08.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.05.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 31.08.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking