Czy na takim skrzyżowaniu (jadąc w lewo) dajecie kierunkowskaz czy nie.
- 3
@PanMaglev: jest tylko jedna prawidłowa odpowiedź - dajesz bo taka jest interpretacja Ministerstwa: https://www.scigacz.pl/Pierwszenstwo,lamane,a,kierunkowskazy,Ministerstwo,rozwiewa,watpliwosci,33500.html - jak dla mnie nie powinno się dawać bo zostaje się na głównej ale patrz wyżej.
- 2
Jak bym chciał żeby takie coś mnie wczoraj spotkało... Zatrzymałem się na osiedlowej drodze bo jeż w kulce, coś za mną to awaryjnie odpaliłem. Popełniłem jednak błąd stając za daleko a za szybki za wściekły za mną na pełnej p-----e musiał wyprzedzić trafiając właśnie startującego jeża...(╯°□°)╯︵ ┻━┻
- 41
@WiktorekS: jak nie widzisz różnicy między zabiciem zwierzęcia żeby przeżyć a dla zabawy to już Twój problem.
- 0
@WiktorekS: już j---ć tego jeża - na h-j się tam w--------ł? Ale jazda na osiedlowej drodze (strefa) na zasadzie gaz w podłogę i wyprzedzam co się da nie jest jednak najmądrzejsza, prawda?
- 775
Tak poważnie patrząc na sprawę, mam do posiadaczy konta maklerskiego w ING pytanie:
Na co liczycie w ramach rekompensaty? Bank przecież nie da nikomu kasy, nie uzna reklamacji w stylu "miałem sprzedać na górce" itp. to by było pole do zbyt wielu nadużyć.
Jedyna co mogą zrobić to obniżą dla was koszty transakcji, być może do zera na jakiś okres czasu.
Druga sprawa to czy ing nie powinno się obawiać sprawy sądowej
Na co liczycie w ramach rekompensaty? Bank przecież nie da nikomu kasy, nie uzna reklamacji w stylu "miałem sprzedać na górce" itp. to by było pole do zbyt wielu nadużyć.
Jedyna co mogą zrobić to obniżą dla was koszty transakcji, być może do zera na jakiś okres czasu.
Druga sprawa to czy ing nie powinno się obawiać sprawy sądowej
- 0
@unified_observer: mnie jakoś nie boli ta awaria ale miałem otwarte zlecenie którego warunek został dzisiaj spełniony. Nawet nie wiem jaki jest aktualnie status moich udziałów także tego (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Wszystko w motocyklu jest odwrotnie.
Jeśli nie jeździłeś nigdy motocyklem, a sporo samochodem może Ci się wydawać, że masz duże doświadczenie i szybko byś to ogarnął.
Możliwe, ale musisz zdać sobie sprawę z kilku rzeczy.
Przyspieszasz ręka, hamujesz ręka (i nogą), biegi zmieniasz nogą, sprzęgło wciskasz ręką. Przyspieszając motocykl się podnosi (i to nie tylko przednie koło - samochód przysiada, a motocykl pchając tylne kolo do przodu rozpręża tylne zawieszenie). Z biegami też nie jest lepiej, jak dojeżdżasz do świateł autem to po zatrzymaniu wbijasz luz, a potem jedynkę. Jak w motocyklu dojedziesz na 5tce i sprzęgle, a potem będziesz chciał ruszyć, to musisz zbić 4biegi i luz - stojąc - są sekwencyjne. Jedynkę w aucie wbijasz delikatnie, w motocyklu zawsze coś strzeli - skrzynia nie ma synchronizatorów.
Co byś nie robił w samochodzie i jakbyś się nie ruszał na boki, nie wpłynie to na jego zachowanie, zła pozycja na motocyklu może Ci uniemożliwić skręcenie.
Samochód im niżej ma środek ciężkości tym lepiej skręca, motocykl odwrotnie - wszystkie sportowe motocykle mają wysoko środek ciężkości.
Jeśli nie jeździłeś nigdy motocyklem, a sporo samochodem może Ci się wydawać, że masz duże doświadczenie i szybko byś to ogarnął.
Możliwe, ale musisz zdać sobie sprawę z kilku rzeczy.
Przyspieszasz ręka, hamujesz ręka (i nogą), biegi zmieniasz nogą, sprzęgło wciskasz ręką. Przyspieszając motocykl się podnosi (i to nie tylko przednie koło - samochód przysiada, a motocykl pchając tylne kolo do przodu rozpręża tylne zawieszenie). Z biegami też nie jest lepiej, jak dojeżdżasz do świateł autem to po zatrzymaniu wbijasz luz, a potem jedynkę. Jak w motocyklu dojedziesz na 5tce i sprzęgle, a potem będziesz chciał ruszyć, to musisz zbić 4biegi i luz - stojąc - są sekwencyjne. Jedynkę w aucie wbijasz delikatnie, w motocyklu zawsze coś strzeli - skrzynia nie ma synchronizatorów.
Co byś nie robił w samochodzie i jakbyś się nie ruszał na boki, nie wpłynie to na jego zachowanie, zła pozycja na motocyklu może Ci uniemożliwić skręcenie.
Samochód im niżej ma środek ciężkości tym lepiej skręca, motocykl odwrotnie - wszystkie sportowe motocykle mają wysoko środek ciężkości.
- 2
@stanley88: nie, nie od 5km/h tylko od około 40km/h i jak mi nie wierzysz to polecam lekturę do poduszki: https://books.google.pl/books?id=ddQeAQAAIAAJ&dq=Tire+dynamics&redir_esc=y
- 1
@stanley88: tak na bank masz rację - gościu badał ruch opony i ogólnie dwukołowych pojazdów ale nie ma tyle wiedzy co Ty. Serio zobacz chociaż co podlinkowałem.
Panowie i Panie,
Jeśli myślicie o przelocie z motocyklami na przyczepce na Chorwację i polatania tam na moto to mogę Wam zdradzić parę tipów:
1. Dojazd spokojnie przez Brno - Bratysławę do Karlovaca (z Krakowa jakieś 10h jazdy, można lecieć jakieś 130kmh, spalanie z przyczepką wzrasta o ok. 1l/100km)
2.
Jeśli myślicie o przelocie z motocyklami na przyczepce na Chorwację i polatania tam na moto to mogę Wam zdradzić parę tipów:
1. Dojazd spokojnie przez Brno - Bratysławę do Karlovaca (z Krakowa jakieś 10h jazdy, można lecieć jakieś 130kmh, spalanie z przyczepką wzrasta o ok. 1l/100km)
2.
- 241
Hejka,
Do jakiego konkretnie ciśnienia pompujecie swoje koła?
Według strony internetowej: http://m365.moris.pw/modyfikacje-i-ulepszenia/cisnienie-i-pompowanie/ przy wadze 90kg (liczę w ubraniach i z ciężkim plecakiem :P) powinnam pompować przednie koło do 45-50psi, a tylne do 50-60psi. Dużo, ale okej.
Ale co w przypadku, kiedy wymieniam opony na 10"? Na logikę ciśnienie powinno pozostać takie samo. Tylko, że na moich nowych 10" oponach napisane jest "Inflate to 35psi", a to przecież bardzo mało!
I
Do jakiego konkretnie ciśnienia pompujecie swoje koła?
Według strony internetowej: http://m365.moris.pw/modyfikacje-i-ulepszenia/cisnienie-i-pompowanie/ przy wadze 90kg (liczę w ubraniach i z ciężkim plecakiem :P) powinnam pompować przednie koło do 45-50psi, a tylne do 50-60psi. Dużo, ale okej.
Ale co w przypadku, kiedy wymieniam opony na 10"? Na logikę ciśnienie powinno pozostać takie samo. Tylko, że na moich nowych 10" oponach napisane jest "Inflate to 35psi", a to przecież bardzo mało!
I
- 18
Mirki, pokłóciłem się ze znajomym, nt. przepisów drogowych, jako że tutaj sami dorośli ludzie z prawem jazdy, ( ͡° ͜ʖ ͡°) to mam do was pytanko.
Czy jeżeli w tym przypadku poruszamy się pojazdem B, to gdy wykonujemy manewr skrętu w lewo (zielona strzałka), powinniśmy włączyć kierunkowskaz?
Czy jeżeli w tym przypadku poruszamy się pojazdem B, to gdy wykonujemy manewr skrętu w lewo (zielona strzałka), powinniśmy włączyć kierunkowskaz?
Czy w tym przypadku powinniśmy włączyć kierunkowskaz, sygnalizujący skręt w lewo?
- Tak 94.5% (3679)
- Nie 4.5% (176)
- Nie wiem 1.0% (39)
- 1
@Jednorybek: Niby tak ale nie do końca. Do niedawna było to dość uznaniowe ponieważ w przepisach jest obowiązek włączenia kierunku w przypadku zmiany pasa lub kierunku. W tym przypadku pasa ruchu nie zmieniasz więc mogło się wydawac, że nie ma takiej konieczności i dawniej tak uczono. Rok temu ministerstwo potwierdziło: https://www.scigacz.pl/Pierwszenstwo,lamane,a,kierunkowskazy,Ministerstwo,rozwiewa,watpliwosci,33500.html . Moim zdaniem trzeba pamiętać o funkcji kierunkowskazu - ma informować innych uczestników ruchu o zmianach kierunku kiedy jest
- 0
@rotflolmaomgeez: na krętej drodze też zmieniasz kierunek ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ogólnie teraz to już nie ma o czym gadać bo jest stanowisko ministerstwa ale przepisy moim zdaniem są niejednoznacznie sformułowane.
- 1
Zwróć uwagę kiedy to się dzieje - u mnie pika jak hamuje od razu po przyspieszaniu i jak mam prawie na maxa naladowaną.
- 0
@Neaopoliti: ten 39 to właśnie jak próbuję doładować pełną lub prawie pełną baterię - temperatura silnika max 39 stopni więc to mi się wydaje sensowne.
Tydzień z nowym nabytkiem mogę uznać za udany.
Zbudowałem w oparciu o Frameset Accent Freak, poprzez dodanie osprzętu z swojego dotychczasowego alusa.
Wyszło