- 1
Jest tu jakiś specjalista odnośnie #prawo #finanse #oc #ubezpieczenia. W listopadzie doszło do szkody nie z mojej winy. Została spisana umowa, przyjechał Pan na oględziny, spisaliśmy dokumenty. Wszystko ok. Wycena, która mnie nie satysfakcjonuje. Odwołanie. Tu zaczyna się problem. Według ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, odpowiedzi należy udzielić do 30 dni, a w szczególnych przypadkach 60 dni. Dostałem odpowiedź 30 dnia o godzinie 15, w której Pani napisała
- 0
@eaxene Właśnie chodzi mi tu aspekt formalny. Po mojej wiadomości nagle zebrali wszystkie okoliczności, i byli w stanie odpisać na reklamacje, ale wiadomość ta została już napisana 31 dnia od zgłoszenia.
- 0
@eaxene Sprawa dotyczy uszkodzonego fragmentu ogrodzenia. Ich wycena 1400. Moja 3800. Ogrodzenia uszkodzone na odcinku 13 m. W kosztorysie TU brak kosztów związanych z demontażem fundamentu, utylizacji odpadu, betonu, chwytów naciągowych, malowania itp. Odpisali mi, że słupki można obsadzić w cokole(nie wiem w jaki sposób), że technologia pozwala łączyć siatkę na krótkich odcinkach, mimo to nie są w ich kosztorysie zawarte materiały pozwalające na zastosowanie tej technologi.
- 0
@eaxene W pierwszym odwołaniu napisałem tylko o moich oczekiwaniach odnośnie naprawy, załączyłem własny kosztorys. Wczoraj po odmowie, poczytałem trochę. Napisałem jeszcze raz reklamację w oparciu o wyroki sądów oraz art. 363. kc, który mówi, że naprawa powinna nastąpić według woli poszkodowanego. W odmowie napisane było, że mogą mi zwrócić koszty utylizacji, betoniarki, różnicy w materiale, po okazaniu faktury. Ich stanowisko też jest błędne, ponieważ wyroki sądów mówią, że odszkodowanie mi się należy,
- 0
@eaxene Ale jesteś prawnikiem, sędzią, studentem prawa( ͡° ͜ʖ ͡°). Zanim do nich napisze, chcę być pewny, że dobrze to interpretujemy i mamy 100 % słuszność.
- 0
@eaxene Jak myślisz? Czy pisać o przekroczonym terminie teraz czy poczekać na odpowiedź na poprzednią wiadomość. A to zostawić w przypadku jak odmówią.
- 0
19.12.2016 data zgłoszenia reklamacji.
18.01.2017 wymijająca odpowiedzi.
19.01.2017 odmowa reklamacji.
18.01.2017 wymijająca odpowiedzi.
19.01.2017 odmowa reklamacji.
- 0
@eaxene dobrze?
- 0
@eaxene Ale grudzień ma 31 dni. 19.12 to poniedziałek. Licze od wtorku. 18.01 to sroda. Czyli 6+7+7+7+3=30 Czy źle to liczę?
- 1
@eaxene Czyli wszystko jest dobrze, w sensie, że mogę to użyć jako argument przeciwko ubezpieczycielowi. Bo już zrobiło mi się gorąco, że źle policzyłem, a TU dotrzymało terminu.
- 0
@fromasz56 Tutaj nie chodzi o procedury towarzystwa ubezpieczeniowego. Tylko o niestosowanie się do ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty finansowe. Ustawa przewiduję, że podmiot ma odpowiedzieć w ciągu 30 dni na reklamację, a w szczególnym przypadku okres ten może przedłużyć się do 60 dni. Według mojej interpretacji nie wystąpiły tutaj szczególne okoliczności, ponieważ TU było w stanie odpowiedzieć 31 dnia, bez kontaktu ze mną. Wiem, że mam prawo napisać skargę, ale chciałem
- 0
@fromasz56 Dlaczego? 30 dnia od zgłoszenia dostałem informacje " ponieważ dotychczas nie ustaliliśmy wszystkich okoliczności, niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji." Po moim emailu nagle okoliczności ustali, i byli w stanie napisać merytoryczną odpowiedź.
Art. 7. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi
w terminie, o którym mowa w art. 6, podmiot rynku finansowego w informacji przekazywanej klientowi, który
wystąpił z reklamacją:
1) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2) wskazuje okoliczności, które muszą
Art. 7. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi
w terminie, o którym mowa w art. 6, podmiot rynku finansowego w informacji przekazywanej klientowi, który
wystąpił z reklamacją:
1) wyjaśnia przyczynę opóźnienia;
2) wskazuje okoliczności, które muszą
#rowerowyrownik