@Anyway: Koszty mniej więcej podobne jak normalnego auta sportowego - oprócz innego silnika, reszta jest mniej więcej normalna. Natomiast kiedyś w dalszej przyszłości trzeba będzie zrobić remont silnika, czyli wymianę wszystkich uszczelnień, dzięki którym to wszystko działa - koszt pewnie około 7k.
@robsosl: Żyje, jeden z poprzednich właścicieli był dealerem Mazdy, i wymienił sobie silnik na nowy ;)
@erwit: Tak, ale nie jeżdżę nim codziennie. Także mogłem postawić na fun przed praktycznością. @wujogm: ja też sobie współczuję jak podjeżdżam zatankować ( ͡°͜ʖ͡°) Ale poza tym, nie żałuję.
@erwit Aktualnie na miejscu parkingowym pod blokiem, niestety nie mam lepszej opcji. Generalnie raczej tego modelu nikt nie kradnie, bo tak bardzo niszowe auto. Ale już 2 razy mi oponę przebili, więc musiałem w końcu kupić ubezpieczenie na opony. Co ciekawe, elementy karoserii są relatywnie tanie do tego auta, więc nie ma aż takiego bólu serca, jak coś pomniejszego się stanie.
@pablo_see Jak bym nie chciał Wankla, to bym nie kupił (⌐͡■͜ʖ͡■) @ElCidX Dokładnie. Czasem też zapłon pada i daje podobne objawy co koniec uszczelniaczy, AFAIK.
@malpie_runo Nie, to tylko w USA trzeba lać lepszą, bo tam generalnie benzyna ma mniej oktanów. Być może są jakieś plusy lania 98, ale zdecydowanie są to korzyści długoterminowe.
@l0h-s Generalnie w Warszawie nie ma z tym problemu, są dwa dobre warsztaty, gdzie zajmują się prawie tylko Wanklami. Odwiedziłem jeden, a tam przywitały mnie dwie sztuki RX8, RX7 FD LHD i RX7 FC LHD :D A do tego jeszcze Eunos Cosmo, czyli taki luksusowy RX7, ale już RHD :D
@TomdeX swap poniżej 7k? To chyba na te 1.4 z Meganki, co było kiedyś ogłoszenie na RX z takim swapem :D A tak na serio, to wankel ma jeszcze taką zaletę, że ten silnik ma niski środek ciężkości, więc np. na torze Top Gear RX8 miał czas bardzo podobny do 350Z, które ma gdzieś około 100KM więcej.
@TomdeX Kupuj samochód, który spokojnie w mieście spali 20l/100km, żeby zaoszczędzić na paliwie (✌゚∀゚)☞ Co ciekawe, Mazda testowała też silnik Wankla na wodór, i jako range extender do elektryka (jak w Fiskerze Karma). Inny fakt - przy stałych obrotach silniki rotacyjne są oszczędne.
@TomdeX Generalnie w ogóle są bardzo podzielone zdania na temat żywotności Wankla pod gazem, no ale to jeden rabin powie tak, drugi inaczej. Natomiast wciąż nie czaję tego motywu, bo po co umyślnie kupować takiego smoka, skoro są inne sportowe auta, które palą mniej i są łatwiejsze w przeróbce. Ale to wiadomo, można o tym godzinami dyskutować ;)
@PomaranczowyKrol Kurna, te 2JZ to pewnie teraz kosztują tyle co 2/3 mojego samochodu, i to za same części. Nie to żebym chciał ;) I tak mam straight pipe, więc ryczy i pluje ogniem :D
@PomaranczowyKrol Sam przelot, po prostu mieszanka jest tak bogata ;) Kiedyś tam w planach jeszcze kolektor i może dolot (ale dolot Mazdy jest tak dobry, że trzeba kupować jakiś AEM albo injen za prawie 1,5k, bo inaczej moc spadnie od jakiegoś szitowego stożka). Zapraszam kiedyś na przejażdżkę, Wawa here ;)
@zakola Generalnie patrząc na same osiągi, nie jest ultra szybki, około 200KM i 7 sekund do setki. Nie jest mistrzem prostej, ale niski środek ciężkości, więc zakręty tnie bardzo ładnie.
@Jack_Daniels_Ze_Szklanki Wrażenia - niepowtarzalne. Jak jeżdżę, mam zawsze banana na twarzy. Oczywiście nie jest bez wad - relatywnie niski moment obrotowy, i trzeba go dość wysoko kręcić, żeby wydobyć z niego więcej mocy. Max HP jest przy samym redline'ie. A tuning tego silnika to już tylko dla entuzjastów z grubym portfelem. I w zasadzie też nie ma wielu mechaników, którzy się zajmują tymi silnikami, w okolicach Warszawy jest dosłownie dwóch, którym dałbym
@Pepe_Roni Z odpowiednim nakładem czasu i pieniędzy wszystko się da. Ale nie zawsze jest sens. Czasem można tanio dorwać budę za rozsądne pieniądze, i włożyć co się chce.
@SzlachcicPolny Teraz silnik nowy chyba 18k :D Ale on nie wytrzyma 150k :D Chyba że jakiś mega zadbany, albo robił długie trasy. Jak na drugie auto to chociażby 350Z. U mnie też padło na RX z powodu tylnych siedzeń, a dokładniej ich istnienia. A jeśli chodzi o rajdówki, no to praktycznie tylko WRX vs. Evo, dla mnie wygrywa Subik, bo ponoć z Evo też nie jest proste w użytkowaniu, chociaż karoseria IMO
@wujekwitek: Najczęściej Bemowo. W sumie ciekawa sprawa, bo nikt tego nie poruszył, ale przy 185 cm wzrostu już zahaczasz głową o sufit ;) Zdecydowanie to nie samochód dla wysokich ;)
@wujekwitek: Mam kumpla podobnych wymiarów, musiał odsunąć fotel pasażera na maksa do tyłu, i położyć oparcie praktycznie na skos, żeby się zmieścić do RX :D
@SzlachcicPolny: Niestety nie, do driftu wewnętrzna cebula się odzywa, opon szkoda ( ͡°͜ʖ͡°) A pod losowym Tesco po deszczu wiocha :D Na tor chętnie bym się wybrał, ale z tego co wiem, to w Warszawie i okolicach bieda. Ale chętnie przyjmę info, jeśli jest gdzieś blisko tor ;)
@SzlachcicPolny: Właśnie mam takie zimówki ( ͡°͜ʖ͡°) Popełniłem kiedyś bardzo duży błąd, i kupiłem do tylno-napędowego RX najtańsze pasujące chińskie zimówki xD Drifty w zimie jeszcze nigdy nie były tak łatwe ( ͡°͜ʖ͡°)
@PeterFile Dużo aluminium, więc generalnie jest okej. Mam rocznik 2004, póki co wyszło tylko w dwóch miejscach - na pasie przednim, na linii gdzie się styka z uszczelką maski, i odrobinę na tylnej klapie, tuż pod spoilerem.
@PeterFile: Z Niemiec. Ale nie sprowadzany przeze mnie. Generalnie się nie da - to nie jest tak, że ten silnik się psuje, tylko się zużywa - a dokładniej uszczelniacze, czyli taki trochę odpowiednik pierścieni na tłokach, tylko z racji konstrukcji, o wiele bardziej skomplikowane. To mój jedyny samochód, ale nie jeżdżę codziennie, nie muszę jeździć do pracy, więc idealnie się sprawdza jako pół-daily.
#komputery #pcmasterrace #informatyka Jak macie zorganizowane pulpity? W moim przypadku na pulpicie mam tylko skrót do restartowania explorer.exe, skrót do folderu magazynu gdzie przenoszę wszystkie pliki z pulpitu, i kosz, a skróty do programów trzymam w menu start Classic Shell, plus na pasku zadań przypiąłem foobara, Vivadli, Total Commandera i Steama.
@supra107 Ja używam Fences do grupowania ikon. Dodatkowo, stworzone okna z ikonami można scrollować, więc nawet jeśli jest dużo ikon, wygląda to wciąż dobrze.
#anonimowemirkowyznania Wkurzają mnie koledzy niebieskiego. Niby ich lubię, zero jakiejś nienawiści, gadam z nimi, ale... Mam wrażenie, ze to nie jest najlepsze towarzystwo. To są ludzie, którzy ledwo skończyli gimnazjum, 18 urodziny juz dawno za nimi, a ich podejście jest dla mnie niezrozumiałe. Jeden ma 22 lata, dziecko w drodze z 17 latka i siedzi na bezrobociu. A pracować za najniższa krajowa nie zamierza. Mam wrażenie, ze Ci ludzie nie maja ambicji
@AnonimoweMirkoWyznania Moim zdaniem, tak długo jak niebieski nie przejmuje zachowań swoich znajomych, to jest to do zniesienia, bo w końcu jesteś z nim, a nie z tamtymi kolegami. Oczywiście masz prawo kogoś nie lubić, to Twoje prawo. Ale jeśli takie zachowanie zaczyna to przechodzić na niebieskiego, to moim zdaniem masz prawo zwrócić mu uwagę. To jest trochę kruchy lód, ale spróbuj mu uświadomić, że nie chcesz przecież działać na jego niekorzyść, tylko
@niematakiegologinu: A no to tak jak kolega wyżej napisał. Z tym, że nie ma gwarancji, że dwie kości RAMu na 100% zadziałają w dual channel - dajmy na to jest inna partia, która minimalnie odbiega od pierwszej kości, którą kupiłeś, i już może być kaput. Nie mam pojęcia, jakie jest prawdopodobieństwo tego, więc nie będę tutaj czarnowidził, ale zawsze taka możliwość jest.
@niematakiegologinu: Jak kupujesz prywatnie przez internet, to i tak możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, więc nawet nie musisz robić dymu, żeby później zwrócić ;)
Czy mógłby ktoś potwierdzić, ile kosztowały poszczególne modele GTX'ów przed tragedią finansową? Powiedzmy, że mówimy o okolicach połowy 2017. Jasne, że teraz nie ma co szukać karty w takich cenach, ale chciałem zrobić sobie jakiś punkt odniesienia przeglądając różne promki. Takie dane mniej więcej znalazłem w necie, proszę o korektę jeśli gdzieś się nie zgadza, a może też komuś się to przyda. GTX 1060 3GB ~900,00 zł GTX 1060 6GB ~1 200,00
@chem4tic: Miałem okazję kupować 1070 w styczniu 2017, i zapłaciłem 1800 zł za Founders Edition. W czerwcu z kolei kupiłem drugą 1070, i kosztowała 2200 - 200 zł cashbacku.
Jak to jest z tym momentem obrotowym w silniku? Z wykresów wynika, że po osiągnięciu maksymalnego momentu, obroty dalej rosną, a wartość momentu spada. Skoro moment obrotowy wyraża siłę działającą na cylinder, to maksymalna wartość tej siły powinna oznaczać maksymalne obroty. Chyba, że uwzględni się zmianę biegów, ale z tego co wiem, wykresy momentu obrotowego i mocy robi się na jednym biegu.
Zatem co powoduje wzrost obrotów w silniku, po osiągnięciu maksymalnego
To nie tak. Wartość momentu obrotowego to siła, która jest przekazywana na korbowód podczas JEDNEGO obrotu. Maksymalny moment obrotowy to innymi słowy moment, kiedy silnik najefektywniej zamienia mieszankę paliwowo-powietrzną na siłę, z jaką porusza się tłok. Maksymalne obroty silnika nie mają z tym nic wspólnego - jest to granica wprowadzona przez producenta silnika, chociażby z powodów trwałości. Odpowiadając na ostatnie pytanie, wzrost obrotów w silniku powodowany jest przez sterownik silnika, i nie
@daro256: Ale w tym rzecz, że na wysokich obrotach spalanie mieszanki nie jest już tak efektywne, chociażby z powodu bardzo niskiego czasu cyklu w komorze spalania, więc moment obrotowy się nieco zmniejsza, ale wzrost rpm powoduje wzrost mocy silnika w KM. W skrócie - silnik idzie na ilość, a nie na jakość ( ͡º͜ʖ͡º)
Wciąż, moment obrotowy :) Nawet pomimo tego, że jest mniejszy, niż jego topowa wartość, wystarczy ona, żeby rozkręcać silnik do co raz większych obrotów. Jeśli siła wytwarzana przez silnik będzie większa od siły hamującej, czyli na przykład siły tarcia, siły oporu powietrza, masy samochodu, obroty będą przyspieszać. Jeśli stoisz na luzie, i wciskasz gaz do dechy, obroty przybierają bardzo szybko, bo jest bardzo niski opór.
@daro256: Właśnie w tym rzecz, że źle interpretujesz moment obrotowy - to jest siła, która wpływa na przyspieszanie, ale nie jest bezpośrednio powiązana z nią. Maksymalny moment obrotowy = moment, w którym samochód, a również i silnik, najszybciej przyspiesza (co swoją drogą widać na wykresie). To, że moment obrotowy w tym wypadku wrócił do 200 Nm nie oznacza, że obroty spadną do takich samych, jak były przy 200 Nm za pierwszym
@daro256: Prawdę mówiąc, nic więcej. Chyba, że jedziesz z górki, z wrzuconym biegiem - wtedy masz obroty silnika, ale nie ma cyklu zapłonu w cylindrze (zakładając, że noga nie jest na gazie, więc mieszanka też nie jest wtłaczana do cylindra).
@daro256: Zgadzam się tutaj z Tobą. Zapewne wchodzą w grę tutaj jeszcze jakieś detale, ale tak, potrzeba mniej siły, żeby utrzymać auto na jakiejś prędkości, niż je do tej prędkości rozpędzić. Jak na laików, myślę, że to jak najbardziej wystarczające wytłumaczenie.
Bo sami nie wiedzą ( ͡°͜ʖ͡°) Ja też musiałem zrobić research, żeby Ci to wytłumaczyć jakoś sensownie. Dobrze wiedzieć rzeczy :D Level up: wyobraź sobie wytwarzanie momentu obrotowego, ale w silniku wankla :D
Znacie jakieś w miarę proste przepisy na obiad do pracy? Najlepiej, żeby coś wytrzymało w lodówce 3-4 dni. Bo nie mam czasu codziennie albo co drugi dzień coś gotować. Teraz piekłem sobie zazwyczaj na 2 dni pierś z kurczaka + ryż (który był strasznie słaby już na 2 dzień) albo kaszę + jakieś warzywa. Co robicie sobie na obiad do swojego obozu? ( ͡°͜ʖ͡°) #dieta #
I płacze Dzisisj mireczki szykują różowym niespodzianki w płatkach róż a ja miałam awanturę bo nie dałam różowemu sprawdzić torebki bo podejrzewa ze miałam w niej papierosy.
@HaloHet No ale miałaś? Jak nie miałaś, to trzeba było pozwolić, wtedy by wyszedł na paranoika i kogoś bez grosza zaufania. A jeśli miałaś, a nie powinnaś, no to ewidentnie nie zachowujesz się w porządku względem niebieskiego.
Ciocia przywiozła mi sporo tortilli i tak myślałem, żeby zrobić Quesadille, ale one mają ponad 30cm średnicy, nie zmieszczą się na mojej patelni i mam opcje taką, żeby ją uciąć, ale jeśli ktoś ma jeszcze jakieś fajne dania z tortillą, które można przygotować w piekarniku, to zmarnuje się mniej jedzenia. Chyba że quesadille w piekarniku machnąć po prostu? Ale nie wiem czy się ciasto dobrze spiecze i czy będzie sztywne. #kuchniawloska #
@kabarto Nie wiem jak quesadilla w piekarniku, ale swojego czasu zdarzało mi się robić pizzę na tortilli. Placek+sos pomidorowy+ser+placek, a później tak samo jak normalna pizza. Wiadomo, nie jest to prawilna pizza, ale generalnie jest spoko.
Jaki telefon? Musi być faktura więc niestety większość chin odpada. Biorę samsung ze względu na dex. Jestem otwarty na propozycje #android #telefony #samsung
@czerwona_muszka I do czego przyda się ten Dex? Szczerze, nie widzę dla niego jakiegoś sensownego zastosowania - jak jestem w domu, to mam normalny komputer, z którego mogę wycisnąć więcej. Oczywiście to moje personalne zdanie, może Tobie się do czegoś przyda. Ja na przykład mam Lenovo Moto Z z modułem powerbank - nie jest to najnowszy telefon, ale z modułem trzeba cały dzień bardzo intensywnego użytkowania, żeby się rozładował. A jakich funkcji
#pokazauto #mazda #rotary
@robsosl: Żyje, jeden z poprzednich właścicieli był dealerem Mazdy, i wymienił sobie silnik na nowy ;)
@wujogm: ja też sobie współczuję jak podjeżdżam zatankować ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale poza tym, nie żałuję.
Co ciekawe, elementy karoserii są relatywnie tanie do tego auta, więc nie ma aż takiego bólu serca, jak coś pomniejszego się stanie.
@ElCidX Dokładnie. Czasem też zapłon pada i daje podobne objawy co koniec uszczelniaczy, AFAIK.
A tak na serio, to wankel ma jeszcze taką zaletę, że ten silnik ma niski środek ciężkości, więc np. na torze Top Gear RX8 miał czas bardzo podobny do 350Z, które ma gdzieś około 100KM więcej.
Co ciekawe, Mazda testowała też silnik Wankla na wodór, i jako range extender do elektryka (jak w Fiskerze Karma).
Inny fakt - przy stałych obrotach silniki rotacyjne są oszczędne.
Zapraszam kiedyś na przejażdżkę, Wawa here ;)
CC @PomaranczowyKrol
Jak na drugie auto to chociażby 350Z. U mnie też padło na RX z powodu tylnych siedzeń, a dokładniej ich istnienia. A jeśli chodzi o rajdówki, no to praktycznie tylko WRX vs. Evo, dla mnie wygrywa Subik, bo ponoć z Evo też nie jest proste w użytkowaniu, chociaż karoseria IMO