Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko164
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Zapalka89

Zapalka89

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 647
  • Znaleziska 96
  • Mikroblog 551
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 12
Zapalka89
Zapalka89 04.05.2016, 18:06:19
  • 6
Start przesunięty o 24h. Oficjalne info https://twitter.com/SpaceX/status/727873475466153984?lang=pl #spacex
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MagicznyHubert
MagicznyHubert
04.05.2016, 18:08:59
  • 2
Przejrzyj tag.
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89
Autor
04.05.2016, 19:06:28
  • 5
@MagicznyHubert: Widziałem ale brakuje źródła. Często zdarza się że ktoś w taki sposób troluje. Post się zlewa. Można łatwo go przeczyć. Ma mało plusów. Robię to tylko po to by komuś zaoszczędzić wstawania. Można by jeszcze raz wszystkich wezwać.
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 01.05.2016, 06:25:08
  • 1
Pojawiła się nowa pozycja przy FH. Payload to Pluto - 2,900kg
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zapalka89
Zapalka89 01.05.2016, 06:08:48
  • 5
Dla tych którzy myśleli że F9 FT ma większe możliwości wynoszenia niż Delta IV Heavy. Jest sprostowanie. Niestety ktoś się pomylił w SpaceX. Zresztą od początku coś było nie tak bo masa na GTO była niewspółmiernie mała w stosunku do LEO. Dla wersji odzyskiwanej trzeba odjąć 30-40%.

LEO - F9 FT - 22 800 kg Delta IV Heavy - 28 790 kg
GTO - F9 FT - 8 300 kg Delta IV
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mab122
mab122
01.05.2016, 06:30:47
  • 1
Hej tutaj jest lista skrótów, które pojawiły się do tej pory w tym wpisie i jego komentarzach.

LEO - Low Earth Orbit (180-2000km)
GTO - Geosynchronous Transfer Orbit
  • Odpowiedz
Norwag93
Norwag93
01.05.2016, 12:07:34
  • 0
@Zapalka89: to na 100% były celowe #heheszki a nie pomyłka. Celowo dla beki ustawili że F9 wynosi 10kg więcej niż delta IV heavy, to nie może być zbieg okoliczności, nie w tak wąskim marginesie xD
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 17.04.2016, 19:16:19
  • 7
Chyba placówka SpaceX Rocket Development and Test Facility w McGregor trochę się rozbudowała. Nie mogę znaleźć zdjęć lotniczych (były na wykopie z pół roku temu) ale te instalacje wydają są za duże na falcolna. Dla porównania ten sam element z platformy startowej promów kosmicznych i saturn-a V (w tej samej skali) #spacex
Zapalka89 - Chyba placówka SpaceX Rocket Development and Test Facility w McGregor tro...

źródło: comment_wcCMCXwvviSAAucdMK1fczve2zO2hi8c.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KurzeJajko
KurzeJajko
17.04.2016, 19:38:41
  • 6
@Zapalka89: Falcon Heavy hype train ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
RARvolt
RARvolt
17.04.2016, 19:55:18
  • 6
@Zapalka89: platforma dla BFR (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 08.04.2016, 21:06:44
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adriank1410
adriank1410
08.04.2016, 21:40:31
  • 1
@Zapalka89: muzyczka z filmu z pierwszego lądowania: https://www.youtube.com/watch?v=fokXZUn6VAA (w filmie SpaceX użył instrumentala, którego za cholerę nie mogę znaleźć :<)
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 01.04.2016, 04:08:00
  • 2
Model 3 #tesla
Zapalka89 - Model 3 #tesla

źródło: comment_8n5hGL7YODQifofaXXy84Y7MnTrBlTuv.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zapalka89
Zapalka89 08.03.2016, 17:14:25
  • 7
Po obejrzeniu zdjęć pozostałości stwierdzam że na barce pozostała górna część 1 stopnia #spacex
Zapalka89 - Po obejrzeniu zdjęć pozostałości stwierdzam że na barce pozostała górna c...

źródło: comment_lNPUC5u2PqHX7az0GNEQDoUTRGEBKqha.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zapalka89
Zapalka89
Autor
08.03.2016, 17:15:02
  • 3
@Zapalka89:
Zapalka89 - @Zapalka89:

źródło: comment_GKx3ExF4bmO6Ho6RQR5MljtnrH5ynw4D.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
andromenda
andromenda
08.03.2016, 17:27:48
  • 0
@Zapalka89: najbardziej pewnie im zależało na sprawdzeniu jak się zachowają silniki po składaniu z prędkością naddźwiękową.
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 05.03.2016, 00:42:15
  • 4
Florydziak pisze "Podobno udało sie wylądować!! Niestety to były tylko plotki. SpaceX poinformował ze nie udało sie lądowanie. Użyli wyłącznie jednego uruchomienia silnika chyba - było bardzo długie i bardzo nisko - niżej niz dawniej. " czyli po zawodach do łóżek i spać #spacex
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

verex
verex
05.03.2016, 00:46:21
  • 2
@Zapalka89: Z jego słów nie wynika nic. SpaceX nigdzie nie potwierdził, a plotki o udanym lądowaniu są tylko plotkami. Jasne, że pewnie się nie udało, ale nie ma nigdzie oficjalnego info o tym.
  • Odpowiedz
Grethold
Grethold
05.03.2016, 00:50:21
  • 1
@Przemysl: https://twitter.com/elonmusk
Rocket landed hard on the droneship. Didn't expect this one to work (v hot reentry), but next flight has a good chance.
  • Odpowiedz

388

Testowanie silnika SpaceX Merlin 1D

Testowanie silnika SpaceX Merlin 1D

Jest moc. ;)

hahacz
z
youtube.com
dodany: 27.12.2015, 20:31:28
  • 58
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    kosmos
  • #
    astronomia
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    spacex
Zapalka89
Zapalka89 01.03.2016, 18:53:22
  • 1
@yolantarutowicz: Silnik SABRE to faktycznie bardzo nowatorska i rewolucyjna konstrukcja, ale puki co jest to dość wczesny prototyp i czeka go wiele lat rozwoju. Merlin jest udoskonalonym silnikiem ale nie jest rewolucyjny. Jest to dopracowana i prosta konstrukcja a co za tym idzie wysoce niezawodna. Sam Musk przyznał że silnik jest najsłabszym punktem SpaceX. Do czasu gdy powstanie pierwszy silnik SABRE SpaceX będzie już dysponować silnikiem Raptor który jest o
Zapalka89
Zapalka89 29.02.2016, 18:03:58
  • 40
Po przeprowadzeniu wnikliwego śledztwa wiem już czemu mają taki problem z tym tlenem w głębokim krio. Dzięki informacją z reddit i od florydziaka poskładałem wszystko do kupy. Ponieważ SpaceX wykorzystuje hel do chłodzenia oraz do zwiększania ciśnienia w zbiorniku. Hel jest rozpuszczalny w tlenie w pewnym stopniu. Co ciekawe i tu jest sedno sprawy czym niższa temperatura tym mniej helu rozpuszcza się w tlenie a tym samym zmniejsza się ryzyko tego co
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SunnO
SunnO
29.02.2016, 18:12:45
  • 6
@Zapalka89:

informacją


Musiałem ( ͡° ʖ̯ ͡°) #grammarnazi
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89
Autor
29.02.2016, 19:06:37
  • 4
@piotrulos: Przypuszczam że mają zbiornik z mieszanką ciekłego tlenu z helem. Ponieważ jest tam wyższe ciśnienie to większa ilość helu się rozpuszcza. Jak wpompują to do rakiety to hel się ulatnia i dodatkowo obniża temperaturę. Tylku muszą bardzo dokładnie obliczyć proporcje inaczej stanie się coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=GnR8l_jY_ZY. Myślę że łatwiej byłoby mieć dwa zbiorniki. Drugi rezerwowy. Ale za każdym razem się uczą muszą parędziesiąt razy napełnić rakietę w różnych warunkach
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 27.02.2016, 11:46:52
  • 10
Zrób to sam czyli model falcon 9 v1.2 z ładunkiem Orbcomm w skali 1:100 do zrobienia z papieru https://axm61.files.wordpress.com/2016/01/axmfalcon912orbcommog24.pdf jak uda się lądowanie to zbuduje tylko zmienię skale na 1:144 #spacex
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dzangyl
dzangyl
27.02.2016, 12:07:11
  • 2
@Zapalka89: Żeby lądować to najpierw musi wystartować, a to nie takie proste jak widzieliśmy...
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89
Autor
27.02.2016, 17:19:06
  • 0
@sickonce: W Polsce jeszcze nikt w USA na reddit są osoby które sklejają: https://axm61.wordpress.com/2015/12/29/axm-falcon-9-v1-2-or-full-thrust-in-1100-scale/ gotowy model autora projektu. Z tego co czytałem nie jest tak łatwo skleić.
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 03.02.2016, 21:42:23
  • 13
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Czarny_Klakier
Czarny_Klakier
05.02.2016, 12:22:33
  • 0
@Zapalka89: A z polskich materiałów to też do niczego?

http://nietuzinkowyblognaukowy.blogspot.com/2012/05/relatywistyczny-zawrot-gowy.html?m=1
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89
Autor
06.02.2016, 23:33:30
  • 1
@Czarny_Klakier: Troce uogólniłem z tą wartościowością. Artykuł lekki i przyjemny. Ale pomija ważne aspekty zużycie paliwa i przyspieszenie tak jak wszystkie artykuły po polsku. Nie pokazuje i nie tłumaczy wzorów więc nic samemu nie policzysz. Całe rozważanie jest trochę bez sensu bo:
1. Nawet używając antymaterii osiągniemy tylko 97% prędkości światła a trzeba pamiętać że potrzebujemy jeszcze sporo energii żeby wyhamować

2. Przyspieszenie do prędkości bliskiej prędkości światła zajmuje lata

Poza tym nie
  • Odpowiedz

1550

Wyjaśniam Wykopkom zjawisko zakrzywienia czasoprzestrzeni w ujęciu Einsteina.

Wyjaśniam Wykopkom zjawisko zakrzywienia czasoprzestrzeni w ujęciu Einsteina.

Prosty język, nie trzeba być orłem z fizyki czy znać na pamięć twórczość Hawkinga. Tłumaczę, jak pole grawitacyjne zakrzywia czasoprzestrzeń na przykładzie podróży w kosmos - i jakie konsekwencje z tego mogą wyniknąć. Życzę miłej lektury :)

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 02.02.2016, 12:51:24
  • 252
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    fizyka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    spacex
  • #
    kosmos
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 18:33:28
  • -1
@CichyBob @Bergkamp : Tu moim zdaniem brakuje jeszcze jednego ważnego aspektu. Mianowicie czasu dotarcia sygnału o tym wydarzeniu. Np. jeśli słońce zniknie my dowiemy się o tym po 15 minutach i zapiszemy że o takiej i takiej godzinie znikło słońce. Natomiast mieszkańcy Plutona dowiedzą się o tym o po 45 minutach. Stąd będzie rozbieżność w czasie zarejestrowania zdarzenia. Zjawisko opisane w miarę poprawnie ale uzasadnienie autora błędne.
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 18:36:40
  • 0
@kwadrylion: To jest jak ugięcie trampoliny tylko że trampolina ugina się tylko w jednym wymiarze góra/dół a czasoprzestrzeń w 3. Życzę powodzenia z wyobrażeniem( ͡° ͜ʖ ͡°).
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 18:58:43
  • -1
@shogu @zackson Dobra zauszmy że pociąg porusza się z 99% prędkości światła.
1. Problem z paliwem nie jest tak duży jeśli paliwo jest w pociągu bo wzrost masy paliwa jest wprost proporcjonalny do wzrostu masy pociągu.
2. Pierwszy problem siła odśrodkowa zmiażdżyła by pasażerów na naleśniki
3. Drugi problem przyspieszenie dla pasażerów pociąg przyspieszał by cały czas np 10 m/s2 lecz dla obserwatora z zewnątrz powoli by spadał 9 8
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 19:22:10
  • -1
@CichyBob: To jest dla mnie oczywiste ale przywykłem już że jeśli ktoś mówi o prędkości światła chodzi mu o 99,99999% prędkości światła. Każdy kto to próbował liczyć wie że wzór się wykłada bo nie ma pierwiastka z liczby ujemnej (można korzystać z liczb zespolonych ale to bez sensu).
Druga kwesta. Tu też wiele osób uogólnia jeśli chcemy być precyzyjni. To jest trzeci obserwator gdzieś w takim punkcie że obserwuje te
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 19:25:59
  • 0
@zackson: Na dysleksje i pośpiech nie ma rady :( Czasem z pośpiechu jak skupiam się na meritum wale takie byki. Co z tego że myślę że jako jeden z nielicznych liczyłem te relatywistyczne efekty.
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:00:25
  • 0
@shogu: Tak ilość okrążeń będzie taka sama tylko że z punktu widzenia osób w pociągu jedne okrążenie będzie trwało około 0,14 sekundy a z punktu widzenia tych na zewnątrz 0,933 sekundy.

Co do dnia jest to trochę bardziej skomplikowane. Dla tej osoby na zewnątrz jeden dzień to 24 godziny. Dla tej w środku to 3,42 godziny . Ciężko to wytłumaczyć..

Jeśli spojrzymy z punktu widzenia jet osoby w pociągu to
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:20:40
  • 0
@Bialy88: Trafiłem w sedno z ostatnim pytaniem. To jest całe piękno/wariactwo tej teorii jak zmierzysz prędkość światła w pociągi otrzymasz ten sam wynik co na zewnątrz bo metr i sekunda skracają się proporcjonalnie. A prędkość to metr/sekunda więc wynik jest cały czas taki sam mimo efektu relatywistycznego.
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:24:06
  • 0
@shogu: Droga nie jest taka sama na nią działa taki sam efekt jak czas i masę.
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:33:10
  • 1
@shogu: Tylko że jak weżniesz miarę metrówkę do pociągu i się rozpędzisz to ten na zewnątrz spojrzy na tą miarą i stwierdzi że ma 14 centymetrów. I ten biedak w środku mierzy tą miarą to co na zewnątrz i wychodzi mu że ma 7 razy krótszą drogę do pokonania. Takie jaja :)
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:36:29
  • 1
@Zapalka89: Podstawą tej teorii jest punkt siedzenia i od niego zależy postrzeganie rzeczywistości. Wszystko jest względne i nie ma bezwzględnego punktu. To jest największa trudność w zrozumieniu teorii względności. Pewnie dlatego się tak nazywa :)
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 20:48:40
  • -1
@shogu: Z twojego puntu widzenia nic. Ale jak wsiądziesz do tego pociągu i spojrzysz za okno to wszystko będzie poruszać się dziwnie szybko a ludzi, drzewa itd będą wydłużone. Ja rozumiem że ciężko jest odejść od przyzwyczajenia że odległość i czas są dla wszystkich takie same. Mi to zajęło 2 lata i ciężko było mi się z tym pogodzić.
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 21:45:30
  • 1
@apaf: Masz racje w końcu sam się zamotałem. Ja sobie to tak tłumacze. Zawsze musisz mieć ten sam wynik prędkości. Prędkość to droga/czas czyli jak droga jest pięć razy dłuższa to i czas biegnie pięć razy dłużej czyli wolniej. Jak zmieniasz obserwatora to jest dokładnie na odwrót droga jest pięć razy krótsza i czas pięć razy krótszy czyli to co zajmuje 5 minut robisz w 1 minutę więc biegnie pięć
Zapalka89
Zapalka89 02.02.2016, 22:06:17
  • 4
@Bialy88: @Nedved Nedved moim zdaniem lepiej to rozumiesz. Choć drugi kolega też ma całkiem niezłą wiedzę. Niestety nie rozdziela obserwatora. Używa bezwzględnego podejścia a rozmawiamy o teorii względności. Co do fotonu to jest to trochę zabawne bo nie ma on masy ale ma energie. A masa to energia zgodnie z wzorem e=mc2 ale ma własne reguły gry i nie mieszajmy go do tego ( ͡º ͜ʖ͡
Zapalka89
Zapalka89 03.02.2016, 14:44:00
  • 0
@shogu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transformacja_Lorentza tu masz opisane co i jak
Zapalka89
Zapalka89 27.01.2016, 19:17:29
  • 9
Elon Musk zdradził datę kiedy poznamy szczegóły planu jak wysłać ludzi na Marsa. Niestety będzie to dopiero koniec września (26-30) na International Astronautic Congress 2016 ( ͡° ʖ̯ ͡°). A miał być początek roku...
https://www.youtube.com/watch?v=pIRqB5iqWA8#t=30m39s
#spacex #elon
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ImperiumCienia
ImperiumCienia
27.01.2016, 19:24:45
  • 0
@Zapalka89: Czekam!
  • Odpowiedz
Tortilla_Orzeszkowa
Tortilla_Orzeszkowa
27.01.2016, 21:35:40
  • 0
@Zapalka89 zielonka zajarany w temacie z Dziesiątym w miniaturce, tak chciałam tylko serdecznie pozdrowić (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 25.01.2016, 19:17:04
  • 22
Pozbierałem trochę szczątków informacji na temat silników oraz planów jeśli chodzi o transport na marsa. I tak wiemy że będzie dużo silników i znamy ich przybliżoną moc z wypowiedzi Muska. "Thrust to weight is optimizing for a surprisingly low thrust level, even when accounting for the added mass of plumbing and structure for many engines. Looks like a little over 230 metric tons (~500 klbf) of thrust per engine, but we will
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

K.....a
K.....a
konto usunięte 25.01.2016, 19:20:17
  • 4
@Zapalka89: A mówią, że zielonki są nieprzydatne ;D
  • Odpowiedz
Przemysl
Przemysl
25.01.2016, 19:23:54
  • 2
@Zapalka89: Szanuję to. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 18.01.2016, 20:50:45
  • 5
Trochę pokopałem i zlazłem ciekawy wywiad z #elonmusk. Można dowiedzieć się z niego całkiem sporo choć moja biegłość w angielskim nie pozwala mi wszystkiego zrozumieć ( ͡° ʖ̯ ͡°). Z istotnych informacji które zrozumiałem.

1. Falcon 9 nigdy nie będzie w pełni wielokrotnego użytku. Elon stwierdził że odzyskiwanie drugiego stopnia jest nieuzasadnione w tej konfiguracji (╯︵╰,)
2. W pełni wielokrotnego użytku będą rakiety na metan
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

L.....Z
L.....Z
konto usunięte 18.01.2016, 20:58:39
  • 2
1. #slowpoke
2. Tak, chodzi o rakiety napędzane silnikiem Raptor. SpaceX dostał kilka dni temu sporo mln dolarów na przyśpieszenie prac nad nimi.
3. Tak, poszukaj sobie informacji o silniku SpaceX Raptor.
  • Odpowiedz
some_ONE
some_ONE
19.01.2016, 00:13:05
  • 1
@LooZ: Nie wiem czy zmieniają co roku, czy nie, ale jak szukałem jaki ma być docelowy ciąg Raptora to wartości wahały się od ~2MN do ~7.5MN więc na pewno są niespójne. Jak coś wiesz to mógłbyś napisać, a nie rzucać "Nie, nie zmieniają co roku.".
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89 15.01.2016, 19:29:39
  • 2
Ciekawe jak będzie wyglądał silnik Raptor. Ciężko znaleźć jakieś współczesne silniki na metan i tlen. Mam nadzieje że będzie tworzył równe piękne diamenty macha jak ten XCOR 5M15 ( https://www.youtube.com/watch?v=dWmHJCwoHWQ ) A Wy jak sądzicie? #spacex
Zapalka89 - Ciekawe jak będzie wyglądał silnik Raptor. Ciężko znaleźć jakieś współcze...

źródło: comment_zNYrBaRjUC1uvYuJ798AO5NgSc1gL3Ud.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Norwag93
Norwag93
15.01.2016, 20:43:37
  • 1
@Zapalka89: Prawdopodobnie nie będzie, to jakiś silnik rakietowy, ale nie ma on typowej dyszy, tego rocket engine nozzle - nie wiem jak to się nazywa dokładnie po polsku xD

Tak wygląda silnik na metan testowany przez NASA
Norwag93 - @Zapalka89: Prawdopodobnie nie będzie, to jakiś silnik rakietowy, ale nie ...

źródło: comment_ryt6NbNpzf6gjT8XsVP2KLZCXP3y07lr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Zapalka89
Zapalka89
Autor
15.01.2016, 20:52:32
  • 1
Masz racje wygrzebałem wyjaśnienie. Taki typ spalania nie jest najbardziej efektywny. http://wordpress.mrreid.org/2014/06/18/throats-nozzles-and-shock-diamonds/
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 10 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 15.01.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 11.11.2017

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 29.07.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking