Wpis z mikrobloga

Pozbierałem trochę szczątków informacji na temat silników oraz planów jeśli chodzi o transport na marsa. I tak wiemy że będzie dużo silników i znamy ich przybliżoną moc z wypowiedzi Muska. "Thrust to weight is optimizing for a surprisingly low thrust level, even when accounting for the added mass of plumbing and structure for many engines. Looks like a little over 230 metric tons (~500 klbf) of thrust per engine, but we will have a lot of them :)" Prezes Spacex Gwynne Shotwell ostatnio wspomniała że siła ciągu będzie wyższa 3-4 niż falcon heavy. Teraz parę prostych obliczeń

52800-70500kN siła ciągu rakiety

2300kN - siła ciągu silnika raptor

wynik 23-31 silników.

Budowano już rakietę z 30 silnikami była nią N1 rosyjska odpowiedz na saturna V. Co ciekawe także wykorzystywała zamknięty cykl spalania. Niestety z pośpiechu nie dopracowano silników i zbytnio wibrowały. Gdy dopracowano silnik nie było już zainteresowania ZSRR finansowaniem budowy kolejnej rakiety :( (było już po wyścigu). Coś czuje że SpaceX czerpie sporo wiedzy z Rosyjskiej technologi której zabrakło trochę szczęścia i organizacji by wygrać wyścig na księżyc.

A tu film o tej wspaniałej konstrukcji i silnikach którym przed dziesiątki lat nikt nie potrafił dorównać. Wybrałem moment w którym są pokazane próbne starty rakiety N1 ale polecam oglądać od początku.

https://www.youtube.com/watch?v=BLg1QUq5GQM&feature=youtu.be#t=19m22s
#spacex #eksploracjakomosu
  • 13
A tu film o tej wspaniałej konstrukcji i silnikach którym przed dziesiątki lat nikt nie potrafił dorównać.


@Zapalka89: Mocne słowa jak na konstrukcję która zaliczyła 100% wybuchów ;) Trzeba jednak przyznać, że to zdecydowanie najładniejsza rakieta w historii.
bdw Jak wgłębiam się w temat i patrze na merlina 1D+. To coś mi się zdaje że wyjazdy Elona do Rosji przed powstaniem SpaceX nie miały na celu kupna rakiety. Bardziej chodziło mu o stare projekty i znalezienie ludzi którzy mają wiedzę na temat rakiet i silników.