Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko121
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Shrimp

Shrimp

Dołączył 5 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 31
  • Znaleziska 4
  • Mikroblog 27
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 6

10

Demko mojej gry dostępne na Steam Next Fest!

Demko mojej gry dostępne na Steam Next Fest!

Hej, Wypuściłem demo gierki, nad którą pracuję (Roll The Bones) na Steam. Jeśli interesują cię szerokopojęte roguelite'y albo chcesz po prostu ponaparzać spellami w przeciwników to możesz za darmo pobrać demko i zostawić mi feedback ^^ A, i zostawienie na steamie wishlista bardzo pomaga :D

Shrimp
z
store.steampowered.com
dodany: 13.10.2024, 08:06:56
  • 11
  • #
    steam
  • #
    gry
  • #
    rozrywka
  • #
    programowanie
  • #
    gamedev
  • #
    pixelart
Shrimp
Shrimp
Autor
13.10.2024, 09:27:36 via Wykop
  • 0
@Aqvis: Thx :D
Shrimp
Shrimp
Autor
13.10.2024, 09:31:04 via Wykop
  • -1
@bartek-kowalski-12: Głównie jest to mechanika losowania spelli kościami, co prawda w ostatnim czasie wyszło kilka gierek, które też próbowały podobnego konceptu, ale wydaje mi się, że nie w takim wydaniu ^^ To jest główny USP, ale też nie próbuję wynaleźć koła na nowo, chcę zrobić kompletną, fun gierkę z ciekawym systemem spelli.
Shrimp
Shrimp
Autor
13.10.2024, 10:10:16 via Wykop
  • 0
@Aqvis: Fajny feedback, dzięki! Miałem kilka wersji UIa in-game z prawej strony, który zawierał pasek HP, ale w którymś momencie w trakcie upraszczania całego UIa go wyłączyłem. Ale faktycznie przydał by się jakiś kolorowy, który jest widoczny od razu, bo łatwo można zgubić z oczu ten nad postacią.
Z tutorialem też racja, że nie jest najlepszy :/ Przydałoby się mieć jakiś krótki, dedykowany tutorial, ale już nie miałem czasu przed
Shrimp
Shrimp 20.11.2023, 21:51:32
  • 6
Krótki wpisik z developmentu nad moją grą - #rollthebones

Poza nudnymi rzeczami, które cały czas męczę przed wypuszczeniem demo (UI, UX, obsługa gamepadów) robię raz za czasu trochę contentu żeby nie było za nudno ^^

Tym razem dodałem nowego przeciwnika, wolniejszy typ, ale odpowiednio wkurzający dla gracza - rzuca łańcuchem ala Scorpion z MK i przyciąga gracza do siebie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#gamedev
Shrimp - Krótki wpisik z developmentu nad moją grą - #RollTheBones

Poza nudnymi rzec...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp
Autor
22.11.2023, 09:13:12 via Wykop
  • 0
@slawke: Na PC początkowo wydaje, dopiero potem się zajmę portowaniem na konsole. Pracuję solo, więc wolę się skupić początkowo na jednej platformie.

Nie robię tego open source, więc repo nie mam. Sama gierka jest już na Steamie do wishlistowania, a niedługo mam w planach demo opublikować.
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 01.11.2023, 11:17:07
  • 12
Drobny gif gameplay'u z #roguelike nad którym pracuję - Roll The Bones. Na Steam można wishlistować, full-release planuję na mid 2024.

(gif musiał mieć mały rozmiar pod wypok, full-size dostępny tutaj)

#rollthebones #gamedev #gry #gif #programowanie #steam #unity3d #pixelart #fantastyka
Shrimp - Drobny gif gameplay'u z #roguelike nad którym pracuję - Roll The Bones. Na S...

źródło: GIF_NEW_01_D_smallv3

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp
Autor
01.11.2023, 20:46:16 via Wykop
  • 1
@horus666: Trailer bez eksplozji to żaden trailer, musi być tego sporo xD
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 26.10.2023, 09:21:47
  • 4
Krótki wpis z postępów nad moją gierką #pixelart #roguelite - #rollthebones (link na Steamie do wishlistowania)

Zrobiłem lekki rework wizualny stoisk, w których gracz może kupować upgrade'y podczas gry. Zważając na to, że jestem bardziej programistą niż artystą, to myślę, że wyszły całkiem nieźle :P Co myślicie?

Poza tym dużo roboty nad drobnymi zmianami w systemach, bug fixing i dodaję support dla gamepadów. Generalnie
Shrimp - Krótki wpis z postępów nad moją gierką #pixelart #roguelite - #rollthebones ...

źródło: Stalls1

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp
Autor
26.10.2023, 11:05:49 via Wykop
  • 1
@grzybowsky: Pixelarcik w Aseprite, w niektórych przypadkach używam też PixelOver do nakładania dodatkowych efektów i shaderów na artwork zrobiony wcześniej w Aseprite (akurat nie w przypadku tych stoisk z posta, to czysty pixelart). Polecam PixelOver, mniej znane narzędzie, a daje naprawdę sporo możliwości na uzyskanie fajnych efektów :)

Generalnie sam pracuję nad grafiką w grze, jedynie do logo gry oraz artworku na banerach Steamowych posłużyłem się zewnętrznymi artystami. Także assetów
  • Odpowiedz
JuTek_Pixel
JuTek_Pixel
19.10.2023, 13:05:42
  • 10
Troche to zabralo ale sklecilem skromny trailer do mojego malego projektu. Co o tym myslicie?
#gry #gamedev #unity #indiegamedev #rozrywka
JuTek_Pixel - Troche to zabralo ale sklecilem skromny trailer do mojego malego projek...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp 19.10.2023, 17:47:47 via Wykop
  • 1
@JuTek_Pixel: Pixelarcik w gierce na propsie ^^

Jeśli chodzi o sam trailer to imo troszkę za dużo focusu na GUI. Rozumiem, że ciężko zrobić bardziej dynamiczne ujęcia jeśli w samym gameplayu nie ma zbyt wielu VFXów czy ogólnej dynamiki, ale np. klip z przybliżeniem na przycisk Start można odpuścić. Poza tym kozak, gierka jak na basic koncept ma fajny styl i widzę może jakąś inspirację Peglinem czy podobnymi tytułami łączącymi
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 15.10.2023, 10:27:00
  • 14
Hej, tworzę gierkę typu roguelite, nazywa się Roll The Bones i niedawno wleciała na Steam do wishlistowania. Wydanie planuję na mid 2024.

Grę i gameplay teaser można obczaić tutaj.
Zapraszam też do obserwowania tagu #rollthebones, będę wrzucał jakiś content z developmentu ^^

No i będę wdzięczny za wishlisty na Steamie jeśli kogoś interesuje taki typ gierek, mocno to boostuje
Shrimp - Hej, tworzę gierkę typu roguelite, nazywa się Roll The Bones i niedawno wlec...

źródło: GIF_01_D

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Niebadzsmokiem
Niebadzsmokiem
15.12.2020, 12:16:25
  • 0
Co mi polecicie do tworzenia gierek 2d? Unity3d się nada, czy może lepiej coś innego?
Fajnie też żeby była jakaś sensowna ilość materiałów dostępnych.
#programowanie #unity3d
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp 15.12.2020, 15:57:07
  • 1
@turbanator: Unity to również bardzo dynamiczny rozwój w ostatnich czasach
  • Odpowiedz
K.....n
K.....n
konto usunięte 12.12.2020, 17:21:02
  • 2
Nawiązując do mego posta sprzed paru dni dotyczącego tworzenia gier. https://www.wykop.pl/wpis/53983949/czy-moglibyscie-calkowitemu-laikowi-czyli-mnie-%CA%96-/ Popróbowałam zrobić wg tutoriali na youtubie prostą kosmiczną strzelankę w Gamemaker Studio 2. Wyszła naprawdę spoko, ale to oczywiście zasługa naprawdę dobrze zrobionych tutoriali. Ogólnie Gamemaker mi się spodobał, bo jest dość łatwy w użyciu. Ale kurcze, drogi, dożywotnia licencja na steamie kosztuje 360 zł, licencja na rok na stronie producenta 165 zł. Podczas gdy takie kombajny jak Unity i Unreal
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Shrimp
Shrimp 12.12.2020, 20:05:08
  • 0
@KatpissNeverclean:

Ogólnie to z poważnych kandydatów raczej rozważaj Unity/UE, bo większość branży w tym robi i z tego powodu najłatwiej ci będzie znaleźć tutki, assety, przykłady z tych środowisk. Osobiście siedzę już całkiem sporo w Unity i z tej perspektywy mogę ci podać plusy tego środowisko (ale Unreal jest równie dobry, więc nie mówię, żeby to rzeczywiście było Unity):
- Unity jest idealne do prototypowania, bardzo łatwo można zrobić szybki, działający
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 12.12.2020, 20:14:17
  • 1
@KatpissNeverclean: Prawda jest taka, że osoby pracujące z Unity powiedzą ci, że Unity, a ci z UE, że Unreal ^^ Moim zdaniem Unreal jest fajniejszy do większych gier, 3xA czy do gier, gdzie stawiasz na zajebistą grafikę. Unity jest fajne do Indie i mniejszych rzeczy. No ale to nie znaczy, że w Unity nie zrobisz 3xA, a w Unreal gry Indie.

A jak u Ciebie z programowaniem? W czymś kodzisz?
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 12.12.2020, 20:26:11
  • 0
@KatpissNeverclean: C# nie jest dużą zmianą przy przejściu z C++, szczególnie, że w Unity głównie pracujesz na API od samego Unity, więc w znacznej mierze sprowadza się to do znajomości bibliotek, a nie jakichś skomplikowanych zagadnień programistycznych.

Taka drobna ciekawostka, że w Unity też możesz trochę rzeczy zrobić z poziomu C++ - kompilujesz sobie backend (np. tylko do jakiegoś skomplikowanego algorytmu) jako DLL i możesz z tego korzystać w C#.
  • Odpowiedz
Shrimp
Shrimp 13.12.2020, 23:02:38 via Android
  • 1
@KatpissNeverclean Dużo tutoriali przedstawia różne elementy funkcjonalności za pomocą zwykłego prostopadłościanu (czy tam prostokąta w wersji 2D) w roli gracza i to jest najlepsze na początek. Możesz skupić się na ruchu, programowaniu innych skryptów, a artwork póki co olać do nauki podstaw.

Co do wcześniejszej kwestii o rynku pracy to chyba rzeczywiście z Unreala trochę łatwiej znaleźć pracę w Polszy (przynajmniej z tego co raz za czasu przeglądam ogłoszenia to widzę
  • Odpowiedz
  • chillin'
  • http://www.shrimpey.com
  • shrimperinho@gmail.com

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 13.12.2020

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking