Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko270
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Rilsir

Rilsir

Dołączył 13 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 766
  • Znaleziska 484
  • Mikroblog 282
  • Obserwujący 34
  • Obserwowane 21
Rilsir
Rilsir 04.07.2019, 21:44:16
  • 4
@Rilsir: Krótkie wideo z nauki technik powiązanych z wykonaniem ciosu mistrzowskiego Krumphaw.

Abstrahując od tego, że na nagraniu nie działamy z pełną intencją i sam Krump jest wykonywany co najwyżej miernie, to jest to działanie intencjonalne, ponieważ daje ono możliwość "zabawy" w związaniu. Mówiąc mniej technicznie, specjalnie się tak miziamy, żeby móc się pobawić na żelazie ;)

Tutaj maksymalnie ograniczyłem swoją pracę nóg w porównaniu do poprzednich nagrań i za namową Ireneusza
Rilsir - @Rilsir: Krótkie wideo z nauki technik powiązanych z wykonaniem ciosu mistrz...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

SanchezYZF
SanchezYZF
21.04.2019, 06:05:59 via Android
  • 87
Właśnie znalazłem wymarzone rekawice do n---------a mieczem, nie dość że zakres ruchu jest olbrzymi, ochrona wyśmienita, to jeszcze wyglądają jak Chad wśród rękawic. #desw #szermierka #szermierkahistoryczna wołam @rilsir slyszlas o firmie gauntl3d?
SanchezYZF - Właśnie znalazłem wymarzone rekawice do n---------a mieczem, nie dość że...

źródło: comment_SzquVouE6DAY4ZFDpzZekfHo1GInleKb.jpg

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 21.04.2019, 14:38:56
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir 20.04.2019, 22:44:27
  • 5
@Rilsir: Zrobiłem ostatnio recenzję wczesnego długiego miecza, wzorowanego na mieczu autorstwa Macieja Kopciucha oraz mieczu, który można zobaczyć na ekspozycji w muzeum w Nysie. Reszty dowiecie się z odcinka ;)

#sredniowiecze #miecze #rekonstrukcjahistoryczna #desw #szermierka #fechtunek #ciekawostkihistoryczne #bronbiala
Rilsir - @Rilsir: Zrobiłem ostatnio recenzję wczesnego długiego miecza, wzorowanego n...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 13.04.2019, 10:51:55
  • 8
@Rilsir: Mam tu dla was fotkę bohatera następnej recenzji, która najprawdopodobniej pojawi się w najbliższy czwartek na kanale. Jest to wczesny długi miecz autorstwa MS Swords. Mówiąc wczesny mam na myśli drugą połowę XIII wieku, choć bliżej mu do wieku XIV. Miecz jest nienaostrzony i służy do bezpiecznej walki w rekonstrukcji historycznej. Używamy go też do treningu technicznego DESW. Cięliśmy nim także arbuzy ;)

#sredniowiecze #miecze
Rilsir - @Rilsir: Mam tu dla was fotkę bohatera następnej recenzji, która najprawdopo...

źródło: comment_EpC9iAUsbBppdTBpL80c2JFuTYd3T9Lg.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 05.04.2019, 21:50:09
  • 5
@Rilsir: Tutaj możecie zobaczyć miecz MS Swords w akcji podczas krótkiego testowania technik. Miecz ten będzie bohaterem następnej recenzji.

A co do samych technik, kolejnym sposobem obrony jest wykonanie jednego z pięciu ciosów mistrzowskich - w tym przypadku Zornhau.

Dodatkowo uwzględniłem w tym nagraniu 4 techniki, które można zastosować, jeżeli nie uda nam się trafić przeciwnika pierwszym uderzeniem (nie licząc Zorn Ort, która polega na pchnięciu zaraz po przełamaniu ataku przeciwnika
Rilsir - @Rilsir: Tutaj możecie zobaczyć miecz MS Swords w akcji podczas krótkiego te...
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir
Autor
05.04.2019, 21:53:55
  • 2
@Slucham_psa_jak_gra_: To nie jest pełna prędkość, jeszcze nie zwariowaliśmy do reszty ;)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
05.04.2019, 21:56:52
  • 2
@Slucham_psa_jak_gra_: dzięki <3 ale to jest jeszcze work in progress ;)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
05.04.2019, 22:02:10
  • 2
@Slucham_psa_jak_gra_: trudno się nie zgodzić ;) a co do popularności, to #desw akurat ze wszystkich form posługiwania się mieczem jest chyba jeszcze najsłabiej rozpropagowana, ale jest dużo lepiej niż 10 lat temu, gdy zaczynałem.
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
05.04.2019, 22:10:48
  • 2
@Slucham_psa_jak_gra_: Mieczy w tej oficjalnej szermierce sportowej jeszcze nie ma ale regularnie odbywają się zawody sportowe z wykorzystaniem mieczy, które przypominają szermierkę sportową. Jeżeli chodzi o aktywność z mieczem, to grupy rekonstrukcji historycznej oraz HMB, czyli tzw. walki rycerskie, są chyba najbardziej rozpoznawalne.

To co widać na wideo to rekonstrukcja technik opisanych w traktatach szermierczych, czyli tzw. DESW. Na zawodach sportowych DESW z kolei, bardzo rzadko są one wykorzystywane ze
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
05.04.2019, 22:21:35
  • 2
@Slucham_psa_jak_gra_: Dzięki za miłe słowo :)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
06.04.2019, 17:20:35
  • 1
@KarPaKo: Bo założenie filmu jest inne, jest to również inna szkoła szermierki (włoska, ja trenuję niemiecką), a na samym końcu interpretacja technik nawet z jednej szkoły może się różnić.

Ponad to, jest to wideo pokazujące mnogość technik możliwych do wykonania z poszczególnych postaw. Ja w swoim wideo rozpracowuję kilka wariantów po wykonaniu jednego uderzenia i na tym koniec. Szkoła niemiecka ma w swoim repertuarze bogaty zestaw tzw. Ringen am Schwert,
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
06.04.2019, 17:31:29
  • 1
@KarPaKo: Ciężko mi powiedzieć bo zawężam swój horyzont tylko do niemieckiej, ale z tego co się orientuję Włosi maja trochę więcej brutalności. Teksty dosłownie piszą o łamaniu kończyn gdy dochodzi do bliskiego starcia, mają patenty na rzucanie mieczem i powiedziałbym, że jest tam trochę więcej mamienia przeciwnika postawami, które są bardziej otwarte i zachęcające do ataku.
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
06.04.2019, 17:39:26
  • 1
@KarPaKo: Na szczęście można ;)
Książka z przekładem traktatu Petera von Danzig

Transkrypcja i tłumaczenie Nürnberger Handschrift 3227a w wersji cyfrowej, dostępna za darmo
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir 08.03.2019, 01:57:36
  • 2
@Rilsir: Minęło już 14 miesięcy odkąd używam tego miecza treningowego. Mogę więc powiedzieć coś więcej na jego temat i w końcu wystawić mu całkowicie subiektywną ocenę.

Pamiętajcie, dobrze dobierajcie parametry swoich mieczy pod własne możliwości.

#sztukiwalki #szermierka #sport #rekonstrukcjahistoryczna #miecze #fechtunek #sredniowiecze #hema #historia #bronbiala
Rilsir - @Rilsir: Minęło już 14 miesięcy odkąd używam tego miecza treningowego. Mogę ...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 27.02.2019, 13:07:26
  • 3
@Rilsir: Właśnie skończyłem dodawać 4 odcinki z warsztatu #desw prowadzonego przez Andrzeja Ciemniaka podczas ŚKUNKSa 2018. Warsztat dotyczył jego autorskich interpretacji ciosu mistrzowskiego Zwerchau.

#sztukiwalki #szermierka #sport #rekonstrukcjahistoryczna #ciekawostkihistoryczne #miecze #fechtunek #sredniowiecze #hema #historia #bronbiala
Rilsir - @Rilsir: Właśnie skończyłem dodawać 4 odcinki z warsztatu #desw prowadzonego...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

6

Miecze z Dzikiego Godnu wykute w realu

Miecze z Dzikiego Godnu wykute w realu

Mistrzowski zestaw mieczy Wiedźmińskiego Cechu Wilka. I do tego jedyne takie na licencji CD PROJEKT.

Rilsir
z
youtube.com
dodany: 19.11.2018, 20:13:51
  • 3
  • #
    wiedzmin3
  • #
    cdprojektred
  • #
    miecze
  • #
    fantastyka
  • #
    cosplay
  • #
    ciekawostki
Rilsir
Rilsir
Autor
19.11.2018, 22:35:27
  • 1
@piegu92: literówka
Rilsir
Rilsir 15.11.2018, 18:22:02
  • 2
@Rilsir: Pora na drugie wiedźmińskie wideo, prezentujące miecze naszego rodzimego producenta "Kaer Morhen Forge". Mam nadzieję, że trzyma poziom :)

#wiedzmin #wiedzmin3 #desw #szermierka #fantastyka #fantasy #trening #miecze
Rilsir - @Rilsir: Pora na drugie wiedźmińskie wideo, prezentujące miecze naszego rodz...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LegionPL
LegionPL
15.11.2018, 19:59:43
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

83

Oryginalne wiedźmińskie miecze, na licencji CD PROJEKT RED w akcji

Oryginalne wiedźmińskie miecze, na licencji CD PROJEKT RED w akcji

Miałem ostatnio przyjemność położyć ręce na czterech wiedźmińskich mieczach wykonanych przez Kaer Morhen Forge - naszego rodzimego producenta z Katowic.Są to miecze w pełni użytkowe, naostrzone, dostosowane do potrzeb zamawiającego. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania dotyczące ich użytkowania.

Rilsir
z
wykop.pl
dodany: 28.10.2018, 14:03:50
  • 59
  • #
    wiedzmin3
  • #
    cdprojektred
  • #
    miecze
  • #
    ama
  • #
    gry
  • #
    ciekawostki
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:07:40
  • 6
W razie pytań jestem do dyspozycji :)
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:16:53
  • 5
Ciekawostka nr 1. Dokładnie takie miecze zdobią siedzibę CD PROJEKT RED oraz są wręczane zasłużonym członkom zespołu.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:18:16
  • 5
Ciekawostka nr 2. Miecze, które testowałem miały już swoich właścicieli, a ich parametry były z góry narzucone (przez zamawiających) jako "nieużytkowe". Mimo to cięły pozorniki bez żadnych problemów.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:29:49
  • 3
Ciekawostka nr 3. Ich twórca pobierał nauki od jednego z najlepszych mieczników w kraju, Macieja Kopciucha, który robił rekonstrukcje mieczy ze znalezisk archeologicznych na zlecenie muzeów.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:32:58
  • 3
Ciekawostka nr 4. Wykucie każdego miecza trwa około 4 tygodni i jest wykonywane ręcznie, przy użyciu nowoczesnych narzędzi. Głowice są odlewane.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:37:57
  • 3
Ciekawostka nr 5. Rozkuwanie kawałka metalu do kształtu umożliwiającego dalszą obróbkę trwa około 20 godzin i jest robione przy użyciu 5-kilogramowego młotka.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 14:51:12
  • 15
@Lecherus: Tak, w tej wersji głowice są na gwintach, ponieważ klientom zależało na wierności względem oryginałów z gry. Artur Wysocki - twórca mieczy - daje też możliwość zakuwania głowic ale w tych 2 egzemplarzach klienci się nie zdecydowali na tę opcję.

Brak zbrocza wynika z modelu stworzonego na potrzeby gry ale też nie dyskwalifikuje miecza jako broni siecznej.

Co ciekawe głowica z wężami jest bardzo wygodna i nie zdarzyło mi się nią
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:01:37
  • 6
@Lecherus: Nie, spoko. Nie ma problemu. Zresztą w innych modelach pojawiają się zbrocza. Jeszcze co do kucia. Po czym wnioskujesz, że głownia nie widziała młota kowalskiego? Szczerze powiedziawszy ręczę głową za Artura. Przegadałem z nim wiele godzin i nie ma szans, żeby szedł na skróty.
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:06:34
  • 6
@Jaracz_Joint: Zgodzę się w pełni. Zresztą miecze ewoluowały na przestrzeni wieków i każda z tych ewolucji służyła do czegoś innego. Te konkretne służą głównie do wpisywania się w realia świata wiedźmińskiego, ale bądźmy szczerzy, potworów nie ma, człowieka dość łatwo jest pokroić, a jeśli ma na sobie zbroję to mieczem i tak się niczego nie zdziała ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:09:50
  • 1
@JoBackManhorse: Będą też mówione w przyszłości, trzeba jeszcze dograć kilka kwestii i zmontować całość. Cierpliwości ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:16:40
  • 3
@JoBackManhorse: Nie miałem możliwości testować ich na kontakcie, bo były to miecze już zamówione przez kogoś. Te wersje również nie były kute z myślą o wytrzymałości, bo klienci nie wyrazili takiej potrzeby. Jak ktoś wspomniał wcześniej, one wylądują na ścianie. Natomiast wiem, że jest opcja zamówienia mieczy użytkowych, które będą odrobinę odbiegać od oryginałów z gry. Jestem już dogadany, że w przyszłości dostanę do testów taki, którego nie będę się
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:19:57
  • 4
@Lecherus: Licencja od CDPu zabrania masowej produkcji. Hmm... być może na tych zdjęciach będziesz mógł coś więcej wypatrzyć: Link do galerii na Facebooku
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:35:39
  • 4
@Lecherus: Nie no miecz jest wykonany przy użyciu nowoczesnych narzędzi ale nie ma tam CNC albo wycinania laserowego. Wiesz co, zaproszę ich twórcę na wywiad, żeby sam się wypowiedział jak są tworzone, bo ja akurat na kowalstwie znam się bardzo słabo. O wiele lepiej idzie mi walka stalą ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:39:33
  • 4
@Lecherus: To przy okazji zapytam, długo się zajmujesz kuciem? I w jakich wyrobach czujesz się najlepiej?
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 15:43:29
  • 3
@Lecherus: Ok, rozumiem. Chyba każdy ma za przyjaciela jakiegoś kowala :) W każdym razie dzięki za spostrzeżenia.
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 17:48:56
  • 2
@Mandalorianin: Zrbienie sobie, ciężko powiedzieć ale z tego co wiem Artur Wysocki (ich twórca) dochodził do takiego poziomu przez 2 lata i dość sporo kasy wydał na warsztat ;P

Z tego co się orientuję cena takiego podstawowego miecza oscyluje w okolicy 400 Euro.

Co do parametrów, to wzrost ma drugorzędne znaczenie, chyba, że jesteś skrajnie niski lub
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 20:52:10 via iOS
  • 2
@Mandalorianin: prawdziwy, w sensie poprawny historycznie? Myślę, że za taką kwotę jest szansa znaleźć coś sensownego ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 21:40:06
  • 1
@SanchezYZF: To jest tak, że Ensifer robił miecz wiedźmiński na zamówienie CDPu, ale nie miał licencji na produkowanie mieczy wiedźmińskich poza tymi zamówionymi. Natomiast Kaer Morhen Forge może je normalnie sprzedawać i na nich zarabiać. Ensifer nie mógł sprzedać tego miecza nikomu prócz zamawiającemu.

Niestety mam bardzo napięty grudzień, w tym podróż poślubną i nie dam rady wszystkiego ze sobą pogodzić :(
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 21:50:24
  • 2
@moooka: Miecze są narzędziami bardzo uniwersalnymi. Kształt głowni, profil ostrzenia, wyważenie, waga i inne parametry mogą wpływać na przewagę np cięcia nad pchnięciami. Jedne miecze lepiej rąbią, inne kroją, a jeszcze inne tną. I to też zależy jaki rodzaj celu chcemy unieszkodliwić.

W pełni użytkowe, czyli takie, które dałyby użytkownikowi szansę unieszkodliwić przeciwnika uzbrojonego w b--ń białą i przy tym nie rozpadłyby się po takim pojedynku.

Jeżeli chcemy używać miecza zgodnie z
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 21:51:02
  • 0
@SanchezYZF: Nie wybieram się jeszcze na tamten świat więc na pewno nadarzy się okazja ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
28.10.2018, 23:07:00
  • -1
@Cryptonerd_io: nieczyste cięcie, poza osią ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
29.10.2018, 09:02:33 via iOS
  • 0
@NoOne3: nie, można zamawiać też pojedynczo ;)
Rilsir
Rilsir
Autor
29.10.2018, 09:03:33 via iOS
  • 0
@pawel-parapura: ciężko mi powiedzieć, bo dostałem je tylko do testu. Być może był jakiś zadatek lub płatność przed wysyłką
Rilsir
Rilsir
Autor
29.10.2018, 10:39:47
  • 0
@pies_harry: Gdzieś to już w komentarzach poniżej pisałem, ale odpowiem Ci jeszcze inaczej. Ja osobiście bardzo lubię doskonalić swoje umiejętności w posługiwaniem się mieczem. Oprócz mieczy treningowych posiadam też ostry, do nauki cięcia, które wbrew pozorom jest trudne, ale sprawia wiele frajdy.

Prócz tego, jeśli już jesteśmy przy samoobronie, to gdzieś kiedyś widziałem artykuł jak kobitka posiekała włamywacza kataną działając w obronie własnej. Te miecze w takiej sytuacji sprawdziłyby się równie dobrze
Rilsir
Rilsir
Autor
29.10.2018, 10:40:39
  • 2
@PC86: <3
Rilsir
Rilsir 27.10.2018, 14:15:36
  • 8
@Rilsir: Mam coś nowego. DESW połączone ze światem Wiedźmina. Zamysłem było trzymanie słowiańskiego klimatu. Jak wyszło? Sami oceńcie ;)

#wiedzmin #wiedzmin3 #desw #szermierka #fantastyka #fantasy #trening #miecze
Rilsir - @Rilsir: Mam coś nowego. DESW połączone ze światem Wiedźmina. Zamysłem było ...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir
Autor
27.10.2018, 14:22:24
  • 2
@Aslaug_: Dzięki. Szukałem tego pierwszego utworu chyba ze 4 godziny ;)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
27.10.2018, 17:00:12
  • 1
@Aspirrack: one mają już swoich właścicieli. Dostałem je do zrecenzowania. To krótkie wideo powstało przy okazji. Nie mogłem się powstrzymać :D Będzie jeszcze jeden klip, z mistrzowskimi mieczami Cechu Wilka :)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir
Autor
27.10.2018, 17:03:56
  • 2
@Aspirrack: Będą obszerne recenzje to powiem co i jak. Ale Artur może zrobić Ci miecz praktycznie o dowolnych parametrach (zachowując wierność wizualną z grą), który będzie bardziej lub mniej użytkowy (wg preferencji).
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir 13.10.2018, 22:22:51
  • 4
@Rilsir: Kolejny sposób obrony przed uderzeniami. Tym razem mierzymy w nadlatujący miecz przeciwnika, przełamując jego atak. Jeśli wszystko wykonamy poprawnie, można go wykończyć drugim uderzeniem bądź pchnięciem.

#hema #szermierka #fechtunek #desw #trening #sport #miecze #sztukiwalki #historia #sredniowiecze #rekonstrukcjahistoryczna #ciekawostkihistoryczne #trenujzrozumemigodnoscia #bronbiala
Rilsir - @Rilsir: Kolejny sposób obrony przed uderzeniami. Tym razem mierzymy w nadla...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 12.09.2018, 17:56:45
  • 4
@Rilsir: Jeśli nie macie planów na sobotni wieczór to koniecznie wpadajcie do Wieliczki na pierwszą w Polsce Galę DESW. Więcej szczegółów w wideo.

#szermierka #sztukiwalki #rekonstrukcjahistoryczna #bronbiala #trening #fechtunek #hema #miecze #desw #hema
Rilsir - @Rilsir: Jeśli nie macie planów na sobotni wieczór to koniecznie wpadajcie d...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

7

Coś dla chcących zacząć treningi walki mieczem

Coś dla chcących zacząć treningi walki mieczem

Wywiad z Arturem Jurczykiem - szefem Stowarzyszenia Dawnych Europejskich Sztuk Walki "VECTIR", które zajmuje się rekonstrukcją dawnego fechtunku mieczem, kordem i włócznią.

Rilsir
z
youtube.com
dodany: 24.08.2018, 12:27:18
  • 0
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    sport
  • #
    rekonstrukcjahistoryczna
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
Rilsir
Rilsir 21.08.2018, 12:06:41
  • 4
@Rilsir: Rozpoczynam nową serię odcinków, która ma za zadanie pokazać społeczność #desw od kuchni. Tutaj krótka zajawka. Więcej znajdziecie u mnie na kanale.

#szermierka #sztukiwalki #rekonstrukcjahistoryczna #ciekawostkihistoryczne #bronbiala #trening #fechtunek #hema #miecze

Rilsir - @Rilsir: Rozpoczynam nową serię odcinków, która ma za zadanie pokazać społec...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir
Autor
22.08.2018, 11:31:02
  • 2
@JanSkrzetuski: dzięki, bardzo mi miło :)
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir 27.07.2018, 12:35:05
  • 4
@Rilsir: Cięcie arbuzów nienaostrzonym mieczem.

#hema #szermierka #fechtunek #desw #miecze #sztukiwalki #sredniowiecze #rekonstrukcjahistoryczna #bonbiala #zabawa #relaks #ciekawostki
Rilsir - @Rilsir: Cięcie arbuzów nienaostrzonym mieczem.

#hema #szermierka #fechtu...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir
Autor
27.07.2018, 12:59:09
  • 0
@FELIX90: nie, to arbuz xP
  • Odpowiedz
Rilsir
Rilsir 22.07.2018, 19:17:23
  • 2
@Rilsir: Krótka relacja z sobotniego turnieju eksperymentalnego podczas ŚKUNKS 2018 w Rybniku, na różne zestawy broni.

#hema #szermierka #fechtunek #desw #sport #miecze #sztukiwalki #historia #sredniowiecze #rekonstrukcjahistoryczna
Rilsir - @Rilsir: Krótka relacja z sobotniego turnieju eksperymentalnego podczas ŚKUN...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

1

Wstęp do nauki walki mieczem SOLO

Wstęp do nauki walki mieczem SOLO

To już 4. odcinek o tym od czego zacząć naukę posługiwania się długim mieczem (lub jak kto woli półtorakiem). Pozostałe odcinki w powiązanych.

Rilsir
z
youtube.com
dodany: 16.05.2018, 18:02:33
  • 0
  • #
    sport
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    miecz
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    sztukiwalki
Rilsir
Rilsir 15.05.2018, 10:39:57
  • 5
@Rilsir: Nowy odcinek z kolejnymi 3 wariantami pracy nóg dla serii dwóch uderzeń górnych. Miłego machania ;)

#sztukiwalki #bronbiala #trening #sport #miecze #hema #szermierka #fechtunek #desw #historia #sredniowiecze #rekonstrukcjahistoryczna
Rilsir - @Rilsir: Nowy odcinek z kolejnymi 3 wariantami pracy nóg dla serii dwóch ude...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Rilsir
Rilsir 03.05.2018, 20:43:26
  • 3
@Rilsir: Tym razem kilka patentów na obronę przed atakiem w nogi. Można to robić dolną zasłoną, ale wykończenie przeciwnika jest wtedy trudniejsze.

Optymalnym sposobem obrony jest tzw. Uberlaufen, czyli jednoczesny atak w górne otwarcia, gdy przeciwnik celuje poniżej pasa. W ten sposób mamy większy zasięg i bronimy się dystansem - trafiając przeciwnika i nie będąc trafionym.

#hema #szermierka #fechtunek #desw #trening
Rilsir - @Rilsir: Tym razem kilka patentów na obronę przed atakiem w nogi. Można to r...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • Strona 2 z 9
  • >

Rilsir

  • Czołem! Nazywam się Kuba Potocki i udostępniam tu materiały promujące Dawne Europejskie Sztuki Walki.
  • Kęty
  • https://www.youtube.com/user/rilsir
  • jmj.potocki@gmail.com
  • Facebook
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.08.2013

    Komentator
  • Ekshibicjonista
    od 31.05.2012

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 31.05.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 01.06.2012

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking