Był temat czy da się jeździć Camaro/Challengerem w PL cały rok, ale łoś mnie zablokował, więc:
@Atreyu: Camaro 2SS da się w teorii cały rok po Krakowie. Pod wieloma względami to typowe RWD, więc jak głupi jesteś to ryj rozjebiesz. Raczej stabilniejsze to niż M4, które konstrukcyjnie jest chyba bardziej nerwowe (wydaje mi się M4 łamie się dużo szybciej, nigdy mi się nie chciało sprawdzać rozstawu osi),
@KeepCalm w USA i Kanadzie w zimie warunki o wiele gorsze niż w Krakowie, ludzie jeżdżą tym, bo większość z nich jest na daily. Wrzucasz jeden albo dwa duże worki z piaskiem, żeby dociążyć tylną oś i problem trakcji z głowy.
@m4xejd Mieszkając po drugiej stronie oceanu przez ponad trzy dekady, uwielbiam jak ziomki mówią mi jak jest u nas XD My traktujemy te samochody w takich kategoriach jak wy Golfy czy Hondy. Tak, mamy po kilka samochodów, ale każdy jeździ swoim i mało kto ma miejsce żeby parkować samochód na zimę. Szeroka droga przed naszym domem, gdzie po każdej stronie wzdłuż stoją samochody i jadąc, dwa samochody spokojnie się wymijają, w
Mam na koncie prepaid kilkaset zł w Orange, chce przejść na Flex albo na abonament jakiś. Jest jakaś sensowna opcja spieniężenia tej kasy? Tj przelać to na konto w jakikolwiek sposób albo coś za to kupić? #orange
Rozwinę: szukam auta, możliwie taniego, budżet powiedzmy do około 10 tys zł, które potrzebuje jako tymczasowe na kilka miesięcy a miałem pomysł, żeby zostało jakimś wołem roboczym w rodzinie.
Więc idealnie to byłoby pewnie jakieś kombi z hakiem, żeby czasami coś pociągnąć.
@KeepCalm: sam miałem podobny dylemat na woła roboczego, za 3k rok temu kupiłem Opla Combo (generacja C)
Sam myslałem nad kombikiem ale mireczek mi wytłumaczył że taki 'furgon' lepszy. Kupiłem i rzeczywiście, niebo a ziemia. Paka wielka, wysoka, wrzucam mauzera, worki z gruzem, deski - cokolwiek - bez żadnego problemu. Wysokośc paki przydaje sie zwłaszcza jak jest coś cięższego bo na lajcie wchodze do auta(wiadomo, schylam sie) i chodze po
Ale bym se kupił takie E60 530d/535d, zrobił czipa za 500 zł u gimbusa jakiegoś i latał. I ja wiem, że to nie jest mały pierdek, którym można walić bączura na każdej krzyżówce czy parkingu, bo jedno, że to nie lata za dobrze, a dwa, że nawet fizycznie jest do takiego upalania za duże.
Tylko, że filtrowanie pod kątem moc/cena często to E60 wypluwa na wierzch.
@KeepCalm: bo jeździł jak idiota... jak masz 20 lat to nie masz za dużo wyobraźni... a jak trzaśniesz drzwiami to już zostaje się tylko zaprzeć i trzymać mocno
@KeepCalm: Mam konto w mbanku i jak otwierałem IKE+IKZE miesiąc temu to były trzy kliknięcia i zero papierów.
@PfefferWerfer: ja do Mbanku musialem wysyłać fizyczne mimo, że miałem u nich konta, emaklera i jakieś jeszcze pierdoły.
w PKO BP mam i to byla kwestia 2 wizyt dzien po dniu, ale do ogarniecia w 1, tylko nie dalam rady przelalac kasy a ja mam pozakladane blokady w apce na komorce,
@PeterFile: ja tylko pare minut widziałem. Czerwone RS6 z czarnymi felgami, opowiadała o tym jakaś kobieta 30-35 lat, chyba troszke karyński styl opowiadania miała i tak dalej.
Ale co mówiła to nie wiem, wydaje mi się, że jakby merytorycznie wszystko było ok to film dalej by wisiał na kanale.
Mam nagrane jakieś wyjazdy na stravie które chciałbym powtórzyć. Przynajmniej fragmenty z nich. To co mnie interesuje to glownie dłuższe podjazdy gdzie jakos dobrze udało mi się rozłożyć tempo i zrobic dobry czas.
Jest jakiś soft na telefon (raczej iphone) który pozwoli mi „odtworzyć” ta trasę na telefonie jakos tak zebym mógł kontrolować tempo?
@KeepCalm: W garminie jak pojedziesz jakaś trasę i zapiszesz to masz ja później w treningach, możesz odpalić i nawiguje cię po tym narysowanym poprzednio śladzie. Można kontrolować czas do mety, climbpro pomaga się wspinać i pokazuje ile zostało wzniesień i jakie procenty. Może jakoś się da ustawić wyścig z poprzednia trasa, ale nie powiem jak bo nigdy tego nie potrzebowałem.
Wedlug wykopkow ( jak np. ten "mozg" wyzej) to kazdy z tych bogaczy robi zle i na pokaz, ale wiekszosc z nich jest za glupia,zeby pojac, ze tacy ludzie to skacza po ich lbach i to co dla niektorych wykopkow jest sufitem dla takiego goscia nie jest nawet podloga.
@KeepCalm: brak zdolności kredytowej, ale mieszkanie i fura za gotówkę? Co on rat za kredyty nie płacił latami i komornik go ścigał?
Przed IT w Polsce banki rozkładają nogi. Brałem kredyt jak miałem swoją firmę ledwo co 12 m-cy. Faktury mialem za 8-9 m-cy bo trzeba było skończyć pierwsze zlecenia. Zdolność już wtedy wyliczyli mi na dobrze ponad bańkę.
Czy komuś udało się kupić szafę Ikea Pax z drzwiami przesuwnymi np. na 150 cm i to wszystko zwęzić?
Zrobiłem tak już raz z PAXem z drzwiami normalnymi (na zawias) i nie było żadnego problemu. Teraz mam wnękę około 130 cm i chciałbym ten sam manerw zrobić z drzwiami przesuwnymi. Wiem, że w tych drzwiach są też lustra, szyby albo różne panele więc troche więcej gimnastyki może to wymagać.
@KeepCalm: są różne typy frontów przesuwnych. zapłacisz 2x tyle, nie będziesz miał szafy pod sufit a narobisz się tyle samo lub więcej a jeszcze s---------z, faktycznie geniusz. Do tego toksyczny. Nara
#remontujzwykopem Małe poprawki w kuchni i meble zdjęte, wieczorem musze to znowu powiesić i wyregulować. Szafki są w dwóch rzędach - górny to niskie szafki (ze 30 cm wysokości), dolny to wysokie szafki (ze 60 cm wysokości)
Od którego rzędu zacząć wieszanie i regulacje żeby jakoś sprawniej poszło? Marginesu nad górnymi szafkami mam ze 2 cm do sufitu, więc raczej dam radę wymanewrować tym wszystkim obojętnie jak bym nie zaczął.
@KeepCalm mam przeciwdeszczową i nie używam. Może wiara, co jeździ dłuższe trasy używa, ale przy takim jeżdżeniu do 150km wokół komina to imho większy dyskomfort niż korzyść.
Mi w ręce rzadko chłodno więc wiatrówkę mam kamizelkę.
@inyourface: no też mam przeciwdeszczową jakąś i no nie bardzo. Ona nie oddycha za bardzo i nie miesci sie do kieszeni. Jako wartstwa nie tak używa jej się zbyt fajnie, bo ciężko w
Wiem, ze trochę first world problem no, ale chyba połowa rozmów o rowerach to estetyka i szukanie jakiegoś 0.01% poprawy.
Chce wrzucić nowe pancerze i linki do roweru, wszystko w sumie zamówione. Hamulce są mechaniczne, będę testował bezkompresyjne pancerze o które kiedyś pytałem na wykopie.
@KeepCalm: przewody powinny iść tam gdzie są wyżłobienia w kierownicy. Zanim utniesz przewody i zmontujesz rower, przewiń pancerz przez rower, dopasuj do kierownicy (bez ucinania), przyklej na taśmę na kierownicy i sprawdź ile luzu ma kierownica i czy przewody nigdzie nie stawiają oporu, czy nie są za długie/za krótkie.
@OtwaryUmysl: Nie wiem w sumie o co pytasz, więc coś tam napisze, a o więcej pytaj.
1. http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Pancerz_bezkompresyjny.html Ogólnie o "kompresowaniu" pancerzy, a dalej w artykule to już autor ma swoje diy na ten temat. tl;dr jest takie, że przy hamowaniu linka nie powinna się rozciągać, a pancerz ściskać (kompresować). Cały nacisk na klamkę powinien przenosić się na
Temat: Napędy Haldex w grupie VAG z ostatnich kilku lat.
Rozumiem po co to jest i na podstawowym poziomie jak to ma działać. To ma być FWD i przy uślizgu dołączany jest RWD. Raczej nie interesuje mnie zbytnio mechanika, a bardziej oprogramowanie, sterownik i to w jaki sposób dokladniej podejmuje decyzje o dołączeniu tylnej osi.
Był temat czy da się jeździć Camaro/Challengerem w PL cały rok, ale łoś mnie zablokował, więc:
@Atreyu: Camaro 2SS da się w teorii cały rok po Krakowie. Pod wieloma względami to typowe RWD, więc jak głupi jesteś to ryj rozjebiesz. Raczej stabilniejsze to niż M4, które konstrukcyjnie jest chyba bardziej nerwowe (wydaje mi się M4 łamie się dużo szybciej, nigdy mi się nie chciało sprawdzać rozstawu osi),
źródło: IMG_0576
PobierzMy traktujemy te samochody w takich kategoriach jak wy Golfy czy Hondy. Tak, mamy po kilka samochodów, ale każdy jeździ swoim i mało kto ma miejsce żeby parkować samochód na zimę. Szeroka droga przed naszym domem, gdzie po każdej stronie wzdłuż stoją samochody i jadąc, dwa samochody spokojnie się wymijają, w