Wpis z mikrobloga

Wiem, ze trochę first world problem no, ale chyba połowa rozmów o rowerach to estetyka i szukanie jakiegoś 0.01% poprawy.

Chce wrzucić nowe pancerze i linki do roweru, wszystko w sumie zamówione.
Hamulce są mechaniczne, będę testował bezkompresyjne pancerze o które kiedyś pytałem na wykopie.

Pytanie:
Jak właściwie poprowadzić pancerze pod owijka i w którym miejscu wyjść, zeby roweru używało się najwygodniej albo pancerze układały się najlepiej?

Pytam o to czy najlepiej jak idą jakby „pod kierownica”, przed kierownica (przed uchwytem mostka) czy jak?
Teraz mam jakby pod kierownica i wydaje mi się, ze nie układają się najlepiej ani pod owijka ani czysto estetycznie (pomijając już to ze ogólnie są zle dociete).

Macie na to jakieś rule od thumb?

#rower #rowery #szosa
  • 5
@KeepCalm: przewody powinny iść tam gdzie są wyżłobienia w kierownicy. Zanim utniesz przewody i zmontujesz rower, przewiń pancerz przez rower, dopasuj do kierownicy (bez ucinania), przyklej na taśmę na kierownicy i sprawdź ile luzu ma kierownica i czy przewody nigdzie nie stawiają oporu, czy nie są za długie/za krótkie.
@goedenavond: wyżłobienia mam albo krótkie po wewnętrznej stronie zagięcia kierownicy albo nie mam wcale (nie pamiętam).
No ale ktoś je poprowadził potem w dół jakby. Mogły być tak też fabrycznie puszczone.

I generalnie robie tak jak piszesz - montaż raczej do klamek i po kierownicy, potem "roboczo" przyłożenie do otworów w ramie, ruszanie kierownicą na boki żeby sprawdzić właściwą długość i wtedy ostateczne przycięcie przy wejściu do ramy.
@OtwaryUmysl: Nie wiem w sumie o co pytasz, więc coś tam napisze, a o więcej pytaj.

1.
http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Pancerz_bezkompresyjny.html
Ogólnie o "kompresowaniu" pancerzy, a dalej w artykule to już autor ma swoje diy na ten temat.
tl;dr jest takie, że przy hamowaniu linka nie powinna się rozciągać, a pancerz ściskać (kompresować). Cały nacisk na klamkę powinien przenosić się na zacisk hamulca.

2.
Tutaj troche z pamięci pisze, ale raczej nie powinienem niczego
@OtwaryUmysl: wymieniłem pancerze, chociaż nie jeździłem jeszcze.

Ale czuć natychmiast ogromną różnicę.
Wymieniłem pancerze z jakichś zwykłych ("najtańszych" jagwire) na te jagwire bezkompresyjne.
To samo linki - nie wiem jakie miałem wcześniej, ale aktualne są z zestawu z pancerzami bezkompresyjnymi.

No i wczesniej klamka była jednak miękka. Po kontakcie klocka/klocków z tarczą mogłem dalej ciągnąć klemkę o kolejne (strzelam) 5-10 mm i widać, że pancerz/linka coś tam pracowały.

Teraz czuje wyraźnie