Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko272
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

JanLaguna
JanLaguna

JanLaguna

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 20301
  • Znaleziska 1239
  • Mikroblog 19062
  • Obserwujący 1543
  • Obserwowane 144
dos_badass
dos_badass
dos_badass
06.03.2023, 08:46:25
  • 3
pytam nieironicznie: pod Bachmutem te ruskie to wyszły już z kotła?
jaka jest teraz sytuacja na macie? kto klepie?
i pytanie drugie:
możliwe że ten cywilny analityk amator, to ruska onuca, ale wielokrotnie odwrócona w jakiejs wielopiętrowej maskirowce?
#ukraina #wolski #wolskiowojnie #wolskioufo #rosja
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 06.03.2023, 22:12:39 via Wykop
  • 3
@dos_badass: kotła nie było, to info o kotle pojawiło się w sumie prawie tylko w polskiej infosferze, kilka newsów powstało, temat się poklikał i tyle.

Był tylko ukraiński kontratak, który ostatecznie skończył się fiaskiem. Rosjanie nadal stoją na flankach ukraińskiej obrony w Bachmucie, a miasto łączy wąski, ok. 5-kilometrowy korytarz z resztą linii ukraińskich.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 03.03.2023, 19:49:38
  • 130
Dzisiaj rano było sporo zamieszania związanego z sytuacją w Bachmucie. Uporządkujmy to nieco.

1. Ukraińcy wysadzili most kolejowy na rzece Bachmutówce (przecinającej Bachmut na część zachodnią i wschodnią). W komentarzu lokalizacja.

2. Zniszczony został most na drodze O-0506 (na zachód od Bachmutu). Nie wiadomo kto go zniszczył. Niektórzy mówią, że to Ukraińcy go wysadzili, ale część źródeł (w tym pro-ukr) twierdzi, że mógł zostać zniszczony w wyniku rosyjskiego ostrzału. W komentarzu lokalizacja.

3.
JanLaguna - Dzisiaj rano było sporo zamieszania związanego z sytuacją w Bachmucie. Up...

źródło: FqUZQ9cXgAQf2QE

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 19:51:52 via Wykop
  • 3
Most z pkt 1
JanLaguna - Most z pkt 1

źródło: FqUGx3VWAAAWaBY

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 19:53:20 via Wykop
  • 4
Most z pkt 2
JanLaguna - Most z pkt 2

źródło: FqSZpZQXwAA8UsJ

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 19:53:41 via Wykop
  • 4
Sytuacja pod Bachmutem
JanLaguna - Sytuacja pod Bachmutem

źródło: FqUVhnKXgAcyNhX

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 19:57:45 via Wykop
  • 23
jakieś liczby potwierdzające to twierdzenie?


@fukinloner zastanów się kto ma większe straty. Atakujący miasto, który wyszedł na Twoje tyły i zostawił Ci wąski korytarz do zaopatrywania garnizonu oblężonego miasta czy broniący się, którego logistyka opiera się na takim wąskim korytarzu, na którym dodatkowo brak już "lepszych" dróg.

Swoją drogą to jakichkolwiek liczby odnoszące się do strat na tej wojnie (zarówno w zakresie strat strony ukraińskiej czy rosyjskiej) to daleko idące szacunki.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:00:57 via Wykop
  • 1
@walenty-merkel: w zasadzie nawet więcej, bo ten most jest na północy miasta, więc być może odpuścili wszystko co na wschód od Bachmutówki i teraz ta rzeka wyznacza nową linię frontu
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:14:05 via Wykop
  • 13
@fukinloner: To o czym piszę to nie jest wiedza tajemna. Wystarczy podstawowa znajomość taktyki i historii i sprawdzenia jak wygląda sytuacja wojsk, które bronią się w takim "taktycznym okrążeniu", gdy wróg wyszedł na ich tyły. Pozdrawiam

@Vixay ja specjalnie podkreśliłem, że chodzi mi o sytuację jaką mamy od połowy lutego a nie o całą bitwę o Bachmut (bo w ogólnym rozrachunku, oceniając całą bitwę Rosjanie mają większe straty)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:20:40 via Wykop
  • 18
Analitycy twierdzą, że Ukraińcy są w stanie bronić Bachmutu nawet przy "zamkniętym rosyjskim okrążeniu"


@walenty-merkel: a kto ich będzie zaopatrywał? Ci sami analitycy?
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:23:40 via Wykop
  • 11
@Thorrand: zauważ, że ja nie piszę o padaniu miasta. Mnie tylko boli jedna kwestia, że Ukraińcy wytracają dobrych ludzi, wytracają ich bez wymiernych korzyści. Nie bez powodu, Amerykanie już jakiś czas temu proponowali Ukraińcom ewakuację Bachmutu.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:43:57 via Wykop
  • 12
@Thorrand: dlaczego porównujesz to do Popasnej/Siewierodoniecka? To co Rosjanie robią pod Bachmutem to jest kalka taktyki z Lisiczańska. I pisałem o tym kilka razy, szczegółowo wyjaśniając dlaczego porównanie do Lisiczańska pasuje najlepiej https://wykop.pl/wpis/70089531/bitwa-o-bachmut-czyli-powtorka-z-lisiczanska-bitwa
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
03.03.2023, 20:47:23 via Wykop
  • 18
Jeżeli Ukraińcy wycofają się z Bachmutu, to będą musieli wytracać ludzi gdzie indziej ludzi, bo wiązać walką Rosjan muszą.


@walenty-merkel: Kilkukrotnie o o tym pisałem, Bachmut nie ma aż tak ważnego znaczenia strategicznego jak przypisują mu niektórzy (zwłaszcza pro-rus). Na pozycjach na zachód od miasta (umocniony pas wzgórz) spokojnie można dalej wiązać walką Rosjan i blokować ich postępy w kierunku Słowiańska i Kramatorska.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.03.2023, 00:27:29 via Wykop
  • 17
@pomidorowymichal1: dokładnych strat rosyjskich w pierwszej fazie walk o Bachmut nikt nie zna, wiemy tylko że były "duże". To strona ukraińska rozdmuchała, że to były straty 1 do 3 czy nawet 1 do 5.

przy wsparciu dowództwa NATO


Nie. Wiesz co Amerykanie proponowali Ukraińcom? Żeby odpuścili Bachmut i skupili się na budowaniu potencjału do wiosennej kontrofensywy. Bo Amerykanie wiedzieli, że Ukraińcy zamiast "kumulować" potencjał na wiosenną kontrofensywę mogą zostać wciągnięci w długą
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.03.2023, 00:56:38 via Wykop
  • 2
@SzlachcicPolny: tylko uwzględnij jak wygląda obecnie zapatrywanie Bachmutu, ewakuacja rannych i rotacja jednostek gdy do dyspozycji masz korytarz o szerokości 5 km, który nie jest co prawda pod pełną rosyjską kontrolą ogniową, ale i tak jest stale ostrzeliwany i w każdym momencie istnieje ryzyko zwężenia tego korytarza/jego zamknięcia.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.03.2023, 12:14:37 via Wykop
  • 0
za pośrednictwem konferencji prasowych


@pomidorowymichal1: czytanie ze zrozumieniem i znajomość angielskiego się kłania

However, a senior official in President Joe Biden's administration said the focus on Bakhmut is hampering Ukraine in the more important task of preparing a widely expected spring offensive to make major gains against Russian occupation in the
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 23.02.2023, 19:58:06
  • 466
Chiny coraz bliżej udzielenia Rosji wsparcia wojskowego. Amerykanie rozważają ujawnienie danych wywiadu

Uzupełnienie do mojego poprzedniego wpisu.

Amerykanie rozważają upublicznianie danych wywiadu, na podstawie których doszli do wniosku, że Pekin jest coraz bliżej podjęcia decyzji o udzieleniu Rosji wsparcia wojskowego.

Zgodnie
JanLaguna - Chiny coraz bliżej udzielenia Rosji wsparcia wojskowego. Amerykanie rozwa...

źródło: FprEtY4XoAU54el

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
23.02.2023, 19:59:37 via Wykop
  • 160
@JanLaguna: Tutaj potężne zapasy na wojnę z Zapadem. ( ͡º ͜ʖ͡º) Przy ostatniej wojence między Wagnerowcami a Ministerstwem Obrony, kilku rosyjskich blogerów zwróciło uwagę na fakt, że Wagnerowcy wcale nie dostają "za mało" amunicji, tylko po prostu dostają tyle ile wszyscy inni.
JanLaguna - @JanLaguna: Tutaj potężne zapasy na wojnę z Zapadem. ( ͡º ͜ʖ͡º) Przy osta...

źródło: FprIrlzWAAAnedQ

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
23.02.2023, 20:08:59 via Wykop
  • 173
@washington: to jest mój tekst przecież ( ͡º ͜ʖ͡º) to ja jestem Puls Lewantu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Śmiechłem, konto na wykopie miałem zanim Bloga założyłem
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
23.02.2023, 20:46:17 via Wykop
  • 19
@Megasuper: zdania ekspertów są podzielone ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@puszkapandory być może, nie wykluczam tego. Ostatnio spotkałem się z kilkoma podobnymi hipotezami, że to taki makjawelistyczny plan Waszyngtonu, żeby wciągnąć Chiny do wojny. Cóż, nie bez powodu jesienią Amerykanie obłożyli sankcjami eksport chipów do Chin i zachęcają do tego inne kraje zachodnie. ( ͡º ͜ʖ͡º) zapowiada się ciekawy rok (
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
23.02.2023, 21:16:59 via Wykop
  • 17
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Ostatnio to jest rollercoaster i każdą informację ogląda się 5 razy: dezinformacja czy prawda? ( ͡° ͜ʖ ͡°) A narzędzi do weryfikacji jest tak mało, że równie dobrze można byłoby rzucić monetą i zadecydować czy fejk czy nie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
24.02.2023, 02:00:24 via Wykop
  • 6
@w00nski: myślę, że to jest taka próba pokazania, że spójrzcie, wiemy o was wszystko, nic się nie ukryje. Pokazanie, że znasz plany wroga to środek nacisku, ale to nie zawsze działa. Chociażby przykład Rosji tu jest dobry. Amerykanie wiedzieli, że Rosjanie przeprowadzą inwazję na Ukrainę i ujawnili to. Jednak nie wystarczyło to na zniechęcenie Rosjan do rozpoczęcia agresji. Co do sankcji to jest spory problem z uszczelnianiem ich, to fakt.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 20.02.2023, 20:54:29
  • 131
Biden w Kijowie. Wang Yi w Moskwie?

Wizyta Bidena w Kijowie to sygnał. Nie tylko dla Zachodu/Ukrainy/Rosji, ale także (a może i przede wszystkim) dla Chin: "nie pomagajcie Putinowi, bo będą konsekwencje".

Tymczasem pojawia się coraz więcej sygnałów, że Pekin skłania się ku udzieleniu Rosji wojskowego wsparcia.

4
JanLaguna - Biden w Kijowie. Wang Yi w Moskwie?

Wizyta Bidena w Kijowie to sygnał. N...

źródło: Fpbq4TfXEAckLiu

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
20.02.2023, 21:09:28 via Wykop
  • 30
@w00nski: Myślę, że powinniśmy myśleć nieco innymi kategoriami. Dla nas najlepiej byłoby przede wszystkim jakby opracować jakiś plan pokojowy dla Ukrainy, który byłby akceptowalny dla wszystkich stron konfliktu. Kissinger ma trochę racji mówiąc, że lepiej dla Zachodu byłoby, aby Ukrainy kosztem ustępstw terytorialnych na rzecz Rosji, została włączona do NATO.

No chyba, że idziemy od razu w kierunku konfrontacji nie tylko z Rosją, ale i z Chinami. Wtedy dajemy Ukraińcom
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
20.02.2023, 22:26:22 via Wykop
  • 2
@DrakkainenV: to też jest właśnie otwarta kwestia, na ile, my, jako Zachód, jesteśmy gotowi na konfrontację z Chinami.
@NuklearnaKawa nie chcę tutaj snuć spekulacji, ale podobno odnalazł się na Białorusi. Może to jakaś celowa zagrywka, żeby zachód miał temat do dyskusji i żeby wzmocnić oczekiwanie na orędzie Putina. Ciężko powiedzieć.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
23.02.2023, 18:44:06 via Wykop
  • 0
@analboss: Myślę, że Chińczycy zaprezentują plan pokojowy, który będzie na korzyść Rosji, i nie zostanie zaakceptowany przez Ukraińców. Gruntu pod to jest już przygotowywany np. dzisiejsze wypowiedzi Łukaszenki, który stwierdził że świat powinien posłuchać propozycji Chińczyków i ją przyjąć, bo inaczej będą "konsekwencje". Niewykluczone, że Pekin zdaje sobie sprawę z tego, że Kijów nie zaakceptuje @dorkas tego planu i Pekin wykorzysta to, żeby mieć uzasadnienie w zakresie zwiększenia wsparcia
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 19.02.2023, 21:32:20
  • 53
Nalot na Damaszek. W tle słynne zabójstwo z 2008 r.

Wczoraj w nocy Izrael zaatakował Damaszek. Rakiety uderzyły w w dzielnicę Kafr Susa. Nie żyje co najmniej 5 osób - w tym jeden syryjski inżynier, który pracował dla wojska Atak nastąpił niedaleko miejsca, gdzie w 2008 r. zginął Imad Mughniyeh - nr 2 Hezbollahu

Celem nalotu najprawdopodobniej była irańska szkoła w dzielnicy Kafr Susa w południowym Damaszku. W trakcie ataku rakiety uderzyły jednak także
JanLaguna - Nalot na Damaszek. W tle słynne zabójstwo z 2008 r.

Wczoraj w nocy Izrae...

źródło: FpWlZM4WYAEjPtD

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
19.02.2023, 21:33:04 via Wykop
  • 2
@JanLaguna: Amjad Ahmad Ali (foto, po lewej)
JanLaguna - @JanLaguna: Amjad Ahmad Ali (foto, po lewej)

źródło: FpW33GpXsAEz-5I

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
19.02.2023, 21:33:28 via Wykop
  • 4
@JanLaguna: Plakat z Mughniyehem
JanLaguna - @JanLaguna: Plakat z Mughniyehem

źródło: FpW4GjPWcAEp5W7

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
20.02.2023, 00:34:17 via Wykop
  • 3
@Kagernak: Korpus może nie tyle co popiera Rosję, ale im z wielu względów jest na rękę chwalenie się osiągnięciami w zakresie militariów, a Shahedy to bardzo dobry przykład. Wątpię, że te drony są obsługiwane przez Irańczyków (przy obecnych atakach na Ukrainę), aczkolwiek możliwe że irańscy instruktorzy pracują gdzieś głęboko za linią frontu.

@SzanujePapieza a poza tym ludzie ( ͡° ͜ʖ ͡°) miało być oczywiście "b--------ą"
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 15.02.2023, 20:14:30
  • 53
Prezydent Iranu z wizytą w Chinach

Prezydent Iranu, Ebrahim Raisi, jest właśnie w Chinach. Tematów do rozmów jest wiele: od handlu, przez JCPOA, po chinśko-irańską umowę o strategicznej współpracy. Niektórzy próbują przedstawić wizytę jako dowód na siłę chińsko-irańskiego “sojuszu”, jednak faktyczne stosunki na linii Teheran-Pekin są bardziej „skomplikowane".

Tekst powstał jako krótki komentarz dla magazynu “Układ Sił“.

Wizyta
JanLaguna - Prezydent Iranu z wizytą w Chinach

Prezydent Iranu, Ebrahim Raisi, jest ...

źródło: FpBvNQbX0AAxNCs

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.02.2023, 22:51:00 via Wykop
  • 0
@Kagernak: SOON ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 09.02.2023, 21:33:06
  • 40
#kartkazkalendarza

105 lat temu, 9 lutego 1918r. w Brześciu Litewskim podpisano traktat pokojowy między Państwami Centralnymi a Ukraińską Republiką Ludową

Traktat podpisano w specyficznych okolicznościach. Zaledwie dzień wcześniej władze URL ewakuowały się z Kijowa, do którego wkroczyli
JanLaguna - #Kartkazkalendarza

105 lat temu, 9 lutego 1918r. w Brześciu Litewskim po...

źródło: c04f0a3ef71e4c7b6d3a42a8f0416a99

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
09.02.2023, 21:33:28 via Wykop
  • 2
@JanLaguna: Zarys granicy zachodniej URL
JanLaguna - @JanLaguna: Zarys granicy zachodniej URL

źródło: 0b756d9c89e68562b731fe3396c7564a

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
09.02.2023, 21:33:50 via Wykop
  • 4
@JanLaguna: Hetman Skoropadski ze swoimi oficerami
JanLaguna - @JanLaguna: Hetman Skoropadski ze swoimi oficerami

źródło: 3520911848650694f3fd830e04e9e501

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
15.02.2023, 20:05:24 via Wykop
  • 1
@dean_corso: Mykoła Lubynski, minister spraw zagranicznych w rządzie URL
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 12.02.2023, 19:35:20
  • 146
Rosyjska ofensywa już w lutym?

Zachodnia prasa, powołując się na źródła w ukraińskim wojsku, twierdzi że w ciągu najbliższych 10 dni Rosjanie mogą rozpocząć zapowiadaną wielką ofensywę. O ile od miesięcy obserwujemy rosyjskie przygotowania do kolejnej wielkiej ofensywy na Ukrainie, to jednak raporty mówiące o tym, że ofensywa rozpocznie się już w lutym, są – moim zdaniem – mylące.

Tekst dostępny także na Blogu (zachęcam do czytania tam ze względu na większą przejrzystość

Doniesienia
JanLaguna - Rosyjska ofensywa już w lutym?

Zachodnia prasa, powołując się na źródła ...

źródło: rosja

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 19:43:21 via Wykop
  • 12
@niemampsa: i nie bez powodu to było źródło z ZSU ( ͡º ͜ʖ͡º) a nie zachodni wywiad ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 20:13:02 via Wykop
  • 15
@Kagernak: ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 20:32:10 via Wykop
  • 4
@Rogovic: wiesz to dużo zależy od pogody, luty to zły termin, teoretycznie połowa kwietnia to już może być okej, ale to wszystko jest teoria, bo jak pogoda wygląda każdy widzi
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 22:51:51 via Wykop
  • 4
Jeśli rosjanie ruszą za 1,5 miesiąca a straty będą na takim poziomie jak w ostatnim tygodniu to ubędzie im 450 czołgów a przywrócą z tego ze 150? Nadal zostaje 1500 z 1800, które teraz podobno mają w linii. Wydaje się to sporo ale różnica coraz bardziej się zaciera. Jak na to patrzysz?


@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Szczerze powiedziawszy to uważam, że wszelkie liczby w stosunku do tego konfliktu to wróżenie z fusów. Tak
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 12.02.2023, 15:24:58
  • 88
Pod koniec stycznia Rosjanie rozpoczęli natarcie na Wuhłedar. Ich atak szybko się załamał, a Rosjanie ponieśli wysokie straty.

Zniszczone czołgi, transportery, płonący rosyjski czołgista... To tylko kilka obrazków, które stanowią swoiste podsumowanie rosyjskiego blamażu pod Wuhłedarem. Jak na tę porażkę zareagował rosyjski Telegram?

Старше Эдды (ponad 600k subów)

Od
JanLaguna - Pod koniec stycznia Rosjanie rozpoczęli natarcie na Wuhłedar. Ich atak sz...

źródło: FoxlR--XoAAIRN6

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 15:46:26 via Wykop
  • 10
@Grooveer: W porządku, tylko to są postępy nieadekwatne do strat. Zwłaszcza, że celem Rosjan jest nie sam Wuhłedar, lecz zabezpieczenie linii kolejowej łączącej Wołnowachę z Donieckiem. Do tego nie wystarczy sam Wuhłedar.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 16:32:44 via Wykop
  • 9
@puszkapandory: Trochę tak, ale nie do końca. Po tych wysokich stratach pod Wuhłedarem Rosjanie ogarnęli się. Zrobili rozpoznanie skąd Ukraińcy prowadzą ostrzał z Wuhłedaru i zaczęli niszczyć punkty obserwacyjne i punkty ogniowe. Dzisiaj nawet latało kilka nagrań. Także środki są, niestety dla Ruskich - a stety dla Ukraińców - rosyjskie wojska przejawiają momentami skrajną głupotę.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 12.02.2023, 13:03:56
  • 77
Rosjanie zajęli Krasną Horę (na północ od Bachmutu).

Już od kilku dni źródła rosyjskie donosiły o zdobyciu miasteczka, ale brakowało dowodów.

Zdjęcie wykonano przy zachodnim wjeździe do Krasnej Hory (a zatem od strony Paraskowijiwki). Sugeruje to, że część Paraskowijiwki także może znajdować się w rękach Rosjan.

#ukraina #rosja #lagunacontent
JanLaguna - Rosjanie zajęli Krasną Horę (na północ od Bachmutu).

Już od kilku dni źr...

źródło: FoxJyx5WYAAI0ZW

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 13:04:17 via Wykop
  • 24
@JanLaguna: Mapa po zajęciu Krasnej Hory
JanLaguna - @JanLaguna: Mapa po zajęciu Krasnej Hory

źródło: FoxJvoaXgAE3PNX

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 07.02.2023, 20:34:34
  • 190
Rosjanie bliscy odcięcia zaopatrzenia do Bachmutu

W ostatnich dniach Rosjanie czynią kolejne postępy na północ i południe od Bachmutu, powoli zaciskając pętlę wokół miasta. Z czterech dróg zaopatrzeniowych prowadzących do miasta, przejezdna (na całej swojej długości) jest tylko jedna, trasa obwodowa O-0506, prowadzącą przez Czasiw Jar.

Tekst dostępny także na Blogu (zachęcam do czytania tam ze względu na większą przejrzystość

Na
JanLaguna - Rosjanie bliscy odcięcia zaopatrzenia do Bachmutu

W ostatnich dniach Ros...

źródło: photo

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 20:35:05 via Wykop
  • 29
Sytuacja na północ od Bachmutu. Zaznaczyłem drogi M-03, T-0513 oraz pas ukraińskich umocnień ciągnący się na zachód od drogi T-0513 (wzdłuż grzbietu okolicznych wzgórz). Źródło: Suriyakmaps (Twitter)
JanLaguna - Sytuacja na północ od Bachmutu. Zaznaczyłem drogi M-03, T-0513 oraz pas u...

źródło: mapa1

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 20:36:04 via Wykop
  • 20
Sytuacja na południe od Bachmutu, źródło: Pouletvolant3, Twitter
JanLaguna - Sytuacja na południe od Bachmutu, źródło: Pouletvolant3, Twitter

źródło: mapa2

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 20:49:03 via Wykop
  • 9
A tutaj jeszcze jak bitwę pod Bachmutem rozrysowałem 18 stycznia. https://pulslewantu.pl/bitwa-o-bachmut-czyli-powtorka-z-lisiczanska/
JanLaguna - A tutaj jeszcze jak bitwę pod Bachmutem rozrysowałem 18 stycznia. https:/...

źródło: raport18-01-23-5

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 21:10:55 via Wykop
  • 14
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Kreminna ma imho nawet większe znaczenie niż Bachmut. Nie wiem czy do tego pijesz, ale generalnie kurczowe trzymanie się Ukraińców Bachmutu ma znaczenie głównie wtedy jeśli uda im się przełamać front pod Kreminną - a póki co to idzie to im mocno średnio, ostatnio nawet Rosjanie przeprowadzili tam swój własny kontratak.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 21:16:48 via Wykop
  • 5
@CralencSeedorf: nie włączałem reklam, bo mnie osobiście denerwują i sam korzystam z adblocka ( ͡° ͜ʖ ͡°) w miarę możliwości staram się finansować koszty obsługi bloga be reklam. Podeślij na pw jak wyglądało przed zwinięciem i po, to porzeźbię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 21:56:14 via Wykop
  • 4
@FantaZy: Więcej żółtego, serwer wytrzyma ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Coś się ze zdjęciem stało, bo wyszło pożółkłe całe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
07.02.2023, 22:09:21 via Wykop
  • 6
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Tak, widziałem dzisiaj, fajny. Mam zamiar zrobić dłuższy wpis o rosyjskiej ofensywie, ale tak skrótowo to uważam, że Rosjanie będą chcieli wyjść na tyły Ukraińców. Pójdą raczej dwa ataki na wysokości Charkowa, jeden na zachód od Charkowa, drugi na wschód. Celem będzie złudzenie Ukraińców, że chcą okrążyć miasto, ale główne uderzenie pójdzie na Czuhijew i dalej na południe na Łozową i Barwinkowo. Na dniach opiszę to bardziej szczegółowo i
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
08.02.2023, 21:58:04 via Wykop
  • 2
@N331: Oprócz jakość sprzętu pojawia się też kwestia nasycenia pola walki danym sprzętem. Ukraińcy mają zachodni sprzęt, ale jest go zbyt mało.

@hetman64 Analizowałem różne źródła i wychodzi na to, że na 80-90% Rosjanie wzięli Krasną Horę, ale ręki sobie nie dam uciąć. Tam ciągle toczą się ciężkie walki o Paraskowijiwkę - z racji tego, że obie miejscowości są bardzo blisko siebie, niewykluczone że Ukraińcy trzymają się jeszcze w
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
12.02.2023, 11:35:27 via Wykop
  • 1
@SkrajnieZdegustowany: Teoretycznie Rosjanie mają takie możliwości, jak najbardziej. Problem pod Wuhłedarem leżał chyba w dowodzeniu, przynajmniej jak czyta się raporty z rosyjskiej strony frontu to większość źródeł zrzuca porażkę na dowództwo, które przejawia na tym odcinku ogromną głupotę. I coś może w tym być, bo bitwa o sąsiednią Pawliwkę (koniec 2022 r.) wyglądała bardzo podobnie.
  • Odpowiedz

411

Ukraińcy ZAPOBIEGAJĄ KATASTROFICZNEMU PRZEBICIU W BACHMUCIE

Ukraińcy ZAPOBIEGAJĄ KATASTROFICZNEMU PRZEBICIU W BACHMUCIE

Ukraińcy wycofują wojska ze wschodniej części Bachmutu, aby aby nie pozwolić ruskim na przeprowadzenie taktycznego okrążenia. Całkowite wycofanie się ze wschodniego brzegu będzie oznaczało początek drugiego etapu bitwy o Bachmut i prawdopodobnie zobaczymy kolejny wzrost strat rosyjskich...

Jurand-ze-Spychowa
z
youtube.com
dodany: 07.02.2023, 19:28:16
  • 124
  • #
    wojna
  • #
    ruskimir
  • #
    wydarzenia
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojsko
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 08.02.2023, 19:49:36 via Wykop
  • 6
WIĘCEJ CAPSLOCKA, SERWER WYTRZYMA ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 06.02.2023, 20:12:48
  • 171
Turecko-syryjska tragedia a kwestia dołączenia Szwecji w NATO

Dzisiaj pojawiło się kilka komentarzy, że zachodnia pomoc dla Turcji, która zmaga się ze skutkami trzęsienia ziemi, doprowadzi do zmian w polityce zagranicznej Turcji, w szczególności że Turcy wyrażą zgodę na Szwecję w NATO. To bardzo naiwne.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że to nie jest pierwsze trzęsienie ziemi w historii Turcji. Kraj jest bowiem położony na styku czterech płyt tektonicznych. Podczas trzęsienia ziemi z 1999 r.
JanLaguna - Turecko-syryjska tragedia a kwestia dołączenia Szwecji w NATO

Dzisiaj po...

źródło: 329722168_2236610219851358_8491726182444377418_n

Pobierz
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.02.2023, 20:39:12 via Wykop
  • 91
@Aguirre_gniew_brzozy: pozdrawiam serdecznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
JanLaguna - @Aguirregniewbrzozy: pozdrawiam serdecznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_1664700889NU1WPDXZgfENVToTdL6m6L

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.02.2023, 23:05:41 via Wykop
  • 9
Erdogan będzie w niezręcznej sytuacji i może pójść na pewne ustępstwa jeśli mieszkańcy będą wiele zawdzięczać Szwedom.


@Kagernak: ten człowiek nie miewa niezręcznych sytuacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Warto w sumie zwrócić uwagę na inny aspekt tej katastrofy, otóż pechowo uderzyła ona w najbardziej niestabilny region w Turcji wypełniony Uchodźcami z Syrii, Kurdami i ludźmi którzy do
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.02.2023, 23:58:32 via Wykop
  • 10
Erdogan zachowuje się jak na prawdziwego trasa z bazaru przystało... wyciska z klienta co się da i na dzień dobry wola 5x większą cenę xD


@FantaZy: Ciekawostka: Erdogan w młodości był bardzo przedsiębiorczy i sprzedawał wodę kierowcom w korkach, lemoniadę, sezamki. Stąd też wziął się ten mem. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
JanLaguna - >Erdogan zachowuje się jak na prawdziwego trasa z bazaru przystało... wyc...

źródło: hqdefault

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 04.02.2023, 16:03:12
  • 253
Rosyjskie bankructwo? Nie tak szybko

Dużo mówi się o problemach gospodarczych Rosji. Faktycznie są one spore, ale bankructwo Rosji to bardzo odległa perspektywa.

W 2022 r. rosyjskie wydobycie ropy naftowej nie tylko nie zmniejszyło się, ale nawet wzrosło – o ok. 2%, do 10,7 mln baryłek ropy dziennie. Jednocześnie eksport rosyjskiej ropy wzrósł o ok. 7,5%. Po wykluczeniu z zachodnich rynków, Rosjanie zaczęli sprzedawać ropę do Azji. Najlepszym „klientem” okazały się Indie. Na początku
JanLaguna - Rosyjskie bankructwo? Nie tak szybko

Dużo mówi się o problemach gospodar...

źródło: Putin-Turkstream

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 16:03:40 via Wykop
  • 22
@JanLaguna:
JanLaguna - @JanLaguna:

źródło: FoIO9KxWQAEp8ka

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 16:03:50 via Wykop
  • 36
JanLaguna

źródło: FoIV2aWXgAAmuxZ

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 17:25:42 via Wykop
  • 15
Przynajmniej teoretycznie. W praktyce, przeciętny mieszkaniec Rosji ma więcej do stracenia niż mieszkaniec tych trzech państw, więc gdyby doszło do inflacji jak na początku lat 90', ludzie potraciliby oszczędności a nagrody za udział w spec-operacji byłby warte skrzynkę najtańszej wódki, to entuzjazm do walk spadłby na łeb na szyję.


@arkan997: i to jest właśnie clue, dopóki Putin będzie zapewniał stabilizację gospodarczą, to nie będzie buntu w samej Rosji przeciwko sankcjom,
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 17:35:24 via Wykop
  • 4
@kudlatykocur: nie, w IMF są grupy analityków i każdy ma przypisane kraje i szacunki są ich własne. Ale to nawet jak nie chcemy patrzeć na dane IMF to spójrzmy np. na Bank Światowy: 2022 r. spadek o 3,5%, 2023 r. (spadek o 3,5%), 2024 wzrost o 1,6% - mniej optymistycznie niż IMF, ale trend ten sam - w 2024 r. wzrost
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 17:44:03 via Wykop
  • 3
@Kiubi: dlatego napisałem "Napoleon miał kiedyś powiedzieć:", bo ne byłem pewien czy to jest jego cytat. xD Tak to jest z tymi cytatami znanych osób. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 17:49:32 via Wykop
  • 17
@Kiubi: ( ͡º ͜ʖ͡º)
JanLaguna - @Kiubi: ( ͡º ͜ʖ͡º)

źródło: Screenshot 2023-02-04 at 18-49-08 Quozio

Pobierz
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 18:28:29 via Wykop
  • 1
@GrzegorzPorada: nah, widziałem, ale nie zgłaszałem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
04.02.2023, 18:46:02 via Wykop
  • 26
@FantaZy: atak na NATO imho wykluczony, ale Rosjanie się szykują do długiej wojny na Ukrainie i nadal uważają że są w stanie "przeczekać" zachód - zmiana administracji w USA/globalna recesja itd.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
05.02.2023, 00:11:19 via Wykop
  • 0
@Krupier: autokorekta purysto ( ͡º ͜ʖ͡º) https://sjp.pwn.pl/slowniki/Clou.html chodziło oczywiście o clou
@Mc_Gnoyek uwzględniają, bo one są na bieżąco aktualizowane kilka razy w roku, a np. o sankcjach na produkty ropopochodne które wchodzą w niedzielę było wiadomo od czerwca.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
06.02.2023, 19:34:32 via Wykop
  • 1
@SkrajnieZdegustowany: w tym tygodniu powinno coś być ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 01.02.2023, 19:25:31
  • 135
Korytarz Perski 2.0

Wojna rosyjsko-ukraińska wciąż trwa, a Zachód i Kreml coraz bardziej zwiększają na siebie presję. Moskwa obawia się przede wszystkim izolacji i – tradycyjnie - odcięcia dostępu do ciepłych mórz.

Choć szlak arktyczny mógłby stanowić alternatywę, to wciąż daleko jeszcze do zwiększenia przepustowości na tym odcinku. W obliczu porażki koncepcji “operacji specjalnej” na Ukrainie i przejścia do fazy wyniszczających walk pozycyjnych, Moskwa przygotowuje się do kolejnego etapu wojny.

Tym
JanLaguna - Korytarz Perski 2.0

Wojna rosyjsko-ukraińska wciąż trwa, a Zachód i Krem...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
01.02.2023, 19:44:26 via Wykop
  • 30
@PfefferWerfer: Morze Kaspijskie i linia kolejowa przez Azerbejdżan. Azerowie nie mają idealnych stosunków ani z Iranem, ani z Rosją, ale jak najbardziej są zainteresowani rozbudową korytarza Połnoc-Południe, bo będą zarabiali na tranzycie, dlatego właśnie budowana jest linia kolejowa Raszt-Astara, to jest już ostatni odcinek żeby spiąć irańską kolej z azerską. Polecam obejrzeć materiał przed komentowaniem - 14:35 jest mowa o tym połączeniu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
01.02.2023, 21:09:39 via Wykop
  • 8
@Arytmetyk: Nie to nie mój kanał. Kanał jest Huberta Walasa. Ja tylko piszę tylko (i aż) dla niego scenariusze o Bliskim Wschodzie. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)Nie wiem, o którym materiale, ale jak o tym ostatnim o panturkizmie to nie jest to mój materiał.

Generalnie kanał Huberta to jak dla mnie światowa topka i imho tylko kwestia czasu jak Caspian Reports zdetronizuje. ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 01.02.2023, 20:12:50
  • 6
Siema rowerowe świry ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przymierzam się do zakupu rowera.

Zastosowanie: all-around, planuję jeździć do pracy (miasto) i jakieś dalsze wyprawy po asfalcie, szlakach rowerowych. I ważna dla mnie rzecz, żebym siedział na nim wygodnie, a nie pochylony jak na ścigaczu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Generalnie to mój "pierwszy" rower, tj. pierwszy który sam kupię. Wcześniej jeździłem różnymi, góralem, damką itd., ale to na takiej zasadzie,
JanLaguna - Siema rowerowe świry ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przymierzam się do zakupu rowera. 

Zas...

źródło: 5ede662c3f028_cinema-galabru-de_funes-prejean

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
01.02.2023, 20:16:56 via Wykop
  • 0
@s---k: Budżet to tak plus-minus, 2k. No właśnie tak patrzyłem, że najszybciej cross, Lazar integral v3 to chyba właśnie cross?
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna
Autor
01.02.2023, 20:34:35 via Wykop
  • 0
Riverside'a 500


@Ilustrowany: Fajna rama. Właśnie to mi się nie podoba w tym Heksagonie, że ta "poprzeczka" w ramie jest tak wysoko, a w Riverisde wcale taka lekka damka ( ͡º ͜ʖ͡º) wygodnie się siedzi?
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 29.01.2023, 13:03:47
  • 30
Eksplozje w Iranie. Drony nad Isfahanem

Wczoraj media społecznościowe obiegły zdjęcia i filmy z Iranu. Te same materiały były podawane dalej, z coraz to „mocniejszym” podpisem. Jedni twierdzili, że to pożar fabryki amunicji, inni że zbłąkane drony, a inni że naloty Izraela na podziemne irańskie ośrodki badawcze. Dzisiaj kurz już opadł i możemy na spokojnie przeanalizować całe zdarzenie.

Tekst tradycyjnie dostępy także na Blogu.

Zacznijmy
JanLaguna - Eksplozje w Iranie. Drony nad Isfahanem

Wczoraj media społecznościowe ob...

źródło: obraz-11-980x551

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

malydomek
malydomek
malydomek
29.01.2023, 14:37:28 via Wykop
  • 3
@JanLaguna: Dzięki za twoją pracę, pod tagiem Ukraina już ludzie zaczęli krzyczeć, że to odwet USA za dostarczanie Rosji rakiet i dronów. Według wykopków fabryki tychże już nie istnieją. W jakiej bańce oni żyją to jest aż przerażające.
  • Odpowiedz
M.....9
M.....9
konto usunięte 29.01.2023, 18:37:33 via Wykop
  • 2
@JanLaguna: taki „gorący” temat i nawet nie weszło na główną. Ten portal umiera.
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 29.01.2023, 01:09:06
  • 66
Wybuchy w Iranie

Bardzo dużo dezinformacji, fejkowych zdjęć i przerobionych wideo. Co wiemy na pewno? *Polecam czytać bezpośrednio na Twitterze, tam znajdziecie nagrania*

Doszło do wybuchu w strefie przemysłowej Azarszahr (pod Tebrizem) oraz niedaleko centrum handlowego w Isfahanie (centralny Iran).
W Azarszahr doszło do pożaru. Część osób twierdzi, że to fabryka amunicji, ale jak mówi @Przybyszewski_L to nagranie nie przedstawia ani wybuchu ani pożaru w składzie
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tytanowyy
tytanowyy
tytanowyy
29.01.2023, 01:15:35 via Android
  • 0
@JanLaguna
hurrrwa no nieciekawie się robi xd
  • Odpowiedz
JanLaguna
JanLaguna
JanLaguna 28.01.2023, 16:53:16
  • 29
Juniper Oak 23.2. USA i Izrael ćwiczą atak na Iran

Przedwczoraj zakończyły się ćwiczenia wojskowe Juniper Oak 23.2. Były to największe wspólne manewry USA i Izraela w historii. Ćwiczyły zarówno siły powietrzne, lądowe, jak i morskie. Łącznie ok. 7500 żołnierzy z obu krajów. Oficjalnie ćwiczenia nie były wymierzone w żadne państwo, jednak izraelskie media donoszą że wojskowi ćwiczyli m.in. niszczenie obiektów badawczych w głębi terytorium przeciwnika, co od razu budzi skojarzenia związane z
JanLaguna - Juniper Oak 23.2. USA i Izrael ćwiczą atak na Iran

Przedwczoraj zakończy...

źródło: ba2ebdcae875244d527813267e39cffb

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23
  • Strona 7 z 23
  • >
  • Wykopowy strateg pod syria Zainteresowania geopolityka historia i rozowepaski Pierwszy Saudyjczyk IV RP
  • Rijad
  • https://www.pulslewantu.pl
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 13.02.2020

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 11.07.2020

    Komentator
  • VIP
    od 06.09.2021

    VIP
  • Kałasznikow
    od 06.01.2020

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 18.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 14.02.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 20.09.2017

    Mikroblogger
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Autorskie tagi

  • #lagunacontent

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl