Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko211
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ColumbusEnergy
Profil firmowy

ColumbusEnergy

Dołączył 9 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 742
  • Znaleziska 345
  • Mikroblog 397
  • Obserwujący 206
  • Obserwowane 8

3

Polska technologia przetwarzania odpadów w finale międzynarodowego konkursu

Polska technologia przetwarzania odpadów w finale międzynarodowego konkursu

Polska, innowacyjna technologia przetwarzania odpadów – stworzona przez firmę Bioelektra Group – trafiła do finału prestiżowego konkursu „The Circulars”. Celem konkursu jest promowanie rozwiązań z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 26.10.2016, 09:21:45
  • 0
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    oze

4

Największe wieże wiatrowe z Polski

Największe wieże wiatrowe z Polski

Przełomowa inwestycja Grupy Stoczni Gdańsk o wartości 160 mln zł. Stocznia jest jednym z pięciu największych producentów wież wiatrowych na świecie. Teraz stanie się największym w Europie.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 26.10.2016, 08:28:50
  • 1
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika

376

Panel fotowoltaiczny ma masę około 15 kilogramów.

Panel fotowoltaiczny ma masę około 15 kilogramów.

Jest to znacznie mniej od jednego człowieka, a znacznie więcej od jednego kabla.

ColumbusEnergy
z
wykop.pl
dodany: 24.10.2016, 22:13:58
  • 14
  • #
    masa
  • #
    afera
  • #
    fotowoltaika
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
25.10.2016, 08:03:39
  • 2
@SunnO: Dzięki za zaufanie! Niech Ci służą. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
25.10.2016, 08:34:55
  • 3
@SunnO: Tylko pamiętaj, by zrobić jakiś mini unboxing na mirko! :P
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
25.10.2016, 10:01:29
  • 4
@Dawidino: Czasem tylko je kradną.

http://www.wykop.pl/link/3377961/w-malopolsce-skradziono-22-panele-fotowoltaiczne/

4

OZE produkują już 24% całkowitej energii elektrycznej świata

OZE produkują już 24% całkowitej energii elektrycznej świata

Od ponad 20 lat mamy do czynienia z ciągłym wzrostem mocy zainstalowanej w odnawialnych źródłach energii. Początkowo postrzegane były jako drogie i mało wydaje, jednak przyjazne dla środowiska. Obecnie często konkurencyjne cenowo, uczestniczą przy wytwarzania sporej części prądu....

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 25.10.2016, 08:37:46
  • 3
  • #
    swiat
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka

4

Zrobisz zakupy i naładujesz samochód

Zrobisz zakupy i naładujesz samochód

W czwartek 20 października w Poznaniu otwarto sześćsetny sklep sieci Lidl w Polsce. Obiekt, stworzony został według nowego konceptu, wyposażony w specjalne udogodnienia dla klientów i pracowników oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 22.10.2016, 09:37:45
  • 2
  • #
    polska
  • #
    lidl
  • #
    oze

6

Nadchodzi koniec z samochodami spalinowymi!

Nadchodzi koniec z samochodami spalinowymi!

Niemcy, Holandia i Norwegia to kraje, które postanowiły radykalnie wziąć się za redukcję emisji CO2 do atmosfery. Drogą do tego ma być zakaz rejestracji samochodów posiadających silnik spalinowy.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 15.10.2016, 07:07:22
  • 14
  • #
    europa
  • #
    oze
  • #
    odnawialnezrodlaenergii
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy 13.10.2016, 09:42:22
  • 342

Cześć mireczki,

dawno się nie odzywaliśmy, bo pracowaliśmy w pocie czoła nad nową ofertą i... naszym wyjazdem na Websummit! ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ

Co zmieniło się w naszej
ColumbusEnergy - ! #rozdajo to co na zdjęciu i nie tylko!

Cześć mireczki,

dawno...

źródło: comment_abuQdtV5X9x8sX6QIKmKWN5GB6BpeTiK.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
13.10.2016, 10:10:29
  • 3
@gmitek: Montaż i całość zgłoszeń jest po naszej stronie. Panele mają 25 letnią gwarancję sprawności.
  • Odpowiedz
sorry_stary
sorry_stary
13.10.2016, 11:58:19
  • 28
@ColumbusEnergy: Ambitne rozdajo jak na firmę, która goni produkt po cenie jednostkowej min. 5.9k :D
sorry_stary - @ColumbusEnergy: Ambitne rozdajo jak na firmę, która goni produkt po ce...

źródło: comment_zVORrTGe2zsCvj3IbI3cCioPNRBMDADu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

17

Powstanie nowa elektrownia wodna na Wiśle

Powstanie nowa elektrownia wodna na Wiśle

Powstanie nowy stopień na Wiśle w Siarzewie powyżej Włocławka z elektrownią wodną o mocy 80 MW. Szacunkowy koszt inwestycji to 3,5 mld zł, budowa rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 12.10.2016, 11:55:04
  • 4
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    energetyka
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy 10.10.2016, 11:36:19
  • 3
Cześć mireczki, mamy do oddania dwie wejściówki na szkolenie: "Nowe zasady pomocy inwestycyjnej dla OZE z funduszy unijnych", które odbędzie się 27 października 2016 r. w Warszawie. Ktoś chce przygarnąć? :)

Więcej szczegółów: http://swiatoze.pl/aktualnosci/nowe-zasady-pomocy-inwestycyjnej-dla-oze-z-funduszy-unijnych_690.html

#warszawa #rozdajo #oze
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

5

Biogazownie rolnicze szansą na rozwój polskiej wsi

Biogazownie rolnicze szansą na rozwój polskiej wsi

W Polsce zużywa się rocznie ok. 14 mld m3 gazu ziemnego. Szacowana ilość biogazu po oczyszczeniu mogłaby pokryć około 10 proc. zapotrzebowania kraju na gaz – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski na oficjalnym otwarciu nowej biogazowni w miejscowości Tończa w województwie mazowieckim.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 07.10.2016, 08:59:40
  • 3
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    biogaz

4

Petycja ws. norm na paliwa stałe i standardów emisyjnych dla kotłów

Petycja ws. norm na paliwa stałe i standardów emisyjnych dla kotłów

Według raportu Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), polskie miasta posiadają najbardziej zanieczyszczone powietrze w Europie. Spośród 65 przebadanych miast w Polsce, tylko 6 mieści się w normie. Na przykład w Gdyni pył zawieszony osiąga 28 µg/m3, w Warszawie 32 µg/m3, we Wrocławiu 35 µg/m3...

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 06.10.2016, 10:26:08
  • 0
  • #
    polska
  • #
    energetyka

326

W Małopolsce skradziono 22 panele fotowoltaiczne!

W Małopolsce skradziono 22 panele fotowoltaiczne!

Do zuchwałej kradzieży doszło na początku września w Małopolsce. Naziemną instalacje fotowoltaiczną składającą się z 22 paneli o łącznej mocy 5,5 kWp o wartości kilkudziesięciu tysięcy złotych skradziono w nocy w małym mieście w Małopolsce.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 29.09.2016, 13:47:46
  • 62
  • #
    polska
  • #
    fotowoltaika
  • #
    oze
  • #
    januszebiznesu

5

Reklamówka za złotówkę? Ile zapłacimy za torebkę jednorazową?

Reklamówka za złotówkę? Ile zapłacimy za torebkę jednorazową?

Ministerstwo Środowiska pracuje nad rozwiązaniami, które zachęcą do używania toreb wielokrotnego użytku. Pomóc w tym ma objęcie symboliczną opłatą tzw. „foliówek”.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 27.09.2016, 09:12:54
  • 5
  • #
    polska
  • #
    ochronasrodowiska
  • #
    odpady
  • #
    ekologia
  • #
    srodowisko

429

Kisielice – pierwsza samowystarczalna energetycznie gmina w Polsce

Kisielice – pierwsza samowystarczalna energetycznie gmina w Polsce

Gmina Kisielice w woj. warmińsko-mazurskim jest pierwszą w Polsce gminą samowystarczalną energetycznie. Doceniła to Komisja Europejska, przyznając jej nagrodę ManagEnergy 2014. Funkcjonująca w Kisielicach farma wiatrowa oraz lokalna biogazownia zapewniają samowystarczalność energetyczną całej gminie

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 21.09.2016, 19:24:38
  • 144
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    wiatraki
  • #
    energetyka
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
22.09.2016, 16:57:37
  • 4
@dasto123: @hak-ier: W Polsce też są produkowane panele fotowoltaiczne, np. przez Bruk-Bet SOLAR w Tarnowie. Powoli zespół ŚO pracuje nad materiałem z ich fabryki, by pokazać jak taki panel powstaje kawałek po kawałku. :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
22.09.2016, 17:02:43
  • 1
@dasto123: Produkcja, produkcja. Wydajność roczna fabryki to około 25 MW, więc całkiem sporo jak na nasz kraj.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
22.09.2016, 17:05:12
  • 1
Teraz mi oblicz po ilu latach wyjdę na zero i zacznę mieć prąd za darmo???


@Szymszel: Okres zwrotu inwestycji fotowoltaicznej obliczonej na oszczędzanie, nie zarabianie, to najczęściej okolice 15-20 lat. Możesz też oszczędzać od razu instalując fotowoltaikę w abonamencie (zerknij na nasza stronę). Instalacje fotowoltaiczne w Niemczech na inwerterach SMA mają potwierdzone działanie na + 30 lat. Voltika, którą montujemy, daje gwarancje sprawności 25 lat (tj. panel będzie wytwarzać przynajmniej
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
22.09.2016, 17:07:06
  • 2
@dasto123: O ich panelach wiem to co na ich stronie - mogę ewentualnie popytać. Albo po prostu poczekaj na materiał. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

0

Powstał największy kolektor na świecie!

Powstał największy kolektor na świecie!

Jak podaje Australian National University, naukowcy opracowali kolektor o rekordowej wydajności absorbera wynoszącej 97%!

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 14.09.2016, 12:59:52
  • 0
  • #
    swiat
  • #
    energetyka
  • #
    oze
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy 14.09.2016, 12:20:18
  • 3
Mireczki, znajoma redakcja ma do oddania zaproszenia na warsztaty w Warszawie pt Raportowanie transakcji OTC zgodnie z REMIT bądź MIFID II I MIFIR – wpływ na rynek energii.

Jak ktoś jest chętny - podrzucamy linka: https://www.facebook.com/SwiatOZE/posts/1756880737900847

#rozdajo #energetyka
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

7

Ustronie Morskie: pierwsza w Polsce farma fotowoltaiczna na wysypisku śmieci

Ustronie Morskie: pierwsza w Polsce farma fotowoltaiczna na wysypisku śmieci

Pierwsza w Polsce farma fotowoltaiczna na terenie byłego wysypiska śmieci powstała w Kukince w gminie Ustronie Morskie. Wyprodukowana energia ma dać gminie oszczędności rzędu 1 mln zł rocznie.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 06.09.2016, 11:34:15
  • 0
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika

287

AMA - Dawid Zieliński - Columbus Energy

AMA - Dawid Zieliński - Columbus Energy

Chętnie odpowiem na wszystkie Wasze pytania odnośnie fotowoltaiki i odnawialnych źródeł energii.

ColumbusEnergy
z
wykop.pl
dodany: 30.08.2016, 13:59:29
  • 236
  • #
    ama
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:09:41
  • 19
@SquashPL: dzięki za zagospodarowanie 1/4 AMA :P
1. Generalnie można podejść dwojako. W Niemczech władze podeszły do promocji OZE tak, żeby ludzie kupowali jako ZYSK tu i teraz. czyli handlowiec przychodził i pytał ile m2 ma dach, czyli ile się zmieści paneli. Ale to jest mocno kosztowne dla rządu i nazywa się Taryfa Gwarantowana. To samo próbował zrobić poseł Bramora ale PIS zmienił tą ustawę w ostatniej chwili. Wprowadzili system nie
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:10:53
  • -122
@czteroch: 1. Więcej niż księgowa, ale mniej niż każdy sprzedawca w naszej firmie, a w szczególności dużo mniej niż dyrektorzy sprzedaży :)
w sumie to mógłbym sobie dać podwyżkę :)

2. Mateusz. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:13:49
  • 14
@SquashPL: 6. tak mamy kolejkę na rok :) poważnie. Promowaliśmy się na kilky eventach na AGH na wydz. energetyki i mamy super praktykantów, a kilku już u nas pracuje na etacie.

7. Moja żona studiowała ten kierunek i kiedyś pewnego dnia kiedy były dotacje na kolektory słoneczne stworzyliśmy firmę sprzedającą własnie ten produkt. Nie miałem wtedy pojęcia o OZE. :)

8. Konto założył Mateusz, bo podobno "warto" ( ͡°
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:15:13
  • 60
@loduwa: niestety jest poufność w umowach :( ALE: troche wiecej niż średnia krajowa, ale mniej niż podwójna średnia krajowa.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:16:28
  • 11
@SquashPL: to u nas zaczniesz :) jest dużo roboty, chociaż niektórzy jadą na REDBULL'ach. Pisz na niepijekawy@columbusenergy.pl
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:19:34
  • 3
@SquashPL: TAK, a poważnie napisz na rekrutacja@columbusenergy.pl i dopisz że jesteś z Wykop.pl
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:21:30
  • -2
@czteroch: no, nareszcie konkret! ( ͡° ͜ʖ ͡°) mamy dział sprzedaży biznesowej i agencyjnej, więc śmiało pisz na biuro@columbusenergy.pl od razu sprawa trafi do odpowiedniej osoby, która przedstawi ci warunki współpracy.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:21:46
  • -7
@czterochy: ps. DUŻO ᕦ(òóˇ)ᕤ
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:31:46
  • 12
@NoMercyIncluded: najchętniej odpowiedziałbym 100 paneli wielkości dużych paneli; ale uwzględniając kaczkę i konia, to wolałbym sprzedać chyba konia bo jest większy i droższy od kaczki, chociaż kaczka, jakby znosiła złote jaja... no zadałeś trudne pytanie więc: sto paneli dowolnej wielkości (ʘ‿ʘ)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:44:56
  • 12
@IroL: TAK. ja u siebie w domu jestem całkowicie niezależny od opłat: mam 38 paneli columbusowych, pompe ciepła powietrzną od danfoss, rekuperator i podłogówkę. powoduje to ze fotowoltaika daje prąd do pompy ciepła i na inne sprawy elektryczne, a pompa ciepła daje mi ciepłą wodę użytkową, ciepło do podłogówki a w lecie klimatyzację. A rekuperator zatrzymuje 70% ciepła w zimie i chłodu w lecie. Rachunki: ciepło = 0, CWU= 0,
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:49:23
  • 3
@lifi_gimi: mój dziadek był górnikiem i to tym najgłębszym :) ogólnie na świecie mamy trend odchodzenia od węgla. To Polski nie ominie. A pozostałe górnictwo? złoto jak najbardziej, srebro, miedź.. ma przyszłość :P
2. jeszcze 30, 7 października 31 liczę na życzenia.
3. NIE - doświadczenie zdobywaj i buduj CV, nawet za darmo. WARTO.
4. produkują kolektory słoneczne, technologię która umiera. Ostatnio firma WATT (największy producent w Polsce) zbankrutowała i
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:51:24
  • 1
@lifi_gimi: 5.i 6: oj to jest na pracę dyplomową odpowiedź. można zaoszczędzić bardzo dużo - nawet prawie wszystko co płacisz teraz, ale powinno się zacząć od doboru urządzeń przy projektowaniu i budowie. Przy istniejących domach nie da się zejść do zera bo kosztowo może to być trudne. Najważniejsze jest że jeśli masz dom i chcesz ograniczyć rachunki, dom musi przeanalizować specjalista (najlepiej Columbus Energy ( ͡º ͜ʖ͡
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:52:15
  • 4
@IroL: w Niemczech jest 1,5 mln instalacji. Połowa Niemiec to ta sama szerokość geograficzna co Polska. Tam wystarcza słońca :) a jeśli chodzi o Irlandię, mają taką samą szerokość geograficzną jak Rosja, a nie wiem ile jest instalacji w Rosji.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 14:55:24
  • 6
@ajfon_srafjon: jest od 1 lipca nowa ustawa o OZE, która mówi że jeśli nie zużyjesz prądu tu i teraz kiedy go produkujesz, możesz go oddać do sieci, a potem w dowolnym czasie (do 365 dni) odebrać 80% tego prądu bez żadnych opłat. Tak ona działa w praktyce. Więc zużywaj na co chcesz :) kiedy chcesz, ważne żeby dużo produkować.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 15:06:13
  • 10
@HorribileDictu: wysłać moją żonę na doktorat, żeby poprawiła jakość kształcenia :)
a tak poważnie, trudno mi ocenić. Wiesz, na studiach jest troche tak, że jest jakiś materiał i zawsze jest powierzchownie dotykany. Część studentów, tych bardziej ambitnych sama się dokształca, albo idzie na doktorat. Znowu profesorowie nie mają kasy z kształcenia tylko z projektów i grantów. Więc to co można zrobić to inwestować we współpracę między uczelniami a biznesem. Dzięki
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 15:26:22
  • 1
@CichyBob: Panele dostarcza nam firma VOLTIKA. To Polska firma, która importuje w większości z Niemiec. Wybiera najlepszy sprzęt / jakości. W zeszłym roku zamontowaliśmy też bardzo dużo paneli (ponad 5000 szt.) z Solar Energy - to polski producent.
2. Ostatnio dużo jest artykułów na ten temat, generalnie to kolejna hybryda technologii krzemowej, która jest bardzo droga, a wydajność nie idzie liniowo za ceną. Sztuką jest zamówienie dzisiaj takich paneli, które
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 15:35:45
  • 9
@CichyBob: no, czyli sam panel za 1 KWp = 1500E, x4,3= 6450 zł... dramat :) teraz, do tego dochodzi system montażowy aluminum, inwerter najlepiej SMA (koszt 1000-1500E/szt) dochodzi okablowanie, zabezpieczenia, montaż, nie licząc marketingu, kosztów sprzedaży, i całej reszty. Musimy się napocić, żeby zamontować w dobrej cenie wysoką jakość.

Dlatego powstał abonament, żeby umożliwić dostęp do technologii właścicielowi domu za opłatę miesięczną kompensowaną w większości z oszczędności. Taka jest idea
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 16:29:54
  • 8
@q923: brak? no ok, może zmiana ogólnie światowego trendu powoduje perturbacje w gospodarce. Rynek paliw kopalnianych będzie malał, co niekoniecznie przeniesie sie na spadek cen. Restrukturyzacja górnictwa, ogólnie restrukturyzacja rynku energetycznego będzie powodować wiele zmian i zagrożeń. Nie musimy wspominać o wiatrakach i ornitologii, ani o wyginaniu gatunków ryb przez elektrownie wodne. Taki mamy świat - wszystko idzie w kierunku OZE bo nie chodzi już tylko o ekologię, ale zaczyna
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 17:38:22
  • 19
@FrasierCrane: nie zgadzam się z Tobą. Pewnie używasz komputera i telefonu wyprodukowanego w chinach (ewentualnie zaprojektowanego w USA - btw ja też), a na ścianie masz Samsunga albo LG. Pytanie jak do tego ma się produkcja paneli fotowoltaicznych, wcale nie jest tak jak piszesz. Poza tym a propos Sahary tam jest zbyt duża temperatura żeby panele mogły działać. Zbyt duża temp powoduje spadek sprawności, dlatego klimat Ukrainy, czy poł. Niemiec
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 17:43:15
  • 11
@chrisx: wiem, wiem, ktoś nam dosypał. Trzeba było użyć bardziej ekologicznych.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 17:44:46
  • 10
@ShortyLookMean: fotowoltaika jest dla każdego kto płaci za prąd i chce oszczędzać. Doradztwo energetyczne kosztuje u nas zero. Jest to całkowicie darmowe, zaczyna się ankietą, analizą faktur za prąd, potem jest projekt koncepcyjny dopiero decyzja. Do tego czasu wszytko jest niezobowiązujące - darmowe. Śmiało kontaktuj się przez columbusenergy.pl
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 17:46:22
  • 5
@CichyBob: pytanie co jest zdrowe. dzisiaj jest tak, że w lecie nam brakuje energii elektrycznej a w zimie jest jej nadprodukcja ze względu np. na kogenerację. A kiedy działa najbardziej fotowoltaika? właśnie w lecie, a najmniej w zimie. De facto to poprawi raczej ogólny stan zdrowia sieci, szczególnie jeśli instalacje będą dobrze dobierane, nieprzewymiarowane, aby konsumpcja własna była jak najwyższa.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:04:34
  • 7
@smyl: branża się rozwija. chociaż są teraz mocne przetasowania, powodem jest to, że wiele firm zainwestowało w sprzedaż lub import komponentów w oparciu o prognozy rozwoju rynku montaży w ramach taryf gwarantowanych. (wiecej)
to miał być przełom. Teraz branża musiała się przegrupować, zmienić priorytety. Aktualnie najtrudniejsze jest pozyskanie instrumentu finansowego, którym My jako Columbus Energy finansujemy instalacje za klienta. W pewnym sensie to my bierzemy kredyt, a nie
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:07:03
  • 3
@kwahu666: musisz to mocno przeliczyć. Nie odpowiem ci na podstawie tych danych, zatrudniamy kilkunastu inżynierów, w większości po AGH wydz. energetycznym. Szczególnie dobór pompy ciepła jest kluczowy. Pisałem tutaj, że ja posiadam instalację łączącą fotowoltaikę z pompą powietrzną i sprawdza się świetnie. Ile to kosztuje i po jakim okresie się zwraca to należy przeliczyć dokładnie bo jeden parametr może zmienić NPV o 2-3 lata. Zachęcam do kontaktu bezpośrednio i myślę,
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:12:44
  • 9
@CichyBob: @FrasierCrane Jestem 100% przekonany, że odnawialne źródła energii zdominują XXI wiek w sektorze energetyki. Tuzy światowe firm energetycznych zmieniają strategie. Wzrost wartości TESLA MOTORS i deklaracje nawet naszego Ministerstwa Energetyki, że samochody elektryczne to przyszłość pokazuje, że idziemy TYLKO w jednym kierunku - w kierunku energetyki rozproszonej. Myśląc tak po ludzku, skąd właściciel domu jednorodzinnego ma mieć energię elektryczną? Nie zbuduje elektrociepłowni w domu, a wiatrak? może o
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:27:50
  • 9
@smyl: rzeczywiście nie da się przejść obok Solar City i genialnych pomysłów Elona Muska. Pomysł na biznes nie jest innowacyjny, firma sprzedażowa i montażowa sama w sobie nie ma nic specjalnego. Otóż największą innowacją są dwie kwestie:
a) produkt - na skalę Polski jest to pierwszy produkt o takiej strukturze. Rzeczywiście w stanach funkcjonuje podobny produkt, a nie jest taki sam bo jest inne prawo. To SolarLease czyli leasing konsumencki.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:32:10
  • 1
@CichyBob: pytasz a mam dla ciebie odpowiedź, jest opublikowana w strategii. Z PROSUMENTA robiliśmy instalacje teraz jest zawieszony. Aktualnie będziemy robić ponad 100 instalacji abonamentowych za swoje pieniądze. Tutaj masz naszą strategię opublikowaną 30 maja tego roku, jest wyjaśnione w jaki sposób zrobimy to co zrobimy http://columbusenergy.pl/gallery/Strategia_i_PF_ColumbusEnergy2016-2020_30maj2016.pdf
dla leniwych wycinek:

"Możliwe scenariusze rozwoju.
Strategia Columbus Energy SA zakłada 3 ścieżki rozwoju, które mogą wydarzyć się równolegle lub alternatywnie. Niezależnie od
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 18:33:50
  • 4
@CichyBob: tak, ceny akumulatorów to klucz do szybkiego rozwoju. To co jest ok, to nowa ustawa w tym zakresie, że możemy używać sieci jako akumulatora. Ale to nie to samo co swój akumulator :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:19:22
  • 13
@LooZ: dzieki ze o to pytasz, kiedyś kiedy Elon Musk powiedział, że zbuduje rakietę zdecydowanie tańszą od NASA wyśmiewano go. Zainwestował w SPACEX prawie wszystkie swoje pieniądze i... udało się. Czasem szalone pomysły to impuls dla świata. Czytałem jego biografię, polecam, całość to niezła rakieta. A czy się uda? musi.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:24:02
  • 5
@mo_ominek: dla nowego domu w kredycie hipotecznym masz szansę być na + od pierwszego roku. Jeśli nie inwestujesz swoich środków to zwrot jest natychmiastowy jeśli nie dokładasz co miesiąc. Taka jest idea.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:31:11
  • 11
@kriztower: Po pierwsze gdyby to były prawdziwe informacje to przedstawiłbyś się z Imienia i Nazwiska. Po drugie jeśli rzeczywiście firmy w których byłem w zarządzie byłyby Ci coś "winne" to już dawno by było to uregulowane. Fakt robiliśmy oprogramowanie (nie studentami za prowizje :P tylko drogimi informatykami), gdzie inwestorem była na ten czas /2010 rok/ duża firma w branży sprzedaży i montażu ekranów LED, firma ARTLED. Udało nam się zrobić
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:42:05
  • 4
@mo_ominek: dzisiaj nie ma dużych programów dotacji otwartych. Był program PROSUMENT, w którym złożyliśmy ponad 20% ze wszystkich wniosków. Są małe programy lokalne na 30-50 instalacji - a to kropla w morzu, bo jak mówi raport CBOS milion domów w Polsce jest gotowych zainwestować.

Co do kredytu hipotecznego: jeśli kupisz coś co kosztuje cie miesiecznie np. 200 zł, i dzięki temu oszczędzisz 250 zł to czyje pieniądze inwestujesz? banku. Bo
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:54:38
  • 7
@smyl: de facto 100GWh to pojemność do zagospodarowania. Czeka nas nie przejście na "OZE" tylko super zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną. Ministerstwo Energetyki nie chce żeby Polska była bardziej OZE/EKO, tylko żeby zapotrzebowanie na energię elektryczną rosło, żeby węgiel mógł dłużej pociągnąć, a tym samym cena energii elektrycznej poszła w górę! Stworzenie rynku mocy ma na celu zwiększenie rachunków za energię. Nie chodzi o wizje Muska, tylko o to, że
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 19:57:33
  • 59
@Dorken: tak :) bo jestem głównym udziałowcem, na ten moment mam 1/3 akcji firmy. Licze na to, że za kilka lat przyjdzie wielki koncern taki jak np. RWE i odkupi ode mnie akcje po godnej cenie i zrekompensuje to wiele lat ciężkiej pracy. Troche to robota na "kredyt", ale wierzę w to co robię.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 20:14:22
  • 3
@mo_ominek: nadążny system (już o tym pisałem) nigdy nie bedzie ci się opłacał. Mono kryształy? po co, poli na 4 busach 16,5%-16,9% spokojnie wystarczą. Oby miały prawdziwą gwarancję. abonament w Columbus Energy na 4kW to 199zł/miesiecznie przez 15 lat z indeksacją. 6kWp to 299zł/miesiecznie. Ile wyprodukujesz? sam wiesz, bo znasz temat. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 21:02:00
  • 7
@owsikalfred: hehe ciekawy scenariusz, byłaby szkoda, może zrobimy odwrotne przejęcie RWE?
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 21:05:39
  • 10
@owsikalfred: jak już razem wpadliśmy na ten pomysł, to siedzimy w tym razem :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 21:47:50
  • 1
@Traven: pewnie że węgiel jest dzisiaj najbardziej opłacalny jeśli chodzi o ogrzewanie. Nie będzie jeszcze kilka lat nic mogło z tym konkurować. Ale produkcja energii elektrycznej to już inna bajka. Jeśli mówimy o wizji na najbliższe lata to będzie jak napisałem. Ale jeśli mówimy o tym co dzisiaj się opłaca to są dwie opcje: albo abonament na 15 lat, albo kredyt hipoteczny. Inne opcje generują to, że musisz swoje pieniądze
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 21:49:24
  • 0
@bialy100k: dzieki, przeglądne to rano na spokojnie. To tylko pokazuje, że nawet w Irlandii nie jest tak źle z fotowoltaiką :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 22:01:38
  • 2
@bialy100k: Wiesz, jest wiele kalkulatorów, które są jakie są. Realne oszczędności są wypadkową ceny energii, realnych kosztów energii niezleżnie od jej zużycia czyli opłat stałych, wzrostu cen energii na przestrzeni lat inwestycji, oczywiście też uzysków. W Polsce poprawnie zamontowana instalacja na nawet średnich komponentach wyprodukuje 960 kWh/rok. Realnie. Wiec mając w ręce rachunek za ee, uzysk, założenia konsumpcji własnej można śmiało obliczyć oszczędności. Jak coś, pomożemy.( ͡° ͜ʖ
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 22:27:33
  • 2
@mesjasz22: jak wszędzie tak. Pytanie czy to ci sie opłaci :) kWp naszej instalacji kosztuje płacąc gotówką między 6-7 tys zł brutto na ten moment
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
30.08.2016, 22:31:31
  • 1
@bialy100k: jeżeli chodzi o awaryjne źródła to najlepszy cena/jakość jest agregat. Instalacja PV musiałaby być offgrid (a cena wtedy mocno rośnie) lub rozwiązaniem jak w USA czy Japonii z tzw. Power Switchem. W PL prawo energetyczne zabrania tego drugiego rozwiązania (nie pytaj dlaczego, nie udało mi się dowiedzieć jakie są powody technologiczne, ale podobno są). Więc realnie dla tylko zabezpieczenia braku energii z sieci: agregat.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 05:59:07
  • 3
@sultangurde: do tej pory na wszystkich instalacjach zamontowaliśmy SMA Technology AG.http://sma.de
co trzeci falownik na świecie jest tej firmy zamontowany
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 06:20:12
  • 4
@SosnoWicher: super inicjatywa majsterkowicza. wychodzi za 1 kWp 1500 zł :) ale trzeba wspierać takie inicjatywy bo pokazują jak ta technologia może być prosta i skuteczna.

Co do lodówki i innych AGH.. analizując sprzęt, warto posłużyć się etykietami efektywności energetycznej, na których producenci mają obowiązek podać roczne zużycie energii. Lodówki w cyklach rocznych zużywają 300-400 kWh, Pralki - ok 200, 250 kWh. Zmywarki podobnie jak pralki - ok 200-250 kWh.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 06:38:23
  • 5
dzięki @kemot88, nie ma regionu w Polsce, który mógłby być wykluczony. Są pewne równice, ale sprawdź w necie jest wiele mapek pokazujących dokładne nasłonecznienie. Co do wiatraków, małe wiatraki są nieefektywne, szczególnie te z pionową osią obrotu. jeszcze minie troche czasu zanim będziemy je montować. Cena do ilości energii jaką produkuje nie jest satysfakcjonująca. A ogniwa? są przynajmniej stabilne przez kilkadziesiąt lat z przewidywalną degradacją krzemu.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 08:45:50
  • 2
@Mily_Czlowiek: na stopach, pod pachami ogarniam :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 09:08:20
  • 2
@cabanos: tak, pisz na rekrutacja@columbusenergy.pl. :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:06:09
  • 3
@Scentolog: 1. szczerze nie robią problemów, a jak robią to radzimy sobie. Rzeczywiście samemu jeśli chciałbyś to załatwić to jest to problematyczne bo ilość dokumentów, uprawnień, podpisów jest duża. Mamy w firmie do tego specjalny dział. Ale jest coraz lepiej, niebawem pierwszy dystrybutor ma udostępnić ten proces przez internet.

2. Mam kolektory próżniowe w domu rodzinnym. Zakładałem je w 2012 roku. Nie ma szału. Działa pełną parą, ale koszty eksploatacyjne
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:06:49
  • 2
@dagmara-buslowska: mamy bardzo dużo zgłoszeń, przyjmujemy różnie, pracuje dla nas teraz prawie 100 osób. Śmiało pisz na rekrutacja@ to dowiesz się więcej od działu HR
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:10:31
  • 2
@mieki: tak, warto. Tak jak puść sobie dużo kabli antenowych, internetowych i puste peszle jakby co.
CO PV trzeb puścić z dachu do miejsca gdzie będzie falownik przewody. Jak będziesz potrzebował pomocy pisz do nas, pomożemy ci podpowiedziec jakie przewody i ile, oraz gdzie najlepiej umieścic falownik i zabezpieczenia
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:13:22
  • 4
@klfov: Sprzedawców, partnerów agencyjnych, dyrektorów sprzedaży. Poszukujemy też inżynierów, monterów, stażystów, osób do działu obsługi klienta, ogólnie się rozwijamy też terytorialnie więc cały czas mamy otwartą rekrutację na wiele stanowisk. Na pracuj.pl czy naszej stronie zawsze sa informacje.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:16:01
  • 5
@Marup: dwa lata temu byłem na konferencji, chyba we Wrocławiu gdzie Pani Olga opowiadała o tym produkcie i zakładali dopiero tą firmę. to super nowa technologia jest znana od 30 lat albo i więcej, tylko była objęta patentem, aż okres patentowy się skończył. Technologia nakładania peroskwitów na folie jest bardzo przyszłościowa pod warunkiem że uporają się z największym problemem jakim jest trwałość. Z tego co pamiętam 2 lata temu mówiła
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:20:31
  • 1
@mirasek: pewnie, masz całkowitą rację odkopałem z maila takiego linka http://www.pv-magazine.com/news/details/beitrag/ihs-examines-22-price-gap-between-modules-from-china-and-global-rivals_100024204/#ixzz46R3JUUOk

tam jest ciekawy obrazek który załączam,
tak koszty spadają dlatego zaczyna się to opłacać w PL. Wiesz ceny energii rosną, koszt paneli spada. Nie tylko paneli ale też falowników. W PL słabo się produkuje, myślę że nie jest to najlepszy kraj do produkcji paneli, ale nie znaczy że się nie opłaca. Rynek Paneli w PL zaczął rosnąć ekstremalnie wrzuce
ColumbusEnergy - @mirasek: pewnie, masz całkowitą rację odkopałem z maila takiego lin...

źródło: comment_HQ7rjjZJr0lde153Guu9Bb7kVJjrtf9N.jpg

Pobierz
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:23:48
  • 1
@mirasek: zobacz co się dzieje z jednej strony perspektywy rozwoju na świecie są ogromne: (to mój slide z 2015 roku z prezentacji inwestorskiej)
ColumbusEnergy - @mirasek: zobacz co się dzieje z jednej strony perspektywy rozwoju n...

źródło: comment_0tOIqgTwSb5sOr3XRsEMZkvpuFGNxB2x.jpg

Pobierz
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:24:37
  • 1
@mirasek: a z drugiej strony nas PL nie ma nawet na liście aktualnie tych co mają OZE. wieć gdzie się będzie rozwijać? jak Niemcy są nasyceni i cała reszta w EU też? u nas...
ColumbusEnergy - @mirasek: a z drugiej strony nas PL nie ma nawet na liście aktualnie...

źródło: comment_e6wsx1QjThDmsDx4DztUGZ1BlhUK1bjE.jpg

Pobierz
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:26:24
  • 1
@mirasek: pozostałe pytania w skrócie: jest wiele raportów jak wygląda rynek PV w PL. dopiero się rozwija. także popyt jest większy niż podaż. Powoduje to że jest wiele przestrzeni. Pisałem już w tym AMA o tym dlaczego będzie mało firm jak w USA, dot. to skomplikowanego dostępu do kapitału. Tą przewagę wykorzystały firmy w USA takie właśnie jak SolarCity. Myślę, że możemy spróbować podobnych rozwiązań w Polsce jeśli chodzi o
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:26:52
  • 1
@ronin88666: Pięknie, ciesze się że rynek rośnie.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:28:11
  • 2
@chrisx: aktualnie żadnych. Nowa ustawa o OZE całkowicie wystarcza dla domów. To akumulator który traci 20% sprawności (sieć pobiera de facto opłatę 20% wartości energii w energii). A jeszcze nie jest czas na kupno akumulatorów bo są za drogie i za szybko się eksploatują. Ale zakładam, że ten rynek będzie podobnie się kształtował jeśli chodzi o spadek cen i wzrost jakości jak to miało miejsce z panelami PV przez ostatnią
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:33:44
  • 2
@ajfon_srafjon: Schemat jest super prosty: panele fotowoltaiczne na dachu produkują prąd stały. Wędruje on do zabezpieczeń po stronie DC potem do falownika. Inwerter zamienia prąd stały w zmienny synchronizując go z siecią, idzie to do zabezpieczeń po stronie AC a potem do głownej rozdzielni.

2. w wylewce, na każdym piętrze i poddaszu, mam siłowniki sterowane bezprzewodowo w każdej rozdzielni na każdym piętrze. pompa ciepła potwietrzna produkuje ciepło/chłód i daje na
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:37:03
  • 1
@jaxReal: Cześć,
są, ale bardzo małe budżety dla właścicieli domów. Bardzo dużo jest na kościowły i biznes. Był program prosument, ale już nie ma. dlatego pozostaje abonament, albo kredyt.

2. bardzo różnie ale mocno podnosi koszt, ale przede wszystkim koszt eksploatacji zabija. Nie możesz na dachu? konstrukcja wsporcza idealnie możesz dostosować kierunek i masz perfect - patrz zdjęcie naszej instalacjiPV grunt
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:37:40
  • 1
@I_Will_Never_Forget: w stolicy mamy oddział sprzedażowy i agencyjny. Szukamy też tam instalatorów.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:39:48
  • 1
co tanie to drogie@kejsu
lepiej kupić jakość i cieszyć się nią przez ponad 30 lat, niż robić półśrodki. 40% dotacji to też nie tak super, bo sprzedaż jest za cenę wyższą (koszty gwarancji dla takich firm jak Columbus), po twojej stronie jest koszt kredytu, prowizji i dodatkowo podatek 19% od tych 40%. Więc realnie gotówka i dobry sprzęt za 6-7 tys / kWp albo abonament.
a poradnik? hm.. może elementarz: http://www.stowarzyszeniesipo.pl/#!elementarz/cee5
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:57:28
  • 1
@ZostaneMistrzem: cześć, sorry że dopiero teraz, ale szczerze nie spodziewałem się tylu pytań i na tak dobrym poziomie.

generalnie ogrzewanie domu samą fotowoltaią to nie jest dobry pomysł ekonomiczny. Albo dokładasz pompę ciepła powietrzną i podłogówkę, albo lepiej skupić się na podgrzewaniu tylko ciepłej wody użytkowej. Sprzedajemy też VOLTIKA WATER HEAT, czyli system fotowoltaicznych dedykowany do podgrzewania ciepłej wody użytkowej, kosztuje on około 8-9 tys za całość, a zapewnia przez
ColumbusEnergy - @ZostaneMistrzem: cześć, sorry że dopiero teraz, ale szczerze nie sp...

źródło: comment_gNZfURZdT1IY6x8KDIff8mUWr81k7pWK.jpg

Pobierz
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:57:49
  • 1
@mirkobiniu: mam nadzieje, że nie wnosisz o podwyżke dla niego za wykop?:P
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 11:58:24
  • 1
@WrzeszczPoranny: @bartpl czyli montujemy fotowoltaikę :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:04:17
  • 1
@Ten_z_Konina: dzieki za opinie :)
1. spadek sprawności paneli jest bezpośrednią wypadkową spadku sprawności krzemu, tudzież płytki krzemowej. to między 0,6%-0,9% rocznie. Zależy od jakości krzemu i wykonania. Więc źródło czy karta produktu, trzeba to wypośrodkować.

2. trudno inflacje/deflacje mieszać do kalkulacji. Ma to znaczenie, ale szczerze przewidywanie tego to wróżenie. Inaczej jest ze stopami procentowymi, bo my w abonamencie nie liczymy stóp procentowych. Jest słata indeksacja, a start opłaty
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:05:55
  • 2
@noniemozliwe: pisałem już o tym dzisiaj, ale dodam, że jak będziemy komercjalizować peroskwity za dziesiąt lat to w pierwszej kolejności zamiast wymieniać panele fotowoltaiczne na coś, będziemy je oblepiać albo lepiej, natryskiwać peroskwitami :) taki upgrade systemu. A ile czasu.. 7 lat do nalepki na komórkę, 13-15 lat do folii naklejanej przemysłowo.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:19:07
  • 2
@kemot88: nie ma aż takich strat, falowniki SMA mają 96% sprawności. urządzenia na prąd stały pobierają bardzo mało energii. poza tym jest całkowicie inne napięcie niż produkowane bezpośrednio z paneli
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:22:03
  • 2
@ronin88666: zgadzam się, jest ich bardzo mało. Ale liczę mocno na rozwój rozproszonej energetyki i mikroinstalacji na domach
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:25:50
  • 1
@woytas: na zachodzie bardzo popularnym tematem jest sprzedaż mieszkań z prądem za darmo. Chwyt dobry (podpowiadam) a fotowoltaika nie jest taka droga.

@Jowanka nie, panele podłogowe są OK (mam na całym domu) tylko dobierze podkład odpowiedni :)
U mnie działa świetnie, tylko żeby nie były za grube.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:26:15
  • 1
@Grzesiek_astronaut: będziemy i to sprzedawać :) upgrade technologii
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:26:39
  • 2
@okin: dzięki :) :*
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:28:47
  • 2
@pawcuq: skopiowałem ten tekst z artykułu ktory czytałem jakiś czas temu:
"...

Czy wykorzystanie trackerów może być dla operatora farmy fotowoltaicznej rozwiązaniem opłacalnym? Na pierwszy rzut oka tak. Przyjmuje się bowiem, że zastosowanie trackerów zwiększy uzysk energii w instalacji o danej mocy paneli średnio o ok. 30%, a ich montaż zwiększy koszt systemu PV o ok. 20%.

Zastosowanie trackerów ma jednak kilka minusów. Wadą instalacji solarnych opartych na trackerach jest przede wszystkim
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:53:10
  • 1
@Grzesiek_astronaut: pisałem o tym w pierwszym wątku, tam jest dokładnie opisane, ale tak, nasi monterzy wszystko instalują.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:54:29
  • 2
@Neoqueto: hej,
mamy takie gadżety, zresztą chyba na wykopie były konkursy i były do wygrania :)
Nie jest to biznes, ale bajer i gadżet.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 12:57:40
  • 1
@czornex: jeśli chodzi o współpracę w zakresie sprzedaży to pisz na maila: d.waligorski@columbusenergy.pl
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 14:52:03
  • 0
@jaxReal: to już jedna z ostatnich odpowiedzi; mamy już 24h :)
tak stosuje się, ale do powierzchni zacieniających się. np. jak są super jaskółki w dachach górskich, albo drzewa i pada różne zacienienie w różnych porach dnia, wtedy mikroinwertery sprawdzają się bardzo dobrze.
Ale są droższe w przeliczeniu na kWp więc nie są preferowane do standardowych instalacji.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 14:55:14
  • 0
@mnlf: odbierze 80% :) nocą :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 16:20:49
  • 0
Co się dzieje z panelami po końcu umowy - zostają u osoby która wykupiła abonament?


@e_mati: Pozwolę sobie odpowiedzieć za Dawida:Tak, po tym jak skończy się abonament panele są na Twoją własność. To właśnie główna zaleta naszego abonamentu - instalacje mają potwierdzoną żywotność na poziomie 25 / 30 lat (w Niemczech), po spłacie abonamentu masz już więc "czysty zysk".
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 20:22:21
  • 3
@PaulKirszner: niczym innym od 2009 roku się nie zajmuję. 24/7 to rozwijanie siebie i biznesu. Budowanie zespołu jest kluczowe, ale tego dowiedziałem się z doświadczenia. Właśnie to doświadczenie, jak w każdej pracy, pozwala Ci być lepszym każdego dnia. Jest troche tak, że masz szalony pomysł z pkt widzenia wszystkich w około, a Ty po prostu wierzysz że się uda. I teraz, jeśli masz doświadczenie i tą wiedzę nabytą po drodze
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 20:23:34
  • 0
@ippawel: sam mam instalacje 1/2 glikol, 1/2 woda. O kolektorach tutaj już pisałem i pompach ciepła powietrznych. Uważam, że gruntowe pompy to nie jest moja bajka, nie chcę ich krytykować bo to jest jakieś rozwiązanie, ale mnie ono nie przekonuje.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 20:24:07
  • 0
@cabanos: jak co roku :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 20:25:35
  • 0
@Ten_z_Konina: słuchaj, chociaz jestem inżynierem, a ekonomię pojmuję w sposób wydaje mi się całkiem dobry to założenia obliczeń są kluczowe przy OZE. Zapraszam śmiało na panel do nas do firmy to razem z zespołem to przegadamy i wymienimy się poglądami. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 21:47:36
  • 0
@dekadento: w sprawozdaniu nie wliczają się dz. gospodarcze, wynagrodzenie prowizyjne etc. ani spółki powiązane jak Columbus Energy Finanse.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 22:03:50
  • 2
@don_roberto: kurcze, powiem Ci że moglibyśmy dyskutować godzinami. Ale "mnóstwo znajomych" to nie statystyka rynkowa. CBOS robi badania, często też można raporty uczelni zobaczyć. Wielu znajomych po studiach mogło dostać prace, ale założę się że oprócz studiowania byli na studiach aktywni. Często w dostaniu pracy nie chodzi o doświadczenie w pracy, tylko doświadczenie w ogóle. Ja wole gościa do pracy po AGH, który grał w reprezentacyjnej orkiestrze AGH + był
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 22:06:39
  • 1
@loduwa: a dlaczego nie przez las, góry i doliny? pierwszy zakopałeś tą akcję, wiec jak wracasz to jednak coś się zmieniło. Poza tym wydaje mi się, że nie naruszyłem umowy o poufności o wynagrodzeniu, a każdy logicznie myślący mireczek doskolane wie ile zarabiam i dlaczego tak mało :)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 22:08:33
  • 0
@e_mati: małoprawdopodobne :) jesteśmy spółką akcyjną notowaną na giełdzie, a nie mikro sp zoo która może jutro przestać istnieć. Ale ok, co z abonamentem? to ciekawe pytanie bo jak Ci już zamontujemy, a nie będzie firmy to masz abonament za darmo? :P może tak i być...
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 12:20:37
  • 0
@Totales: cześć,
autor dobrze zwraca uwage, że lepiej finansowo licząc wskaźniki ekonomiczne np. NPV wychodzi zakup za gotówkę. I tak również sprzedajemy i montujemy systemy fotowoltaiczne. Jednak ilość takich klientów jest bardzo mała. Mało kogo stać na wyłożenie 20-30 tys zł gotówką na zakup fotowoltaiki. Często ludzie wolą kupić drugi samochód do domu. Oferta abonamentowa skupia się na rozłożeniu w czasie, bardzo długim bo 15 lat (nie ma takich kredytów
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 12:22:17
  • 0
@bobbyjones: w lesie nie będzie działać :) w zacienieniu to też nie jest najlepszy pomysł. Na polanie.. o tak. Będzie.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 12:24:31
  • 0
@dekadento: Dzięki za powierzchowną analizę, ale ustawa o rachunkowości nie pozwala ci księgować np. dyrektora sprzedaży, który ma kontrakt managerski w kosztach pracowniczych. To usługa obca. Albo np. jeśli jest firma która świadczy dla nas usługi montażu instalacji, a jest to po prostu nasz instalator prowadzący działalność gospodarczą? to też jest nasz pracownik w rozumieniu logiki, a przecież to usługa obca. Także, niestety często prawo nie nadąża za zmianami społecznymi.
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 12:27:18
  • 0
@mnlf: skoro tak liczysz.. ps. zapomniałeś że na dachu na sprzęt za free warty 30-35 tys zł..
jesli taki jest przypadek to zapytam, wolisz za paliwo płacić 50zł więcej miesięcznie i jeździć samochodem, który dostałeś w prezencie? czy zapłacić 30 tys za samochód? albo pozostaje 3 wersja, brak samochodu, ale tyle co na paliwo wydajesz na busy i kolej?
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 13:26:14
  • 0
@haker_proker: pisałem o tym mocno poniżej, poczytaj prosze watki bo temat się mocno przewija.

6

Andrychów świeci przykładem!

Andrychów świeci przykładem!

Najlepiej oświetlona gmina i miasto w Polsce, instalacja fotowoltaiczna i energooszczędne oświetlenie LED-owe w każdym obiekcie użyteczności publicznej w gminie, farma fotowoltaiczna o mocy 1MW zamiast składowiska odpadów komunalnych – to wszystko w jednej gminie.

ColumbusEnergy
z
swiatoze.pl
dodany: 31.08.2016, 12:47:29
  • 8
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    andrychow
  • #
    malopolska
  • #
    energetyka
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 13:14:36
  • 0
@mnlf: Energooszczędne oświetlenie, które zużywa więcej prądu? ;)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
31.08.2016, 16:23:03
  • 0
Tylko, że tam nie używali lamp rtęciowych tylko sodowe.


@mnlf: Możesz podać źródło swoich danych?
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy
Autor
01.09.2016, 07:03:38
  • 0
@mnlf: O kurcze, ale fail. :-)
ColumbusEnergy
ColumbusEnergy 30.08.2016, 14:00:30
  • 6
http://www.wykop.pl/link/3335131/ama-dawid-zielinski-columbus-energy/

Tak jak obiecaliśmy - zapraszamy do naszego AMA.

#fotowoltaika #oze #dzienzenergia
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

spider
spider
30.08.2016, 20:46:12 via Android
  • 1
@ColumbusEnergy nie byłem, ale warto było spróbować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
wirtuozik
wirtuozik
wirtuozik
31.08.2016, 06:44:45
  • 1
@ColumbusEnergy: oho to i ja podeślę CV, co prawda dopiero III rok studiów inż - Ochrona Środowiska, Odnawialne Źródła Energii, ale może Wam się przydam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 12 z 13
  • >

Columbus Energy

  • Fotowoltaika, pompy ciepła, magazyny energii, elektromobilność, farmy fotowoltaiczne, OZE.
  • https://columbusenergy.pl
  • biuro@columbusenergy.pl
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 26.10.2016

    Komentator
  • VIP
    od 08.11.2019

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 03.11.2016

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 05.07.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.07.2016

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 31.08.2016

    Ekspert

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking