Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko155
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji

4rok_na_emigracji

Dołączył 10 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 121
  • Znaleziska 114
  • Mikroblog 7
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

341

AMA - Księgowa w UK

Witam, jestem dyplomowaną księgową w UK. Chętnie doradzę wykopkom w sprawie zakładania firmy, samozatrudnienia, rozliczeń, podatków w UK. Doradzam też w sprawach zasiłków, świadczeń socjalnych i wszelkiego rodzaju spraw finansowych. Zapraszam do zadawania pytań.

croissant28
z
wykop.pl
dodany: 13.07.2015, 08:14:16
  • 288
  • #
    ama
  • #
    uk
  • #
    ksiegowosc
  • #
    biznesisbiznes
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji 13.07.2015, 15:00:43
  • -4
Dzięki, czyli reasumując, te 4 przepracowana lata w UK są po prostu stracone?


@malamut: Nie są stracone.
@croissant28: Jeśli chcesz komuś udzialać rad, to przynajmniej rób to dobrze, bo tylko wprowadzasz ludzi w błąd. Niby dlaczego jeśli ktoś mieszkał 8 lat w UK, 8 w Hiszpanii, 8 we Francji i 8 w Polsce to tylko w UK może pobierać emeryturę z UK i innych krajów, a w innych
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji 13.07.2015, 15:18:00
  • 2
@croissant28: Hehe dalej w to brniesz :) Wystarczy jeden przepracowany rok, żeby część emerytury pobierać z tego kraju gdzie się ten rok przepracowało. Proszę, może kolejne źródło pomoże:

http://www.zus.pl/default.asp?p=7&id=276

65-letni mężczyzna (ur. przed 1.01.1949 r.) ubiega się o emeryturę.
Wyżej
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji 13.07.2015, 15:52:18
  • -1
@neoster: Nie musisz wierzyć nikomu. Ten link który podałem na stronie zus.pl zawiera oficjalne informacje o koordynacji wspólnotowej emerytur i rent i tam masz wszystko opisane z przykładami nawet. Myślę że @croissant28 chodziło o to, że w UK nawet jeśli ktoś osiągnie wiek emerytalny, ale nie będzie miał przepracowanych w sumie 10 lat składkowych (niezależnie w jakim kraju), to nie będzie miał prawa to pobierania żadnej emerytury.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji 28.05.2015, 09:53:18
  • 10
Witajcie Mirki z tagów #emigracja #uk #niepopularnaopinia #anglia #emigrujzwykopem #polska! Chciałbym wszystkim podziękować za komentarze i podsumować swoje znalezisko, o którym nie sądziłem że stanie się tak popularne - **http://www.wykop.pl/link/2566943/ama-na-emigracji-zarabiam-10x-tyle-ale-i-tak-chce-wrocic-do-polski zostało nawet dodane do cotygodniowego newslettera Wykopu. Zdania były bardzo podzielone, część osób wypowiadała się o takim pomyśle bardzo negatywnie, ale część również dokonała takiego wyboru i jak
4roknaemigracji - Witajcie Mirki z tagów #emigracja #uk #niepopularnaopinia #anglia #...

źródło: comment_6q8omAGFd2bQfQmTQ8p9BbQ9YKi4hbjl.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
28.05.2015, 11:42:52
  • 1
Ponadto podajesz obliczenia dla jednej osoby


Uwzględniłem dwie osoby, ale jeśli ma się dzieci to druga osoba musi się nimi zajmować, albo większość pensji wydawać na przedszkole

program dopłat ułatwiający zakup domu obcokrajowcom


@manivelle: Możesz napisać coś więcej na ten temat? Sam kupiłem tu mieszkanie żeby nie płacić za wynajem, a mój znajomy dom i nie słyszeliśmy o czymś takim.
  • Odpowiedz
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
28.05.2015, 12:10:37
  • 0
@manivelle: Tzn. korzystaliśmy z first time buyer, ale nie wiem czy to o to chodzi.
  • Odpowiedz
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
28.05.2015, 12:37:42
  • 1
@manivelle: Aha, myślałem że pisząc "program dopłat" chodzi Ci o sytuację kiedy państwo spłaca część odsetek za Ciebie jak to jest w Polsce z mdm. To co wkleiłeś to jest tylko zmniejszenie wymaganego wkładu własnego do 5%.
  • Odpowiedz
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
29.05.2015, 08:09:40
  • 0
Tak poza tym, to skoro zajmujesz się webdevem, to nie myślałeś nad zdalną pracą z Polski w angielskiej firmie?


@incognitum: Właśnie to jest moje marzenie, cel który będę się starał zrealizować. Właściwie nawet nie musi to być angielska firma, czasami dorabiałem sobie na Odesku i widziałem bardzo dużo ofert pracy zdalnej na pełny etat w USA, Kanadzie czy Australii, właśnie poprzez Odesk. Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby rozkręcenie własnej firmy lub
  • Odpowiedz
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
29.05.2015, 08:23:51
  • 0
skąd się wzięło to wypokowe 15k miesięcznie dla programistów, skoro piszesz tu, że średnia w UK to niecałe £30k. To już ja mam więcej na CNC( ͡° ͜ʖ ͡°)

To 15k to mokry sen programisty, czy w PL płacą więcej niż w UK?


@haker_proker: Te 30k to była średnia pensja dla webdesign and webdevelopment, dla typowych programistów będzie to więcej. Ale tak czy siak, te 15k
  • Odpowiedz

585

[AMA] Na emigracji zarabiam 10x tyle,ale i tak chcę wrócić do Polski

[AMA] Na emigracji zarabiam 10x tyle,ale i tak chcę wrócić do Polski

Dla wszystkich którzy rozważają emigrację zarobkową - chciałbym pokazać również drugą stronę medalu. W załączniku dowód, że po 4 latach pracy w UK moje zarobki są 10-krotnie wyższe niż były w Polsce, a i tak nie mogę się doczekać powrotu do kraju. Jeśli ktoś jest ciekaw, zapraszam do zadawania pytań

4rok_na_emigracji
z
wykop.pl
dodany: 25.05.2015, 22:09:13
  • 830
  • #
    emigracja
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    uk
  • #
    praca
  • #
    anglia
  • #
    ama
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:19:13
  • 238
@quarien: Właśnie dziwię się dlaczego większość moich znajomych (emigrantów) nie chce wracać. Ja widzę na prawdę wiele powodów... Na korzyść Polski przemawia:
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:30:33
  • 208
@quarien: Przepraszam, powinno być: Właśnie dziwię się dlaczego większość moich znajomych (emigrantów) nie chce wracać. Ja widzę na prawdę wiele powodów... Na korzyść Polski przemawiają:
- tańsze ceny nieruchomości
- tańsze życie i usługi
- służba zdrowia jeśli chodzi o lekarzy pierwszego kontaktu
- bliskość rodziny i znajomych
- mniej restrykcyjne przepisy (choć
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:36:51
  • 4
@MarianKolasa: Kilka punktów napisałem powyżej, a gdybym ogólnie miał to opisać w jednym zdaniu to chodzi o to, że pracując na emigracji po pewnym czasie koszty życia wzrastają do tego stopnia, że właściwie nie ma znaczenia czy jest to UK czy Polska - wychodzi na to samo... Z tym że dodatkowo jeśli masz rodzinę w Polsce, czeka cię wiele lat męczących podróży w tą i z powrotem.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:39:57
  • -1
@DelPiedro: No właśnie minęły już cztery lata, a jeszcze kilka chcę poczekać, cały czas tutaj pracuję, więc nabieram doświadczenia - wydaję mi się że zarobki będą wyższe po powrocie niż były przed wyjazdem.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:50:18
  • 8
@technocratus: Cześć.
- Pracuję w IT
- Niezbyt dobre, gdy studiowałem wszystko było ok, rodzice wysyłali mi co miesiąc pieniądze na utrzymanie i do tego od drugiego roku pracowałem tylko zawsze były to śmieszne stawki, ale jako student nie narzekałem. Jako student w jednej firmie udało mi się dojść z 10zł/h do 20zł/h,ale niestety po pewnym czasie została ona zamknięta. Po studiach liczyłem na jakąś poważna pracę, ale w mieście
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 22:53:37
  • -2
@niewiemnieznam: Słyszałem o takich osobach właśnie na Wykopie. Mam nadzieję, że w moim przypadku tak nie będzie, nie chcę rzucić wszystkiego z dnia na dzień i wrócić, tylko jak najlepiej się do tego przygotować, aby później nie żałować.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:02:50
  • -1
@kici666:
-Tak, przez cały ten czas starałem się coś odłożyć, ale również korzystać z życia.
-Szczerze mówiąc to nie jest tęsknota, bo wiem że w każdej chwili mogę polecieć do Polski zobaczyć się z bliskimi, bardziej chodzi o kwestie ekonomiczne.
-Na początku było ciężko, ale teraz wiem że to był dobry wybór i nie chce rzucić tego co udało mi się tu osiągnąć z dnia na dzień
-Chyba rozmowy z
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:28:51
  • 157
@rasta-71: Właśnie na takie komentarze liczyłem...
- co do mieszkania, to jeśli przyjmiemy że w dorosłe życie wkraczasz bez mieszkania od rodziców/dziadków jak było w moim przypadku to albo przez wiele lat wynajmujesz z nadzieją, że kiedyś coś się zmieni, albo kupujesz je na kredyt. Za granicą jest identycznie. W Polsce można wybudować średni dom za około 300 tys. PLN, dom o podobnych parametrach w UK (zależnie od regionu) będzie
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:38:05
  • 1
@technocratus:
- Webdev
- Ciężko powiedzieć bo pracy na studiach nie zaliczałbym jako 100% doświadczenia, a po studiach to był tylko 1 rok i wyjazd
- Nie, właściwie to wydawało mi się że umiem angielski bo na wycieczkach dogadywałem się z obcokrajowcami, ale w pierwszym dniu pracy zderzyłem się z rzeczywistością i na początku było dość ciężko. Teraz jest lepiej, ale pięknie na pewno dalej nie jest.
- Na początku
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:40:33
  • 3
@demonoman: Tak, to była minimalna na papierze, a pod stołem miała być dodatkowa kasa, którą byłem mamiony przez 3 miesiące, ale w końcu powiedziałem dość.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:43:02
  • 4
@jablo: Webdev, ogólnie to 1k miało być tylko na papierze, a pod stołem reszta, ale okazało się że pracodawca ma bardzo ciężką rękę do tej reszty.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:44:47
  • 0
@technocratus: dzięki
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:45:53
  • 0
@SScherzo: kilka punktów dlaczego uważam że w Polsce jest lepiej napisałem tutaj:
http://www.wykop.pl/link/2566943/ama-na-emigracji-zarabiam-10x-tyle-ale-i-tak-chce-wrocic-do-polski/#comment-28516643
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:46:23
  • -2
@BeetleJuice: napisałem tutaj:
http://www.wykop.pl/link/2566943/ama-na-emigracji-zarabiam-10x-tyle-ale-i-tak-chce-wrocic-do-polski/#comment-28516643
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
25.05.2015, 23:50:29
  • 27
@kolejny_emigrant: Myślę że chodzi o język, bo angielskiego uczyłem się kilka lat a niemieckiego w ogóle.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 00:17:55
  • 15
@Marek_Licyniusz_Krassus: Wszystko zależy od miejsca bo Londyn jest strasznie drogi a północ bajecznie tania. Na moim przykładzie, w mieście poniżej 100 km od Londynu to będzie tak:
- wynajem mieszkania z jedną sypialnią - około 450
- wynajem mieszkania z dwoma sypialniami - około 600
- wynajem domu z trzema sypialniami - około 800
- podatek - 120
- woda
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 00:33:15
  • -2
@technocratus: Właśnie na to liczę - że może uda mi się znaleźć jakąś pracę zdalną tutaj - byłoby to najlepsze wyjście. Ewentualnie rozkręcenie firmy i zdalna obsługa klientów z Polski.

Czyli Ty technocratus, też piszesz z emigracji. Nie wiem czy masz dzieci, ale właśnie przed powiększeniem mojej rodziny chęć powrotu była zdecydowanie mniejsza niż jest teraz.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 00:41:57
  • -1
@PanDziobaku: No tak, mieszkasz z rodziną, to Ci się nie dziwię. Ja swoją najbliższą rodzinę mam tutaj, ale rodzice i rodzeństwo moje czy też żony, są w Polsce. Na początku podobało mi się latanie w odwiedziny, ale teraz z biegiem czasu staje się to coraz bardziej męczące. Coraz częściej nie możemy pojawiać się na ważnych wydarzeniach z życia naszych rodzin i to jest na prawdę dołujące.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 00:53:30
  • -1
@PanDziobaku: Chodzi mi o to,że tęsknota to tylko jeden z czynników i gdyby się uprzeć to można by i co miesiąc latać do Polski w odwiedziny żeby nie tęsknić, ale takie latanie jest dość męczące. Ważniejszym czynnikiem dla mnie są właśnie kwestie ekonomiczne, bo pracując zdalnie w UK a mieszkając w Polsce stać jest na więcej. No ale jeśli Twoja rodzina jest w UK, to faktycznie tam Ci będzie lepiej.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 00:59:27
  • 59
@PanDziobaku: > bo po 4 latach odkrył ,że normalne życie kosztuje wszędzie podobnie. Normalne mam na myśli żyjąc jak człowiek a nie jak student w akademiku...

Masz rację, tylko nie po 4 latach, a po doświadczeniach życiowych. Gdy wyjeżdżałem nie miałem żony i dziecka, więc wszystko przyszło z czasem.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:03:18
  • 15
@PanDziobaku: Jesteśmy razem w UK
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:12:40
  • 52
@PanDziobaku: Nie za rodzicami i to nie jest tęsknota, raczej chodzi o bycie razem z rodziną (tą większą) Np. żona nie chciała rodzić tu, tylko w Polsce, bo zawsze to tam ktoś pomoże z rodziny, chrzest nie tu, tylko w Polsce, bo cała rodzina przecież tu lecieć nie będzie. Roczek też najlepiej jakby zrobić w Polsce, itp. itd. Co roku jakaś komunia, chrzest, pogrzeb, zjazd rodzinny, okrągła rocznica, wesele itp.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:14:48
  • 3
@WujekFranek: Dzięki!
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:17:27
  • 2
@technocratus: Najgorsze jest to, że gdy dziecko osiągnie już pewien wiek, to powrót z nim do Polski będzie niemożliwy, dlatego ja chcę to zrobić zanim to nastąpi.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:19:01
  • 0
@PanDziobaku: Po prostu się nie zrozumieliśmy, mi chodziło bardziej o rodzinę w sensie rodzeństwo i ich rodziny.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 01:29:21
  • 35
@PanDziobaku: Ehh, ale mi na prawdę nie chodzi o moich rodziców, nawet po powrocie do Polski planuję mieszkać od nich w mieście które jest 300 km dalej. Po prostu to uciążliwe żeby za każdym razem gdy się chce pójść na jakąś rodzinną uroczystość (dla własnej przyjemności) np. wesele, zjazd rodzinny, komunia, okrągła rocznica to trzeba pokonywać tyle kilometrów i często wykorzystywać urlop. Może Ty, czy żona nie macie rodzeństwa to
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 07:54:02
  • 2
@muureek: Tak, wtedy tym bardziej i nawet wcześniej ponieważ mógłbym szybciej odłożyć pieniądze potrzebne na dobry start w Polsce. Dodatkowo jeśli ktoś za moje umiejętności byłby gotów placić aż £4k tutaj to nie byłoby żadnego problemu ze znalezieniem pracy zdalnej z UK i mieszkaniem w Polsce.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 07:58:23
  • 1
@huzarius: Dzięki! Właśnie o to chodzi, że powrót nie zamyka mi żadnych drzwi, jeśli faktycznie po jakimś czasie stwierdzimy z żoną, że to była zła decyzja i nie chcemy w Polsce dłużej mieszkać to trzeba będzie wszystko sprzedać i zaczynać od nowa gdzieś indziej. Ale jeśli nie spróbujemy, możemy żałować do końca życia.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:15:14
  • 45
Z pozostałymi punktami mogę się zgodzić ale jeśli chodzi o:

- tu, jeśli mam problem z czymkolwiek - wysyłam do urzędu / banku / gdziekolwiek maila i ktoś STARA się go rozwiązać. Przykład - dostałem 6 mandatów w ciągu miesiąca za jazdę motorem po buslane, napisałem że się z nimi nie zgadzam bo sam buslane był niewłaściwie oznaczony. Do tego nagrałem filmik i wrzuciłem na youtube, na którym analizuję samą drogę i
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:17:11
  • 0
@WielkaPolska: Super, czyli jednak nie jestem sam odnośnie takiego zdania!!
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:50:45
  • 0
@cebulowa_zydomasokomuna:
- 26, tak byłem
- na początku było ciężko bo angielski którego się uczymy w szkole, albo używamy na jakiś wycieczkach zagranicznych powoduje że dogadać się dogadamy, ale żeby tak normalnie funkcjonować w firmie czy społeczności to na prawdę trzeba dużo poćwiczyć
- moi znajomi z Polski byli na etapie szukania domu do wynajęcia i przyleciałem akurat gdy już go zaklepali
- znajomi którzy wyjechali wcześniej polecili mnie w
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:51:48
  • -2
@Mis__Koralgol: Pracuję w webdev
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:56:29
  • -8
otwarcie i prowadzenie firmy: zero przychodu - zero podatków i opłat, ewentualnie "zus" dla self employed w okolicy 2.5-3 funtow za tydzień ( przy cenie paczki fajek 9 funtów :P )


@ouna-: To fakt, pomiędzy prowadzeniem firmy w UK i Polsce (ZUS) jest przepaść, może kiedyś się to zmieni, ale do tego czasu zawsze można wykonywać usługi zdalnie, a firmę czy spółkę mieć zarejestrowaną w UK.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 08:59:06
  • 0
@Kuntakinte: Czyli jednak "morzna? - morzna!"
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 09:26:56
  • -1
@stateless: Pracuję w miejscu zamieszkania - mniej niż 100 km od centrum Londynu. Na północy UK ceny są jeszcze niższe, ale z pracą gorzej.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 09:33:12
  • -1
@boltzmann: Webdev, 29 lat. Napisałem wyżej wiele punktów czemu, ale ogólnie chodzi o to, że poprzez pobyt tutaj udało mi się odłożyć trochę pieniędzy, nabyłem doświadczenia zawodowego, więc wierzę że teraz zarobki w Polsce będą lepsze niż przed wyjazdem, lub uda mi się pracować zdalnie/rozkręcić firmę, przez co będę w Polsce szczęśliwszy niż w UK.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 09:43:43
  • -1
@boltzmann: PHP, mgr inż informatyka
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 09:48:16
  • 0
@stateless: Ale pieniądze i kultura pracy to nie wszystko co potrzebne do życia by być szczęśliwym, tutaj napisałem kilka powodów Tak ogólnie, to poza wyższymy zarobkami są tu też wyższe koszty, więc wychodzi prawie na to samo, a można żyć w swoim ojczystym kraju, wśród swoich bliskich.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 09:59:12
  • 9
Do tego - czy wiesz że po 185 dniach mieszkania w Polsce, nawet wykonując kontrakty dla UK zmieniasz rezydenturę podatkową i czekają cię przygody z Polską skarbówką i brak odliczeń na które spokojnie możesz liczyć / należą się tobie w UK :)


@ouna-: Tak wiem, system podatkowy w UK jest bardzo korzystny przy małych zarobkach, ale przy większych lepiej wypada Polska.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:20:52
  • 9
@pretty_hot_programmer: Co do kwestii bezpieczeństwa:
- byłem kilka tygodni na zwolnieniu lekarskim - dostawałem jedynie 90 funtów tygodniowo - to nawet na zapłacenie za mieszkanie nie starczyło
- z tego co wiem zasiłki dla bezrobotnych też są śmieszne niskie w stosunku do kosztów życia
- maksymalna emerytura państwowa wynosi teraz jedynie 460 funtów miesięcznie - porównaj to do kosztów życia

Właśnie jednym z celów mojego wyjazdu było to, aby nie musieć brać kredytu w
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:31:54
  • -1
@stateless: Wg mnie wychodzi na to samo, ponieważ faktycznie stosunek cen do zarobków w UK wypada korzystniej gdy spojrzysz na rzeczy codziennego użytku (jedzenie, ubrania, elektronika, paliwo itp.), ale jednak gdy uwzględnisz te droższe wydatki to już wygrywa Polska.
Tak jak sam napisałeś przede wszystkim usługi, nieruchomości (dom w Polsce - 300 k PLN, w UK nie szeregówka z mikro ogródkiem - ponad 250 k funtów), opieka nad dziećmi w
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:32:50
  • -2
@oCzNiK: Mogę Ci napisać na priv
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:36:08
  • 4
@ursua: Dzięki, właśnie po to zrobiłem to AMA, żeby dowiedzieć się jak najwięcej o takich przypadkach. Jak na razie czytałem o ludziach którzy żałowali powrotu jak i o tych którzy byli z niego zadowoleni. Poza tym znam sporo ludzi, którzy jakoś sobie radzą w Polsce, są szczęśliwi i nawet nie myślą o emigracji.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:41:39
  • -4
wiem skąd w polakach ta durna, szlachecka "duma"... tak trudno przyznać że nie dajesz se rady i poprosić kogoś o pomoc? W UK pełno doradców zawodowych i agencji pracy. Lepiej klepać


@caa2: Może w Londynie są wyższe stawki, ale też wyższe koszty życia. Tu gdzie mieszkam widełki za webdev to od 20k do 40k funtów rocznie, ja jestem ponad połową tych widełek i nie narzekam. Nawet gdybym miał więcej, to
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:46:34
  • -7
@Leniek: Wszystko zależy od miejsca, Londyn oferuje wysokie pensje, ale co z tego skoro koszty życia je zjędzą. Już bardziej się opłaca pracować za mniejszą stawkę na prowincji. Są jeszcze kontrakty, gdzie można dużo więcej zarobić, ale mają też swoje minusy.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:50:04
  • 6
Worcester


@be_a_st: Tak, to wszystko zależy od lokalizacji. W Szkocji albo na północy Anglii można kupić cały dom za cenę klitki tu gdzie mieszkam,ale co z tego jeśli nie będzie tam pracy...
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:54:49
  • -1
@tylko_na_chwile: To fajnie że Ci się udało. A nie myślałeś, żeby te 300 tysi przeznaczyć na budowę czegoś na obrzeżach, albo nawet kilka kilometrów poza dużym miastem zamiast mieszkania w centrum? W dzisiejszych czasach i tak się wszędzie autem dojeżdza a zwykle obrzeża są dobrze skomunikowane. Tutaj też ludzie pracują w Londynie, a mieszkają i kilkadziesiąt kilometrów od niego przez co mają niższe koszty życia.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 10:55:50
  • 0
@DRN: No i właśnie na takie historie liczyłem :)
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 11:00:26
  • 0
@Leniek: Już tłumaczę, chciałem pracować i żyć w mieście w którym studiowałem a nie było to miasto z pierwszej dziesiątki największych w Polsce, więc było i jest tam mało firm IT a bardzo dużo absolwentów ifnormatyki. Pracowałem w kilku firmach i w każdej chcieli jak najbardziej wykorzystać pracownika - umowy śmieciowe lub na płacę minimalną plus jakieś grosze do ręki. Wiedzieli, że jeśli nie ty, to ktoś inny przyjdzie na
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 11:02:05
  • 0
@bu52m3n: No bo po kilku latach tutaj będzie się czuło Brytyjczykiem a nie Polakiem.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 12:19:52
  • 6
@bazingaxl: Heh, rozbawiłeś mnie pisząc takie rzeczy, nic o mnie nie wiedząc. To 2099 funtów, to jest netto płatne na konto. Brutto to będzie ponad 32k funtów w skali roku. Wiem jakie stawki są w tym regionie w tej branży, wiem ile zarabiają tu moi znajomi w tej branży i nie mam sobie nic do zarzucenia. Nawet znam Anglika który po brytyjskich studiach informatycznych na dobrej uczelni zgodził się na
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 12:26:28
  • 0
@bazingaxl: > mgr inz. czego ze zatrzymales sie na php

A co jest złego w php? Na studiach uczyłem się C++, ale wolę webdev i tutaj też można osiągnąć zadowalające zarobki a ilość ofert jest zdecydowanie większa - http://www.indeed.com/salary?q1=php%20programmer&l1=&q2=java%20programmer&l2=&q3=c%2B%2B%20programmer&l3=&tm=1
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 12:37:19
  • 0
@ozzie: > może czas zmienić pracę, bo jak masz 4 lata doświadczenia, a zarobki jak junior to coś nie tak z Twoim pracodawcą :)

@ozzie: To ciekawe że zarobki - 33k rocznie oceniasz jako junior. Ja zaczynałem od 25k, a tutaj pierwszy lepszy przykład i jest:

- 22k - http://gradvert.com/graduate-jobs/web-developer/
- 23k - 26k - http://www.fish4.co.uk/job/4027034/backend-php-developer/?TrackID=164&cmpid=Aggregator_Indeed_IT#sc=jobfeed&me=feed&cm=Indeed_IT
- 25k - http://www.indeed.co.uk/cmp/Essential-Results/jobs/Web-Developer-1b76999514519e86
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 12:44:07
  • 0
@felixd: Właśnie zobaczyłem taką ofertę - http://www.indeed.co.uk/cmp/AWcode-Co-Ltd/jobs/Web-Developer-322dc1db5020c9c0
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 12:57:11
  • -1
@ozzie: ale mówisz o całym UK czy tylko o Londynie? Jeśli 33k w całym UK to płaca dla juniora, to chyba faktycznie mnie i moich znajomych u innych pracodawców robią w jeleni. Chociaż pracuje z nami Hindus z ponad 10 letnim doświadczeniem w UK, pracował na kontraktach, pracował w Londynie, a teraz ma poniżej 30k na umowę o pracę, a i tak jest zadowolony bo ma tu mniejsze koszty życia
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:01:06
  • -2
I zarabiając 10x mniej można w Polsce żyć na tym samym poziomie? Wolne żarty. Gdyby normalne życie kosztowało tyle samo to nie mielibyśmy 3mln emigrantów tylko, 3mln ludzi, którzy po góra roku postanowili wrócić i żyć jak studenci w Polsce.


@pwone: Na pewno nie. Liczę na to że po kilku latach doświadczenia w pracy, zarobki będą wyższe niż przed wyjazdem. Zresztą zawsze jest opcja by pracować zdalnie z pensją z
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:11:49
  • 2
@ozzie: Nie chce się czepiać ale jak widzisz te 30k to są górne granice widełek, a w dolnych masz 20k, więc na rozmowie kwalifikacyjnej zawsze będą starali się ci udowodnić że o czymś tam nie wiedziałeś więc tych górnych widełek nie dostaniesz. Poza tym zwróć uwagę na regiony - 70% ofert jest z południowego wschodu czyli właśnie okolice Londynu lub sam Londyn. Tak czy inaczej wyższe zarobki nic a nic
4roknaemigracji - @ozzie: Nie chce się czepiać ale jak widzisz te 30k to są górne gra...

źródło: comment_7fDYRTE6A7D5lA6iM9Evgg7Z2AjpJO9x.jpg

Pobierz
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:20:08
  • 0
@Wilier: Jeżeli mieszkasz w Polsce i pracujesz w Polsce to faktycznie ogólny bilans może wyjść Ci na 0, ale zawsze możesz w UK rozkręcić firmę i zarządzać nią z Polski lub po prostu pracować zdalnie dla firmy w UK, wtedy bilans masz o wiele lepszy.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:22:37
  • 4
@Stah-Schek: > Dlaczego pracując w webdev dostajesz 2k funtów? pensje są aż tak słabe? Bo połowę tej kasy powinieneś dostać w Polsce od ręki.

Tak jak napisałem nie mieszkam i nie pracuję w Londynie, a stawki są mniej więcej takie:
- 22k - http://gradvert.com/graduate-jobs/web-developer/
- 23k - 26k - http://www.fish4.co.uk/job/4027034/backend-php-developer/?TrackID=164&cmpid=Aggregator_Indeed_IT#sc=jobfeed&me=feed&cm=Indeed_IT
- 25k - http://www.indeed.co.uk/cmp/Essential-Results/jobs/Web-Developer-1b76999514519e86
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:24:04
  • 0
@tomaszk-poz: > jesteś programistą? Jeżeli tak, to jakim cudem zarabiales 1k w 2011 roku?...

Wtedy w tamtej firmie pracowałem jako webmaster, było to zwykłe cięcie PSD do HTML
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:28:34
  • 4
Czyli powiedzmy, że bierzesz kredyt na 30 lat i po 30 latach w UK masz dobytek wartości 300tys GBP a w Polsce 300tys PLN. Wychodzi na to samo?

Raty - skoro takie same zarobki i taka sama cena, to przy takim samym terminie spłaty będą takie same raty. Powiedzmy, że 1000. W UK zostaje Ci 1000GBP miesięcznie na pozostałe wydatki, w Polsce 1000PLN.


@qwertyu: Dokładnie tak, masz zupełną rację. Jako
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:30:00
  • 2
@campleo: Dokładnie tak!
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:31:07
  • -1
@maciekph: Super że Ci się udało!
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:43:09
  • -2
@KenMarinaris: >Domy na przedmieściach Edynburga czy Gllasgow od 140 tys. (2 bedrooms). Tak, na pewno nie znajdziesz w tych miastach jakiejkowliek pracy.:)..

Może i się znajdzie, ale jakoś wszyscy uciekają z północy na południe a nie na odwrót. Dziwne po co się tak pchają do tego Londynu skoro na północy jest tak tanio...
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:46:23
  • -1
@qwertyu:

No właśnie - jak tam z pracą zdalną? Da się coś fajnego złapać (i jak się do tego zabrać) bez wyjeżdżania do UK? Możesz podesłać linka do jakiejś wcześniejszej odpowiedzi jeśli już takie pytanie padło Zarobki z UK mnie kręcą, natomiast bardziej od życia w Polsce kręci mnie życie gdzieś w tropikalnej Azji, więc poniekąd z dala od dawnych znajomych, ale blisko nowych znajomych. Już taki scenariusz przerabiałem, ale
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:52:20
  • -1
będziesz mógł bardziej uczestniczyć w życiu rodziny wynagrodzi Ci to, że będziesz się liczył z każdym groszem, mając na utrzymaniu żonę i


@leone: Właśnie o to chodzi że nie chcę wrócić z dnia na dzień, a głównym celem mojego wyjazdu była niechęć do brania kredytu na 30 lat w Polsce. Wrócę w momencie gdy nie będę musiał w Polsce płacić nikomu za wynajem/kredyt i to znacząco odciąży moje wydatki, bo
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 13:54:11
  • 1
@wfm125m: Dzięki i gratuluję szybkiego wzrostu płacy :)
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 14:18:02
  • -3
Dobra, przyjmijmy, że nostalgia i chęć powrotu do Polski zwycięży.

Jak byś planował tutaj żyć na nowo? Jakby nie było masz żonę, dziecko czyli spore wydatki jak na dzisiejsze czasy i nie możesz pozwolić sobie na robotę za minimalną, bo nawet na 3 zmiany nie zarobisz na normalny byt (a jeśli nie jesteście patologią to na socjal tu nie liczcie).

Pomyślałeś też o emeryturach? Coraz więcej emerytów, coraz mniej ludzi w wieku
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 14:29:20
  • -1
rozumiem ze chcesz racac bo 1/3 twoich zarobkow to niania

a jak wrocisz do polski to niania bedzie za 1000 zl a zarobki w php 3000zl

seems legit

http://www.indeed.com/salary?q1=php%20programmer&l1=&q2=java%20programmer&l2=&q3=c%2B%2B%20programmer&l3=&tm=1

podales ten link, czemu nie masz 71k ? ile jeszcze lat doswiadczenia musisz miec w php zeby dobic do 70tki


@bazingaxl: to 71k to USD, a nie GBP. Problemem tak czy siak nie są pieniądze, nawet gdybym miał 50k zamiast 32k,
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 14:34:38
  • -2
Sam piszę w PHP, pracuje tu w uk, mam 23 lata (od kilku dni) i mam duuzo ponad 30k brutto rocznie. A mieszkam i pracuje w Cardiff. I nie jestem wymiataczem...

I nie znam żadnego nie juniora programisty w Cardiff który ma poniżej 30k rocznie.


@matiit: No to gratuluję, może to przez to że ja mieszkam i pracuję w mniejszym mieście, te stawki są niższe bo i koszty utrzymania są
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 14:43:22
  • -4
Po cholerę mi piękny dom 300m2 za pierdyliardy euro, jak przez 99% czasu będę w nim sam - z żoną i dzieckiem. Ani mi matka niedzielnego obiadu nie podrzuci, ani z kumplami w FIFĘ w ogrodzie nie pogram. Po co mi super lśniący samochód, jak mogę sobie co najwyżej podjechać do pracy, ewentualnie pozwiedzać okolicę (choć, dla porównania, polskie miejscówki i krajobrazy są o wiele ładniejsze).


Ja myślę tak: na emigrację zawsze
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 14:50:38
  • 0
w jakim mieście pracowałeś w Polsce? Albo podaj chociaż województwo.


@bbZ1337: Śląskie
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 15:08:30
  • 0
Problem polega na tym, że za 2k PLN kupisz znacznie mniej w PL niż za 2k funtów w UK. Ceny wszystkie oscylują w granicach 1-2 funty za większość podstawowych produktów o ile dobrze pamiętam. A tu za to samo musisz zapłacić z 5-6 zł. więc nominalnie różnica jest spora.


@trololo55: Tak masz rację, gdy ktoś zarabia 1000 GBP w UK i 1000 PLN w Polsce, to tego pierwszego stać na
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 15:40:57
  • -1
300 tysi to jakby nie liczyć na dom nie starczy. Licząc totalnie zadupie, to działka będzie jakieś 100k, zostaje 200. Na samo wykończenie wydałem 250k, a marmurów to ja nie mam - ot, przyzwoity standard średni.


@klaun-szyderca: Po części masz rację, pisząc o 300 tys. chodziło mi o sam dom bez działki. Na totalnym zadupiu koszt 15 arowej działki to jakieś 50 tys. albo i mniej, natomiast za 150 tys.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 16:12:46
  • 1
Jestem 2 godziny lotem samolotem od Polski, rodziny, przyjaciół. Wiele rodzin mieszka czasami dalej od rodzinnej miejscowości. Nie ma problemu aby na weekend przylecieć do Polski i spotkać się ze znajomymi.


@dancap: Piszesz że przylatujesz na weekend, piszesz że tylko 2 godziny, ale te 2 godziny to sam lot. Dolicz do tego, że musisz się przed wyjazdem spakować, dojechać jakoś na lotnisko, jeśli masz duży bagaż np. z prezentami, najlepiej
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 16:19:35
  • -3
- tańsze ceny nieruchomości

zarabiając 10 razy mniej staną się dla ciebie droższe


Kto powiedział że będę zarabiał 10 razy mniej? Mam teraz więcej doświadczenia zawodowego więc zarobki powinny być wyższe.

- tańsze życie i usługi
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 16:26:25
  • 2
@krzysd: Pozwól że zacytuję innego wykopowicza, który ma podobne spotrzeżenia:

Z jednej strony etyka pracy, zarobki, kultura osobista o niebo wyżej. Ale z drugiej strony cała rodzina w Polsce - oboje rodziców, czworo dziadków, rodzeństwo, przyjaciele (nie znajomi/kumple), wspólne grille, spotkania, imprezy... A każdy z nich chciałby pobyć z ewentualnym wnukiem/prawnukiem etc.

Dziecko (jeszcze nie mam, ale już oboje byśmy chcieli z dziewczyną) to jeszcze inna para kaloszy - z
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 16:28:34
  • 0
@kinix21: Wow! Tego to się nie spodziewałem.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 20:38:38
  • 0
(niechęc do kredytu, jak najmniej wydawac) Kredyt przekreśliłeś sobie na starcie możliwość awansu społecznego, a ściślej startu w nim.


@misiek-m1: To nie jest do końca tak że przekreśliłem kredyty i oszczędzam każdy grosz. Kupiłem tu mieszkanie właśnie na kredyt ale jedynie 5letni i dzięki temu nie muszę nikomu płacić za wynajem. Planuję ten kredyt spłacić wcześniej i to mieszkanie wynająć lub sprzedać w momencie powrotu do Polski. Fakt, że jest
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 20:49:30
  • 0
Poprawniej by było: "zarabiam 10x tyle co miałem w Polsce (chociaż zarabiałem w ojczyźnie mniej niż podstawa), chcę kupić/wybudować mieszkanie/dom w kraju i pracować zdalnie".


@leone: To jest po prostu moje marzenie, mój cel, ale liczę się z tym że może się to nie udać. Wtedy nie będę miał innego wyjścia jak szukanie pracy w Polsce.

I tak z ciekawości - czym dokładnie się zajmujesz w webdevie, że zarabiasz tak
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 20:56:15
  • 0
Mój sąsiad wrócił po kilku latach życia w Irlandii. Odłożył na chatę, wybudował w Polsce. Urodziły mu się bliźniaki i postanowili wrócić do domu. Z rozmów z nim widzę, że nie żałuje, choć pracuje tutaj za marne grosze (nie wiem czy ma teraz 2k na rękę). Żona znalazła robotę w starostwie, a on póki co trzecia robota chyba w ciągu roku, czy dwóch - szuka cały czas swojego miejsca :-) Ale nie
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 20:58:22
  • 0
Życzę Ci powodzenia z całego serca, ale po prostu uważam ten kosztorys za nierealny.


@klaun-szyderca: Może i masz rację, nie jest to kosztorys znajomych, tylko jakiś znaleziony w necie, ale dzięki za rady.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:14:53
  • 1
No i tęsknisz za rodziną, podejrzewam, że tak na prawdę to jedyny powód dla, którego chcesz wrócić.


@arrowman: Może faktycznie coś w tym jest, podejrzewam że gdybyśmy z żoną byli jedynakami, a nasi rodzice już nie żyli to całkiem inaczej patrzylibyśmy na tą sprawę. A żyjąc na emigracji, żyje się tak jakby na uboczu od swojej rodziny, przez co nie zawsze można z nią być, gdy się tego chce.
Ostatnio
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:22:57
  • 0
piszesz tak, bo masz spokój psychiczny, że niby zarabiasz 10x więcej i teraz ci się chce wrócić, ale wracasz z gotówką czy chcesz zaczynać od punktu, w którym wyjeżdżałeś, bo to k%@?#sko istotna różnica jest


@DomPerignon: gdybym zaczynał od punktu w którym wyjeżdżałem, to uznałbym ten wyjazd za zmarnowany, a tak nie jest
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:29:11
  • -1
Znasz osobiście kogoś kto zarabia jako webdev więcej niż 5k GBP miesięcznie?

Jakich technologii Ty używasz w pracy?


@DJ_turboKoza: Nie znam nikogo kto zarabia powyżej 3k GBP miesięcznie, choć pracuję z osobą która kiedyś pracowała na kontraktach i zgarniała jakieś 300 GBP dziennie brutto, ale to rzuciła.
php + zend, mysql, jquery, ajax, json, bootstrap
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:33:53
  • 0
Niestety konsekwencje wyboru pomiedzy mala firma w malym miescie a duza np. w Londynie (szczegolnie w branzy IT) moga byc raczej bardziej negatywne niz pozytywne z punktu widzenia twojej kariery.


@Sensination: Faktycznie, masz rację. Wiele osób z mojego miasta dojeżdża codziennie pociągiem do Londynu, więc może warto byłoby się poświęcić przez jakiś czas, żeby taki wpis złapać. Dzięki za radę.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:39:36
  • 0
no jak to, autor twierdzi, że przed wyjazdem żył z pensji 1000 zł. Ciekawe gdzie mieszkał, pewnie u rodziców.


@xwv00916: przez całe studia i jeszcze kilka miesięcy po ich skończeniu wynajmowałem pokój za około 300 zł.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:55:41
  • 0
4 lata siedze i potem zdaje sobie sprawę ,że??Wracam ale do czego?


@Pionuch: Do czego? A myślisz że przez te 4 lata, to siedziałem na bezrobociu? Nie rozwijałem się zawodowo i nie inwestowałem zarobionych pieniędzy? Gdyby tak było to faktycznie nie miałbym do czego wracać.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 21:56:13
  • -1
Po co tam pojechałeś? Nie mogłeś znaleźć pracy po elitarnych studiach wyższych?


@PhilCollins: Mogłem, ale za śmieszne pieniądze.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:00:01
  • -1
jak ktoś wierzy ze w Polsce jest tak samo jak na zachodzie bo tu i tam dom kosztuje 300k


@skar: Tu nie chodzi o wiarę, ale o konkretne ceny nowych jednorodzinnych domów w mieście w którym mieszkam. Po prostu łatwiej zarobić na dom w Polsce pracując w UK, niż na dom w UK, pracując w UK.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:04:09
  • -1
@sniki666: Czyli według Ciebie jak ktoś emigruje to już musi na stałe? Nie może sobie wyjechać tylko na kilka lat, skorzystać z tego co najlepsze w UK, odłożyć trochę grosza i wrócić do Ojczyzny?
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:10:38
  • 0
jak dla mnie to nie zaznałes jeszcze "dobrego" życia w UK. Pracujesz w Londynie, zarabiasz minimum webdevowe z czego połowa idzie na jakaś klitke z 1 pokojem... Nie dziwie sie ze nie podoba Ci bo prawie nic nie masz z życia.


Nie wiem skąd te wnioski, chyba nie czytałeś w ogóle tego AMA bo po pierwsze ja nie pracuję w Londynie

Jestem 3lata w Anglii, pracuje w webdevue ale zarabiam prawie 80% wiecej co
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:15:37
  • 0
@xwv00916: A co widzisz w tym dziwnego? Gdy zarabiałem te 1000 zł to był najgorszy okres dla mnie w Polsce, wcześniej zarabiałem więcej i miałem trochę oszczędności, ale i tak nie wynajmowałem kawalerki tylko pokój za 300 zł - było to na studiach i kilka miesięcy po ich skończeniu.
Nie chcę wrócić do Polski i znów zarabiać 1000 zł, teraz wierzę, że będzie inaczej bo zaoszczędzone tu pieniądze będę mógł
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:16:33
  • 1
@MaryjaKrulowaPolski: dlatego trzeba zrobić wszystko żeby ta kasa się nie skończyła :)
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:21:30
  • 1
W każdym razie, za 1000 zł nie da się żyć samodzielnie


@xwv00916: Właśnie dlatego wyjechałem. Wtedy z tym 1000 zł to pracodawca mnie oszukiwał i obiecywał więcej, więc częściowo musiałem żyć z oszczędności. I pracowałem tam tylko tamte 3 miesiące.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:23:58
  • 1
Śmiesz porównywać samodzielne życie, do mieszkania w pokoju?


@4rok_na_emigracji: nic nie porównuje, na studiach to normalne że mieszka się w pokoju, a ja tam zwyczajnie zostałem jeszcze na kilka miesięcy. Gdy zakłada się rodzinę to normalne żeby wynająć całe mieszkanie.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:33:24
  • 0
@sniki666: Przecież nikt Ci nie każe tego czytać, a mi właśnie chodziło o to żeby się dowiedzieć jak skończyły się takie powroty i część się udała a część nie.

Ludzie przyjeżdżają do uk i za grosz chęci asymilacji...


A jeśli wyjeżdżają tylko na roczny lub półroczny kontrakt na który wysyła ich pracodawca to też muszą się od razu asymilować? Moim zdaniem jest dla każdego indywidualna kwestia i wolny wybór czy
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
26.05.2015, 22:42:47
  • 0
A z tego co teraz piszesz, wynika, że wyjazd do UK był jedną z lepszych decyzji jakie podjąłeś


@xwv00916: To na pewno nie była zła decyzja i jej nie żałuję, ale wiem też i o to mi chodziło w tym wykopie, że fajnie jest pomieszkać na emigracji kilka czy nawet kilkanaście lat, ale na pewno nie na stałe. Po prostu zostając na stałe najprawdopodobniej skończymy z kredytem na 30 lat,
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 08:12:58
  • 1
I wiem, że 1-2k w Polsce to mało.


Tutaj masz świętą rację.

Stawek w UK nie znam jakoś super dobrze, jednak miałem już multum ofert ponad 50k rocznie (czyli coś około 4100 miesięcznie), gdzie wystarczyło abym się zgodził i już mógłbym zacząć pracę.


@
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 08:15:36
  • 0
różnica jest taka, że w UK czy innym zachodnim kraju, jak stracisz dobrą pracę, to pójdziesz do zwyczajnej pracy i przez jakiś czas będziesz żył na podobnym poziomie, ale np. bez odkładania pieniędzy. W Polsce jak stracisz dobrą pracę i pójdziesz do zwykłej, to zacznie ci brakować na jedzenie i opłaty.


@xwv00916: Tutaj się z Tobą w 100% zgodzę, ale może kiedyś i w Polsce gospodarka rozwinie się do takiego
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 08:26:30
  • 0
Lepiej miej dooobrą robote po powrocie.


@zennzo: No właśnie będę się starał albo znaleźć coś takiego, albo jakąś prace zdalną dla firmy z UK.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 08:27:35
  • 0
@lemkoo: Nie chodzi tylko o mnie, ale może więcej osób się nad tym zastanawia, więc mogą się dowiedzieć jak było w przypadku innych osób które już tego doświadczyły.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 09:40:36
  • -1
@PhilCollins: Wydaje mi się że nie, średnia krajowa dla UK to 26k rocznie, czyli okolo 1700 funtów netto, gdybym wtedy w Polsce miał pracę powyżej średniej krajowej to bym pewnie nie wyjeżdżał.
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/uk-average-salary-26500-figures-3002995
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 10:04:08
  • 0
@zennzo: Tak wiem, biorę to pod uwagę, ale wielkie dzięki za rady. Właśnie nie zamierzam wszystkiego rzucić z dnia na dzień, tylko najlepszym rozwiązaniem byłoby zainwestowanie w jakiś pasywny dochód lub rozkręcenie własnej firmy. Jeśli się to nie uda to pozostanie praca zdalna lub znalezienie czegoś dobrego w Polsce.
Właśnie tej "emerytury" polskiej i ZUSu boję się najbardziej, ale mam już tu pełne 4 lata składkowe, wystarczy że założę tu
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 10:13:05
  • 0
@swiru69: Niestety nie, ale znalezienie pokoju to nie problem bo jest bardzo dużo ogłoszeń.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 10:14:56
  • 0
@feroze_adrien: To samo co teraz czyli webdev. Choć najlepszym rozwiązaniem byłoby zainwestowanie w jakiś pasywny dochód lub rozkręcenie własnej firmy.
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 13:08:52
  • 0
łatwiej też zarobić na dom w Kenii pracując w polsce -> Kenia jest lepsza.

Polecam kiedyś przejść się na jakiś kurs logiki.. albo coś takiego.


@matiit: A gdzie tu widzisz coś nielogicznego? Wszystko zależy co rozumiesz pod pojęciem lepsza. Jeśli dla kogoś lepsze to tańsze bez względu na inne warunki to taka Kenia czy Somalia będzie lepsza. Jeśli uwzględnisz inne warunki, takie jak bezpieczeństwo, służba zdrowia, kultura, klimat itp. to
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 16:10:27
  • 0
przez te 4 lata zapomniałeś chyba czemu w ogóle wyjechałeś


@skar: Nie zapomniałem, tylko jak się jest młodym bez założonej rodziny to nie bierze się pod uwagę pewnych wydatków o których dowiaduje się dopiero z czasem. Na początku emigracji jak porównasz stosunek zarobków do cen artykułów pierwszej potrzeby to widzisz olbrzymią różnicę między UK i Polską, po prostu stać cię na więcej. Jednak po pewnym czasie nie chcesz ciągle wynajmować mieszkania
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
4rok_na_emigracji
Autor
27.05.2015, 16:12:04
  • 0
@motylus: Dzięki! A jak długo jesteś już w Polsce i czy jesteś tam szczęśliwy?

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.05.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.05.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking