Trwa budowa kanału Sekwana-Północ Europy dla dużych barek
Wyceniany na 5,1 mld euro kanał ma połączyć zlewiska Sekwany i Renu. Do 2035 kanałem przepływać ma 18 mln ton towarów rocznie. 41% kosztów inwestycji pokryje Unia. A według wiceminister klimatu i środowiska Urszuli Zielińskiej transport rzeczny jest kompletnie nieopłacalny i odchodzi w przeszłość.
Neto z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 18
- Odpowiedz
Komentarze (18)
najlepsze
P--------o
Na tym polega proces regulacji rzeki...aby dostosować między innymi poziom wody do wymaganego.
@Pan_krecik: Tak, tyle że Odra jeszcze w latach 80 była rzeką spławną i całkiem dobrze uregulowaną, bo do wybuchu wojny cała robotę odwalili Niemcy.
W latach 70 transportowano nią sporo towarów, szczególnie węgla - po to by odciążyć kolej, bo sensownych dróg było jak na lekarstwo.
Nawet teraz Odra ma III klasę spławności (lokalną), a znikomymi nakładami środków dałoby się doprowadzić ją do IV klasy spławności (o znaczeniu międzynarodowym) - wskazano głównie braki w oznaczeniach wysokości na mostach.
Tyle, że... jest tak raptem kilka miesięcy w roku - w pozostałym okresie, ze względu na niski stan wody transport byłby