20 lat Polski w UE. Tak zmieniła się polska kolej. A wy co, jakieś PolExity?
20 lat Polski w UE zapewniło nam nie tylko bezpieczeństwo, ale też niezbędne środki finansowe na rozwój, w tym na ważne inwestycje kolejowe.
Tumurochir z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 62
- Odpowiedz
Komentarze (62)
najlepsze
Teraz się je 'optymalizuje', czyli likwiduje to najmniej dochodowe. Nie mówiąc, że w latach 2007-2015 wiele torów dosłownie zdemontowano w Polsce. (bo nie było planowanych połączeń na nich, i nie chciano, aby tory zostały rozkradzione.)
@AmolProtos: poczytaj sobie artykuly w necie. Specjalnie ( nie wiem z jakiego powodu) wygaszali polaczenia kolejowe, czego efektem byly 3 pasaty na 1 domostwo
@Chris_Karczynski: No ile? Ok. 160 mld. Euro przez 20 lat, śmiesznie mało wychodzi, już nawet nie wspominając że sporo tej kasy zostało zmalwersowane.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-05-01/20-lat-polski-w-unii-europejskiej-dostalismy-ponad-160-mld-euro/
@przeciwko78: 500 mld złotych to mało?
Fakt jest taki, że mamy mało połączeń, brak szybkiej kolei i co najgorsze — brak strategii żeby to zmienić. Wszystkie połączenia między dużymi miastami pokona się szybciej samochodem, jeżdżąc przepisowo, niż polską koleją.
Francuskie TGV na początku lat 80 jechało ponad 300 km/h. Podobna kolej się pojawiła w latach 90 w znacznie biedniejszej Hiszpanii
@Detharon: 20.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-05-01/20-lat-polski-w-unii-europejskiej-dostalismy-ponad-160-mld-euro/
Teraz, w czasie gdy restrykcje są coraz bardziej dotkliwe powinniśmy z niej wyjść inaczej staniemy sie tylko niemieckim powiatem, a nawet juz jestesmy. Unia wg ksztalu traktatu lizbonskiego jest obliczona na stopniowa utrate suwerenności, dlatego teraz juz najlepiej bedzie