Silnik tłokowy zasilany wodorem - wykład prof. Marka Brzeżańskiego
Wiedzieliście, że Politechnika Krakowska w latach 70' 80' opracowała silnik dla Fiata 126p który pracował na wodorze i przerobili także dwusuwa Syreny na wodór? Materiał obejmuje blisko 30 minutowy wykład i test silnika.
portal_przemyslowy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 106
- Odpowiedz
Komentarze (106)
najlepsze
Lepsze technologie ZAWSZE wypierają gorsze. Tego nie można zatrzymać.
Problem nie jest zamiana wodoru w energię tylko to że jego produkcja jest droższa niż prądu, a w samochodzie zajmuje jeszcze więcej miejsca niż akumulatory (o benzynie nawet nie wspomnę), więc dla aut osobowych ekonomicznie nie ma sensu.
@Lniakurzajka113: odwrotnie, do motopompy wzięto silnik już działający w Syrenach
W większości z... węglowodorów. xDDD Czyli frakcje z ropy naftowej lub gaz.
Co lepsze rozwijane są takie technologie zasilania samochodu wodorem, ale poprzez ogniwa paliwowe, nie silniki tłokowe, bo wodór jest dosyć niebezpiecznym gazem pod względem wybuchowości, a w ogniwach utlenia się, ale bez płomienia.
@JPII: no oprócz tego masa tlenków azotu, bo przecież katalizator będzie r-------y zanim do polski 15 letni gruchot przyjedzie. BMW próbowało w latach 90 silników tłokowych na wodór, nie pykło...