Polska straci konkurencyjność w transporcie! - grzmią eksperci. A kim oni są?
Oglądać od 2:30. Artykuł na gazeta.pl straszy, że Polska straci konkurencyjność w sektorze transportu, jeśli nie postawi na elektryczne ciężarówki. Ekspertów w tym artykule wypowiada się aż.. jeden.. I to PR-owiec z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych
sign z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 65
Komentarze (65)
najlepsze
jedynie Niemcy. Na kilku odcinkach zrobili trakcje nad autostradami i tam mogą jeździć ciężarówki elektryczne z pantografem.
Dwóch prowadzących, od początku programu jeden spuszcza się, że świetne wiadomości z rynku elektromobilności itd. Aż słychać ekscytacje. Napięcie rośnie...
Myślę sobie: jakiś przełom technologiczny, może wreszcie świetne akumulatory, a może coś innego, słucham i czekam. No i on zaczyna opowiadać że jakaś fundacja rozwoju elektromobilności przeprowadziła eksperyment i udowodniła że Europa jest gotowa na EV, spalinówki już nie będą
@kosma666: Jakby te ciężarówki połączyć w długi wąż to zredukowałoby opory powietrza i tylko ta z przodu mogłaby pobierać prąd pantografem. A jakby zamienić gumowe koła które się ścierają i generują opory na takie pełne koła stalowe które byłby na takich dwóch równych długich metalowych sztabach przez całą drogę to w ogóle byłoby super! Ale tego
Po pierwsze Niemcy planują wysokie dotacje do elektrycznych cięzarówek.
Po drucie dużo transportu w EU robią polskie firmy i to jest zysk dla Polski bo cześć kasy zarobionej przez market w DE trafia za transport do firmy w PL. Firma w PL tankuje gdzie taniej ale najczęściej ile może w PL a to jest znowu akcyza etc.
Konkurencyjność polskich przewodników to koszty. Kiedyś znaczenie robił pracownik
Pojazd elektryczny w wykonaniu ciężarowym wcale nie musi być prostszy tam sa pewne rzeczy których w osobowych są rzadko lub wcale.
Weryfikacja plotek, podajemy fakty;...
Przecież 90%+ "ekspertów" występujących w TV, itp. to mniej lub bardziej oficjalni lobbyści ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Szczególnie widać to przy deweloperce, czy baksterce, gdzie biznes organizuje sobie konferencje, panele dyskusyjne i nawzajem robią sobie łaskę i dochodzą do wniosku, że ceny trzeba podnieść, bo inaczej się nie da...
Ta Scania to raczej taki lans VW, niż ekonomia :)
Zabrzmi to jak nagonka na Ukrainę, ale mówił mi, że ukraińskie firmy są bardzo nieuczciwą konkurencją, bo nie musza płacić via tolla, czyli na start są kilka tysięcy do przodu na każdym samochodzie. Do tego dochodzi brak wymagań na niektóre pozwolenia, za które w PL również się płaci.