Polska straci konkurencyjność w transporcie! - grzmią eksperci. A kim oni są?
Oglądać od 2:30. Artykuł na gazeta.pl straszy, że Polska straci konkurencyjność w sektorze transportu, jeśli nie postawi na elektryczne ciężarówki. Ekspertów w tym artykule wypowiada się aż.. jeden.. I to PR-owiec z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych
sign z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 65
- Odpowiedz
Komentarze (65)
najlepsze
TL; DR: Lobbystami.
Z kolei według projekcji ACEA, do 2030 r. Polska powinna zainstalować ponad 2 tys. publicznych szybkich ładowarek dla ciężarówek i około 40 punktów tankowania wodoru.
Polska jest europejskim liderem w sektorze transportu ciężkiego i dysponuje największą flotą samochodów ciężarowych w UE: co piąta ciężarówka poruszająca się po drogach Unii zarejestrowana jest w Polsce. Park polskich pojazdów ciężarowych liczy ponad 1,2 mln sztuk, a polscy przewoźnicy realizują niemal 20 proc. wszystkich przewozów w państwach członkowskich. Branża transportowa generuje niemal 6 proc. polskiego PKB i zapewnia zatrudnienie dla ok. miliona osób.
Każde państwo Wspólnoty zostanie objęte regulacjami rozporządzenia AFIR i będzie miało obowiązek rozbudowy infrastruktury przeznaczonej dla eHDV (electric Heavy Duty Vehicles). Projekt AFIR przewiduje, że do 2030 r. wzdłuż polskich odcinków sieci TEN-T powinno stanąć co najmniej 200 stacji ładowania dla ciężarówek na baterie, Wymagana moc wszystkich stacji ładowania dla elektrycznych aut ciężarowych wzdłuż sieci TEN-T będzie musiała wynosić co najmniej 578 MW, czyli 26 razy więcej niż moc wszystkich ładowarek przy polskich odcinkach TEN-T pod koniec 2022 r.
W
Właśnie z takich dotacji...