Na tym statku co teraz płonie na morzu w okolicach Danii okazało się, że elektryków jest 500 a nie 25 jak podał armator. Ponoć zatopienie już nie wchodzi w grę bo grozi katastrofa ekologiczną. zastanawia mnie tylko dlaczego elektryków to transportu morskiego nie można szykować z pustymi lub prawie pustymi ogniwami, lub wysyłać ogniwa w kontenerach osobno.
@lslo: ogniwa się palą tak samo czy są puste czy pełne. Fajnie by było ogniwa wysyłać oddzielnie, ale... montaż ogniw w tych samochodach to nie jest operacja którą może wykonać serwis w salonie, to wymaga procesu przemysłowego. Dlatego Jaguar E-PACE z małą dziurką w podłodze wymagał prac blacharskich za ~40k€, bo trzeba było całą wannę z bateriami zdemontować i wymienić a to jest zaspawany element.
Trend zwiększa ryzyko pożaru? Czyli to nie konstrukcja auta jest powodem tragedii tylko twoje pożądanie auta elektrycznego. Czuj się winny poparzonych dzieci!!!111one
Pływam od 2 lat na statkach RoRo i już trzy razy miałem samozapłon elektryka. Na szczeście w każdym z przypadków szybko reagowaliśmy, zarzucony koc do gaszenia elektryków i pozar się nie rozprzestrzenił. Żaden z tych przypadków nie był jednak udokumentowany w mediach, więc jestem ciekawy ile rocznie takich samozapłonów następuje i nie są nigdzie rozdmuchiwane.
@edon: na fabrykach baterii dla elektryków alarm pożarowy raz w tygodniu to jest wyjątkowo rzadko. Taka bateria, która go wywoła idzie na rework, ale wyobraź sobie ile jest takich, które przechodzą testy gdzieś blisko granicy dopuszczalności, ale błąd pomiarowy sprawiać może, że w rynek idą tysiące bomb z opóźnieniem.
Heh, głupole z Allianz, mogli posłuchać wyjopków, to by powiedzieli, że PCZECIESZ SPALINOWE TYŻ SIE PALOM XD ARGUMENT ZAORANY HAHA, MIREK PODAJ MI KABEL BO MUSZĘ STAĆ 8H DO NAŁADOWANIA BO ŁADOWARKA NIECZYNNA BYŁA
@Jangcy: nie tylko gebelsy robią samochody... Polecam hybrydy toyoty/Lexusa... Jeżeli zależy ci na ekologii to akurat jest dobra droga, realnie obniżając emisję itd.
No cóż, wcale mnie nie dziwi taka nagonka na samochody elektryczne. Najpotężniejsze lobby świata - koncerny energetyczne - panicznie się boi, że elektromobilność ich zmiecie z planszy, a kraje arabskie (głównie te, które nie inwestowały, tylko przepalały hajs) cofną się do życia w gliniankach. No i lobbują jaka to elektromobilność zła. Tymczasem, najbardziej idącym w to państwem świata są... Chiny. Drugie najpotężniejsze mocarstwo świata, które wie, że jest obecnie zależne od (momentami
Komentarze (156)
najlepsze
Tymczasem, najbardziej idącym w to państwem świata są... Chiny. Drugie najpotężniejsze mocarstwo świata, które wie, że jest obecnie zależne od (momentami