W Polsce dziwisz się jak dostaniesz coś dobrej jakości, a jak pojedziesz do Niemiec to zdziwisz się jak dostaniesz coś słabej jakości. Taka to różnica.
Niemcy narzekają na swoją kolej bardziej niż my na naszą - wiem bo czasem jeżdżę. Zimą nie zostawili na DB suchej nitki. Szczególnie nienawistne były im pociągi ekspresowe, których składy z powodów budżetowych nie są przystosowane do jazdy w śniegu i mrozie (hamulce nie działają prawidłowo przez co pociągi jeździły wolniej, spóźniały się i zajmowały torowiska innym typom skłądów)
@parachutes: a mój pociąg na trasie ponad 300km nadal nie ma wagonu restauracyjnego, nie ma gniazdek do podłączenia laptopa, czasem biega po nim tylko wk#@$iający gość z plecakiem powtarzający: "piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo, piwo"
@parachutes: "Sporo się narzeka na PKP, a ja znalazłem kolejny powód by ich pochwalić." - pochwała należy się chyba Przewozom Regionalnym a nie PKP ? To dwie różne firmy.
Nie jeździłem pociągiem odkąd mam prawo jazdy, ale w takich warunkach to chętnie bym pośmigał. Tylko jakie jest prawdopodobieństwo, że jak sobie teraz kupię bilet to trafię właśnie na taki pociąg a nie na ten "normalny"? Zbyt małe żeby ryzykować ;)
@detektor_szczescia: z własnego doświadczenia wiem, że takie wagony to wcale nie jest rzadkość. A dokładnie jeden wagon w całym składzie. Ale za to żeby znaleźć miejsce do siedzenia, to już musisz mieć cholerne szczęście;)
Sporo podróżuje PKP i z mojego doświadczenia wynika, że takie ładne pociągi jeżdżą tylko na połączeniach z Warszawą. Kilkanaście razy jeździłem pociągiem TLK na relacji z Warszawą i zawsze były to nowiutkie wagony z gniazdkami i 6 miejscami (2 klasa). Z relacji innych pasażerów dowiedziałem się, że na innych liniach z W-wą też w większości takie jeżdżą(jeżeli jest inaczej to niech mnie ktoś poprawi). Natomiast na innych trasach nie związanych z Warszawą
@marcinzg: W Polsce jest tylko kilka połączeń z wyremontowanymi torami dostosowanych np. do 160 km/h i więcej. Zaczęli od największych miast i tam przerzucają nowy tabor, spółka próbuje maksymalizować zysk i chyba na ich miejscu obrałbym taką samą drogę. Zwykła ekonomia, tak samo działa i planuje GDDKiA. Z drugiej strony szkoda mi wschodu Polski, skąd pochodzę. Jedyna szansa dla biedniejszych regionów to efektywniejsze korzystanie ze środków z Unii (Program Rozwoju Polski
@parachutes: No może coś w tym jest ale często jeżdżę na trasie Wrocław - Poznań gdzie co prawda pociąg nie jedzie 160 km/h ale tory są w niezłym stanie w porównaniu do reszty kraju i jeszcze nigdy nie widziałem na tej trasie nowszych wagonów, co najwyżej odmalowane w nowe barwy starocie.
Ja p%$!$%!ę. To znalezisko mnie zaskoczyło. Nigdy nie spodziewałem się, że mym oczom ukaże się taki widok. I to w Polsce! Kilka razy w tygodniu jestem zmuszony jeździć PR, ale przez ten wykop jeszcze bardziej znienawidzę podróże pociągiem. Dzięki.
@BaKuMMz: To jest pozytywne jednak pamiętaj, że większość ludzi żyje poza Warszawą i woj. Mazowieckim. Na trasie Poznań - Szczecin też jeździ ten Regioexpress ale cała reszta to zwyczajne przedziałowe albo bez przedziałowe wagony i zmodernizowane kible. Nic fantastycznego.
Ja za to nie wiem co za mistrz projektował siedzenia w pociągach TLK (tych z przedziałami). Otóż są one ukośne i pną się do góry, czyli tyłek spada sobie w dół, a nogi idą wyżej. Efekt? Bolący tyłek po paru godzinach jazdy, zwykle trzeba to rozchodzić, ale często nie ma gdzie z powodu tłoku. Jakbym się nie ułożył na tych siedzeniach to zawsze mnie coś będzie bolało i zawsze będzie niewygodnie. W
@str128: Lepiej spójrz na te zdjęcia - siedzenia projektowane dla ludzi nie posiadających rąk (na szerokość). Prawie jak w autobusach produkowanych przez pewną firmę ;)
@Destr0: ta scena z Dnia Świra była mocno podkolorwana na potrzeby filmu - jeszcze z taką deską się nie spotkałem, a podróżuję od 5 lat raczej sporo. Za to szczyny na ziemi są jak najbardziej oparte na faktach.
Wróciłem, aby specjalnie wykopać, za: "Może jestem młody i głupi, ale przez całe 24 lata swojego życia obserwuję jak zmienia się ten kraj. I pewnie dla wielu zabrzmi to dziwnie, ale mi się w Polsce podoba."
@kinemator: kretynizmu niestety się tak szybko nie wyleczy. takie półgłówki doprowadzą wkrótce nowe pociągi do ruiny. tylko czekać na porysowane kamieniami szyby i dumne "whole train".
@kinemator: dlatego nie ma się co dziwić, że PKP zlewa temat i każe jeździć starypi strupami - po co mają inwestować grube miliony w fajne wagony jak przyjdzie zjeb jeden z drugim i zacznie "bombić" aby zaznaczyć teren niczym pies szczający na każdy krzak.
Obywatelu! Jak chcesz aby w Polsce było dobrze to najpierw wychowaj sobie normalnego dzieciaka a dopiero później idź w postawę roszczeniową.
Komentarze (182)
najlepsze
Niemcy narzekają na swoją kolej bardziej niż my na naszą - wiem bo czasem jeżdżę. Zimą nie zostawili na DB suchej nitki. Szczególnie nienawistne były im pociągi ekspresowe, których składy z powodów budżetowych nie są przystosowane do jazdy w śniegu i mrozie (hamulce nie działają prawidłowo przez co pociągi jeździły wolniej, spóźniały się i zajmowały torowiska innym typom skłądów)
Tak czy inaczej cieszy, że idzie ku lepszemu.
drugie pytanie jest takie, ile trzeba poczekać, aby przejechali się takim pociągiem kibole, lub inne brudasy i go totalnie zdewastowali.
Koleje Mazowieckie
http://kluzinski.blox.pl/resource/Flirt1.jpg
http://swr.podkarpackakolej.net/wagony/img/bombardier.jpg
warszawskie skm-kowe pesy
http://www.przegubowiec.com/pkp/19we1.jpg
http://www.przegubowiec.com/pkp/14we.1.jpg
@Destr0: ta scena z Dnia Świra była mocno podkolorwana na potrzeby filmu - jeszcze z taką deską się nie spotkałem, a podróżuję od 5 lat raczej sporo. Za to szczyny na ziemi są jak najbardziej oparte na faktach.
idioci
Obywatelu! Jak chcesz aby w Polsce było dobrze to najpierw wychowaj sobie normalnego dzieciaka a dopiero później idź w postawę roszczeniową.