Gościu twierdzi, że suvy to samo zło, a samochody powinny być opodatkowane na podstawie masy własnej i że należy ograniczyć w miastach ruch zbyt dużych pojazdów (które są znacznie bardziej niebezpieczne dla pieszych). Ba, on idzie dalej: ograniczenia prędkości powinny być bardziej surowe dla cięższych pojazdów. Podobnych wniosków jest jeszcze kilka. Gość mówi sensownie i merytorycznie. Jeszcze nie zakopane?
@LudzieToDebile: chyba każdy tak twierdzi oprócz SUVowców, wysoki samochód to: - dużo większe ryzyko śmierci pieszego - dużo większe spalanie - gorsze prowadzenie w zakrętach (test łosia) większe zużycie opon - większe obciążenie dla asfaltu uliczek miejskich - gorsza widoczność z kabiny
Wszystko to dla fetyszu praktyczności pojazdu który i tak wymięka bo to ma być niby samochód pakowny oraz terenowy
Oczywiście wszystko skończy się jak zawsze czyli zabita zostanie KIA
Co do meritum to ludzie jeżdża suvami bo wolą suvy, a nie dlatego, że koncerny motoryzacyjne sobie ubzdurały. A dlaczego wolą suvy?
Wolą dlatego, że jest moda na SUV-y (wykreowana przez producentów) i dlatego, że nie ma nic innego. Spróbuj kupić midsize sedana. Nie ma. Wszędzie w ofercie tylko SUV-y czy crossovery.
1. Wyższy prześwit sprawia, że można podjechać pod większą ilość chodników i nie zawisnąć na progach zwalniających.
@kantek007: i bardzo #!$%@? dobrze, chcecie byc bardziej eko,mniej emisyjne samochody, to róbcie je lżejsze na początku, trzy tonowy suw hybryda to jakies nieporozumienie.
@kantek007: To chyba obejrzałeś inny materiał. To nie jest propaganda anty "europejski SUV" typu (spore jak na EU) BMW X3 tylko anty US-and-A full sized SUV. Jest to poparte doświadczeniami życiowymi autora gdzie w kraju z którego pochodzi większość sprzedaży aut stanowią SUVy typu Ford F-150 który w przypadku kolizji czołowej z typowym SUVem z europy (powiedzmy Range Rover Evoque) wyląduje zderzakiem na twarzy kierowcy - Nie mówiąc już o innych
ale podatek od wagi auta zamiast od pojemności to niegłupi pomysł, jakby np auta do 1300kg byłyby zwolnione z akcyzy to w miastach byłoby mnóstwo smartow yarisow itp które mają mniejsze silniki, to by się przekładało na mniejsze korki, mniej zanieczyszczeń powietrza. No ale w Polsce to nie przejdzie bo samochód to majestat i godność Polaka, jak sobie kupowałem Yarisa to wszyscy kumple się krzywo patrzyli że to kondon a nie samochód,
Wszystko idzie w tym kierunku, że "jak kogoś stać" - to będzie jeździł i czołgiem i sam prowadził (1). A jak nie, to małym autem z autopilotem (2)
ad (2) - tani w produkcji, lekki, o niskich osiągach, wolny, o małym zasięgu i dość bezpieczny dla pieszych (1) - kilku(nasto) krotnie drożysz w produkcji, szybki, z możliwością "ręcznego prowadzenia" - ubezpieczenie i podatek drogowy 10-20 krotnie wyższy od (1)
@HeniekZPodLasu: Ludziom #!$%@?ło z tymi SUVami do tego stopnia, że niestety producenci zaczęli brnąć w tę uliczkę. Zobacz co Renault zrobiło z rodzinnym minivanem Espace. Przecież to dramat jest. Zamiast mieć większą przestrzeń na bagaż to teraz masz ten "SUVowy" przód. SUVy w mieście to rak. Z tym że pamiętaj że on mówi o tych amerykańskich SUVach przy których nasze europejskie to wyglądają jak małe zabawki.
Komentarze (38)
najlepsze
- dużo większe ryzyko śmierci pieszego
- dużo większe spalanie
- gorsze prowadzenie w zakrętach (test łosia) większe zużycie opon
- większe obciążenie dla asfaltu uliczek miejskich
- gorsza widoczność z kabiny
Wszystko to dla fetyszu praktyczności pojazdu który i tak wymięka bo to ma być niby samochód pakowny oraz terenowy
Oczywiście wszystko skończy się jak zawsze czyli zabita zostanie KIA
Wolą dlatego, że jest moda na SUV-y (wykreowana przez producentów) i dlatego, że nie ma nic innego. Spróbuj kupić midsize sedana. Nie ma. Wszędzie w ofercie tylko SUV-y czy crossovery.
Chodniki nie są
źródło: temp_file.png8031089623205901600
Pobierzźródło: Zrzut ekranu z 2023-04-25 09-45-32
PobierzNo ale w Polsce to nie przejdzie bo samochód to majestat i godność Polaka, jak sobie kupowałem Yarisa to wszyscy kumple się krzywo patrzyli że to kondon a nie samochód,
@Operator_imadla: Zwłaszcza w czasie wciskania przez "ekologów" elektryków. XD
@Operator_imadla: w Holandi gdzie autor mieszka tak jest. Płaci się podatek drogowy zależny od masy auta.
A jak nie, to małym autem z autopilotem (2)
ad
(2) - tani w produkcji, lekki, o niskich osiągach, wolny, o małym zasięgu i dość bezpieczny dla pieszych
(1) - kilku(nasto) krotnie drożysz w produkcji, szybki, z możliwością "ręcznego prowadzenia" - ubezpieczenie i podatek drogowy 10-20 krotnie wyższy od (1)
I ja nie
Jak uzasadniają tę zmianę w
źródło: renault-espace-premiera-12
Pobierz