Skąd biorą się różnice na stacjach między dieslem a benzyną?
Skąd biorą się różnice na stacjach między dieslem a benzyną? Wojna zawsze wiąże się ze zwiększonym zapotrzebowaniem na diesla, gdyż ciężki sprzęt wojskowy potrafi spalać nieporównywalnie więcej
isiZulu z- #
- #
- #
- #
- #
- 151
- Odpowiedz
Komentarze (151)
najlepsze
@techninja: Silniki diesla są bardziej ekonomiczne, nie bardziej ekologiczne.
Proces jest jeden i ten sam, polega na podgrzewaniu mieszanki węglowodorów (ropy naftowej). Poszczególne warstwy mają inną temperaturę parowania, dzięki temu można te frakcje rozdzielić.
Im cięższa frakcja tym ta temperatura jest wyższa. Ale i tak całą ropę trzeba rafinować w celu uzyskania poszczególnych produktów.
A benzyna akurat jest bardziej lotna niż olej napędowy zwany dieslem.
Posiada mniej zanieczyszczeń
@jakub-dolega: nigdy nie dotyczyły i nie będą. Tak samo jak ograniczenie ołowiu w stopach lutowniczych. Wprowadzone prawie 20 lat temu i nie dotyczyło i nie dotyczy zastosować m.in militarnych.
Nawróciłem się na LPG z 100% PB przez większość życia i żałuję tylko, że przespałem czasy, kiedy cena była po 1-1,5 zł.
Wojsko nie kupuje ropy na stacjach tylko ma wieloletnie kontrakty z rafineriami i ogromne magazyny PALIW WOJSKOWYCH. Paliwa wojskowe w NATO określa norma STANAG 1135, a nie jakiś tam k---a biodiesel bo SCR to woli.
A jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to mowa o F-54, F-65 i F-75.
Tylko zawsze łatwiej ciemnocie wcisnąć, że płacą więcej bo jak się zaczyna coś dziać to dopiero chłopaki jadą na Orlen zatankować. Tak
Jest zwiększone zapotrzebowanie, bo dla wojska musi starczyć, więc automatycznie dla detalistów cena rośnie, bo zmniejsza się podaż na rynku.