Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko525
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

840

Zakaz płacenia gotówką coraz bliżej. Ile wyniesie nowy limit i czy obejmie t

Nowe prawo ustanawia nowy limit płatności między przedsiębiorcami w postaci gotówki, radykalnie go obniżając - z 18 tys. zł do 8 tys. zł. Za przekroczenie limitu grożą kary. Z kolei w obrocie między przedsiębiorcą a konsumentem limit płatności gotówką wyniesie 20 tys. zł. Wykonuj?

CalviN_Candie
CalviN_Candie
z
gp24.pl
dodany: 22.01.2023, 07:34:40
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    ciekawostki
  • 164
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Why cryptocurrencies

mapz
z whycryptocurrencies.com
  • 0

Komentarze (164)

najlepsze

Razor2100
Razor2100
22.01.2023, 23:11:20 via Wykop
  • 447
A potem będą blokować każdemu, który nie zgadza się z jednym słusznym zdaniem rządu konta bankowe. Tak jak to zrobili w Kanadzie.
Jeb++ PiS i PO, jak myślicie? Dlaczego do wyboru macie tylko zawsze 2 partie?
  • 22
jarema87
jarema87
23.01.2023, 06:32:14 via Wykop
  • 134
@Razor2100: demokracja jest wtedy kiedy możesz, głosować na po. PiS. SLD.psl. Tomasz krasko
KW23
KW23
23.01.2023, 07:01:04 via Android
  • 34
@precz_z_komunia polityka i religia to opium dla mas.
HeniekZPodLasu
HeniekZPodLasu
22.01.2023, 23:49:41 via Wykop
  • 207
Do jasnej #!$%@? cholery, przecież ten zasrany kawałek papieru który sami sobie drukują jest legalnym środkiem płatniczym.

Może już wystarczy z tym waleniem w chja?!. Ileż można?. Cora bardziej mnie to wszystko zaczyna irytować i trzymcie mnie bo zaraz nie wyczymie.
  • 6
Piotrdexter
Piotrdexter
23.01.2023, 07:47:44 via Wykop
  • 48
Do jasnej #!$%@? cholery, przecież ten zasrany kawałek papieru który sami sobie drukują jest legalnym środkiem płatniczym.


Może już wystarczy z tym waleniem w chja?!. Ileż można?. Cora bardziej mnie to wszystko zaczyna irytować i trzymcie mnie bo zaraz nie wyczymie.


@HeniekZPodLasu: Widzisz gdyby większość była mniej wyrywna w słowach jak Ty (bez obrazy), a bardziej w czynach, to władza liczyłaby się z opinią społeczeństwa.
janek_kenaj
janek_kenaj
23.01.2023, 11:50:05 via Wykop
  • 8
@HeniekZPodLasu: Siedz dalej na wykopie i nie protestuj. Wyjdziesz z piwnicy już w nowym porządku.
konner
konner
22.01.2023, 10:18:03 via Wykop
  • 199
głupi traktorek do koszenia trawy kosztuje wiecej niz ten limit xD dobry pomysł panie Polsko.
  • 7
sajmonm
sajmonm
23.01.2023, 06:50:24 via Wykop
  • 59
głupi traktorek do koszenia trawy kosztuje wiecej niz ten limit xD


@konner: Dużo przedmiotów kosztuje więcej niż ten chory limit. Ale czemu akurat jako przykład podałeś traktorek do trawy? xD Kolega zapalony ogrodnik? ( ͡º ͜ʖ͡º)
geohound
geohound
23.01.2023, 07:44:18 via Wykop
  • 32
@sajmonm: pała się handlem traktorków za gotówkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czterysta_cztery
czterysta_cztery
23.01.2023, 06:40:11 via Wykop
  • 169
Durnie tego chcą i co zrobisz? Powiesz prawdę, to nazwą cię ruskim agentem. Jak byłem na studiach, wykładowca wspominał nam o filmie idiokracja i że za kilka lat nie będzie to komedia tylko film dokumentalny. Dożyliśmy czasów w których to już nawet nie jest film dokumentalny, ale nadmiernie optymistyczny opis naszej rzeczywistości. Mamy 52 płcie, rasistowską matematykę, "zabij się dla dobra klimatu", żarcie robali, polityków którzy robią co chcą i nawet się
  • 20
KW23
KW23
23.01.2023, 06:59:27 via Android
  • 17
@czterysta_cztery zgadzam się z Tobą w 100 procentach. ????????????
czterysta_cztery
czterysta_cztery
23.01.2023, 07:10:47 via Wykop
  • 24
@Kotlet_z_Chabowy: Nie, nie, jestem ruską onucą i zagłosuje na konfederację albo pedałem i zagłosuję na lewicę - to lepiej pojeżdża. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bardziej się staraj. Wiesz, są takie terminy: "ty ruski agencie" albo "ty niemiecka kurvvo" itd...
mamabiologiczna
mamabiologiczna
23.01.2023, 07:57:58 via Wykop
  • 123
Likwidacja gotówki to potężne narzędzie, które raz wprowadzone nie wiadomo w czyich rękach i w jakiej sytuacji społeczno-ekonomicznej znaleźć się może za jakiś czas. Powiedzmy, trzeba zasypać dziurę budżetową i rząd potrzebuje więcej pieniędzy. Ustanawia więc podatek od powiedzmy, pożyczek prywatnych na poziomie powiedzmy, 50%. I nie uciekniesz w żaden sposób. Nie dasz siostrzeńcowi na komunie kasy, ani bratu na ślub. Każde kieszonkowe wypłacane przez rodziców pełnoletniemu dziecku może zostać opodatkowane. Nie
  • 9
Kubilaj_Chan
Kubilaj_Chan
23.01.2023, 09:24:22 via Android
  • 71
@mamabiologiczna to realne niewolnictwo dla mas. Niedawno wyśmiewane teorie spiskowe a obecnie realizowana pezez glowalistow polityka. O tym gadali na ostatnim zjezdzie rządu swiatowego) world government summit 2022).

Wrzuce tu tylko grafikę.
źródło: temp_file.png78813841937454953
mamabiologiczna
mamabiologiczna
23.01.2023, 11:00:59 via Wykop
  • 40
@Kubilaj_Chan: W mojej ocenie ma to długofalowo prowadzić do wprowadzenia pieniądza czasowego. Załóżmy, dostajesz 1 stycznia dwa tysiące gwarantowanego dochodu podstawowego i możesz wydać te pieniądze do końca stycznia, bo po tym czasie te środki płatnicze tracą ważność. Ma to na celu zablokowanie Ci odłożenia kapitału a inwestycję (zakup mieszkania, samochodu etc), czyli na wzbogacenie się. Samochód, elektryczny - w abonamencie, mieszkanie, w abonamencie. Grunt, że za dużo nie kupujesz, nie
steelhead
steelhead
23.01.2023, 06:55:13 via Wykop
  • 77
I to jest rzecz skandaliczna. Co pewien czas stopniowo, stopniowo limit rozliczeń gotówkowych jest obniżany a społeczeństwo ma totalnie wysrane kompletnie nie potrafiąc nawet odpowiedzieć, pytając na ulicy, czy dla zwykłego człowieka to dobrze czy źle.
Poziom edukacji w społeczeństwie jest na poziomie krawężnika ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 10
ThomasE
ThomasE
23.01.2023, 08:35:04 via Wykop
  • 64
@CzarnyOwiec: Powiedz tym w Kanadzie, którym zablokowano konta na protestach, powiedz to tym co planują gotówkę cyfrową z czasem ważności przez co nie uzbierasz sobie tyle ile chcesz, powiedz to w sklepie przy kasie jak Ci czytnik zablokują, widocznie mało kupujesz, a ile w życiu potrzebna była gotówka, popytaj taty, bo wątpię, że jako dorosły nie rozumiesz zagrożenia i gotowania żaby.

Powiedz mi jak to zablokuję wały rządu i okradanie obywateli
steelhead
steelhead
23.01.2023, 09:01:17 via Wykop
  • 8
@CzarnyOwiec: twoja odpowiedź jest świetnym potwierdzeniem braku zrozumienia problemu kontroli pieniądza i obrotu gotówki. Powołujesz się na wygodę w płaceniu kartą i mitologię argumentów pewnych grup zawodowych upatrując w tym cwaniactwa tych grup.
Ograniczenie limitu transakcji gotówkowych między przedsiębiorcami jest, tak jak kwota na koncie vatowskim przedsiębiorcy, hamulcami przedsiębiorczości i działalności w wielu branżach.
Budowlanka czy remonty są tutaj świetnym przykładem, ponieważ zamrożenie w terminach płatności kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy na
Marlon77
Marlon77
23.01.2023, 07:24:58 via Android
  • 53
Złodziejskie państwo na spółkę z bankami, robi z człowieka przestępcę tylko dlatego że chce zapłacić gotówką od której bank nie ukradnie 0.5% tak jak w przypadku płatności kartą.
  • 4
ThomasE
ThomasE
23.01.2023, 08:46:54 via Wykop
  • 28
@Lambo994: Masz racje, dlatego trzeba być w rządzie, okradasz na miliony, miliardy i masz spokój, przy okazji możesz roz.ebać w komendzie granatnikiem ścianę, bo możesz.
Powiedz mi, czy Ty naprawdę nie widzisz o co chodzi? Myślisz, że aż tyle wałów jest, że wycierają mordę kolejny raz złodziejami, oszustami? Pokaż mi ustawę, którą pis przepchał i ona miała na celu naprawdę dobro społeczeństwa i w której nie znajdują się dla tej partii
ja_jeti
ja_jeti
23.01.2023, 09:30:04 via Wykop
  • 6
@Lambo994: 0,5% masz dziś pamiętasz kartki w sklepach ze po niżej x PLN nie przyjmujemy płatności kartą. Myślisz że jak wyeliminują gotówkę to nie dojadą małych przedsiębiorców (bo z dużymi będą negocjować). A gorszych Januszu niż wielkie corpo to nie ma.
Yuusuke
Yuusuke
23.01.2023, 08:58:19 via Wykop
  • 46
Jak kretyni cokolwiek wspomną o aborcji (a i tak wiadomo, że tematu nie ruszą) to nagle całe stada #!$%@? na ulicach. Oczywiście z białymi koniarzami.

Jak zabierane są co kilka miesięcy REALNIE ostatnie resztki wolności - cisza, lub komentarze typu "ja nie mam nic do ukrycia". Mam coraz większą pogardę do ludzi w tym kraju.
  • 2
devx97
devx97
23.01.2023, 16:58:06 via Wykop
  • -1
@Yuusuke: te "#!$%@?" wyszły na ulice a ty siedziałeś w piwnicy, i z kogo bardziej wypada się śmiać?
Yuusuke
Yuusuke
23.01.2023, 17:30:10 via Wykop
  • 1
@devx97: o, rycerzyk z białym koniem zabrał głos ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jednorazowka
jednorazowka
23.01.2023, 10:47:34 via Wykop
  • 26
https://www.weforum.org/people/andrzej-duda
https://www.weforum.org/people/mateusz-morawiecki
źródło: comment_1630065180CrLbEU3l2XNoPUqh7MQ9py
  • 2
majkelos13
majkelos13
23.01.2023, 18:43:36 via Wykop
  • -2
@jednorazowka: A ten bot to teraz już jest jakiś wszechwiedzący autorytet?
Razor2100
Razor2100
24.01.2023, 11:50:31 via Wykop
  • 0
@jednorazowka: wklejaj linki, pokazuj zdjęcia, daj video na którym Morawiecki mówi wprost o kopaniu rowów I #!$%@? za miskę ryżu. Jak widać większość wykopu to już tylko trolle, bijące się na podium najlepszego fikołka.
Ballaszek11
Ballaszek11
22.01.2023, 19:42:23 via Wykop
  • 24
Spis treści: "Czy na płatnościach bezgotówkowych zyskują wszyscy? kto pokrywa koszty systemu" - w artykule nie ma ani słowa na ten temat
  • 5
lolmen88
lolmen88
23.01.2023, 06:34:02 via Wykop
  • 11
@kapitan_sebek: ale od płatności kartą już są prowizje
ja_jeti
ja_jeti
23.01.2023, 09:08:26 via Wykop
  • 2
@lolmen88: a nie wiem czy pamiętasz jakieś 10 lat temu kartki na drzwiach "płatność kartą przy zakupach powyżej 10pln"zawsze była prowizja ale jak karta będzie jedyną możliwością to prowizje poszybują.
barto142
barto142
23.01.2023, 06:39:31 via Wykop
  • 23
Podstawowym argumentem przemawiającym za ograniczanie obrotu gotówkowego - przynajmniej w przypadku dużych kwot - jest walka z praniem brudnych pieniędzy, terroryzmem a nawet pospolitą szarą strefą czyli jak to się popularnie określa - płaceniem pod stołem.


Terroryzm w Polsce ma się bardzo dobrze, tak dużo o zamachach słyszę... I tak wiadomo, że to chodzi o kontrolę dla kontroli i obalenie szarej strefy bo wszystko ma być opodatkowane
  • 2
IvanBarazniew
IvanBarazniew
23.01.2023, 07:06:43 via Wykop
  • 29
@barto142: Tylko dziś wały to się robi na Vacie ma miliony a nie na burakach bez paragonu. Poza tym szara strefa będzie zawsze, jak nie w tej formie to w innej. Zlikwidują gotówkę w pl to będą płacić w euro czy USD. Zlikwidują euro pojawi się obrót znaczkami czy skinami do CS albo ludzie pójdą w krypto.

NIE DA SIĘ znieść przestępczości gospodarczej ustawą, podobnie jak biedy.

A próba usunięcia gotówki
barto142
barto142
23.01.2023, 11:46:37 via Wykop
  • 1
@IvanBarazniew:

Tylko dziś wały to się robi na Vacie ma miliony a nie na burakach bez paragonu

nawet był taki przypadek ostatnio wspomniany ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wiadomo, że szarej strefy to nie zlikwiduje ale zwiększa kontrolę nad ludem i wtedy zmniejszy się ilość kombinujących na czarno bo będą czuć problemy gdy będą chcieli pójść na zwykłe spożywcze zakupy.
Wiele się mówi o dostępie do broni jednak
lukaszlukaszkk
lukaszlukaszkk
23.01.2023, 09:56:39 via Wykop
  • 22
Posiadanie gotówki to największa wartość i ostatnia ostoja wolności. Po niej nastąpi współczesne niewolnictwo.
AlexAndR
AlexAndR
23.01.2023, 09:11:03 via Wykop
  • 21
ale, ze zaden z glownych portali informacyjnych w polsce nie walkuje tego tematu jako pilne? nie chca dowalic pisowi? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
qebeq
qebeq
23.01.2023, 07:02:41 via Wykop
  • 21
A jeszcze zleci się indolencja i powie 'hurr durr i tak płace karto więc co za różnica'. Jak beton pisowski, nawet szkoda z nimi dyskutować bo jak przemówić do rozsądku komuś kto ma dwa zwoje mózgowe? Nie da się.
Nawet ChatGPT widzi potencjalny problem - pytanie było czy z technicznego punktu widzenia możliwe jest blokowanie środków ludzi, a jeśli jest możliwe to wiadomo jak to się skończy:
źródło: Capture
andrzejpetr
andrzejpetr
23.01.2023, 08:52:50 via Wykop
  • 16
Może czas w końcu pogonić socjalistów i komunistów kijami?
  • 1
Razor2100
Razor2100
24.01.2023, 11:52:20 via Wykop
  • 0
@andrzejpetr: mamy kij na poselski ryj!
lolek-lolkowsky-3
lolek-lolkowsky-3
23.01.2023, 07:01:47 via Android
  • 16
Pozniej tylko termin ważności na banknotach i gotowe
Maniaczyn
Maniaczyn
23.01.2023, 09:43:51 via Wykop
  • 15
Pełna kontrola, zero wolności. you will own nothing and you will be happy
anadyomenel
anadyomenel
23.01.2023, 06:46:10 via Wykop
  • 14
Artykuł stwierdza:

Za obrót bezgotówkowy trzeba zaś płacić. Wbrew powszechnym deklaracjom płacą teraz za niego podmioty gospodarcze rozliczające transakcje. A co będzie gdy banknoty i monety będą domeną wyłącznie kolekcjonerów i znikną z obrotu? Nie da się wykluczyć, że w takiej czy innej formie - a nie tylko za wydanie i obsługę kart płatniczych czy aplikacji, jak to ma miejsce teraz - obciąży on także konsumentów.

I to jest główna bariera, którą
  • 4
KW23
KW23
23.01.2023, 06:57:53 via Android
  • 13
@anadyomenel i dodatkowo jak nie będzie gotówki , będzie kredyt społeczny( dobry obywatel ma przywileje zły nie ma nic) . ale to przecież tylko kolejna teoria spiskowa ????????????
KW23
KW23
23.01.2023, 09:13:12 via Android
  • 6
@Piotrdexter dzięki zerknę na tą książkę. polecam przeczytać książkę Rok 1984 oraz Nowy Wspaniały Świat. Ale zaraz napewno dostanę naklejkę szura i foliarza.
pit010
pit010
23.01.2023, 11:24:00 via Wykop
  • 13
Przechowywanie i przewóz gotówki wiąże się z ryzykiem jej kradzieży lub zgubienia, a także generuje dodatkowe koszty np. związane z usługą konwojowania i deponowania


No tak, bo kradzież pieniędzy z konta jest niemożliwa. Transakcje bezgotówkowe nie mają też żadnych kosztów.
Gotują nas mirki, zabiorą nam jedną z ostatnich rzeczy, dzięki której jeszcze jako tako się z nami liczą.
fafuz
fafuz
23.01.2023, 06:44:29 via Android
  • 13
budowlanka lubi to
  • 2
Acozord
Acozord
23.01.2023, 06:45:58 via Wykop
  • -1
@fafuz: a dobrze tym partaczom, złodziejom i oszustom( ͡° ͜ʖ ͡°)
YoureGoingDown
YoureGoingDown
23.01.2023, 08:40:47 via Wykop
  • 3
@fafuz: mój wuj (budowlanka)robi same koszty w firmie, zarabia miesięcznie setki tys. zł, a faktury oficjalne wystawia tak, że wychodzi co najwyżej na 0zł, taki to dobry chłop co za darmo ludziom robi, oczywiście wszystko płacone gotówką do ręki
the_tonator
the_tonator
23.01.2023, 09:39:47 via Wykop
  • 12
Gotowanie żaby, najpierw limity a potem bezwzględny zakaz używania gotówki. Kałownia się cieszy ;]
SmoQ89
SmoQ89
23.01.2023, 13:01:21 via Wykop
  • 11
Zakaz posiadania. Nakaz wynajmowania. Tym się skończy usunięcie gotówki z obiegu.
Fortepianino
Fortepianino
23.01.2023, 09:15:44 via Wykop
  • 11
i jak po likwidacji gotówki ucieknie się w czasie wojny z pieniędzmi z kraju?
andrzej-tester
andrzej-tester
23.01.2023, 07:40:12 via Wykop
  • 11
Spokojnie, to Polska. Jedna z nielicznych zalet tego kraju: szara strefa i drugi obieg, natychmiast znajdzie się alternatywna forma gotówki. Nie wprowadzą zakazu gotówki, a jak zakażą, będzie to martwy przepis.
oliwek
oliwek
23.01.2023, 11:07:22 via Wykop
  • 9
Wprowadzają po prostu absolutną kontrolę nad wydatkami ludzi. Krok po kroku. Potem będą decydować kto może mieć dostęp do swoich pieniędzy, albo czy ktoś może sobie kupić za swoje pieniądze dany towar lub usługę.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (840)
  • Zakopujący (17)

Hity

tygodnia

Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
3375
Były premier skazany za to, że nie utrzymuje byłej żony, niepracującej od 10 lat
2754
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2040
Dzisiaj KE potrąciła Polsce kolejne €60 mln euro za Izbe Dyscyplinarną
1992
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl