Norwegia: w 2024 ruszy budowa tunelu Stad dł. 1,7 km. Koszt: ok. 1,5 mld zł
Norweski Zarząd Wybrzeża zbuduje pierwszy na świecie pełnowymiarowy tunel dla statków o wymiarach: 1,7 km dł. x 36 m szer. x 33 m wys. (+17 m głęb.) Planuje się usunięcie 3 mln m3 skał. Budowa potrwa 5 lat. Koszt: NOK 2,8-3,45 mld [Kanał przez Mierzeję Wiślaną dł.1,5 km kosztował 2 mld zł xD]
rol-ex z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 138
- Odpowiedz
Komentarze (138)
najlepsze
1. Owszem, cała inwestycja nie jest zakończona (tylko 1 z 3 etapów).
2. Pieniądze są już wydane na 2 etap, który trwa, czyli pogłębienie toru wodnego czy między innymi budowanie mostu obrotowego zamiast pontonowego we wsi Nowakowo.
3. Statki mogą pływać. Tak samo jak mogły pływać zanim powstał przekop. Kwestia ich parametrów i trasy.
-czy w tunelu będzie śluza?
-czy wokół tunelu będzie dodatkowa infrastruktura drogowa z dwoma mostami zwodzonymi?
-czy przy tunelu będą niezbędne dodatkowe falochrony?
-jak długi dystans wokół tunelu będzie pogłębiany?
-czy budowa na pewno
@Dante27: albo raczej w Norwegii nie będzie śluzy, dodatkowej infrastruktury z dwoma mostami zwodzonymi, dodatkowych falochronów. Nie wiadomo też jak długi dystans będzie pogłębiany oraz czy na pewno budowa nie przekroczy założonego budżetu. Po za tym szkoda strzępić ryja na was wykopków
@qwertyfication: to na c--j sie produkujesz xD
https://www.marinetraffic.com/
Także poczekałbym z ocenianiem na końcowe podliczenie kosztów.