Mądry człowiek mówi o zbiorkomie: alternatywa a nie represje wobec kierowców aut
We Wrocławiu zauważono, że transport miejski nie powinien być usługą socjalną, a czymś, z czego korzysta się z wyboru. Gdy miasto zapchało się samochodami, uznano, że nie da się tak dalej żyć i Wrocław, by funkcjonować, musi dać ludziom alternatywę. A nie jest nią zestaw represji wobec kierowców...
Slazag z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 275
- Odpowiedz
Komentarze (275)
najlepsze
W tym mieście po prostu NIC się nie wydarzyło przez co najmniej 10 lat. Mówienie, że postawiono na cokolwiek to nieporozumienie. Dopiero sutryk postawił na uprzykrzanie życia kierowcom na tyle, aby ci byli zmuszeni do jazdy rowerem
mieszkam w jakimś innym Wrocławiu? te buspasy, zwężanie ulic, likwidacje parkingów to było dla dobra kierowców?
@thampel5: Buspasy to akurat jedne z lepszych rozwiązań. Bo komunikacja miejska powinna być szybsza czytaj nie stać w korkach.
Likwidacja parkingów to temat rzeka. nie da się wepchnąć parkingów wszędzie a jak wiadomo dla kierowcy przejść się 500 metrów to jest wyzwanie.
@sammler: Jakie "uprzywilejowywać jednych względem drugich"? Skoro jeden pas jest dla autobusów, a drugi dla samochodów, to każdy ma po jednym pasie. Nie ma żadnego przywileju, tylko sprawiedliwy podział miejsca. Przywilejem byłaby likwidacja buspasa, żeby autka miały więcej miejsca.
Zacznijmy od tego, że inwestycje zaczęły się dopiero wtedy gdy dalsze pudrowanie trupa stało się niemożliwe. Na chwilę przed serią codziennych wykolejeń Sutryk przedstawił wyjęty z tyłka "raport", według którego stan torowisk jest w ogromnej przewadze dobry lub bardzo dobry. Dosłownie chwilę później zaczęło się latanie bokami.
Wrocław nie ma pomysłu na komunikację zbiorową i powtarza cały czas ten sam schemat licząc na lepsze efekty. A prawda jest następująca: transport tramwajowy jest skrajnie przestarzały i niewydajny. Jego przewagą jest szybkość przewozu, ale z tym Wrocław aktywnie walczy - w samym centrum 3 przystanki są od siebie oddalone o jakieś 250 metrów (!). Kompletnym idiotyzmem było budowanie nowej nitki na Nowy Dwór, która kosztowała ogromne pieniądze. Problem komunikacji tej części miasta mógł być rozwiązany znacznie prościej i w formie bardziej elastycznej.
Kolejna
Człowiek niechętnie myśli o busie, kiedy trzeba się j---ć pociągiem/PKSem, potem busem do miejsca pracy i każdy kroi cię inną stawką.
Do zbiorkomu człowiek powinien wejść tylko z myślą dokąd chce pojechać, a nie "kurde zaraz mnie kanar przyciśnie, bo nie mam wpisanego numerka z legitki" albo "j--------e 4zł za bilet ???"
@tombeczka: Możesz wyjaśnić na czym polegał dobry humor sędziego w przypadku karnego?
Dojazd samochodem dom-praca -> 15min do max 20 w szczycie, razem z odwiezieniem dzieci do szkoly (i czasem potrzebnym na ich odprowadzenie itp) max 40min.
To samo zbiorkomem, tyle ze bez zaliczenia szkoly z dziecmi - dwie przesiadki i okolo 1,5h.
Wroclaw taki dobry przyklad (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Wrocław jest najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce bez działającej komunikacji i dróg dla aut oraz parkingów. Teraz dupą klaszczą co niektórzy, bo oddali częściowo wschodnią "obwodnicę", która ma jeden pas! Prawie milionowe miasto z taką drogą to komedia xD