Śmierć szuka pieszych. Mimo surowych przepisów, wypadków z ich udziałem przybyło
Zaostrzenie kar dla kierowców nie wpłynęło znacząco na liczbę wypadków, których ofiarami są piesi. Od początku roku doszło do 3746 wypadków z udziałem pieszych - to o 248 więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Szewczenko z- #
- #
- #
- #
- #
- 631
Komentarze (631)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Przecież przepisów nakazujących pieszym zorientowanie i zachowanie ostrożności nikt nie zmienił.
@Pedator: Nikt nie zmienił też przepisów zakazujących im wchodzenia na jezdnię (w tym na przejściu dla pieszych) bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd ¯\_(ツ)_/¯.
Art. 14 pkt 1 lit. a:
A w ubiegłym tygodniu maDka p0lka wypchnęła mi przed maskę
@sammler: ale zdajesz sobie chyba sprawę, że przy obecnym stanie prawnym, gdzie pieszy ma ZAWSZE pierwszeństwo na przejściu to ten zapis jest tak na prawdę nic nieznaczący? Można go zastosować na zwykłej drodze ale nie na przejściu.
Na przejściu dla pieszych obecnie choćby nie wiem co się wydarzyło to w 99% przypadków ewentualną winę ponosi tylko i wyłącznie kierowca
Do tego zbyt duża liczba przejść. Przejścia są wszędzie, bo u nas nikt niw wyobraża sobie, że
@_komentator_: jakie oswietlenie? #heheszkiprzezlzy
https://www.google.com/maps/@50.2341695,18.9140482,3a,90y,321.15h,78.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDER6WBFgTIzh1lSQbWKAqg!2e0!7i16384!8i8192
Przejazd dla rowerow dalej przejscie. Srodek lasu ciemno jak w dupie i 70km/h.
Bo w przypadku uderzenia, samochód będzie pogięty, a wy na cmentarzu :).
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak we wszystkim - Polska myśl techniczno-szkoleniowa. Surowe przepisy dla pieszych wymuszające przekraczanie jezdni tylko w miejscu wyznaczonym -> miejsc wyznaczonych musi być dużo -> nie wszystkie miejsca oznaczone posiadają oświetlenie / są dostatecznie widoczne. Do tego dodajmy znakozę i wychowanie pieszego w poczuciu bezpieczeństwa wynikającego z pierwszeństwa i mamy gotowy przepis na taki a nie inny rezultat.
Przede wszystkim połowa przejść do likwidacji, w
@arynt: Przede wszystkim odsunąć przejścia od skrzyżowań. Nie wiem kto prawnie dopuścił możliwość tak bliskiego sytuowania. Skręcając osobówką, często nawet nie jesteś w stanie opuścić skrzyżowania a co dopiero rozeznać się czy ktoś czasem nie chodził na pasy za dostawczakiem.
Czyli zginęło mniej niż w roku z obniżonym ruchem przez covid. To chyba dobrze?
BTW, jak już robić porównania to trzeba brać lata od 2019, bo 2019 rok to był ostatni rok z normalnym ruchem.
Lepiej w miastach
Od początku roku doszło do 3746 wypadków z udziałem pieszych – to o 248 więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Łącznie 356 z nich zginęło, tylko o 17 osób mniej niż rok temu.
(...)
Poza obszarem zabudowanym w 337 wypadkach z udziałem pieszych zginęło ich aż 118 – czyli co trzeci skończył się śmiercią. W ubiegłym roku w tym samym czasie poza miastami w