Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko410
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

254

Stasiuk przyznał się do szokującej rzeczy. "Byłem normalnym chłopcem"

Andrzej Stasiuk napisał w "Tygodniku Powszechnym" artykuł, w którym opowiada, że jako dziecko był dręczycielem zwierząt. Tekst wywołał ogromne kontrowersje.

salon24_pl
salon24_pl
z
salon24.pl
dodany: 20.11.2022, 21:59:54
  • #
    polska
  • #
    literatura
  • #
    tygodnikpowszechny
  • #
    zwierzeta
  • #
    kontrowersje
  • #
    stasiuk
  • 184
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Beavis & Butt-Head - Frog Baseball

shyha
z youtube.com
  • -1

Komentarze (184)

najlepsze

Cadfael
Cadfael
21.11.2022, 10:16:37
  • 167
"W tamtych czasach chłopcy dręczyli zwierzęta. Nie z okrucieństwa, ale z ciekawości świata. Żeby patrzeć w gasnące oczy i dotykać gasnącej krwi. Tak robili chłopcy ciekawi świata."

No w ch*j normalny chłopiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
BlueGryf
BlueGryf
21.11.2022, 10:59:25
  • 64
@Cadfael: Kurde byłem ciekawy świata ale tak nie robiłem. Chyba coś nie tak.
największą zbrodnią przeciw zwierzętom to było uduszenie chomika ale to wypadek przy pracy - małe rączki nie miały wystarczającego wyczucia. Płakałem potem jak głupi.

Zresztą pewnie chomiki nie jedną osobę nauczyły czym jest śmierć zwierzątka domowego.
Cadfael
Cadfael
21.11.2022, 11:04:24
  • 18
Zresztą pewnie chomiki nie jedną osobę nauczyły czym jest śmierć zwierzątka domowego.


@BlueGryf: za dzieciaka miałam z moim chomikiem taką przygodę, że chcąc odciąć mu drogę ucieczki pod szafę nie wymanewrowałam dostatecznie i dostał kantem dłoni w kark. przez chwilę leżał oszołomiony a ja się prawie posrałam ze strachu, że go zamordowałam ( ͡° ʖ̯ ͡°) przeżył, ale co się spłakałam to moje.
movsd
movsd
21.11.2022, 09:51:49
  • 118
Zdarzało się za dzieciaka wyruchać psa w dupę, dzisiejsza młodzież nie zrozumie.
  • 5
fujiyama
fujiyama
21.11.2022, 10:40:46
  • 30
@movsd: mieszkałem jako dziecko w Australi więc tylko krokodyle. Kiedyś to było.
taki_sobie_mirek
taki_sobie_mirek
21.11.2022, 12:37:55
  • 19
@movsd: Nie mieliśmy edukacji seksualnej, masturbacja uchodziła za grzech, a te pieski tak się tuliły, garnęły... To były inne czasy, wtedy inaczej się na takie sprawy patrzyło. Dzisiejsza młodzież nie zrozumie.

miszmaszyt
miszmaszyt
21.11.2022, 12:19:28
  • 46
Karol Kot i Jeffrey Dahmer też zaczynali od dręczenia zwierząt ;) Czy można zatem uznać, że ich dzieciństwo było normalne i byli ciekawi świata? A może ich późniejsze ofiary wynikały z chęci pogłębienia tej ciekawości i to też było okej?
  • 5
Czesterek
Czesterek
21.11.2022, 16:29:45
  • 19
@miszmaszyt: Właśnie tak mówi większość skazanych psychopatów że "byli ciekawi" "chcieli zobaczyć" itd.
miszmaszyt
miszmaszyt
22.11.2022, 08:49:30
  • 0
@naczarak: Dla mnie żaby i owady to jednak nie to samo. Nie dręczyłem ich w dzieciństwie i nie byłem wobec nic okrutny. To prostu kwestia wychowania i wytłumaczenia przez rodziców, że jest to złe.
LuckySpopielar
LuckySpopielar
21.11.2022, 15:36:28
  • 31
Kiedyś dorwałem gnojka kopiącego kota i uratowało go jedynie to że się zlał w gacie, nic mnie tak nie #!$%@? jak cioty znęcające się nad słabszymi istotami.
Takie zwyrole w większości sami byli bici i poniewierani, a później się wyżywają.
Nie wiem czym tutaj niektórzy się chwalą.
Serio głąby nie ma czym się chwalić.
I nie, to nie jest normalne ludzkie zachowanie.
Nie wiem kim jest zwyrol ze znaleziska, ale po ryju
  • 2
Emandero
Emandero
21.11.2022, 16:30:04
  • -4
@LuckySpopielar: autor, np. https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4862804/mury-hebronu
Kaviar
Kaviar
21.11.2022, 18:56:45
  • 4
nowywinternetach
nowywinternetach
21.11.2022, 19:23:30
  • 29
Tak, NORMALNI chłopcy w dzieciństwie
- gnębili zwierzęta "naukowo"
- gnębili kolegów "naukowo"
- gnębili i molestowali dziewczynki "naukowo"

To była normalność, tacy byli chłopcy, a teraz homo nie wiadomo, lgbt i zniewieścienie. Niedługo się wszystkim od tej poprawności politycznej, miękkości i empatii w dupach poprzewraca i świat nam wyginie. Kiedyś to było...
  • 1
majsterV2
majsterV2
21.11.2022, 19:28:38
  • 11
@nowywinternetach: Sadyzm, wielum kulturom wyszedł mocno bokiem.
Teraz, jest epoka, w której człowiek odkrywa prawdę o sobie po przez dogłębne analizy itd.
Kaviar
Kaviar
21.11.2022, 18:38:42
  • 29
Fajnie się patusy i zwyrole sami odsłaniają w tym wątku, kopalnia wiedzy o odpadach ludzkich.
  • 9
bylem_bordo
bylem_bordo
21.11.2022, 18:47:34
  • 6
@Kaviar: Wiesz, to, że coś robiliśmy za dzieciaka z jakichś powodów, nie znaczy, że nie postrzegamy tego z perspektywy czasu krytycznie.
bylem_bordo
bylem_bordo
21.11.2022, 19:01:50
  • 3
@Kaviar: Stary, ja akurat nie pompowałem żab pompką do rowerów i nie naganiałem na nie psa - w tym wypadku tłumaczyłem kumplom, że to #!$%@? i czułem duży dyskomfort psychiczny. Niemniej też zdażyło mi się coś #!$%@?ć z owadami czy kurami (napisałem w innym komentarzu). Ale czy z tego się nie wyrasta, no nie wiem. Miałem kanarka, mam psa (a raczej miałem, został z rodzicami), dokarmiam ptaki i mnie cieszą, dobrze
kureci_paratko
kureci_paratko
20.11.2022, 22:31:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • 24
Tak może rozpętam teraz burze. Przypalanie mrówek lupą, albo robienie nią podpisów na drewnie. Dalszym poziomem było dmuchanie żab. Ble. :/ Co się słyszało w tamtych czasach to cyganie rozciągali koty i puszczali na drogę. Ponoc to uszkadzało ich kręgosłup i powodowało, że kot biegnie do przodu i nie może skrecac. '90
  • 24
jusstt
jusstt
21.11.2022, 09:57:52
  • 91
@kureci_paratko:

Kto byl normalny ten nie dręczył zwierząt a kto miał jakieś zwichnięcia ten dręczył
Normalni ludzie z tego wyrastają i się wstydzą a ci mniej normalni uważają że to jest typowe, prawidłowe itd
Ludzi poznaje się po tym co ich nie oburza
Stasiuk #!$%@? od rzeczy że to ciekawość itd. Nie - to jest patologiczna ciekawość. W domu gdzie nie ma przemocy nie pojawiają sie takie zachowania
Prosta sprawa -
DocentMarzanek
DocentMarzanek
21.11.2022, 10:06:39
  • 64
@jusstt: Przyznam, że dręczyłem muchy wyrywając im skrzydła i napierniczałem w mrówki kamieniami, by zobaczyć czy dużo ubiję ale... nic poza tym to raz a dwa, to mój ociec odbył ze mną szybką i skuteczną rozmowę o zwierzętach i to wystarczyło. Wychowałem się w niby dzikich latach 90. ale nie przypominam sobie w swoim otoczeniu ani jednego kolegi, który by dręczył zwierzęta.
Ale ku...a to mnie szokuje " Żeby patrzeć w
gatunek8472
gatunek8472
21.11.2022, 00:05:23
  • 23
źródło: comment_1668989119FY4D90xYKQ73fRRrmhttGe.jpg
neurotiCat
neurotiCat
21.11.2022, 19:28:01
  • 20
Nie, nie byłeś "normalnym chłopcem". Byłeś zezwierzęconym patusem.
Kaviar
Kaviar
21.11.2022, 18:59:05
  • 19
Ten psychol jest ewidentnie niebezpieczny, seryjniacy często też się kierowali w dzieciństwie "ciekawością" i nieobce im było właśnie okrucieństwo wobec braci mniejszych.
PanPawelDrugi
PanPawelDrugi
21.11.2022, 16:27:36 via Android
  • 18
Nigdy nie miałem potrzeby męczenia zwierząt, wrecz przeciwnie. Z kolei mam odczucie do niektórych ludzi że należałoby się nad nimi poznęcać.
ShowBiz
ShowBiz
21.11.2022, 19:57:39
  • 17
Byłem normalnym chłopcem. Rzucałem kamieniami w przejeżdżające pociągi i dręczyłem zwierzęta. W tamtych czasach chłopcy dręczyli zwierzęta. Nie z okrucieństwa, ale z ciekawości świata. Żeby patrzeć w gasnące oczy i dotykać gasnącej krwi


Ja #!$%@?, jeszcze #!$%@? próbuje przedstawić patologię jako coś normalnego, a nawet pozytywnego. Ha tfu na śmiecia.
Feldkurat_Cypuchowski
Feldkurat_Cypuchowski
21.11.2022, 10:03:54
  • 17
Szczerze - obleczonego wielkim mitem równie "wielkiego pisarza" nie chciało mi się czytać po przeczytaniu Jego dwóch książek: "Mury Hebronu", "Dziewięć", po drodze jeszcze kuszące tytułem "Opowieści galicyjskie". Niestety w przypadku Polski muszę to napisać wyraźnie: nie idzie tu o sympatie polityczne, bo PiS już literaturę uczynił prawomyślną i rewolucyjnie-szkodliwą. Nie lubię stylu Pana Stasiuka, podobnie jak mimo kilku dobrych uwag nie trzymało mnie pióro Pana Pilcha. O literaturze należy dyskutować. Bez
  • 5
Feldkurat_Cypuchowski
Feldkurat_Cypuchowski
21.11.2022, 11:13:51
  • 4
@jusstt: Może nie "grafomania" - Stasiuk pisze dość zgrabnie napisaną, mądrą prozę, tylko że ona mnie irytuje udawaniem Bitników w dziczy i często łopatoligczno-banalnymi sądami. Nie żebym jakimś krytykiem w szaliczku był, ale do mnie nigdy nie trafiał. Pocisk wymierzony we mnie - czytelnika przyjąłem. Nie moja bajka literacka, zbyt wiele ze Stachury którego również nie lubię, co nie oznacza że nie szanuję. Nie moja bajka.
DocentMarzanek
DocentMarzanek
21.11.2022, 13:18:08
  • 2
@Feldkurat_Cypuchowski: Ja chyba jestem zbyt mało wyrobiony ale... padłem przy wszystkich próbach czytania Stasiuka. Męczy mnie jego styl.
Chociaż na Stachurę miałem swego czasu mocny skręt.
czemu_dlaczego
czemu_dlaczego
21.11.2022, 18:08:25
  • 16
Nie z okrucieństwa, ale z ciekawości świata. Żeby patrzeć w gasnące oczy i dotykać gasnącej krwi.


Ale chory łeb.
Drake87
Drake87
21.11.2022, 19:29:52 via Android
  • 14
( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: comment_1669058992TLoKJoChY0PMytb2QgJ1Z9.jpg
Niski_Manlet
Niski_Manlet
21.11.2022, 19:27:55
  • 13
Chyba w jego książce "Mury Hebronu" jest opisany gwałt na świni, może o takie dręczenie zwierząt chodzi xD
Kapuczyno
Kapuczyno
21.11.2022, 05:50:41
  • 12
Co to Stasiuk?
lacik94
lacik94
21.11.2022, 07:17:23
  • 11
To ten pan z profanacją godła Polski na koszulce? Haaaaa Tfu!
źródło: comment_16690149883p1qBYKoORma39LY8uKf66.jpg
  • 18
unintelligible
unintelligible
21.11.2022, 09:50:11
  • 41
@lacik94: @theyknow44: @DanyDwaBanany: @mediculum: Nie oceniajcie po jednym zdjęciu, bo potrzebujecie kontekstu. Stasiuk jest z mikro-regionu z bardzo trudną historią między Polakami a Ukraińcami i bynajmniej nie jednostronną. W okolicy Dukli jest sporo wsi po-Ukraińskich które są w 100% wymarłe, bo wszystkich zabito, a z prawie całego regionu ich wypędzono. Poczytajcie o historii Łemków, Zamieszańców… Ciężki temat. Z Łemkami dobrze teraz żyjemy, są festiwale itd., ale jeszcze kilka
galicjanin
galicjanin
21.11.2022, 10:19:30
  • 22
@unintelligible: tyle tylko, że Łemkowie z Ukraińcami mieli tyle wspólnego co Polacy ze Słowakami, owszem oba to wschodniosłowiańskie narody, mówiące dość podobnymi językami, używające cyrylicy, wyznające prawosławie i grekokatolicyzm, ale jednak dwa inne narody. Łemkowie nie chcieli wspólnego państwa z Ukraińcami, im odpowiadała autonomia w ramach Polski czy Czechosłowacji, prawie nikt w łemkowskich wioskach nie popierał UPA, Polacy im za bardzo nie przeszkadzali. W akcji Wisła zostali wysiedleni w sumie za
Nova88
Nova88
21.11.2022, 17:07:17
  • 9
Ciekawe kiedy dręczenie dzieci przez inne dzieci nie nke będzie norma
PLChauffeur
PLChauffeur
21.11.2022, 19:28:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
Liberalne elity ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) Jeszcze trochę i zaczną się przyznawać do dotykania małych chłopców, trzeba zaczekać aż w końcu zalegalizują pedofilię
Kaviar
Kaviar
21.11.2022, 18:31:39
  • 8
Czesterek
Czesterek
21.11.2022, 16:59:18
  • 7
Polecam film Synalek, gra tam Macaulay Culkin i Elijah Wood. O dzieciństwie psychopaty i ślepych dorosłych którzy tego nie widzą. Wszystko tam jest, manipulacja, kłamstwa, strzelanie do kota, zrzucenie kukły z wiaduktu i spowodowanie śmiertelnego wypadku, aż po próbę zabójstwa własnej matki po przyznaniu się do zabójstwa młodszego rodzeństwa.
Czarny_Goryl_007
Czarny_Goryl_007
21.11.2022, 18:21:49
  • 5
Też podobne rzeczy robiłem, ale ja wychowywałem się w patologicznej rodzinie i dumny z tego nie jestem. Na szczęście jako tako wyszedłem na ludzi.
wesolyprzegryw
wesolyprzegryw
21.11.2022, 21:59:33
  • 4
xDD Zagadka: kto to powiedział?

"W tamtych czasach chłopcy dręczyli zwierzęta. Nie z okrucieństwa, ale z ciekawości świata. Żeby patrzeć w gasnące oczy i dotykać gasnącej krwi. Tak robili chłopcy ciekawi świata."

A) Jeffrey Dahmer
B) Andrzej Stasiuk
Xserus
Xserus
21.11.2022, 15:36:49
  • 3
Informacja nieprawdziwa. Na zdjeciu Stasiuk karmiacy psa
źródło: comment_166904499854pt0sDjYiDQtpHaX8GN77.jpg
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (254)
  • Zakopujący (31)

Hity

tygodnia

Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
3609
Były premier skazany za to, że nie utrzymuje byłej żony, niepracującej od 10 lat
2927
Gdański sąd potwierdził, że NIK ma prawo kontrolować spółki Skarbu Państwa
2664
Agresywny kacap dostaje boksa w Czarnogórze
1842
Sztucznie podniesiono nam ceny energii. Wielokroć.
1447
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl