Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko450
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

488

Ceny mieszkań zmieniają kierunek. To dopiero początek?

Sprzedaż mieszkań spada, rynek kredytowy jest w praktyce zamrożony, bo ludzie stracili zdolność kredytową, a kolejne dane potwierdzają, że mieszkania zaczynają tanieć. Średnia cena ofertowa w Warszawie na rynku wtórnym spadła o 4 proc. To dopiero początek.

pastibox
pastibox
z
biznes.interia.pl
dodany: 20.11.2022, 13:16:04
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    finanse
  • #
    kredythipoteczny
  • 310
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Statystyki za metr Warszawa

sloik84
z zametr.pl
  • 3

komentarz ekspertów

masz_fajne_donice
z youtu.be
  • 0

Komentarze (310)

najlepsze

hajdawery
hajdawery
20.11.2022, 13:20:32
  • 255
Znowu nie wziałem kredytu pod korek na górce. Daamn, moze nstepnym razem sie uda :)
Jak to mowili eksperci:”kupuj,kupuj, tanio już było..”XD
  • 19
vartan
vartan
20.11.2022, 14:01:36 via Android
  • 181
Spada odcinek 2137 :/
engels
engels
20.11.2022, 18:34:22
  • 64
@hajdawery:

Jak to mowili eksperci:”kupuj,kupuj, tanio już było..”XD


z wami januszami jest taki śmieszny problem, że wy w ogóle nie bierzecie kredytów bo nie macie nawet na wkład własny.
Siedzą takie janusze internetu u mamusi na garnuszku i komentują. Jak ktoś ma więcej trzeba go #!$%@?ć, a jak ma mniej to pokazać swoją wyższość.
Mariano123
Mariano123
20.11.2022, 17:25:30 via Android
  • 125
Wzrost o 50% w skali 3 lat, spadek o 4% teraz i mamy sukces xD
  • 23
Demoman
Demoman
20.11.2022, 17:52:38 via Android
  • 61
@ArnoldZboczek i w bułkach czy cukrze będziesz to mieszkanie kupował?
guest
guest
20.11.2022, 18:17:49
  • 79
@ArnoldZboczek: całe szczęście że pensje wszystkim rosną identycznie jak inflacja. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
perfumowyswir
perfumowyswir
20.11.2022, 13:21:53
  • 99
Ale jak to nieruchomości tanieją przy takiej inflacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 21
perfumowyswir
perfumowyswir
20.11.2022, 13:52:38
  • 95
@Kiedysbylemrentierem: w Turcji to wszystko rośnie, szkoda że tylko w ich walucie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_16689523579MSEeR2vA3pE6Y6QdHw3H0.jpg
perfumowyswir
perfumowyswir
20.11.2022, 15:09:22
  • 51
@hektor190: dzięki polityce pewnego pana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1668956961AgadyPDugbQ3gAnNv44RCR.jpg
director
director
20.11.2022, 15:43:14
  • 55
Statystyka w przypadku rynku Warszawskiego to trochę kłamstwo. 10 lat temu mówiąc "średnia warszawska" mówilismy o Żoliborzu Artystycznym, Osiedlu Saska czy Miasteczku Wilanów. Dzisiaj mówiąc "średnia warszawska" mówimy Ursus, Białołęka, Wawer czy Bemowo. Nie można porównywać cen na rynku pierwotnym z tym co było 10 lat temu, bo te mieszkania są w zupełnie innej lokalizacji. Dla porównania mieszkania na Żoliborzu Artystycznym na pierwszym etapie deweloper sprzedawał po 7200 zł za metr (i
  • 46
ktjx
ktjx
20.11.2022, 18:14:41
  • 20
@director: akurat miasteczko wilanów to ma więcej wspólnego z Ursusem czy Białołęką niż Żoliborzem, a ostanie 10 lat wiele nie zmieniło - wtedy też znacznie mniej się budowało w dzielnicach centralnych, a więcej na obrzezach typu Wilanów czy Ursus
cacum3
cacum3
20.11.2022, 19:54:38
  • 5
na Białołęce


@ShooleR: a kto tam by chciał mieszkać?
szczurek_87
szczurek_87
20.11.2022, 17:41:04
  • 37
Ja właśnie szukam mieszkania. Zmieniło się to że w końcu można kupić w spokojnej atmosferze. Zobaczyć okolicę, zastanowić się. Wcześniej próbowałem ale "nie dało się" bo schodziło wszystko jak bułki. Na zasadzie: "To co bierze pan? Bo za panem czekają już następni". Telefon następnego dnia: "Już nieaktualne wzięli kolejni co za panem oglądali".

Z negocjacjami bywa różnie. Są tacy co nie chcą negocjować. Są tacy że potrafią zejść te 5 %. Pośrednicy
  • 15
cacum3
cacum3
20.11.2022, 18:38:17
  • 9
Pośrednicy najczęściej rezygnują z prowizji od dwóch stron. Biorą tylko od sprzedającego.


@szczurek_87: A jak negocjować z tymi pasożytami? Mamy fajny lokal na oku, ale pośrednik dwa procent od nas kupców chce.
QuickCharger
QuickCharger
20.11.2022, 18:39:22
  • 9
Biorą tylko od sprzedającego.


@szczurek_87: a sprzedający to skąd kasę bierze dla pośrednika? Sprzedaje po prostu po cenie powiększonej o tą prowizję i się rozlicza po sprzedaży. A kupujący się cieszy, że "bez prowizji" ma.
walkowery
walkowery
20.11.2022, 18:23:54
  • 32
Ale się zesraliście (nie tylko wy zresztą) z tymi cenami nieruchomości. Ceny mieszkań są dla większości ludzi jak mecze piłki kopanej: mają na to wywalone, bo są bez znaczenia dla ich życia. Masz swoje mieszkanie, żyjesz w nim i kompletnie masz wyebongo czy jest warte 20% więcej czy mniej niż rok temu. A tych co nie stać, to nie stać, niezależnie od tego czy kwadrat kosztuje te 100 tysi więcej czy mniej.
  • 3
GOHAN
GOHAN
21.11.2022, 08:07:06
  • 1
@walkowery: To w takim razie są bardzo nieodpowiedzialni ludzie. Jak kupiłeś mieszkanie w kredo i masz jeszcze 25 spłacania a tu się okazuje, że Twoje mieszkanie jest warte 20% mniej to jak się obsmarkasz i np urwie Ci ręce to będziesz musiał sprzedać mieszkanie i nawet na spłatę kredytu Ci nie zostanie.... Nie wspomnę już o ludziach, którzy kupili mieszkanie jako formę lokaty pieniędzy. Jak kupiłeś mieszkanie, żeby w nim żyć
GOHAN
GOHAN
21.11.2022, 13:53:11
  • 0
@Prusti: Ani kredytu nie mam do spłacania ani rąk mi jeszcze nie urwało, stąd brak doświadczenia. Ale co w takim razie jak wartość inwestycji spada o 20% i bank upomina się o dodatkowe zabezpieczenie kredytu a Ty go nie masz ?
Contritio
Contritio
20.11.2022, 19:41:53
  • 25
Nieruchomosci w Polsce staly sie towarem luksusowym, podstawowy czynnik zyciowy czlowieka stal sie zabrany przez monopolistów, ludzi ktorzy na tym zarabiają a wiekszosc spoleczenstwa ma to w dupie lub jeszcze temu przyklaskuje. Doprowadzilismy do destrukcji rozwoju Polskiego spoleczenstwa poprzez uniemozliwienie swobodnego nabycia nieruchomosci przez obywatela, na ziemi o ktora wielu walczylo. Brzmi to dla niektorych dosc zabawnie, ale jezeli w tej chwilii powaznie pomyslimy, to nabycie nieruchomosci nawet dla klasy sredniej staje
  • 2
Kanusz_Morwin_Jikke
Kanusz_Morwin_Jikke
20.11.2022, 20:04:36
  • 6
@Contritio: Nie trzeba było wyprzedawać mieszkań komunalnych za grosze, wtedy byłyby mieszkania dla ludzi.
jakub-dolega
jakub-dolega
21.11.2022, 07:55:35
  • 0
@Kanusz_Morwin_Jikke: A tam nie mieszkają ludzie? Właśnie mieszkania komunalne to rak. Zajmują często najlepsze lokalizacje, budynki są w opłakanym stanie i mieszka tam najlepszy element.
100mph
100mph
20.11.2022, 16:48:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 24
Trzeba zbierać hajs i kupować teraz za gotówkę lub kredytować się jak zaczną spadać stopy bo później wystrzelą ceny jak #!$%@?.
  • 10
ArnoldZboczek
ArnoldZboczek
20.11.2022, 18:20:12
  • 10
@100mph: spokojnie, parę ładnych lat minie, nim to się stanie
Balactatun
Balactatun
20.11.2022, 18:29:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@100mph: najpierw inflacja musi spaść - nie obniżą stóp przy dwucyfrowej inflacji.
Herubin
Herubin
20.11.2022, 18:43:27
  • 21
I co da ten spadek cen jak teraz ci wszyscy czekający na tanie mieszkania nie mają zdolności kredytowej by je kupić? Jak zmienią się rekomendacje dotyczące kredytów i zdolność kredytowa pójdzie do góry to ceny pójdą wraz z nią szybko w górę. Zyskać na tym może najwyżej klient gotówkowy a tacy to akurat problemów mieszkaniowych nie mają.
  • 4
Miedzwin
Miedzwin
20.11.2022, 18:59:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 22
@Herubin: każdy z wykopków ma kupę gotówki i tylko czeka na okazję już od 15 lat
pdt_87
pdt_87
20.11.2022, 19:17:47
  • 12
@Miedzwin: przecież wykopki nie potrzebują mieszkania, bo wszyscy to programisci 40k pln i od 15 lat wyjeżdżają z PL, bo komunis
qLA
qLA
20.11.2022, 18:29:20 via Android
  • 13
No i co z tego, skoro przeciętny Sebastian z Kasią kredytu nie dostanie, więc i tak nie kupi.
Jedyny plus, że ceny roboli budowlanych trochę spadną.
  • 8
qLA
qLA
20.11.2022, 18:39:35 via Android
  • 8
@Piwniczak007 No właśnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
Chociaż już niedługo. Już znacznie łatwiej znaleźć robotnika niż jeszcze 2 lata temu
qLA
qLA
20.11.2022, 19:49:39 via Android
  • 6
@pdt_87 Mnie bardziej cieszy, że ten robol zaraz nie będzie sobie już wolał za nalepienie kafelek na ścianę 8m2 łazienki 25k, a było tak tylko i jedynie dlatego, że nagle każdy Polak z 2k netto dostawał kredyt na 600tys złotych.( ͡º ͜ʖ͡º)
A że miałem "przyjemność" obcować z budowlanką od 2019 to wiem jak się ten rynek pozmieniał.
benetti
benetti
20.11.2022, 18:32:18
  • 12
Kierunku może nie zmieniają, ale zwrot już tak
19216811
19216811
20.11.2022, 18:31:47
  • 10
kredyt został ograniczony więc to kwestia czasu aż rynek zweryfikuje.
TurTuru
TurTuru
20.11.2022, 21:17:38 via iOS
  • 8
Nie wiem gdzie tanieja, chyba tylko w statystykach na wykopie, przegladam ogloszenia regularnie od kilku miesiecy, i nie dosc ze nie tanieja to nawet za bardzo nie ma z czego wybierac
  • 3
Tierman
Tierman
20.11.2022, 21:28:19 via iOS
  • 3
@TurTuru: Chyba wczoraj był tu artykuł, że drożeją pomimo problemów :) tez się rozglądam za czym większym i jakoś nie widzę tych tytułowych przecen, obniżek i strasznego spadku popytu :)
Tierman
Tierman
21.11.2022, 09:52:27 via iOS
  • 2
@Oude_Geuze: nie napisałem, że liczę na obniżkę o 50%. Jednak przy cenie 800 k wahnięcie o 5 k to błąd statystyczny, którego nie biorę pod uwagę. Fakt, teraz stoją mieszkania, które są średnio sprzedawalne np ze względu na lokalizacje. Reszta raczej na terenie Warszawy za długo nie stoi. Innego rynku nie znam w ogóle, więc się nie wypowiem.
sokotra
sokotra
20.11.2022, 18:41:03
  • 6
Powiem tak, że jak wcześniej cena za metr wzrosła 2x albo i często więcej a teraz spadał 4% to jest gówno a nie kryzys tylko kolejny odcinek o spadaniu nr 232893978
zamaskowane_warzywo
zamaskowane_warzywo
20.11.2022, 18:26:46
  • 6
Ceny mieszkań zmieniają kierunek. To dopiero początek?

Znów drożeją?
  • 2
karer
karer
20.11.2022, 22:08:04
  • 2
Znów drożeją?


@zamaskowane_warzywo: Nie. Zmieniaja kierunek w perspektywie kwartalnej. Wczesniej zmienialy kierunek w perspektywie miesiecznej.
zamaskowane_warzywo
zamaskowane_warzywo
20.11.2022, 22:52:29
  • 0
@karer: Grunt to patrzeć na sprawy z odpowiedniej perspektywy.
pdt_87
pdt_87
20.11.2022, 19:13:03
  • 5
Kapitalisci masowo skupuja nieruchomości korzystajac z tego, ze ich stac i czesto nie muszą brac kredytu. BiedaWykopki od nich wynajmuja, bo nie mają ani zdolności ani kapitału.

Tez wykopki: to wszystjo przez socjalizm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
MxS89
MxS89
20.11.2022, 19:03:45
  • 4
To tak jak z cenami paliwa. Najpierw poszły do góry o kilkadziesiąt procent, później spadły o kilka. Lud zadowolony, bo tańsze. Podobnie jest z rynkiem nieruchomości. Wzrost jaki ostatnio notowaliśmy był olbrzymi, teraz spadło o 4prc w Warszawie, gdzie ceny są spore i tylko na rynku wtórnym w kontekście poprzednich kwartałów.Spadek konkret( ͡° ͜ʖ ͡°)
ludzik
ludzik
21.11.2022, 07:42:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Cóż, nadeszły lata gdzie na kredyt będzie stać niewielki procent osób
RussianBoi2
RussianBoi2
20.11.2022, 19:40:47
  • 3
Eh, prawie otrzymałbym odznakę wykopowego inwestora, prawie kupiłem mieszkanie na zadupiu za 6600 zł za metr, kiedy wokół PRL-owskie bloki w nowym standardzie w środku chodziły po 4000 zł. Dobrze, że moja dziewczyna mnie trochę zniechęciła, że jednak klitka za 400.000 zł to trochę za dużo. Obecnie bym już płacił z 4000 zł raty…
  • 2
pawello987
pawello987
20.11.2022, 20:01:53
  • -4
@RussianBoi2: i co teraz robisz? siedzisz na wynajmie czy u mamusi?
RussianBoi2
RussianBoi2
20.11.2022, 20:15:47
  • 1
@pawello987: kupiłem piękna działkę 30 min od wojewódzkiego, na której zmieszczę dom co najmniej 2 razy większy od tego mieszkania, jeśli już mam za coś płacić to za to, gdzie docelowo będę chciał już zawsze mieszkać.
Marek_B
Marek_B
20.11.2022, 19:15:34
  • 3
Nie łudźcie się, że to w złotówkach będzie tanie. Niby z jakiej racji skoro cegła kosztuje już 2x tyle co jeszcze 2 lata temu? I tak jest z prawie wszystkimi materiałami. W dolarach tak, ale nie teraz, nie już. Inflacja jest po to by wywłaszczyć ludzi, a nie rozdawać mieszkania za półdarmo.
Ranger
Ranger
20.11.2022, 19:40:41 via iOS
  • 2
Wy rozumiecie, że korekta po bańce to nie będzie obniżka o 90%, prawda? Jeśli liczycie na obniżki powstrzymując się od kilku lat, to nigdy się nie doczekacie.
  • 1
woskrosenie
woskrosenie
20.11.2022, 20:16:51
  • 0
Wy rozumiecie, że korekta po bańce to nie będzie obniżka o 90%, prawda?


@Ranger: spokojnie, narazie jest 4%, daj dojść chociaż do 30%
iamjashin
iamjashin
20.11.2022, 19:17:39
  • 2
Obecnie to na dwoje babka niestety wróżyła . Gdyby nie wojna za naszymi wschodnimi granicami to ceny i nasz rynek nieruchomości wywalił by się na twarz. Raty poszły by w górę, wynajmujący zagłosowali by portfelami w przypadku podwyżek czynszów co wymusiło by spadek.

Dostaliśmy strzał blisko około ~1 mln ludzi na nasz rynek i biorąc pod uwagę stan infrastruktury Ukrainy (i wezwania prezesa ich największego państwowego producenta prądu), za chwilę możemy dostać
Igrekpl
Igrekpl
20.11.2022, 20:21:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Nie będzie black frajer na mieszkania ani black weeks xD
TypowyZakolak
TypowyZakolak
20.11.2022, 19:12:34
  • 1
Moi rodzice właśnie dziś dogadali sprzedaż mieszkania pod Warszawą.

Cena "jak wszędzie" (podobne do ofertowych w okolicy), zeszli z ceny 3% (z czego cena była zawyżona o połowę z tego pod negocjacje właśnie).

Sprzedaż (czy raczej - podpisanie umowy przedwstępnej) w miesiąc (dokładnie to w 30 dni) od wystawienia ogłoszenia.

Rzeczywiście jest mniej chętnych, niż rok temu. Ale sprzedaż za podobne pieniądze jest realna.

Ze swojej strony szukam dla nich mieszkania nowego
otua
otua
20.11.2022, 18:50:13
  • 1
Teraz tyle mieszkań i domów pojawi się na rynku, po tych którzy nie są w stanie spłacać kredytów że szok. Ceny polecą nawet i 30%.
  • 9
Pawel993
Pawel993
20.11.2022, 18:55:35
  • 7
@otua: najlepiej teraz sprzedaj mieszkanie i odkup je za rok za 30% mniej, zarobisz na tym spoko
rozregulowany_kaloryfer
rozregulowany_kaloryfer
20.11.2022, 19:17:47 via Android
  • 2
@otua Tak. Ludzie nagle przestaną spłacać i cale plany życiowe w #!$%@?, a mieszkania brak. Na pewno nie będą oszczędzać na dosłownie wszystkim, żeby tylko rata była splacona.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (488)
  • Zakopujący (15)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2723
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2315
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1753
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1698
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1540
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki