Kilka dni temu w Lidlu - na produkcie czerwona naklejka z kodem i hasłem Rabat 50% taniej: 14,99 zamiast 29,99. Przy kasie patrzę nabiło 29,99, pytam kasjerki czy rabat się naliczy. Kasjerka zabiera produkt, robi od razu zwrot i mówi "to musi pan mówić, że rabat jest, samo się nigdy nie naliczy". Takie to są uczciwe promocje w marketach.
@w9rT_wv_bIAn37l: No bo samo się nie nalicza. Na kasie skanujesz produkt w cenie wpisanej do bazy danych. Promka nabija się w lidlu po zeskanowaniu nalepki. I teraz. Co jest bardziej prawdopodobne, odgorne zarządzenie aby rżnąć klienta na promkach czy zmęczenie kasjerki.
@tonawegla: Nieprawidłowe (albo brak) ceny na półkach za co oberwali od UOKIK Nieprawidłowe oznaczanie pochodzenia produktów za co oberwali od UOKIK Fałszywe (ciężkie do zrealizowania) "promocje" za co oberwali od UOKIK Stosowanie niefajnych zagrywek z kontahentami, typu wymuszanie obniżek po czasie (rabaty wsteczne) za co oberwali od UOKIK
No niestety ale to prawda - piszę to jako były zagorzały fan "Biedry". Nie twierdzę, że "wytyczne" pochodzą od samej góry ale na pewno gdzieś na wyższym szczeblu decyzyjnym gdzie ktoś zarządza już całym sklepem (czy też sklepami w danym rejonie) jest świadomość, że taki PROBLEM istnieje - a mimo to kompletnie nic z tym się nie dzieje. Wszystko w imię wypracowania odpowiednich dochodów i wyznaczonych KPI ( ͡°͜ʖ
@Masterpolska94 Większość to dobrze znane praktyki, wykorzystwane również przez inne sklepy. Przykładowo szukamy różnych produktów porozrzucanych po całym sklepie, brak okien i najkorzystniejsze produkty na wysokości wzroku.
@philip_marlowe: Ostatnio coś mnie podkusiło i pierwszy raz poszedłem do biedry od jakiś pół roku, albo i więcej. Takiego #!$%@? jeszcze nie widziałem. Kolejki zapchały połowę sklepu, a rozplanowanie tak zajebiste, że w alejce mieściła się tylko jedna osoba na szerokość z koszykiem. Z wózkiem nie mam pojęcia jak ktoś mógł tam w ogóle przejechać.
Bo tylko Biedronka? A rząd? A elektro-markety? A banki? A zachodnie sieciówki spożywcze? A Ukraińcy? A prywatni właściciele autostrad? Przecież oni wszyscy tu mają eldorado, Polaka dymać to można z zamkniętymi oczami. Nawet się nie zająknie.
@Garulf: Tak to tylko Biedronka. Carfour, Lidl, Kaufland, Auchan, Netto, Dino i każdy inny market potrafi: - nie zastawiać alejek paletami - mieć czystą podłogę - mieć w miarę porządek w cenówkach - nie sprzedawać produktów mrożonych ponownie, bo stały godzinami na plaetach - mieć małe kolejki
- Ceny nie zgadzające się z tymi na półkach - albo brak cen przy produktach - Wszystko porozwalane i pomieszane ze sobą - Ciągle pozastawiane przejścia - Wszechobecny brud - Pozamykane kasy
@Ziemniak43212: Ja bym dodał, że to chyba ewenement na światową skalę, że przy kasie klient nie widzi nabijanej ceny, bo wyświetlacz jest metr wcześniej, niż miejsce do pakowania produktów. Ale to zapewne przypadek.
Komentarze (159)
najlepsze
Przy kasie patrzę nabiło 29,99, pytam kasjerki czy rabat się naliczy.
Kasjerka zabiera produkt, robi od razu zwrot i mówi "to musi pan mówić, że rabat jest, samo się nigdy nie naliczy".
Takie to są uczciwe promocje w marketach.
@Titsuman: u mnie się nalicza, nawet w kasie samoobsługowej. Trzeba tylko zeskanować kod z naklejki rabatującej, a nie normalny kod.
Nieprawidłowe (albo brak) ceny na półkach za co oberwali od UOKIK
Nieprawidłowe oznaczanie pochodzenia produktów za co oberwali od UOKIK
Fałszywe (ciężkie do zrealizowania) "promocje" za co oberwali od UOKIK
Stosowanie niefajnych zagrywek z kontahentami, typu wymuszanie obniżek po czasie (rabaty wsteczne) za co oberwali od UOKIK
źródło: comment_1664222940kLizUpBqopIxRbwh2NcEom.jpg
Pobierzźródło: comment_1664222992Md3Nc3pintpr0L0IHgcaIo.jpg
Pobierz- nie zastawiać alejek paletami
- mieć czystą podłogę
- mieć w miarę porządek w cenówkach
- nie sprzedawać produktów mrożonych ponownie, bo stały godzinami na plaetach
- mieć małe kolejki
- albo brak cen przy produktach
- Wszystko porozwalane i pomieszane ze sobą
- Ciągle pozastawiane przejścia
- Wszechobecny brud
- Pozamykane kasy