Stosy wagonów na złomowiskach, czyli jak zabito amerykańskie tramwaje
Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w USA jest tak wiele samochodów? Dlaczego, zwłaszcza w miejscowościach bez metra, nieposiadanie auta prawie uniemożliwia życie? Otóż wpłynął na to pewien wielki skandal!
MWKW z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 129
Komentarze (129)
najlepsze
Ale warto przypominać że spiski faktycznie istnieją
https://www.wykop.pl/link/4714781/rzez-tramwajow-czyli-jak-ameryka-odwrocila-sie-od-szyny/
@staryhaliny: powiem Ci tyle, miasto 140k, mieszkam na obrzeżach.
Chcąc załatwić coś na centrum, to dojazd autobusem to 45 minut, gdzie autem robię to w max 15. I to pomimo całkiem dobrego połączenia. Tyle w temacie komunikacji miejskiej u mnie.
A filmik oglądałem parę dni temu, oczywiście że jest ogrom zaniedbań. Kiedyś nikt nie patrzył na koszta, i jakoś to się kulało, a dziś
Pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, jest, cóż, proces, który doprowadził do teorii, że był to spisek. Istniała firma autobusowa o nazwie National City Lines, która zarządzała systemami tranzytowymi w co najmniej 44 amerykańskich miastach, a konsorcjum
Należy podkreślić, że tramwaje w zdecydowanej większości przypadków nie przynosiły zysków, jeszcze zanim zaczęły konkurować z samochodami, więc kiedy ta rywalizacja stała się szczególnie zacięta, gdy samochody stały się osiągalne (w okresie przed II Wojną Światową Amerykanie mieli jeden zarejestrowany samochód na trzy osoby pomimo faktu że kraj ledwo zipiał w okresie Wielkiego Kryzysu i 25% bezrobocia), stworzyła spiralę śmierci dla systemów tramwajowych. Koniec końców "cena" samochodu wygrała, w 1946
a tunel muska jest beznadziejny
@janek_kenaj: @robert-sad: Tak bo san Fran i NYC nie ma ćpunów i meneli. System transportu publicznego w US leży bo przez ostatnie 100 lat ludzie mieli #!$%@? na benzynę skoro
@GokuMK: pier*olenie, powiedz to holendrom. Pedałowanie jest tak samo "nieprzyjemne" jak to śmieszne machanie nogami (w sensie chodzenie) - czyli wcale. To infrastruktura jest do dupy, jak infrastruktura jest OK to ludzie całkowicie dobrowolnie wybierają rower. Analogicznie jak przeciętny człowiek woli się przejść 800 metrów fajnym chodnikiem w parku zamiast jechać samochodem
@gatineau: sorry, ale mieszkam w Belgii. Spadnie 1 mm sniegu albo jest lod i juz jest narodowa kleska zywiolowa. Ludzie nie ida do szkoly i pracy. W Polsce rowery nie maja racji bytu bo jak jest zima to rowerowcy i tak przesiadaja sie na KM a skoro musisz miec porzadna KM na zime to bardziej sie oplaca by dzialala caly rok.
A i na zachodzie robiono testy
Komentarz usunięty przez moderatora
Nawet w zimnej Szwecji to sprawnie działa.
@cacum3: Oczywiście że ogniwa wodorowe wydają się ok i
Mieszkalem tu i tu - wg mnie w Gdyni transport jest lepszy.
@duszabar: Wszystko się zgadza, tylko nie tramwaje a samochody osobowe.
(chociaż w sumie jest to jedna i ta sama grupa)
Kapitalizm w pełnej krasie, jeśli jesteś wystarczająco bogaty po prostu zlikwidujesz konkurencję, dlatego coś co nazywa się "wolny rynek" według kucy jest jeszcze bardziej nieprawdopodobne niż komunizm.
Firmy motoryzacyjne po prostu kompletnie rozbroiły transport zbiorowy i po kłopocie ¯\_(ツ)_/¯
Do życia znacznie lepszy jest ZŁY