7:00 - to jest coś czego kierowcy nie ogarniają kompletnie. Odkąd pojawił się przepis o ustępowaniu pieszemu, który zbliża się do przejścia, to mam wrażenie, że większość kierowców interpretuje to jako bezwzględny zakaż zatrzymania gdy tylko pieszy jest w zasięgu wzroku. Przykład, gdyby w tej sytuacji piesza wchodziła na pasy, to srebrny samochód NIE MUSI się zatrzymywać, ponieważ nie wymusza pierwszeństwa. Gdyby pieszy szedł od prawej, to oczywiście tak, ale wówczas z
@Iudex: Jeżeli w tej sytuacji ten gość by nie wyprzedzał ani nie omijał innego pojazdu przed przejściem, załóżmy że byłby na tym samym pasie ale tylko on i pieszy, to nie dostałby mandatu bo pieszy nie musiał nawet spowolnić?
Sprytnie dobrane przejście dla tej akcji. Po pierewsze takie przejście powinno mieć sygnalizację świetlną i byłob po sprawie. To przejście jeśli by się pokusić o jakieś porównanie aby ukazać "cynizm" całej ekipy to taki przejazd kolejowy wielotorowy gdzie śmigają szybkie pociągi ale z braku kasy chwilowo jest tylko G4-krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym. I ustawiamy kamerki drony i kasujemy. To przede wszystkim pieszy ryzykuje życiem i zdrowiem i to w
@kris666123: a zjeby będą pierdzielić zawsze "na zachodzie" jest wysoka kultura dla pieszych. Uja prawda. Po pierwsze infrastruktura jest lepsza dla nich, a po drugie piesi są bardziej kumaci. U nas będą pieprzyć o winie kierowcy, który ma mieć w oczy w dupie, a sami "inteligenty" będą gryźć ziemię 2 metry pod ziemią na Powązkach. Ale będą mieli"rację "( ͡°͜ʖ͡°)
Mam z tym miejscem (ale też kilkoma innymi w Krakowie) pewien problem ;) Po pierwsze tam jest jeszcze trzeci pas wychodzący od stacji paliw, a sam znak ostrzegawczy o przejściu jest niewidoczny jeśli pojedzie się lewym pasem a na prawym ma się coś większego (ciężarówka/autobus). I nie żebym tu bronił ludzi wyprzedzających na przejściach, ale sami sobie kręcimy na siebie bat przepisami gdzie "odległość bezpośrednio przed przejściem" jest definiowana przez policjanta ad
To przejście to patologia. Tam powinna być sygnalizacja świetlna na żądanie. Osoba odpowiedzialna za bezpieczeństwo na tej drodze powinna już dawno zostać zwolniona.
@FaterAnona: Za siedzenie na dupie na ekspresówkach. W sumie na krajowych też odstępu nikt nie trzyma, a jak sobie taki zrobisz to zaraz się ktoś #!$%@? ( ͡°ʖ̯͡°)
Co do tych przepisów: jak najbardziej popieram, ale też nie do końca mi się podoba w nim wszystko:
Jeśli chodzi o omijanie - jest dobrze, tak ma być. Choć też jest jedna bulba, bo traktując przepis literalnie - jeśli pieszy już przeszedł przed naszym autem a na sąsiednim pasie samochód jeszcze czeka aby ten przeszedł, to ruszając łamiesz przepis.
Taka sytuacja: skrzyżowanie dwupasmowej drogi (Andersa w Krakowie) z ulicą odbijającą w prawo (Bogusza w Krakowie). Przed skrzyżowaniem przejście. Na prawym pasie pojazd skręca w prawo, zwalnia do 5kmh, albowiem ulica wąska. I teraz co, pojazd na lewym pasie ma zwolnić także do 5kmh, czyli prędkości skręcającego w prawo podjazdu, żeby nie złamać przepisów? Przecież takie zachowanie to stwarzanie zagrożenia.
@pypekk: tak,masz zwolnić,bo wolniej jadący pojazd z twojej prawej zasłoni ci w pewnym momencie widoczność samego przejścia dla pieszych,czy to serio tak trudno zrozumieć?
@kocham-pati-3: ja przepis rozumiem, nie rozumiem zaś geometrii pewnych skrzyżowań. Tłumaczę: samochód skręcający w prawo zwalnia prawie do zera i to samo ma zrobić pojazd na lewym pasie? Czy nie wydaje Ci się to deko niebezpieczne z punktu widzenia ruchu na obu pasach za tymi dwoma pojazdami? Czy przejście w tym przypadku nie powinno być zlokalizowane za skrzyżowaniem?
Najgorsze są takie miejsca, jak są np. 2 pasy ruchu i lewy jedzie tylko prosto, a prawy skręca w prawo od razu za przejściem. A przez to, że prawy pas zwalnia, to i lewy musi zwolnić, mimo że widoczność jest świetna. Albo sytuacja z filmiku w 3:30. Ktoś będzie jechał pasem włączającym wolno, to pozostałe pasy muszą do niego dostosować prędkość, aby nie wyprzedzić.
@Massad: No to jak jakiegoś kierowcę coś odwróci uwagę, to popełni błąd i nie zwolni, nie zauważy kogoś albo nie zajarzy, że za kilka metrów jest przejście dla pieszych. Jak będzie skupiony, to będzie obserwował i w razie potrzeby zwolni.
@Adrian77: łatwiej jest zauważyć duży samochód jadący z dość podobną prędkością niż małego pieszego z dużej odległości (bo potem go samochód zasłonił).
Komentarze (557)
najlepsze
Też była mowa o tym w programie Jedź Bezpiecznie:
To przede wszystkim pieszy ryzykuje życiem i zdrowiem i to w
Uja prawda.
Po pierwsze infrastruktura jest lepsza dla nich, a po drugie piesi są bardziej kumaci.
U nas będą pieprzyć o winie kierowcy, który ma mieć w oczy w dupie, a sami "inteligenty" będą gryźć ziemię 2 metry pod ziemią na Powązkach.
Ale będą mieli"rację "( ͡° ͜ʖ ͡°)
@derigen90: nie, nie są ( ͡° ͜ʖ ͡°) ludzie są wszędzie głupi ale tam infrastruktura pozwala popełnić mniej błędów
@Skurviduplo: tak zrobię. szkoda tylko, ze nie zawsze zapraszają policję do nagrania. chcialbym posluchac tlumaczen
Jeśli chodzi o omijanie - jest dobrze, tak ma być. Choć też jest jedna bulba, bo traktując przepis literalnie - jeśli pieszy już przeszedł przed naszym autem a na sąsiednim pasie samochód jeszcze czeka aby ten przeszedł, to ruszając łamiesz przepis.
Jeśli chodzi o wyprzedzanie... oj, już gorzej:
1. BEZPOŚREDNIO przed przejściem - nienawidzę
28) wyprzedzanie – przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;
No i super. Tyle że potem mamy cał artykuł o wyprzedzaniu i jakie są czynności wymagane prawe przy wyprzedzaniu?
Art. 24. [Wyprzedzanie]
1.
Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1)
ma odpowiednią widoczność