@MePix: temu Panu należało się odebranie prawka, w poprzednich odcinkach inny policjant się nie patyczkował i w przypadku, kiedy auto, które było wyprzedzane przepuszczało pieszego (bo w innych sytuacjach akurat pieszego nie było) bez gadania odbierał prawko (policjant: "dziś nie będzie mandatu Panie kierowco... (przerwa)... dziś odbieram Panu prawo jazdy xD)
Piękne. Ale powinni puścić więcej awanturujących się miszczów prostej. Uwielbiam te tłumaczenia, że nic się nie stało, że on nie wyprzedzał, bo był na drugim pasie, że pieszy był daleko, że kara jest za wysoka i w ogóle, że winni są wszyscy tylko nie miszcz :D
@LudzieToDebile: dokładnie. np. pan w 5:00. On nigdy mandatu nie dostał, on tu tyle razy jeździł, przecież pieszy dopiero wchodził. Mam nadzieję, że te mandaty i takie akcje nauczą zadufanych w sobie jak poprawnie jeździć.
@v-tec: ale dla kontrastu kobieta od razu wiedziała, że spieprzyła, bez zbędnego gadania przyznaje się do winy. Myślę, że w samym karaniu mandatem też ważne jest to, aby kierowca nie tyle dostał karę, co też zrozumiał za co ją dostał. W wielu przypadkach raczej tak nie jest. Zapłaci ale tylko dlatego, że zła policja, a on bóg dróg
bardzo podoba mi się postawa pana policjanta, może jego zachowanie wynika z obecności kamer. Chodzi mi o to, że ucina szybko żale i tłumaczenia się kierowców, tylko pyta wprost, czy przyjmują mandat, a jak nie to do sądu, bez zbędnego przedłuzania rozmowy i skamlenia kierującego, na którym i tak nic nie ugra
@Tenczlowiektutaj: a ja bym wolał żeby tym ludziom przy okazji tłumaczyli z jakiego powodu dany przepis istnieje, bo bez tego może i mandat przyjmą, ale będą myśleć że policjant się po prostu przyczepił, bo przecież nic się nie stało.
@marasgruszka: dlaczego ma tłumaczyć? On jest od sprawdzania czy nie są łamane przepisy. Jeżeli komuś trzeba tłumaczyć, że wyprzedzał przed przejściem, to może prawo jazdy ma z czipsów?
Bezpośrednio przed a czemu w przepisach nie ma zapisu "100m przed przejściem" wszystko byłoby jasne. A tak milicja może interpretować ile to jest m bezpośrednio przed co już robiła. Jak zawsze prawo wymaga interpretacji zamiast być konkretne.
@qwerty54321: Może być i 100m z definicji, ale ważniejsze jest oznakowanie, skoro zebra jest wymalowana, niech wymalują po obu stronach jakąś przerywaną linią (nowe oznakowanie), która wskaże, że od tego miejsca nie możesz już wyprzedzać, bo zbliżasz się do przejścia.
Pomijając, że nie powinno się wyprzedzać auta przed pasami. To po cholerę jeszcze istnieją przejścia dla pieszych bez świateł sygnalizacji na drodze dwupasmowej? W żadnym normalnym kraju tego nie ma. Równie dobrze jadąc lewym pasem musiałbym hamować, bo ktoś przed pasami skręca w prawo i robię niepotrzebny zator.
@Gabrych92: Oczywiście, że cała Europa zachodnia ma ich pełno, im bliżej centrum tym więcej, najwięcej widziałem w Hiszpanii ale tam ogólnie byłem w szoku, że jestem 5 metrów od wejścia na przejście a dwa pasy już stoją bo widzą, że będę wchodził. Łącznie ze skuterami.
@Gabrych92: też myślę że powinno się dążyć do tego aby jak najwięcej takich przejść posiadało sygnalizację świetlną. Bez niej takie przejścia są dla mnie zawsze niekomfortowe niezależnie od tego czy jestem kierowcą czy pieszym, chociaż jako pieszy chyba jeszcze bardziej ich nie lubię
Mnie zawsze zastanawia, jak jest definioweane samo wyprzedzanie w przypadku jezdni wielopasmowych. Czy to moment jak czolo pojazdu znajdzie się równo z czołem pijazdu wyprzedzanego, a może równo z tyłem? A może jak jadę szybciej od pojazdu 200m przede mną to już rozpocząłem manewr?
Tak samo nie wiem, co to znaczy "bezpośrednio przed przejściem". Tutaj mam taką zasadę, że bezpośrednio przed przejściem to linia przerywana zmienia się w ciągłą - muszę to
@Felonious_Gru: A tak naprawdę to przepis jest zbędny - po prostu, tak jak w Niemczech, należy zabronić budowania takich przejść (muszą być światła, np. "na żądanie"). Dlaczego? Bo te przejścia są skrajnie niebezpieczne i żadne akcje tego nie zmienią. Możesz jechać równo z kimś a ten ktoś w ostatnim momencie zauważy pieszego i zacznie mocno hamować. Zanim zareagujesz (300-700 ms.) to wyprzedzisz go o kilka-kilkanaście metrów. No ale to by oznaczało
czekam na litanię i lament wszystkich obrońców tych co łamią przepisy o wyprzedzaniu na przejściu i bezpośrednio przed nim, piratów drogowych wyprzedzających na podwójnej ciągłej i na zakazach bronicie zawsze, ciekawe jak wam teraz pójdzie
@MichuB: czekam na to aż przyznasz się ile razy stoisz na rogatce i czekasz do momentu nie tylko podniesienia się rogatki (na 90%) ale też do wyłączenia się sygnalizacji świetlnej (jeśli jest).
Polaków wyjątkowo cieszy jak widzi, że może #!$%@?ć maksymalnie innemu polakowi bez względu na pretekst.
@kwaz1: Zawsze czekam aż czerwone przestanie mrugać, szkoda mi 1500 zł na mandat, bo większość rogatek ma monitoring i pkp wysyła na bagiety, dla 30 sekund nie chce mi się ryzykować
Akcja z 4:30, tam jest taka sytuacja czasem że ktoś wyjeżdża ze stacji benzynowej i tego pojazdu też nie wolno wyprzedzić przed przejściem. To przejście generalnie jest bardzo niebezpieczne, widziałem tam wiele sytuacji wypadkowych.
Dwie jezdnie, 3 pasy w każdą stronę (licząc pas włączeniowy) bardzo duże natężenie ruchu i do tego przejscie bez sygnalizacji… Jeżeli tak ustawodawcy zależy na poprawie bezpieczeństwa to pierwsze co powinien zlikwidować takie potwory jak na filmie.
@EagleOfFreedom: Dla policji, żeby mogli mandaty #!$%@?ć. O ile by spadły wpływy do budżetu gdyby zlikwidowano debile ograniczenia prędkości (stojące zupełnie z czapy), takie przejścia i inne kretynizmy. Nic z tym nie robią bo to dodatkowa kasa do wora bez dna.
Komentarze (557)
najlepsze
I takich kierowców jest więcej (-‸ლ)
Samochód się zatrzymał, przepuszcza pieszego a janusz musi go ominąć i jechać dalej.
1500zł + 10 punktów to i tak za mało.
Nie widział cep co jest po jego prawej aż nie ominął stojącego wozu, ale musi wyprzedzić kogoś kto się zatrzymał przed pasami
@Gabrych92: Oczywiście, że cała Europa zachodnia ma ich pełno, im bliżej centrum tym więcej, najwięcej widziałem w Hiszpanii ale tam ogólnie byłem w szoku, że jestem 5 metrów od wejścia na przejście a dwa pasy już stoją bo widzą, że będę wchodził. Łącznie ze skuterami.
Tak samo nie wiem, co to znaczy "bezpośrednio przed przejściem". Tutaj mam taką zasadę, że bezpośrednio przed przejściem to linia przerywana zmienia się w ciągłą - muszę to
Polaków wyjątkowo cieszy jak widzi, że może #!$%@?ć maksymalnie innemu polakowi bez względu na pretekst.
To przejście generalnie jest bardzo niebezpieczne, widziałem tam wiele sytuacji wypadkowych.
@dzem_z_rzodkiewki:
Hamulce w moim samochodzie nie należą do najlepszych xd a jednak nie mam problemów by zatrzymać się lub zwolnić przy prędkości 50 km/h :D
@EagleOfFreedom: Dla policji, żeby mogli mandaty #!$%@?ć.
O ile by spadły wpływy do budżetu gdyby zlikwidowano debile ograniczenia prędkości (stojące zupełnie z czapy), takie przejścia i inne kretynizmy.
Nic z tym nie robią bo to dodatkowa kasa do wora bez dna.