@TomexD: @hermes600: Ci goście to Landing signal officers, a w rękach trzymają: The LSO also holds a "pickle" (a handheld switch box) that controls a combination of lights attached to the OLS to indicate "go around" using the bright red, flashing wave off lights. Additional signals, such as "cleared to land", "add power", or "divert" can be signaled using an upper row of green lights called "cut lights", or a
@Kazadum: Gdzieś kiedyś na mirko czytalem że to charakterystyczne dla pilotów marynarki, tym jebnieciem wytracają część energii co pozwala na zmniejszenie długości pasa do lądowania - https://youtube.com/shorts/CIjRN5FoTus?feature=share
W poprzednim znalezisku dowiedziałem się, że takie "walnięcie" o pokład jest celowe i wskazane, szczególnie w takich warunkach. Zawieszenie jest do tego dostosowane i żadna krzywda wahaczom się nie dzieje :]
@dynastar: akurat tutaj jednak troche gosc namieszal :) Ale niech mu bedzie :)
Ot chociazby dla przykladu.
*Czerwone kamizelki i koszulki nosza zarowno (AO) Aviation Ordnanceman jak i (ABH) - Crash and Salvage jak i (AO) CAG Arm (ktorzy do na czerwonej kamizelce maja dodatkowo odblaskowe "A" badz "CA".
*Zielone kamizelki nosza dodatkowo: (AG) Aerographer's mate jak i (PH) Photographers Mate
*Brazowe kamizelki: Plane Captain. Nie sa odpowiedzialni w zadnym stopniu
@Szampion: aaaa tam elita panie :) Zebys ty widzial jakie tam czasami przekrety sie dostaja to glowa mala. Jest sporo ludzi ktorym bym w normalnych warunkach klucza do reki nie dal. Jezeli chodzi o kase to szalu nie ma. Prawde powiedziawszy to cos w okolicach sredniej krajowej a i to niebardzo :) Jedyne co to po 20 latach emerytura :) Zasadnicza wiekszosc jednak nie dociaga do emerytury i przenosi sie do
@widofmaker: jaka jest "sciezka awansu" takiego marynarza? powiedzmy ze zaczynam jako niebieska kamizelka. Czy potem np trafiam najpierw do fioletowych, nastepnie zielonych i na koncu zoltych? jak to wyglada?
Chciałbym zobaczyć lotniskowiec w 100% z kobiecą załogą bo przecież mamy równość płci. Stawiam każde pieniądze za to, że zdolność bojowa takiej jednostki byłaby zerowa( ͡º͜ʖ͡º)
@titus1: Duży hałas na pokładzie związany z pracującymi silnikami odrzutowymi (panowie mają zatyczki w uszach) + zakłócenia fali elektromagnetycznej związane ze złą pogodą + ewentualne używanie kodowanej komunikacji (gorsza jakość) + czynnik ludzki = drą pyski żeby jakkolwiek się porozumieć ¯\_(ツ)_/¯
Duży hałas na pokładzie związany z pracującymi silnikami odrzutowymi
@LeatherMan: pilot po przyziemieniu otwiera przepustnicę na maxa żeby mieć możliwość podniesienia samolotu gdyby go żadna lina nie "złapała". ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (92)
najlepsze
Co oni trzymają w ręce?
The LSO also holds a "pickle" (a handheld switch box) that controls a combination of lights attached to the OLS to indicate "go around" using the bright red, flashing wave off lights. Additional signals, such as "cleared to land", "add power", or "divert" can be signaled using an upper row of green lights called "cut lights", or a
A przy ładnej pogodzie wygląda to tak
#edit
Znalazłem wpis na Mirko: https://www.wykop.pl/link/6492325/roznica-w-ladowaniu-pilota-amerykanskich-sil-powietrznych-i-marynarki-wojennej/
W komentarzach ktoś wstawił porównanie "goleni" f16 i f18
Nie trudno rozróżnić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ot chociazby dla przykladu.
*Czerwone kamizelki i koszulki nosza zarowno (AO) Aviation Ordnanceman jak i (ABH) - Crash and Salvage jak i (AO) CAG Arm (ktorzy do na czerwonej kamizelce maja dodatkowo odblaskowe "A" badz "CA".
*Zielone kamizelki nosza dodatkowo:
(AG) Aerographer's mate jak i (PH) Photographers Mate
*Brazowe kamizelki:
Plane Captain. Nie sa odpowiedzialni w zadnym stopniu
Uwielbiam oglądać prace na lotniskowcach.
https://youtu.be/As7zQPkkv8c
https://www.youtube.com/watch?v=pqfAiPMR4RQ
Stawiam każde pieniądze za to, że zdolność bojowa takiej jednostki byłaby zerowa( ͡º ͜ʖ͡º)
@LeatherMan: pilot po przyziemieniu otwiera przepustnicę na maxa żeby mieć możliwość podniesienia samolotu gdyby go żadna lina nie "złapała". ( ͡° ͜ʖ ͡°)