Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

787

Rynek zalewa fala klitek. Szef samorządu architektów wzywa projektantów do buntu

Kiedy oglądam pomysłowe plany na mieszkania o powierzchni 12-15 m kw., mam wrażenie, że to jakiś ciężki eksperyment społeczny, wystawiający na próbę psychiczną odporność człowieka. Apeluję do architektów, by nie projektowali klitek - wzywa przewodniczący Mazowieckiej Okręgowej Izby Architektów.

Bednar
Bednar
z
warszawa.wyborcza.pl
28.11.2021, 17:32:54
  • #
    polska
  • #
    architektura
  • #
    patodeweloperka
  • #
    ciekawostki
  • 235
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Protestującu urbaniści w pracy

pesel67
z youtu.be
  • 13

Komentarze (235)

najlepsze

P.....y
konto usunięte 28.11.2021, 18:32:09
  • 227
Miałem w hotelu pokój o pow. 18m2. Było ultra ciasno, nie wiem jak można w takiej klitce mieszkać.
  • 28
Elmaak
Elmaak
28.11.2021, 18:43:01
  • -222
@Piperonsy: Mieszkam na 40m2, ale używam tylko sypialni, kuchni i łazienki - czyli ok 20m2.
CherryJerry
CherryJerry
28.11.2021, 18:55:43
  • 111
@Piperonsy: U mnie firma miała umowe ramową na jakiś hotel w centrum Sztokholmu, losowo trafialo się różne pokoje, ale raz mialem taki co mieściło się ledwie łóżko. Brodzikołazienka oczywiście w standardzie. To było pewnie mniej jak 10m2.
Cyjanek_i_Szczescie
Cyjanek_i_Szczescie
28.11.2021, 20:44:03
  • 174
Miałem w hotelu pokój o pow. 18m2. Było ultra ciasno, nie wiem jak można w takiej klitce mieszkać.


@Piperonsy: Bo tam się nie mieszka, tylko rąbie kochankę, żeby żona nic nie wiedziała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
srgs
srgs
28.11.2021, 19:36:13
  • 107
#!$%@? z tym buntem, jedyna opcja to nakaz prawny. Zaczynaja proponowac mieszkniania o obnizonej jakosci, ale chetny sie znajdzie, to po co maja sie starac. A architekci tylko wykonuja rozkazy ¯_(ツ)_/¯ jak wiadomo kto, kiedy.
  • 8
notdot
notdot
28.11.2021, 20:16:55
  • 47
jedyna opcja to nakaz prawny


@srgs: dokładnie tak, a co ciekawe to sami architekci odpowiadają za obecny stan rzecz. To oni (jako izba zrzeszająca) konsultują nowe prawo, oni wnioskują o zmiany. Tłumaczenie że oni projektują na co jest popyt. Że klient ma większy wybór dzięki braku ograniczeń
gobi12
gobi12
28.11.2021, 20:49:27
  • 20
To oni (jako izba zrzeszająca) konsultują nowe prawo


@notdot: I ich zdanie rządzący mają głęboko w dupie. Zdecydowanie bardziej liczy się lobby deweloperskie, bo ono w odróżnieniu od architektów ma do dyspozycji duży kapitał i wpływy.
powaznyczlowiek
powaznyczlowiek
28.11.2021, 21:48:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 18
@srgs: w Polsce istnieje nakaz prawny - nie można zrobić mniejszego mieszkania niż 25m². I co? I gówno ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Elmaak
Elmaak
28.11.2021, 18:41:58
  • 95

Komentarz usunięty przez moderatora

graf_zero
graf_zero
28.11.2021, 19:04:58
  • 23
@Elmaak: Raczej urbaniści.
Immun
Immun
28.11.2021, 19:50:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • -8
@graf_zero: "urbniści"
gobi12
gobi12
28.11.2021, 20:47:26
  • 39
@graf_zero: @Immun: Którzy nie mają w polskim systemie nic do powiedzenia. Społeczeństwo odpowiada. Takich polityków wybiera i tych w sejmie, i tych w radach gmin albo stanowiskach wójtów, burmistrzów i prezydentów. To właśnie oni odpowiadają za to jak wyglądają miasta.
enten
enten
28.11.2021, 21:56:38
  • 37
Klient: Proszę zaprojektować mi klitki.
Architekt: Odmawiam.
Klient: Ok, jest Pan zwolniony
  • 1
remul
remul
29.11.2021, 00:08:43
  • 6
@enten:
Architekt: Ale dlaczego?
Klient: Bo nie odróżniasz lokalu użytkowego od mieszkania.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Amfan-1
Amfan-1
28.11.2021, 19:00:16 via Android
  • 36
Niech projektują jeśli jest.popyt. Tylko niech to robią z głową ,np. żeby można było w przyszłości połączyć takie dwa lub trzy mieszkania w jedno bez naruszania konstrukcji i przebudowy od podstaw.
  • 8
gobi12
gobi12
28.11.2021, 20:48:28
  • 71
@Amfan-1: Dewelopera to nie interesuje, bo w przyszłości on już nic wspólnego z tym budynkiem mieć nie będzie. Go interesuje PUM i marża na inwestycji.
Amfan-1
Amfan-1
28.11.2021, 21:21:50 via Android
  • 2
@gobi12
Ale.zanim deweloper wybuduje to architekt musi zaprojektować. Jak się nie wymusi albo opracuje kompromis odpowiednich trendów budowlanych na architektach to będzie to co będzie. Deweloperowi jest wszystko jedno co buduje . Musi zrobić to dobrze i jeszcze na tym zarobić. Natomiast to jak będą wyglądały aglomeracje to już muszą się głowić urbaniści planiści architekci i włodarze .
gobi12
gobi12
28.11.2021, 21:25:45
  • 23
Deweloperowi jest wszystko jedno co buduje


@Amfan-1: Absolutnie nie. Interesuje go tylko takie budowanie, które maksymalizuje jego zysk. Chyba, że jest to jakiś budynek typu "statemant" np. Abradż al-Bajt czy Burdż_Chalifa. W przypadku zwykłej mieszkaniówki to deweloper mając do wyboru korzystne estetycznie rozwiązanie, które da 33% zysku oraz niekorzystne, które da 34% zysku zawsze wybierze to drugie.
marian1881
marian1881
28.11.2021, 19:43:12
  • 23
Pieprznie. Tak dużo napisali o tych "apartamentach", a nie podali żadnych statystyk. W samej Warszawie buduje się w ostatnich latach po ok 20 tys mieszkań i domów rocznie. Lokale te muszą mieć minimum 25 m2, a więc owe mikro apartamenty nie wchodzą w tę liczbę i być może nawet nie wiadomo ile ich powstaje. Nie zdziwiłbym się jakby to było raptem kilkaset lokali rocznie, a więc margines tego co się buduje. Za
  • 2
Marek_Licyniusz_Krassus
Marek_Licyniusz_Krassus
28.11.2021, 22:37:00
  • -2
@marian1881: Tylko dla wielu wykopków, kawalerka 35m2 to już mikroapartament. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
remul
remul
29.11.2021, 00:16:09
  • 2
@marian1881: Może ich być nawet więcej bo to idzie jako lokale użytkowe. Można w tym hotel zrobić, jakiś najem krótkoterminowy, pokoje na godziny czy magazyn... Każdemu wg potrzeb.
Ja jeszcze nie byłem w hotelu w którym pokój jednoosobowy miałby więcej niż 25m2. Bo po grzyba? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jako mieszkaniec się w nim nie zarejestrujesz, podatek jest z 10 razy większy. Normalnie same plusy z takiego
pdt_87
pdt_87
28.11.2021, 21:56:21
  • 13
Czytałem niedawno w Forbsie, że Polacy to minimaliści, bo ważna jest dla nich ochrona środowiska, a poza tym fajnie i modnie jest wynajmować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wklebachdymu
wklebachdymu
28.11.2021, 21:51:13
  • 11
Gdyby taka klitka kosztowala 50tys to bym brał, ale #!$%@? chca jak za normalne mieszkanie
  • 7
Opryskus69
Opryskus69
28.11.2021, 22:53:04
  • -2
@wklebachdymu: normalne kosztuje znacznie więcej. Ktoś cie oszukał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wklebachdymu
wklebachdymu
28.11.2021, 22:54:49
  • -1
@Opryskus69: zazwyczaj takie klitki sa w dobrych lokalizacjach i to lokalizacja sprawia ze tak maly metraz moze kosztowac tyle co dwupokojowe mieszkanie w racjonalnej lokalizacji
Opryskus69
Opryskus69
28.11.2021, 22:59:58
  • -2
@wklebachdymu: porównujesz Mercedesa do skody?
Richtig_Piwosz
Richtig_Piwosz
28.11.2021, 21:23:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
To tak jak apelować do dziennikarzy by pisali prawdę ;)

Projektują to na co jest zbyt i za co im płacą. Proste.
  • 1
TheDzions
TheDzions
28.11.2021, 22:48:16
  • 2
@Richtig_Piwosz: dokładnie, projektant czy architekt robi to co chce od niego klient xD moja różowa jest projektantem właśnie, i klienci czasami mega #!$%@? sobie dom projektują, i ta czasami próbuje im doradzić ale #!$%@? mają xD wolą po swojemu
guilmonn
guilmonn
28.11.2021, 21:55:49
  • 10
Oni nie projektują klitek bo "tak". Oni projektują klitki, bo ceny gruntu są duże, a tylko klitki można sprzedać w cenie na jaką stać Polaka. Mogą robić mieszkania po minimum 50m2 ale ceny beda się zaczynały od 600k-800k
  • 4
alteron
alteron
28.11.2021, 22:01:24
  • 11
@guilmonn: ale przecież nikt nie kupuje tych klitek do mieszkania dla nich, tylko na wynajem jako "inwestycja"
MagicznyLolek
MagicznyLolek
28.11.2021, 22:15:57
  • -1
@guilmonn: gdyby ludzie nie rzucali się jak muchy na gówno na byle co to ceny też by spadły.
guilmonn
guilmonn
28.11.2021, 22:18:59
  • 3
@alteron: a te mieszkania tam potrzeben sa głównie na wynajem i koło sie zamyka. Przyszłość centrum to małe lokale pod airbnb, niestety albo stety.
QuickCharger
QuickCharger
28.11.2021, 22:34:58
  • 8
Ale ludzie chcą takie coś kupować. Biorą w ciemno ze smakiem na etapie wizualizacji.
Urabianie społeczeństwa przez patodeveloperkę zaczęło się zaraz po upadku komuny, gdy wmówili wszystkim, że kuchnia to zbędne pomieszczenie i ciemny aneks w zupełności wystarczy.
  • 1
Blahhblahh
Blahhblahh
29.11.2021, 12:39:08
  • 0
@QuickCharger: Nie chcą kolego. Ale mamy tak #!$%@? czasy, że nie stać ich na nic więcej.
plat1n
plat1n
29.11.2021, 01:01:42
  • 7
12 m kw. wystarczy, zeby sie przespac, a reszte dnia spedzac w pracy i tyrac za miske ryzu.
Nawiasem mowiac, w takim mikro "apartamencie" nie upcha sie rodzina z dziecmi, wiec zadne 500+ nie zacheci posiadaczy takich klitek do posiadania dzieci ¯\_(ツ)_/¯
źródło: comment_16381438985eznvUI8CHvkQ3JhGcOiQ9.jpg
  • 1
Pawel993
Pawel993
29.11.2021, 14:24:25 via Android
  • -1
@plat1n dokladnie, trzeba isc do pracy a nie zyc z socjalu
DziadzioMiecio
DziadzioMiecio
28.11.2021, 21:51:20
  • 7
To są ćwiczenia przed kolonizacją Księżyca. Know-how zostanie wykorzystany przy budowie bazy.
  • 1
sylwke3100
sylwke3100
28.11.2021, 22:11:23
  • 0
@DziadzioMiecio: Może to w ramach walki z przeludnieniem( ͡° ͜ʖ ͡°)?
E.....o
konto usunięte 28.11.2021, 23:41:34
  • 6
Mi wystarczą 2-3 metry kwadratowe, trzeba żyć skromnie. Łóżko zespolone z prysznicem i toaletą oraz kuchenką, czego chcieć więcej?
  • 6
hrabia_ponimirski
hrabia_ponimirski
29.11.2021, 00:03:01 via iOS
  • 7
@Ernessto: Jak się nauczysz spać na stojąco to nawet 1m2 wystarczy.
E.....o
konto usunięte 29.11.2021, 00:07:26
  • 4
@hrabia_ponimirski: I to jest pomysł. Jutro idę do dewelopera, żeby mi zrobił nanokawalerkę o powierzchni 1 metra kwadratowego. A 1 m kw. to 10 000 cm kw.!!! Mam nadzieję, że nie dadzą grubej warstwy tynku.
umcumcumcbejbe
umcumcumcbejbe
29.11.2021, 12:43:14
  • 0
@Ernessto: -ile dałeś za mieszkanie?
- 20 za metr
pdt_87
pdt_87
28.11.2021, 21:59:54
  • 6
Wykopki chyba powoli dorastają i chcą się wyprowadzić z piwnicy od rodziców, bo zmienia się narracje w temacie mieszkań ( ͡° ͜ʖ ͡°)
MagicznyLolek
MagicznyLolek
29.11.2021, 00:21:40
  • 5
Patrząc po komentarzach to zaczynam rozumieć deweloperów. Wykopki po prostu oczekują takich mieszkań drogich , małych i bylejakich.
mi01P2r
mi01P2r
28.11.2021, 23:53:00
  • 5
Mieszkanie musi mieć minimum 25m2, to co ma mniej to lokale użytkowe co powoduje że nie można się tam zameldować. I teraz pytanie czy można pobierać zasiłki bez problemu?
  • 1
mocten
mocten
29.11.2021, 07:49:36
  • -5
nie można się tam zameldować


@mi01P2r: możesz się zameldować nawet w kartonie pod mostem
PrezesBoss
PrezesBoss
29.11.2021, 07:28:28
  • 4
sprzedam kawalerka - nowa ekologiczna, nie emisyjna chyba że się podpali.. cena 150000zł z pergolą ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
źródło: comment_1638167270PDAFf0u5iM10LL6v5fhlmK.jpg
kvas
kvas
28.11.2021, 22:53:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
rynek zweryfikował, a poważnie mówiąc to jest to jeden z dowód dlaczego rynek sam się nie dopilnuje i kapitalizm trzeba regulować, by nie dochodziło do absurdów i dlao się normalnie żyć. Tak wiem, że ludzkie traktowanie pracowników czy klientów to czysty komunizm xD
  • 1
Blahhblahh
Blahhblahh
29.11.2021, 12:38:28
  • 2
@kvas: kochani wyzwoleni liberałowie gospodarczy wypięli by się ejszcze z uśmiechem aby niewidzialna ręka rynku wchodziłą im po łokieć w dupy tylko po to, żeby móc pisać, żę socjalizm i jakiekolwiek regulacje są bebe :)
JohnFairPlay
JohnFairPlay
28.11.2021, 22:27:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Ja wynajmuje 37m2
2 oddzielne pokoje, malutka kuchnia i łazienka

Nie wiem jak ktokolwiek może choćby pomyśleć o klitce 20-25 metrów, mi jest ciężko z dziewczyną w tamtym, a o zaplanowaniu czegokolwiek na przyszłość nie ma mowy, ale mówię tu jako człowiek który wychował się w dużym wiejskim domu, więc może tu jest problem
  • 3
pijemlekocodziennie
pijemlekocodziennie
28.11.2021, 22:36:17
  • 1
@JohnFairPlay: ja mam 57 metrów na jedna osobę i mi jednego pokoju brakuje jeszcze na biuro czy trzymanie gratow. Ale sa ludzie co nic nie maja i im to wystarcza aby bylo gdsie sie wykapac, wyspac, zjesc i obejrzec tv.
JestemKrzysio
JestemKrzysio
28.11.2021, 22:49:07
  • -2
@JohnFairPlay: @pijemlekocodziennie: mocno zależy od potrzeb... No i oczywiście takie lokum nie jest dla pary planującej dzieci.
Przez kilka lat wynajmowałem 39 metrów w dwie osoby, potem trzy miesiące mieszkałem sam i z drugiego pokoju w zasadzie nie korzystałem, stał pusty. Teraz własne małe ~27 i jest ok, miejsca mi nie brakuje, nawet rower parkuję w mieszkaniu.
maxprojekt
maxprojekt
29.11.2021, 01:05:14 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pijemlekocodziennie: te 57 m to pewnie studio?
Tommy7788
Tommy7788
28.11.2021, 21:48:21 via Android
  • 4
Kapitalizm taki piękny <3 XXI wiek, 4 ściany zrobione z piasku, wody i cementu a ludzie spłacają je do końca życia, i mieszkając całe swoje życie na 48 m2. Dziękuję za uwagę.

#kapitalizm#poland#strong#
  • 14
P.....s
konto usunięte 28.11.2021, 21:52:41
  • 21
@Tommy7788: tia, a ferrari to zbieranina różnych minerałów o niewielkiej wartości względem ceny samochodu.
gobi12
gobi12
28.11.2021, 22:16:04
  • 15
4 ściany zrobione z piasku, wody i cementu


@Tommy7788: Nigdy nic nie budowałeś, prawda? :D
Aerin
Aerin
28.11.2021, 22:18:32 via iOS
  • -2
@Tommy7788: No dokładnie, lepiej wprowadzić inny system a razem z nim darmowy duży apartament dobrej jakości w centrum dużego miasta dla każdego
wkrk
wkrk
28.11.2021, 21:45:07
  • 4
Paywall, nie ma jak przeczytać.
  • 2
Opryskus69
Opryskus69
28.11.2021, 22:53:44
  • -6
@wkrk: kup
saviola7
saviola7
29.11.2021, 10:42:20
  • 0
@Opryskus69: Tak, kup nie czytamy, bo tyle warta jest ta gazeta.
p.....t
konto usunięte 28.11.2021, 21:04:54
  • 4
Nie kupować i tyle.
smisnykolo
smisnykolo
29.11.2021, 08:25:52
  • 3
Właśnie dlatego trzeba zwiększyć ilość mediów społecznościowych dla kobiet, wtedy będą wybierały tworzenie długoterminowych relacji zamiast podróży, zwiększy się zapotrzebowanie na normalnej wielkości mieszkania.
Czekaj co?
Mr_Cartmanez
Mr_Cartmanez
28.11.2021, 22:17:45
  • 3
You will own nothing, you will live in a pod and eat bugs
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (787)
  • Zakopujący (23)

Hity

tygodnia

Fakty obrazują jak Orlen z Obajtkiem miesiącami okradał Polaków
8602
Kolejne miasta zawiadamiają UOKiK ws. zawyżania cen przez PKN Orlen
5043
Banaś chce interwencji w sprawie Orlenu, jest stanowisko spółki
4628
Obajtek: „Wpuszczając NIK do Orlenu złamałbym prawo”
4427
"Wziełem paragon, chleb za 2.99 zł "
4255
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki