Volvo: produkcja elektryka powoduje o 70% wyższą emisję CO2 niż auta spalinowego
Przeciwnicy elektromobilności od lat sugerują, że produkcja aut na prąd bardziej obciąża środowisko naturalne niż spalinowych. Volvo właśnie ujawniło rezultaty swoich badań na ten temat. Co z nich wynika?
NatkaPietruszka z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 396
Komentarze (396)
najlepsze
"Na papierze jest fajnie"
A w rzeczywistości jeszcze lepiej ( ͡º ͜ʖ͡º)
Wystarczy raz zapomnieć zatankować......
No spoko, ja wiem, że ty chcesz tylko żreć i żyć i jak te rurururkowce na dnie oceanu ;)
Co do zasady - uważam, że silnik elektryczny jako napęd jest ok, jednak brak jest technologii umożliwiającej zasilanie go. Współczesne akumulatory litowe nie są ani wydajne ani łatwe do szybkiego ładowania. A sam proces ich wytworzenia(mam na myśli wydobycie litu ) wyrządza ogromne szkody środowisku. Mam nadzieję, że z tymi autami na "bateryjki" będzie tak jak z "energooszczędnymi" żarówkami, które zostały zastąpione przez LEDowe. A z
Komentarz usunięty przez moderatora
@boa-podlas: czesto po takiej samej stluszczce spalinowego tez sie nie powinno naprawiac XD
I w związku z tym wycofuje się z handlu spalinowymi. Wszystko niejasne.
Komentarz usunięty przez moderatora
Generalnie przyznał rację, że produkcja elektryka pozostawia większy ślad węglowy niż produkcja auta spalinowego i jest to głównie związane z produkcją akumulatorów. Ale jeżeli zsumować:
-ślad węglowy powstały przy produkcji auta spalinowego,
-Co2 wemitowane przez okres przeciętnej żywotności (chyba podawał jakąś średnią żywotność auta w USA i Europie?) - załóżmy, że jest to 300 tys km, więc takie auto spalinowe spali
Masz rację.
Oczy wszystkim się otwierają dopiero kiedy trzeba robić na siebie po robieniu tylko pod siebie.
Napiszę to jeszcze raz i może ktoś to zauważy i potem sobie o tym przypomni:
Kryzys energetyczny dosłownie ZAORZE zapędy na POWSZECHNĄ elektryfikację motoryzacji. Nawet gdyby ten cały kryzys nie nastał to w perspektywie
Dopoki ladowanie trwa latami i jest malo stacji- takie auto to gadzet.
Ekologia to pretekst dla biznesu,nikomu na gorze nie zalezy na srodowisku,nawet gdy glosi takie gornolotne hasla
Ekologia to jest pretekst dla frajerow- wiesz jak na slynnym zachodzie wyglada recykling plastiku?
Jedzie ciezarowkami do Polski,albo statkami do Afryki. Tak samo stare telewizory i inny sprzet agd- wszystko wyladuje na plazy w Afryce gdzie splonie- a w statystykach recykling,ekologia
Czego oczy nie widza tego sercu nie zal.
Dopoki mam dwie stacje ladowania na krzyz to taki samochod jest bezuzyteczny
Inna sprawa czy siec elektryczna da rade ladowac tysiace aut
~~8,5 kilometra rano i wieczorem. Droga prawie bez zatrzymywania
Elektryk ma tutaj taki plus, ze samochod nie jest jezdzony na zimno, ogrzewanie dziala od razu, wiec samochod nie paruje od mrozu i od razu jest cieplo. "Pali" tyle samo w odroznieniu od spalinowego ktory na zimno oprocz tego ze sie zuzywa
Komentarz usunięty przez moderatora
To generalnie olbrzymie koszty, ryzyko zniszczenia gospodarki przy problemach z dostawami pradu i bardzo watpliwy zysk ekologiczny.
Wyglada na celowa akcje niszczenia gospodarek europejskich i oddania resztek rynku
Komentarz usunięty przez moderatora
Jaka jest wydajność baterii w elektrykach przy takim przebiegu? Z 50% oryginalnej?
Przez rok to 365kg. Przez 10 lat to 3650kg a przez 100 lat 36500kg. Czaicie? 36 ton!!!!!
Jest (lub niedługo będzie) 8 mld. ludzi, którzy ROCZNIE emitują 292000000000000kg.
Ludzie - to ludzi trzeba się pozbyć a nie samochodów!!!! EOEOEOEOEOOEOEOEOOEO! EKOLOGICZNIE IDE SE #!$%@?Ć W ŁYB!!!
Takie dwuosobówki, jak Renaut Twizzy.
Idealne do poruszania się po mieście. 85% ruchu jest generowana przez samochody z kierowcą i bez pasażerów.
Są małe, potrzebują mało energii, małe baterie, szybko się ładują, wszędzie tym zaparkujesz, zajmują 3-4 razy mniej miejsca na drodze niż obecne wielkie krowy.
I marzy też mi się żeby to były floty do wynajęcie na
Komentarz usunięty przez moderatora
Cały czas mamy problem z magazynowaniem energii. Do tego samochody coraz cięższe i coraz więcej energii potrzeba na przemieszczenie masy netto kierowcy, bo tara coraz większa.
Komentarz usunięty przez moderatora