Volvo: produkcja elektryka powoduje o 70% wyższą emisję CO2 niż auta spalinowego
Przeciwnicy elektromobilności od lat sugerują, że produkcja aut na prąd bardziej obciąża środowisko naturalne niż spalinowych. Volvo właśnie ujawniło rezultaty swoich badań na ten temat. Co z nich wynika?
NatkaPietruszka z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 396
Komentarze (396)
najlepsze
Jakis czas temu badano ile czastek stalych generuja ciezarowki i okazalo sie ze duza czesc ich generowana jest z opon :) przy duzym momencie i ciezarze generowanie w elektrykach czastek z opon bedzie wieksze niz w spalinowkach
Klikbait.
Komentarz usunięty przez moderatora
@ej-no-nie-przesadzaj
Do tego wykopki nie biorą pod uwagę, że w elektryki wpompowano nieporównywalnie mniej roboczogodzin jeśli chodzi o doskonalenie technologii i optymalizację procesów produkcyjnych.
@GzS: często te skrzynie biegów wymieniasz.
Ślad węglowy produkcji elektryka jest większy niż spalinowego.
Ślad węglowy produkcji i eksploatacji elektryka jest mniejszy niż spalinowego po 110 tys. km.
Elektryki są bardziej ekologiczne niż spalinowe.
@Radkovich: W gorszych norweskich warunkach stary model Tesli po 7 latach i 260kkm 89% sprawności:
"the battery capacity and range decrease can be measured for the period of 7 years and about 265,000 km (165,000 miles).
According to the measures during the range test, the usable battery capacity is
Artykuł to informacja nieprawdziwa z portalu sponsorowanego przez klasyczne koncerny motoryzacyjne.
Udowodniono już, że to informacja nieprawdziwa
https://elektrowoz.pl/oze/naukowiec-volvo-sie-myli-juz-raz-to-udowadnialem-elektryk-bilansuje-sie-po-25-tys-km-w-polsce-1-3-lata/
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@mailtalk: U mnie większość miejscowości dojeżdża do pracy ponad 50-60km dziennie. W zimie bateria leci na łeb bo ogrzewanie, latem klima. Z sugerowanego zasięgu dla taniego auta 250km może zostać jakieś 70-80%. wychodzi na to że codziennie musisz ładować auto, nie raz na 2 tygodnie tylko codziennie.
Najlepsze rozwiązanie to hybrydy plug-in ale mało producentów je ma :(
@SNUPPi: Wielcy tego świata wiek temu jednak chcieli aby Kowalski mógł jeździć samochodem. Koncerny samochodowe oszukiwały w testach spalin, aby nie wprowadzać realnych ale droższych zmian.
Więc co Bill Gates, Biden i paru innych członków elit spotkało się na wakacjach i stwierdzili że ich
Volvo popełniło jeszcze jeden błąd, który świadomie i z rozmysłem powtarzają też inni producenci samochodów spalinowych. Zakładają oni mianowicie, że benzyna rośnie na drzewach i stamtąd skapuje wprost do dystrybutorów. Firmy regularnie porównują emisję z rury wydechowej celowo zapominając o tym, że benzynę czy olej napędowy trzeba wydobyć spod ziemi, przetworzyć i dowieźć do dystrybutora, a do tego wszystkiego wymagana jest energia
tekst