Volvo: produkcja elektryka powoduje o 70% wyższą emisję CO2 niż auta spalinowego
Przeciwnicy elektromobilności od lat sugerują, że produkcja aut na prąd bardziej obciąża środowisko naturalne niż spalinowych. Volvo właśnie ujawniło rezultaty swoich badań na ten temat. Co z nich wynika?
NatkaPietruszka z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 396
- Odpowiedz
Komentarze (396)
najlepsze
Co do zasady - uważam, że silnik elektryczny jako napęd jest ok, jednak brak jest technologii umożliwiającej zasilanie go. Współczesne akumulatory litowe nie są ani wydajne ani łatwe do szybkiego ładowania. A sam proces ich wytworzenia(mam na myśli wydobycie litu ) wyrządza ogromne szkody środowisku. Mam nadzieję, że z tymi autami na "bateryjki" będzie tak jak z "energooszczędnymi" żarówkami, które zostały zastąpione przez LEDowe. A z
Komentarz usunięty przez moderatora
@boa-podlas: czesto po takiej samej stluszczce spalinowego tez sie nie powinno naprawiac XD
I w związku z tym wycofuje się z handlu spalinowymi. Wszystko niejasne.
Komentarz usunięty przez moderatora
Generalnie przyznał rację, że produkcja elektryka pozostawia większy ślad węglowy niż produkcja auta spalinowego i jest to głównie związane z produkcją akumulatorów. Ale jeżeli zsumować:
-ślad węglowy powstały przy produkcji auta spalinowego,
-Co2 wemitowane przez okres przeciętnej żywotności (chyba podawał jakąś średnią żywotność auta w USA i Europie?) - załóżmy, że jest to 300 tys km, więc takie auto spalinowe spali