Regulacja czyli prostowanie koryta i betonowanie nabrzeży. Komuchy uwielbiają wielkie nikomu nie potrzebne inwestycje na których można robić wały. Polska dzięki swojemu zacofaniu ma duże fragmenty rzek w stanie naturalnym. Zachód obecnie odchodzi od pełnej regulacji rzek i stara się im przywracać bardziej naturalny charakter. Ale u nas jest mentalny PRL wiec chcemy robić to co zachód robił w latach 70.
Jak dla mnie, to Zgierz mogliby ogrodzić pleksi tak do poziomu drugiego piętra i napełnić wodą. Mielibyśmy największe akwanarium w Europie. Sprzedawalibyśmy bilety, by odwiedzający mogli zobaczyć foki pływające wśród napuchniętych ciał zgierskich dzieci unoszących się na powierzchni. #pdk #pasta
od początku lat 90. emisyjność transportu kolejowego spadła z niecałych 50 g CO2 na tonokilometr (tkm) do ok. 16 g/tkm. W tym samym czasie emisyjność transportu śródlądowego… wzrosła z ponad 33 g/tkm do ponad 50 g/tkm.
Średnia prędkość pociągu towarowego w Europie to 44 km/h. W Polsce wynosi ona 23-25 km/h. Wiec lepiej żeby te 60 Miliardów wydali na usprawnienie transportu kolejowego.
Przywoływanie niemieckiej żeglugi śródlądowej jako argumentu za inwestowaniem dziesiątek miliardów w nasze drogi wodne jest blisko sfery pomysłów na poprawienie geografii Polski. Miałoby bowiem sens, gdyby przenieść Górny Śląsk w okolice ujścia Warty do Odry a Hutę (niegdyś) Katowice do Bydgoszczy i zaopatrywać ją w rudę z Brazylii. Dopiero wówczas można by liczyć na osiągnięcie masy krytycznej ładunków dającej nadzieję na zwrot wydatków. Niemcy – o czym pisaliśmy niedawno – odkryli właśnie,
@Pentylion: Im bardziej pogłębisz rów, kanał, rzekę tym z większego obszaru obniży się poziom wód gruntowych. Pogłębianie rzek to ogromne straty dla rolnictwa i przyspieszenie stepowienia naszego kraju.
o #!$%@?....jakiekolwiek ruchy ucywilizowania/ uprzatniecia/regulacji/uprzemyslowienia czegokolwiek koncza sie wyciem tych oglupionych zielonych marksistow lub ich pozytecznych idiotow za niemieckie EUR czy my zyjemy w jakims skansenie???? byl ktos np. niemczech??? widzieliscie jaki tam ruch na rzekach????
@werfogd: Tak, wiem co to jest śluza. Śluza nie służy do spiętrzania wody, tylko do pokonania różnicy poziomów. Jak to ma pomóc na odcinkach Odry gdzie wody jest po prostu za mało? Bez jakichś zaawansowanych systemów odzysku śluza spowoduje jeszcze większe niedobory wody.
Komentarze (25)
najlepsze
Jak dla mnie, to Zgierz mogliby ogrodzić pleksi tak do poziomu drugiego piętra i napełnić wodą.
Mielibyśmy największe akwanarium w Europie. Sprzedawalibyśmy bilety, by odwiedzający mogli zobaczyć foki pływające wśród napuchniętych ciał zgierskich dzieci unoszących się na powierzchni.
#pdk
#pasta
Średnia prędkość pociągu towarowego w Europie to 44 km/h. W Polsce wynosi ona 23-25 km/h. Wiec lepiej żeby te 60 Miliardów wydali na usprawnienie transportu kolejowego.
przykład
przykład 2
dalej nie chce mi się szukać.
@Pentylion: Jesteś pracownikiem Wód Polskich ?
byl ktos np. niemczech??? widzieliscie jaki tam ruch na rzekach????
@echelon: A slyszales pan o lodziach z niskim zanurzeniem ?