Przeszukanie w siedzibie Kärchera, UOKiK podejrzewa zawyżanie cen
Pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wspólnie z policjantami przeszukali siedzibę polskiego oddziału koncernu Kärcher. UOKiK podejrzewa, że spółka narzuca swoim dystrybutorom minimalne ceny odsprzedaży urządzeń w internecie.
rafpal z- #
- #
- #
- #
- #
- 126
- Odpowiedz
Komentarze (126)
najlepsze
Stihl tak robi
Tak było "na komputerach", w szczycie spierdzielenia doszło do tego, że sprzedawcy zarabiali tylko na przesyłce.
Spowodowało to że dziś sprzęt sprzedaje tylko kilka dużych sieci, mali zostali zaorani.
Ale jak sobie wyobrażasz wykupienie wszystkiego od producenta? Piszę to jako producent: towar się sprzedał, to produkuję kolejny. Aż rynek się nasyci. A czy produkt trafi do konsumenta czy zalega w magazynach pośrednika to nie moja broszka - kasa musi się zgadzać.
@TheMaskator: Często dystrybutor zapewnia reklamę,transport, magazynowanie, sprzedaż, wysyłkę, i obsługę zwrotów a bywa, że płacąc z góry za towar daje tym samym darmowy kredyt.
@elektronik1983: A czym mają walczyć? W czasach kiedy każdy sprzedawca ma wszystko "identyczne". Te same firmy logistyczne, te same systemy sklepowe, te same hurtownie, w które w przypadku sprzętu często wysyłają towar bezpośrednio do klienta.
Jaką przewagę ma zbudować firma handlująca np. odkurzaczem Karchera jeśli nie cenową? To słynne "doradztwo i obsługa"? Jasne, klient chętnie skorzysta, a potem wejdzie na ceneo czy peppera i kupi gdzie taniej i ciężko go winić, że woli za coś zapłacić 900 zł zamiast 1000
Powoduje wypchnięcie z rynku dystrybutorów którzy tylko przepakowywaniem się zajmują. Bo karcherowi pewnie zależy aby dystrybutor zapewniał też klientom profesjonalnym odpowiednie wsparcie posprzedażowe.
Każdy kto w branży B2B pracuje wie że jesli klienci mają wysoką cenę, to można sobie pozwolić na wspieranie ich. Jesli zaś kupili z 2% marżą, to się ich na drzewo spuszcza, albo do producenta...
Przecież niemal każdy większy producent tak robi - np. minimalne ceny za TV danego producenta w sklepach różnych sieci mają identyczne ceny...
@zegarmistrz001: hmmm no nie nie dlatego
Ludzie nie są racjonalni, inaczej świat wyglądałby zupełnie inaczej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wtedy sklepy stacjonarne wycofują ofertę takiego producenta gdyż sprzedaż z tak malym zyskiem nie ma sensu przy kosztach jakie ponosi.
Łatwo sobie wyobrazić sytuację gdzie Janusz idzie do sklepu specjalistycznego, zajmuje obsłudze godzinę na doradztwie co potrzebuje kupić, po czym kupuje w Internecie 20% taniej.
Są marki, którym nie zależy na wysokim