Ale po co te statki mają tam płynąć? Czemu mają płynąć tam a nie do Gdańska? Gdańsk jest chyba lepszy bliżej granicy itp. Dlamnie od początku to tylko inwestycja pod wyborców PiS. Teraz pytanie czy ruskie robiły nam jakieś problemy żeby tam coś przepływało? Czy tam będą pływać tak strategiczne statki że trzeba to robić?
@fraciu: Walkowane przy kazdym wykopie o tym przekopie. Tak Rosja robila i nadal robi problem, nie chce puszczać statków. Zamów sobie jakieś jabłka i czekaj w porcie 4 miesiące jak z laski swojej ci pozwolą wpłynąć. Bo Gdansk jest drogi, robiony pod wielkie statki, gdzie masz glebokie wykopy zeby sie duzy statek zmiescil i wielgachne suwnice, i jak ci przypłynie barka Zdziska to za obsługę placisz w milionach, i nikt małym
O ilu pisowcow w tym wątku, jak zawsze nie zawodzą swoją obecnością. Według wyliczeń przed budową, inwestycja ma się zwrócić za 480 lat xd i to sama inwestycja, a co z amortyzacją przekopu i toru wodnego do Elbląga, który obsługuje w większość barki z węglem płynące od znienawidzonej Rosji. No i gdzie ten bursztyn który miał pokryć koszta budowy? Ile go znaleźli 12kg? Polska kraj ekonomicznych debili gdzie lepiej wywalić kupę kasy
Takich sztandarowych inwestycji o wartości 1 mld zł to w skali państwa powinniśmy mieć rozpoczętych kilkanaście w tym samym czasie. Tak pinokio przynajmniej pokazywał na slajdach - mosty na Wiśle, 100 obwodnic itp. Niestety bolszewicy robią jedną w miarę dużą i biją pianę bo niczym innym nie mogą się pochwalić.
Tak, uważam że to potrzebny przekop z myślą o przyszłych pokoleniach i mam to gdzieś, że akurat budują go bolszewicy.
Porównanie do dróg spoko ale to może po prostu drogi są absurdalnie drogie w budowie? Trzeba mieć też z tyłu głowy że po tych 40km dróg dziennie przejedzie tyle towarów co ten port obsłuży pewnie rocznie ( ͡°͜ʖ͡°)
I niby co po takich statkach na Mierzei Wiślanej jak nie istnieją porty zdolne je przyjąć? I dlaczego te statki nie mogą wybrać jednego z dziesiątek portów na
@Saeglopur: To już po 8 dniach port ma fajrant do końca roku. 80x1200t=96kt czyli o 6k ton więcej niż to co przeładował w 2019 ( ͡°͜ʖ͡°) Gdzie ładunkiem może być co najwyżej żwir bo cokolwiek bardziej cennego znaczenie szybciej i bezpieczniej jest odebrać z portu w Gdańsku i po godzinie (60 km S7) kontenery mieć na placu.
@Saeglopur: Jeden statek przewozi znacznie więcej niż dziesiątki ciężarówek jeżdżące po drogach i zużywające istniejącą tam infrastrukturę, nie wspominając oczywiście o korkach jakie tworzą, ilu angażują ludzi do przewozu oraz wytwarzają spaliny. Bardzo mylnie prowadzisz to rozumowanie. ¯\_(ツ)_/¯
Komentarze (124)
najlepsze
Dlamnie od początku to tylko inwestycja pod wyborców PiS.
Teraz pytanie czy ruskie robiły nam jakieś problemy żeby tam coś przepływało? Czy tam będą pływać tak strategiczne statki że trzeba to robić?
Tak Rosja robila i nadal robi problem, nie chce puszczać statków. Zamów sobie jakieś jabłka i czekaj w porcie 4 miesiące jak z laski swojej ci pozwolą wpłynąć.
Bo Gdansk jest drogi, robiony pod wielkie statki, gdzie masz glebokie wykopy zeby sie duzy statek zmiescil i wielgachne suwnice, i jak ci przypłynie barka Zdziska to za obsługę placisz w milionach, i nikt małym
No i gdzie ten bursztyn który miał pokryć koszta budowy? Ile go znaleźli 12kg?
Polska kraj ekonomicznych debili gdzie lepiej wywalić kupę kasy
Niestety bolszewicy robią jedną w miarę dużą i biją pianę bo niczym innym nie mogą się pochwalić.
Tak, uważam że to potrzebny przekop z myślą o przyszłych pokoleniach i mam to gdzieś, że akurat budują go bolszewicy.
I niby co po takich statkach na Mierzei Wiślanej jak nie istnieją porty zdolne je przyjąć? I dlaczego te statki nie mogą wybrać jednego z dziesiątek portów na
źródło: comment_1624644991rIKGu9B1eUS91Hsa5CBMxo.jpg
Pobierz@Saeglopur: To już po 8 dniach port ma fajrant do końca roku.
80x1200t=96kt czyli o 6k ton więcej niż to co przeładował w 2019 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdzie ładunkiem może być co najwyżej żwir bo cokolwiek bardziej cennego znaczenie szybciej i bezpieczniej jest odebrać z portu w Gdańsku i po godzinie (60 km S7) kontenery mieć na placu.