A PKP na to... NIEEEMOŻLIWE!
Ktoś w tym postkomunistycznym skansenie powinien się spalić ze wstydu, że takie składy możemy oglądać wyłącznie na zagranicznych zdjęciach. (materiał z reddit.com)
niepokonany z- #
- #
- 91
Ktoś w tym postkomunistycznym skansenie powinien się spalić ze wstydu, że takie składy możemy oglądać wyłącznie na zagranicznych zdjęciach. (materiał z reddit.com)
niepokonany z
Komentarze (91)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Tył nie pcha, tył to wagon hamulcowy. Może jedynie pomóc przy pokonywaniu wzniesień. Hamuje przy zjeździe, bo sam przód + 40 wagonów = rollercoaster bez hamulców.
PKP na to, że niemożliwe - i mają rację, w europie skład może mieć maksymalnie do 70 wagonów, jest to około 200m długości;jest też norma tonażowa. Poprostu jest tutaj za gęsto.
W USA i Australii pociągi osiągają długość do kilku kilometrów (szczegónie w Australii rano z kopalni w głębi kontynentu do portów na brzegu - do 3-4 km, w USA/Kanadzie są krótsze) i są ciągnięte przez do 6 (więcej nie widziałem, ale jest to możliwe do zrobienia) zespolonych lokomotyw dieslowskich* (w Ameryce/Australii bardzo niewiele linii jest w pełni zelektryfikowanych, i jesli tak to służą wyłącznie do szybkiego ruchu pasażerskiego), jest to poważna moc - w przypadku lokomotywy DASH-9 (44-CW) jest to 4400KMx6. Lokomotywy są sterowane przez jedną
Kwestia użyteczności, są znacznie bezpieczniejsze, mocniejsze i.. piekniejsze, zajmują jednak więcej miejsca a to ma znaczenie w Europie. W Ameryce/Australii mają sporo miejsca, poza tym tam kierowcy robią ogromne dystanse więc nierzadko to ich dom, Sleeper (dodatkowa kabina z tyłu) nierzadko ma naprawdę ogromne rozmiary i wyposażenie.
Tutaj jeden z kierowców jest uprzejmy pokazać wnętrze - nie jest to największy rozmiar
http://www.youtube.com/watch?v=FOkDU1vWF10
http://www.youtube.com/watch?v=zstemgnDxKs
http://www.youtube.com/watch?v=mxLVomllF1k
http://www.youtube.com/results?search_query=sk%C5%82ad+towarowy&aq=f