Przekop Mierzei. Domyka się obwód sztucznej wyspy
Już coraz bliżej do zamknięcia obwodu sztucznej wyspy. Lada dzień zaczną się tam roboty narzutowe. Potrzebny do tego kamień hydrotechniczny przypłynie z Elbląga. Nie mniej dzieje się na obu falochronach, gdzie wkrótce będzie można wrócić do pogrążania ścianek szczelnych.
murison z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 243
- Odpowiedz
Komentarze (243)
najlepsze
Światowa żegluga idzie w kierunki coraz większych statków (statek który zablokował Kanał Sueski miał 400 m!). Polska idzie w kierunku łódeczkowej żeglugi szuwarowej, jak w XVI wieku. xD
Może jeszcze zboże Wisłą zaczniecie szkutami ponownie spławiać. xD
TIR/pociąg w tym czasie przejdzie w 1 dzień całą Polskę.
https://historykon.pl/gierek-zly-go-maluja-wywiad/
Państwo decyduje się przekopać kanał, żeby nie być uzależnionym od Rosji w tej sprawie, umożliwić żeglugę, a przy okazji przekierować ruch barek i turystów do portu bardziej na wschód.
I czytasz że:
- inwestycja nie ma kompletnie sensu. żadnego, choćby najmniejszego
- spalone miliardy złotych, niegospodarność, absurd
- to będzie katastrofa w każdym wymiarze
- biznesowo to sie nie spina. Na chwilę obecną to 2 mld a nie jest to kwota końcowa. Pytanie ile będzie kosztowało zrobienie toru wodnego do Elbląga oraz inwestycje w port. Ja stawiam finalnie że będzie to koszt 2.2-2.5 mld. Tak mały port nigdy tej inwestycji nie spłaci.
- militarno-strategiczny aspekt. Polska marynarka wojenna to najbardziej zaniedbane skrzydło Wojska Polskiego. Lotnictwo będzie miało swoje F-35, Pancerni dostają jakieś Leopardy
dzięki skończyłem czytać
Inwestycja ma o wiele większy sens niż ładowanie podobnych pieniędzy w media publiczne, więc radzę skupić się na hejtowaniu takich akcji.
Zobaczymy za 10 lat kto miał racje.
Komentarz usunięty przez moderatora