@Sinity: Pod swoim linkiem masz tabelkę zalet i wad. Przejrzyj ją i zrozumiesz. Jedyna zaleta jest w wierszu: "Back/neck/joint pain", ale jak jedziesz do sklepu po bułki to nici z tych korzyści, bo wad jest wiele wiele więcej. Dobra damka lub rower miejski > recumbent bike.
Może i jeździ szybciej, ale nie po chodnikach, krawężnikach i pod górkę, więc przegrywa i stanowi zagrożenie dla użytkownika zmniejszając jego widoczność i to ile
@zalp: ". Zresztą kompletnie nieopłacalny ta piasta kosztuje tyle co cały normalny rower." chyba kradziony. rower za 500zł to nie rower. Ponadto do miasta wystarczy mniej biegów jak jeździsz wolno.
Mam rower z przerzutką w piaście shimano - są tam 3 biegi. Niby działa - jest to rower miejski ale odnoszę wrażenie ze ta piasta jest to pożeracz mocy/energii. NIe sposób na tym rowerze przycisnać i szybko jechać.
@Muszczyna: Albo coś innego cię hamuje, np. koła, opony, kształt ramy, amortyzatory, łożyska, coś się skrzywiło, za mocno skręcone śruby, itd., itd.
Na węższych oponach, bez amortyzatorów w ramie jeździ się dużo lżej.
Można użyć jako przykład łyżworolek: but, szyna(rama), kółka, łożyska w kółkach. Prostsza konstrukcja i łatwiej ogarnąć. Nie ma tam żadnych przekładni, a jedne rolki zasuwają jak szalone, a inne jak byś jeździł w smole - rozmiar kół ten
@Nomad865: dla ścisłości to łańcuch Shimano Deore XT waży ponad 300. Odpowiednik paska Gates to waga poniżej 90 gram. Nawet topowy, szosowy łańcuch Dura-Ace waży około 250 gram. Więc myślisz się.
Pasy stosuje w celu redukcji drgań w maszynie oraz zabezpieczeniu jej przy zbyt dużym obciążeniu. Łańcuch jest trwalszy, ma mniejsze opory niż naciągnięty pas zbrojony i nie występuje w nim zjawisko uślizgu. Sami zdecydujcie które rozwiązanie jest lepsze do rowerów ¯\_(ツ)_/¯
@mustek36: Mów teraz o pasie płaskim albo klinowym. Te porównanie jest bez sensu bo tam jest stosowany pas zębaty, a to zupełnie co innego niż zwykły pas napędowy bez zębów
@mustek36: Poślizgu tutaj nie ma, bo nie są gładnie i mają ząbki. W rowerach miejskich jeszcze łańcuch ma lekko, ale w deszczu/błocie życie łańcucha jest dosyć krótkie. Jeżeli jeszcze biegi są w piascie to poł biedy, ale normalna kaseta zabija łańcuch i szybko się rozciąga.
@Kulek1981: A nie lepiej biegowy? Kiedyś to się nazywało "drezyna"- taki bez pedałów, łańcucha i przerzutki.. Lżejszy i ma mniej do psucia Oczywiście, wszystko ma swoje wady i zalety. ale większość ludzi i tak pcha pod górkę, albo po piachu.
Komentarze (296)
najlepsze
Lepsze osiągi to ma, no i wygodniejsze.
Jedyna zaleta jest w wierszu: "Back/neck/joint pain", ale jak jedziesz do sklepu po bułki to nici z tych korzyści, bo wad jest wiele wiele więcej. Dobra damka lub rower miejski > recumbent bike.
Może i jeździ szybciej, ale nie po chodnikach, krawężnikach i pod górkę, więc przegrywa i stanowi zagrożenie dla użytkownika zmniejszając jego widoczność i to ile
Komentarz usunięty przez moderatora
Na węższych oponach, bez amortyzatorów w ramie jeździ się dużo lżej.
Można użyć jako przykład łyżworolek: but, szyna(rama), kółka, łożyska w kółkach. Prostsza konstrukcja i łatwiej ogarnąć. Nie ma tam żadnych przekładni, a jedne rolki zasuwają jak szalone, a inne jak byś jeździł w smole - rozmiar kół ten
Komentarz usunięty przez moderatora
@FulTun: co takiego? Możesz podać producenta i model?
Łańcuch jest trwalszy, ma mniejsze opory niż naciągnięty pas zbrojony i nie występuje w nim zjawisko uślizgu.
Sami zdecydujcie które rozwiązanie jest lepsze do rowerów ¯\_(ツ)_/¯
A nie lepiej biegowy? Kiedyś to się nazywało "drezyna"- taki bez pedałów, łańcucha i przerzutki.. Lżejszy i ma mniej do psucia
Oczywiście, wszystko ma swoje wady i zalety. ale większość ludzi i tak pcha pod górkę, albo po piachu.