Tak wyglada każdy prawidłowo zbalansowany steadicam. Pan „nie trzyma sie ledwo na nogach”, tylko chodzi jak profesjonalista. To jest umiejetność i profesja ktorej uczysz sie latami, a sprzet dostosowujesz pod siebie. Znam w Polsce tylko kilku steadicamowcow którzy naprawde potrafią to robic i jest to fach który nie zginie tak szybko. Gimbale póki co są jedynie uzupełnieniem steadi.
Tutaj making of teledysku Początek - Męskie Granie Orkiestra 2018, w całości realizowany masteshotem (jednym ujęciem) na steadicamie. Operatorem steadicamu był tu Adam Mendry.
Idziesz po nierównym terenie, a na plecach masz stelaż ważący 30 kg, ważący mocno do przodu, i kamerę kosztującą Twoją roczną wypłatę. Pokaż, jak zgrabnie biegasz po deskach i przeszkodach. Ale nieeee, "ziomek się ledwie trzyma na nogach". ヽ( ͠°෴°)ノ
@Jarek_P: Wszystko na manualu. Ma taki pilot z pokrętłem jak do zdalnei sterowanych samochodów. Czasami ma monitor podglądowy, czasmi robi to na oko (różnica w ostrości przy zamknietej przysłonie to kilka metrów), czasami ma tylko info odległości, a czasami mają scene przećwiczoną i wie kiedy musi ustawić jakąs wartość.
AF nie można ufać w trakcie nagrywania dynamicznych scen, pogubiłby się jakby się dużo działo na ekranie, zresztąnie zawsze widać twarz aktora.
Komentarze (67)
najlepsze
https://petapixel.com/2016/06/06/guy-smashes-70000-camera-showing-off-stabilizer/
Gimbale póki co są jedynie uzupełnieniem steadi.
@uirapuru: to wreszcie, po latach wiem, co miała na myśli moja nauczycielka od majmy, jak mówiła do mnie "ty to, Pe, niezły operator jesteś!"
https://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc
https://www.youtube.com/watch?v=bX8qkViu1U0
https://www.youtube.com/watch?v=C3TBvJUtuHs
https://www.youtube.com/watch?v=YhHkJtHcIow
(Za nim biega gośc, który ustawia ostrość)
do bardzo dynamicznych ujęc na planach juz sie uzywa innych rozwiązań
AF nie można ufać w trakcie nagrywania dynamicznych scen, pogubiłby się jakby się dużo działo na ekranie, zresztąnie zawsze widać twarz aktora.
Komentarz usunięty przez moderatora